Bij deze wil ik mensen graag waarschuwen voor het bedrijf R.O.M. (reclame-op- maat), een nieuwe ster aan het firmament van de acquisitiefraude.
2 jaar geleden heb ik met mijn stomme hoofd een faxformulier geretourneerd aan reclamebureau MLD, waarin ik dacht aan te geven geen interesse te hebben in naamsvermelding op de online-bedrijfsgids.nl. In de hectiek van mijn werk heb ik de kleine letters niet goed gelezen en dus gemist dat ik daadwerkelijk tekende voor een naamsvermelding van 1 jaar.
Daar kwam ik pas achter toen wij een half jaar later een factuur hiervoor ontvingen (a 99 euro per maand!). Gek genoeg kwam deze factuur van een ander bedrijf (DDG Media Consultancy) en betrof naamsvelding op online-bedrijfsgids.com, een andere site dus. Na wat spitwerk op internet en via de KvK kwamen we erachter dat MLD failliet was. DDG is een compleet ander bedrijf. Uiteraard hebben we deze factuur niet betaald en DDG laten weten niet van deze praktijken gediend te zijn. Voorts hebben we aangifte gedaan bij het steunpunt acuisitiefraude. De aangetekende brief aan DDG is teruggekomen met "adres onbekend". Geen grote verrassing en toen wij niets meer hoorden dacht ik van deze mispunten af te zijn.
Nu ontvangen we weer een factuur van het bedrijf R.O.M. uit Groningen voor digitale naamsvermelding (in de factuur staat niet vermeld waar we naamsvermeld zouden zijn) voor een belachelijk hoog bedrag. Ik weet niet of dit bedrijf voortborduurt op MLD en DDG of dat dit een "normale" spooknota is, maar het lijkt er wel op. Uiteraard hebben wij dit bedrijf weer schriftelijk op de hoogte gesteld dat we niet gaan betalen en aangifte gedaan bij steunpunt acquisitiefraude (waar de naam R.O.M. niet onbekend was - sinds kort druppelen meer meldingen binnen).
Anyway, hopelijk leest iemand tijdig deze waarschuwing en betaalt helemaal niemand een factuur aan dit bedrijf!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ROM - reclame op maat - acquisitiefraude
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: ROM - reclame op maat - acquisitiefraude
Doe gelijk aangifte bij de politie ook.
Hoe eerder ze daar bekend zijn, hoe beter.
Hoe eerder ze daar bekend zijn, hoe beter.
-
MAXIEM
bgerr
Bedoel jij dit bedrijfje:
Naam: R.O.M. Media
Vestigingsadres: Fossemaheerd 1
Vestigingsplaats: 9737KA Groningen
KvK-nummer: 53945042
Vestigingsnummer: 000023783400
Maxiem.
Bedoel jij dit bedrijfje:
Naam: R.O.M. Media
Vestigingsadres: Fossemaheerd 1
Vestigingsplaats: 9737KA Groningen
KvK-nummer: 53945042
Vestigingsnummer: 000023783400
Maxiem.
Hallo Maxiem,
Ja, dat is 'm. Bekend bedrijf?
Ja, dat is 'm. Bekend bedrijf?
-
MAXIEM
bgerr
Deze naam staat nog niet op de meldingslijst van de SAF. Het zal dus wel een "oude bekende" in een nieuw jasje zijn.
Maxiem.
Deze naam staat nog niet op de meldingslijst van de SAF. Het zal dus wel een "oude bekende" in een nieuw jasje zijn.
Maxiem.
-
ikhebhetgehad
Hoi, op 19 april j.l. heb ik ook een nota gekregen van R.O.M.
niet betalen hoor, het is fraude, ik heb het gelijk doorgegeven aan
steunpunt aquisitie fraude, hij was nieuw. Ik kreeg een rek. over de per. 30.3 2011 tot 30.3.2012. En de firma was pas vanaf 15 nov.2011 ingeschreven bij de Kvk. wat een oplichter de man heet Aka.
Ik raad iedereen aan niet te betalen.
niet betalen hoor, het is fraude, ik heb het gelijk doorgegeven aan
steunpunt aquisitie fraude, hij was nieuw. Ik kreeg een rek. over de per. 30.3 2011 tot 30.3.2012. En de firma was pas vanaf 15 nov.2011 ingeschreven bij de Kvk. wat een oplichter de man heet Aka.
Ik raad iedereen aan niet te betalen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Even een seintje naar de FIOD?ikhebhetgehad schreef: Ik kreeg een rek. over de per. 30.3 2011 tot 30.3.2012. En de firma was pas vanaf 15 nov.2011 .
Kennelijk doet men al zaken voordat een KVK inschrijving geregeld is.. is een economisch delict.