LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP PSC 2110 Inktcartridge nu wel of niet leeg?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
lobbes

HP PSC 2110 Inktcartridge nu wel of niet leeg?

Ongelezen bericht door lobbes »

Hallo beste forummers,

Eind november 2003 heb ik een HP PSC 2110 "all in one" printer gekocht.
In de regel print ik alleen wat documenten en soms ook afbeeldingen.

Rond eind maart van dit jaar (ca. 4 maanden na ingebruikname) kreeg ik ineens een melding dat mijn zwarte inktpatroon bijna op is en dat ik een nieuwe bij de hand moet houden.

Ik gelijk naar de winkel om een nieuwe inktpatroon (origineel nr. 56) te kopen, want die dingen raken meestal leeg als de winkels gesloten zijn.

Tot mijn verbazing kan ik na die melding nog steeds documenten afdrukken met zwarte inkt.

Ca. 2 weken geleden kreeg ik weer dezelfde melding dat mijn zwarte inkt bijna op is en een nieuwe bij de hand moet houden.

Ik vind dit nogal vreemd. Als ik mijn inktpatroon dus gelijk eind maart had vervangen, had ik waarschijnlijk dus een inktpatroon vervangen waar nog voldoende inkt in zit.

Die inkt is toch al peperduur, dus ik vind dat niet zo netjes van HP.
Heeft iemand die zelfde ervaring?

Voor de goede orde: ik print nog steeds documenten en mijn nieuwe aangeschafte inktpatroon zit nog in de verpakking.

Punt

Re: HP PSC 2110 Inktcartridge nu wel of niet leeg?

Ongelezen bericht door Punt »

Super toch? Zoals je zelf al zei: inkt raakt altijd op als de winkel dicht is en je absoluut moet printen. Zal jou niet overkomen want je hebt nu al een nieuw patroon liggen!

"een melding dat mijn zwarte inktpatroon bijna op is en dat ik een nieuwe bij de hand moet houden"
Dat betekent toch niet dat je onmiddellijk moet vervangen????
Bijna is niet helemaal. Jij doet er dan nog aardig lang mee, iemand anders print dat laatste beetje misschien in 2 dagen weg.

Overigens, als je de nieuwe patroon in gesloten verpakking bewaart is er niks aan de hand hoor. Kun je heeeeel lang bewaren.

lobbes

Ongelezen bericht door lobbes »

Geplaatst op 19 May 2004 13:36 door Punt
Beste Punt,

Bedankt voor je reactie.

Uiteraard bewaar ik de nieuwe patroon in gesloten verpakking.
Ik snap ook wel dat ik niet gelijk moet vervangen als ik die melding krijg en dat in dit geval bijna niet helemaal is.
Uiteraard hangt e.e.a. af van de hoeveelheid die je print.
En dáár zit het 'm nu in.

Na de eerste melding heb ik nog ca. 1 maand bijna elke dag geprint voordat ik dezelfde melding (ca. 2 weken geleden) opnieuw kreeg.

Inmiddels zijn we 2 weken verder (na de laatste melding) en ik print nóg met dezelfde patroon.

Bovengenoemde meldingen komen niet voor niets op je scherm. Het suggereert dat je bijna niet meer kunt printen en dat je dus maar een nieuwe inktpatroon moet installeren.
Dáár gaat het mij om.

En de vraag mijnerzijds is dan ook of iemand zo'n zelfde ervaring heeft. Desnoods met andere type printers van HP.

dellsangel

Ongelezen bericht door dellsangel »

ik heb ook een hp psc2110 en ik heb hetzelfde ook al meegemaakt(trouwens ook met de hp deskjet 710)Ik print gewoon door totdat de kleuren helemaal vervagen,je kunt best nog lang doorprinten na die meldingen.ik zorg wel dat ik altijd een reserve cartridge in huis heb.het is iidd niet netjes van hp dat ze dit doen,het scheelt toch veel geld uit als je gewoon doorprint.

ejwedje

Ongelezen bericht door ejwedje »

Je kunt de zwart cassette zelf navullen met Schaeffer script black inkt. Ik gebruik deze inkt al jaren. Een potje kost rond de zeven euro en je doet er vier tot vijf keer mee. De kwaliteit is beter dan de origineel. Als de cassette verstopt is omdat het laatste restje er ook is uitgeprint kun je een klein beetje (en echt een klein beetje) huishoud azijn in de castte spuiten. (zo laag mogelijk. Zet vervolgens de cassette een dag in huishoud azijn en normaal is hij dan weer open.
De leeg indicatie kun je resetten.Ik weet alleen niet hoe dit voor jouw casette is. Dit vindt je altijd wel ergens op internet. Het is een combinatie van afplakken van contacten en het even in bedrijf nemen van de printer.

Blaatschaap

Ongelezen bericht door Blaatschaap »

Beste Lobbes,

Bij deze wil ik jou introduceren in de term:
Reserve Mode Printing

Dit houd in dat op het moment dat een cartridge aan het verslijten is, de andere cartridges hun functie gaan overnemen. Zo kan een fotopatroon de functie van de kleurenpatron overneemt of zoals in jouw geval de kleurencartridge het werk doet van de zwarte patroon.

DE reden dat je een waarschuwing krijgt is om er voor te zorgen dat je niet met een lege cartridge gaat printen. Hierdoor kan namelijk de printkop beschadigd raken.

Verwissel de zwarte cartridge dus aub zsm, al was het alleen om de andere patronen te sparen.

gsm-it

Ongelezen bericht door gsm-it »

HP heeft liever niet dat je de patronen helemaal leegprint. Ze zijn dan moeilijker te hervullen nadat je ze (gratis) aan HP hebt teruggestuurd.
Dat de kop er door beschadigd zou worden, als je deze leeg print, maakt voor de printer niet uit als kop en inktpatroon één geheel vormen. Beide worden toch vervangen nadat de patroon leeg is.
Alleen als er een apart inktreservoir gebruikt wordt is het belangrijk om te zorgen dat dit niet leeg raakt.
TIP:
Voor het resetten van de melding dat de inkt op zou zijn kan het nuttig zijn om tenminste twee lege patronen te bewaren.
De teller in de printer wordt namelijk gereset zodra er een patroon met een nog onbekend ID in de printer geplaatst wordt. De printer neemt dan aan dat het om een nieuwe patroon gaat. Aangezien de HP printers slechts twee ID's per type patroon kunnen onthouden zijn drie patronen in totaal voldoende om de teller te resetten. Plaats dus een andere patroon en dan nog weer een andere patroon. Tenslotte de oorspronkelijke patroon weer plaatsen en de printer zal denken dat dit een volle nieuwe patroon is.
Het kan dan wel gebeuren dat de patroon nu echt leeg raakt, zonder waarschuwing vooraf. Je kunt dat zien doordat de afdruk vager of grijzer wordt. Het eventueel navullen van de patroon wordt dan moeilijker.

groeten,
GSM-IT

MeneerThijs

Ongelezen bericht door MeneerThijs »

Kijk eens op www.123inkt.nl
Hier staan allerlei tips, ook voor HP printers.

Succes

Zemblatika

Ongelezen bericht door Zemblatika »

Beste mensen,

De enige die snapt waarom deze melding wordt weergegeven is Blaatschaap.

Als zwart op is zal de printer automatisch door printen vanuit je kleuren cartrdige en zoveel kleuren mengen todat het zwart is. Je verbruikt op dat moment gewoon erg veel onnodige dure kleureninkt dus is het aan te raden de zwarte patroon even te wisselen of bij te vullen. zodra je die melding krijgt. Hp is dus niet het probleem maar jullie. De gebruiker die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Gesloten