LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen heerlijkthuis.nl per email onmogelijk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jusje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2012 10:11

Opzeggen heerlijkthuis.nl per email onmogelijk

Ongelezen bericht door jusje »

Ik heb onlangs een abonnement voor Heerlijkthuis.nl afgesloten. Hierbij heb ik een vergissing gemaakt omdat ik dacht dat het kosten per maand waren en niet per keer. Ik heb op dag 8 na het afsluiten een mail gedaan met de vraag of het mogelijk was om het toch nog op te zeggen. Hierbij aangegeven dat ik natuurlijk wel de kosten van de reeds geleverder map te betalen. Geen reactie. De volgende dag weer een mail gezonden met de vraag om reactie. Binnen 8 dagen had ik de mogelijkheid om schriftelijk op te zeggen. Omdat ik pas op dag 9 reactie kreeg heb ik gelijk een brief getypt, deze van handtekening voorzien en naar hen op de mail gezet en vervolgens gepost. Geen enkele reactie meer. Ook niet op mails wie ik daarna stuurde. Na 3 weken maar eens gebeld. Nee, mevrouw opzeggingen per email behandelen wij niet het moet per post gedaan worden. Ik gaf aan dat ik het ook direct dezelfde dag ook per post had verzonden. Was niet aangekomen (geloof er helemaal niets van). Ik vroeg hem wat de meerwaarde van het poststuk dan was. Hetgeen wat hij van mij had ontvangen per mail was ook voorzien van handtekening. Antwoord: regels zijn regels. Kan dit zo maar??? Volgens mij is toch een mail op deze manier ook rechtsgeldig??? Ik krijg een erg naar gevoel bij deze organisatie.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Opzeggen heerlijkthuis.nl per email onmogelijk

Ongelezen bericht door Brainless »

Heeft u iemand aan de deur gehad (of werd u aangesproken op straat), of heeft u zelf online de leesmap besteld?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Opzeggen heerlijkthuis.nl per email onmogelijk

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Indien u de leesmap zelf online heeft besteld of bijvoorbeeld telefonisch, moet u ook op dezelfde manier kunnen opzeggen. Een beding in de algemene voorwaarden die dit inperkt is onredelijk bezwarend.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Opzeggen heerlijkthuis.nl per email onmogelijk

Ongelezen bericht door Jan1 »

“Opzeggen kan alléén schriftelijk”, zo staat in menig contract. Op zich is dat rechtsgeldig, en de wederpartij zal dan ook een stuk papier moeten opsturen. Recent echter oordeelde de rechtbank Leeuwarden dat opzeggen per e-mail rechtsgeldig is, óók als de voorwaarden voorschrijven dat dit schriftelijk moet gebeuren.

Gesloten