LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijke service van Telfort!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
grublit

Belachelijke service van Telfort!

Ongelezen bericht door grublit »

Ik wil hier even mijn beklag doen over Telfort.
Ik heb in april een aanvraag voor internet+TV van Telfort ingediend.
Ik had dit bij de KPN, standaard internetcontract + digitale TV met recorder.

Ik kwam op de site van Telfort en daar stand een goede deal:
- internet eerste 12 mnd voor 21,50 p/mnd (daarna 25)
- Digitale TV met harddisk recorder
- 12 maanden opnemen pakket (in cloud, daarna 5 p/mnd)
- gratis monteur twv 50 euro.

Dit zou me dus het eerste jaar 31,50 kosten ipv 46 die ik bij de KPN had. En Telfort is dochter van KPN, dus wat kan er mis gaan? Nou: alles!

Ik kreeg afgelopen weekend een doe-het-zelf pakket in huis, met router en TV-ontvanger. Opleverdatum was 06-06-12. Dus ik heb dat lekker laten staan voor de monteur.

06-06 's avonds nog niets gehoord van een monteur, dus zelf maar het boeltje aangesloten. Om internet werkend te krijgen, moest ik even bellen met de klantenservice. Toen TV-ontvanger aangesloten: "he, geen recorder..." Ach ja: ik heb toch nog het opnemen pakket.

Ik wil vanavond een programma opnemen: krijg ik een foutmelding. Ik probeer in te loggen op de site met mijn toegestuurde inloggegevens: werkt niet. Opnieuw bellen met de klantenservice.
Daar blijkt dat Telfort in april de abo's heeft omgezet. Harddisk-recorders worden niet meer geleverd. De actie van een jaar gratis 'cloud' is alleen voor klanten met een recorder (? heel vreemd, want die hebben het niet nodig...) en als klap op de vuurpijl zijn ze bezig met opzetten naar HD-tv en kunnen ze niets wijzigen tot 17-06-12!

Dus nu heb ik:
- Digitale TV zonder recorder
- geen opnemen pakket. Dit kan pas over 10 dagen aangezet worden en kost me dan nog 5 p/mnd
- geen monteur

En de klantenservice van Telfort kan (lees: wil) niets doen. Belachelijk!! Bezint eer u begint.
Gefeliciteerd Telfort, ik ben al helemaal klaar hiermee binnen 24 uur! Een record!

Groeten,
Paul Verlinden

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Re: Belachelijke service van Telfort!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Vervelend om te horen dat uw ervaring met Telfort niet positief is. Graag kijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privebericht ontvang ik graag uw postcode, huisnummer en 06-nummer. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gezien het aantal berichten van Hugo de telfortman is het beter weg te blijven van deze firma.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sjoegel schreef:Gezien het aantal berichten van Hugo de telfortman is het beter weg te blijven van deze firma.

Ben ik het mee eens , staat hier ook een topic waar een persoon, dan wel ...dan niet internet heeft van telfort, dus met een grote boog om deze provider heen.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Excuus voor de late reactie. U heeft besteld met oude voorwaarden en hoorde eigenlijk dus een ontvanger met harddisk te ontvangen. Dat betekend ook dat het Opnemen pakket ook voor u tot april 2013 gratis is.

Ik heb netwerkopnemen pakket en de gratis HD zenders nu voor u geactitveerd. U kunt vanaf nu dus opnemen. Om de HD zenders te kunnen bekijken dient u ook in de instellingen van de TV ontvanger HD op "Ja" te zetten. Vanaf zender 701 kunt u deze HD zenders vinden.

Dat u niet gebeld bent voor een installatieafspraak is kwalijk, de reden daarvan probeer ik momenteel nog te achterhalen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Hugo

grublit

Ongelezen bericht door grublit »

Hallo Hugo,

Ik ben al erg blij dat ik nu niet voor gek wordt verklaard, zoals dat met jullie telefonische klantenservice gebeurde.
Het opnemen pakket werkt echter nog niet. Ook kan ik niet inloggen op de Telfort website met de gegevens die ik toegezonden heb gekregen.

Groeten, Paul Verlinden

Gesloten