LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Eddy73
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2007 08:28

Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door Eddy73 »

Onlangs hebben wij een onverwachte hevige regenbui gehad. Het was stralend weer om even een boodschap te doen maar dit weerbeeld sloeg binnen een uur om waarbij in een kwartier tijd 40mm regen is gevallen.

Op dat tijdstip hadden wij nog ons regenscherm uitgedraaid staan. Doordat de regen met een enorme hoeveelheid in een korte tijd viel, heeft dit scherm het begeven door de overdruk van het water.

Uiteraard meld je dit netjes bij je verzekering (ABN Amro Bank N.V. in dit geval) waardoor je contact krijgt met een schade expert. Deze heeft de schade opgenomen en geschat op EUR 875. Dat dit een afschrijving is van 1/3 van de nieuwprijs kan ik leven gezien het scherm 4 jaar oud was.

Nu keert ABN Amro Bank NV niet uit omdat alleen schade door neerslag verzekerd is als deze het huis onvoorzien binnendringt. Na telefonisch contact gehad te hebben hoorde ik zelfs dat schade ontstaan aan de uitbouw ook niet gedekt zal worden als dit door overdruk van regenwater komt. Iets waar ik helemaal niet aan moet denken.

Nu zoek ik dus een verzekeringsmaatschappij die dit wel dekt. Er moet dus niet, zoals ABN Amro Bank NV in hun voorwaarden heeft staan, opgenomen zijn dat instorting van het woonhuis als gevolg van overdruk door neerslag niet verzekerd is.

Iemand tips?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door gtp »

Vraagje, staan deze uitsluitingen in de polis vermeld?

Eddy73
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2007 08:28

Re: Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door Eddy73 »

Ben druk aan het lezen geslagen en in artikel 7 van de voorwaarden staat zeer duiderlijk dat schade aan zonweringen buitenhuis ook vergoed worden. Dit nu weer bij ABN neergelegd en ze zeggen dat ze het opnieuw in behandeling nemen. Ze hadden over dit artikel heen gelezen maar vinden het vreemd dat deze uitzondering in de polisvoorwaarden is opgenomen.

Ben benieuwd wat de reactie zal worden. Zal het hier posten maar dat wil niet zeggen dat ik wel op zoek ben naar een andere verzekeringsmaatschappij.

De tekst van overdruk die voor de uitbouw staat is:

Woonhuisverzekering
Artikel 2.A.8
Neerslag (regeln, sneeuw, hagel en smeltwater) onvoorzien in het woonhuis binnengedrongen.

Niet verzekerd is schade ontstaan door :
- instorting van het woonhuis als gevolg van overdruk door neerslag.


Dus in het kort, als we een flink pak sneeuw valt en het dak van de uitbouw bezwijkt hierdoor, dan zal de verzekering dit niet vergoeden.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door gtp »

Als regel in de verzekerings wereld is, als een evenement in de polis NIET is uitgesloten is het ingesloten ( dus is het gedekt).Dit is een algemene regel, lees dus ALTIJD van een polis de voorwaarden.Dit is een gratis advies.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door Martijn T »

gtp schreef:Als regel in de verzekerings wereld is, als een evenement in de polis NIET is uitgesloten is het ingesloten ( dus is het gedekt).Dit is een algemene regel, lees dus ALTIJD van een polis de voorwaarden.Dit is een gratis advies.
Wat een onzin!!!

Dit is alleen van toepassing op een zogenaamde all-risk dekking!!!!

Bij een extra-uitgebreide dekking gaat die vlieger niet op. Daar staat nl precies vermeld wat er verzekerd is, staat de gebeurtenis daar niet tussen is het niet verzekerd.

ABN biedt beide vormen aan.

Algemene regel:
is de gebeurtenis niet omgeschreven bij de gedekte evenementen id voorwaarden is de gebeurtenis niet verzekerd. Precies andersom dus als wat gtp meldt...

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door gtp »

Lees hoofdstuk uitsluitingen

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik geef Martijn gelijk, er is of sprake van een evenementen dekking of van een Allrisk dekking.

maar dit is raar:
Nu keert ABN Amro Bank NV niet uit omdat alleen schade door neerslag verzekerd is als deze het huis onvoorzien binnendringt. Na telefonisch contact gehad te hebben hoorde ik zelfs dat schade ontstaan aan de uitbouw ook niet gedekt zal worden als dit door overdruk van regenwater komt. Iets waar ik helemaal niet aan moet denken.
Er is helemaal geen water naar binnen gekomen.... Maar TS heeft het ook over een regen en later over een zonnescherm....
Zou ook zomaar kunnen dat het een huurhuis betreft en dat alleen de inboedel is verzekerd geen eigenaarsbelang. Of te wel, met deze info kunnen wij niks.

Wel zou ik een straffe regenbui in Nederland geen onzeker voorval willen noemen je kan ook een afwijzing verwachten op grond van onvoldoende zorg, eigen schuld, etc.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zoek nieuwe inboedel/woonhuis omdat ABN niet dekkend is

Ongelezen bericht door gtp »

Eddy 73 hoe is het afgelopen?

Gesloten