Hoi hoi, ik las net al ergens een stukje over de mediamarkt... ging ook over laptop van Gericom.... maar in mijn geval was de mediamarkt niet het probleem... Ik heb in 2002 een hele goede mooie laptop van Gericom gekocht was ook heel tevreden maar in September 2003 kreeg ik problemen met de laptop dacht eerst aan teveel op de laptop dus formateerde de laptop... Toen begon het probleem. Kreeg windows niet meer geinstalleerd. Elke keer bleef windows XP hangen op de grafische sector... Dus waarschijnlijk de processor kapot. Dus ik bel naar de klantenservice van de mediamarkt, helemaal geen probleem. Ook het feit dat ik op vakantie was en dus geen bon bij me had was geen probleem. Mijn vriend (die thuis was) mocht de bon inscannen en doormailen. Zo gezegd zo gedaan.
18 November heb ik mijn laptop naar de mediamarkt gebracht... en op 10 december konden mijn ouders de laptop ophalen. Zij wonen vlakbij de mediamarkt en ik woon van die mediamarkt 300 km af... dus wel zo handig... een week later kwamen we bij mijn ouders in de veronderstelling dat het probleem opgelost was. DUS NIET! ze hebben door middel van uitbouw van de harde schijf windows opnieuw geinstalleerd verder nergens naar gekeken. Daarnaast was er ruimte ontstaan op de dvd combo drive... de lade die nog als nieuw was had nu ineens speling. Maar goed bel de volgende dag naar de mediamarkt die hadden mij gezegd dat ik de volgende keer beter rechtstreeks naar het service centrum zou kunnen bellen hahahahaha dus niet... heb tot 27 december moeten bellen voordat ik iemand aan de telefoon kreeg.
Toen had ik al tig keren mijn telefoonnummer achtergelaten waarbij ze terug zouden bellen, hebben ze nooit gedaan. De man die ik voor de telefoon kreeg sprak geen fatsoenlijk nederlands en was dus heel moeilijk te verstaan. Maar beloofde dat mijn laptop die week nog op zou worden gehaald.... maar al wat er gebeurde mijn laptop werd niet opgehaald.... op 6 januari heeft mijn vriend dan ook een mail gestuurd met ons probleem. kregen reactie terug en de laptop zou in de week erop opgehaald worden 16 Januari heb ik een mail gestuurd naar frs omdat mijn laptop nog niet was opgehaald... Op 20 Januari heb ik naar de mediamarkt gemaild en alle problemen vermeld en e-mailcorrespondentie bij geleverd... zij boden de oplossing ik mocht de laptop onder rembours opsturen naar de mediamarkt en zij zouden er zorg voor dragen dat de laptop z.s.m. gerepareerd zou worden.
Ik wilde de laptop niet versturen dus ik heb hem die vrijdags (23 Januari 2004) naar de mediamarkt toegebracht.... Op 17 Februari heb ik een mailtje naar de mediamarkt gestuurd en gevraagd hoe het ervoor stond met mijn laptop.... Ze wachten nog op een onderdeel ondertussen zijn we 1 maart en ik heb nog mijn laptop niet terug....
Dus sinds 18 November zit ik zonder laptop dik drie en een halve maand... geen leenlaptop want daar kunnen ze niet aan beginnen.... en ikke???? Baal als een stekker... ben geopereerd aan mijn knie dus niet echt mobiel de eerste weken heb ik in bed gelegen me te vervelen terwijl ik anders gewoon mijn laptop had kunnen gebruiken...
en kunnen internetten etc. Maar dat vind ik niet het ergste deze tijd gaat ook van mijn garantie periode af....
Goed wat ik hier dus mee wilde zeggen betreffende de mediamarkt en het Gericom service center...
De MEDIAMARKT is afhankelijk van het service center. En het service center van GERICOM IS GEWOON HOPELOOS!!!!!!!!!! En ik ben heel eerlijk als ik zeg ik koop echt NOOIT meer een Gericom laptop... ze hebben goede laptops maar als er wat mee is ben je gewoon ge******
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GERICOM LAPTOP (lang)
Re: GERICOM LAPTOP (lang)
het is inmiddels 3 april... op 18 maart heb ik de medewerker van Mediamarkt dat ik niet op hun aanbod in kon gaan maar gewoon wil dat mijn laptop naar tevredenheid wordt gerepareerd... (De mediamarkt heeft geprobeerd... tja hoe zal ik het zeggen de situatie een beetje te sussen... in mijn geval... ik heb 2549 euro betaald voor mijn laptop en heb hem de eerste keer afgeleverd toen ie anderhalf jaar oud was (dus minimaal 50%) ik kon via gericom een creditnota krijgen voor 750 euro en vanwege de trage afwikkeling deed de mediamarkt daar ook nog eens 250 euro bij... Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan. )
Ondertussen heb ik na mijn mailtje van 18 maart niets meer teruggehoord... hij is inmiddels al 10 weken weg... (sinds de tweede keer aanbieden) Maar zit ondertussen al 19,5 week zonder laptop...
Durf verder niet te veel omdat ik bang ben dat ik mijn laptop anders helemaal niet meer gerepareerd terug krijg.... Wordt er dus echt helemaal hoorndol van nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar ik hou jullie op de hoogte....
groetjes Xantia
Ondertussen heb ik na mijn mailtje van 18 maart niets meer teruggehoord... hij is inmiddels al 10 weken weg... (sinds de tweede keer aanbieden) Maar zit ondertussen al 19,5 week zonder laptop...
Durf verder niet te veel omdat ik bang ben dat ik mijn laptop anders helemaal niet meer gerepareerd terug krijg.... Wordt er dus echt helemaal hoorndol van nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar ik hou jullie op de hoogte....
groetjes Xantia
Re: GERICOM LAPTOP (lang)
Jawel op 23 April hebben mijn ouders de laptop opgehaald bij de Mediamarkt... en op 24 April hebben ze hem mij gebracht. Hij zat zelfs in een Gericom doos dus had ik de hoop dat alles nu goed geregeld was. Helaas niets bleek minder waar...
Ik haalde de laptop uit de doos en uit het plastic en de beschadiging aan de buitenkant was zeer duidelijk. De klepjes van pcmia sloten waren helemaal weg... en waar de de klepjes hoorden te zitten zat nu dus een groot zwart gat... toch maar de klep open en bekijken.
afwerkdopjes (die de schroefjes in het lid mooi wegwerken) misten. Goed opstarten deed ie dus wel... en hij hing ook niet gelijk vast..
toch maar een programmaatje proberen te installeren en dat ging hartstikke goed.. maar de cd-rom speler maakt ineens wel veel herrie.
Een dvd afspelen ging ook slecht... hij speelde wel af maar was vrijwel alle geluid kwijt... heb alles open gezet op het hardst op een gegeven moment maar kon amper geluid uit de laptop krijgen...
Dus foto's gemaakt en die gelijk naar die medewerker van de mediamarkt gestuurd... die begreep het mailtje niet goed (had nog niet door dat ik mijn eigen laptop al opgehaald had) Dus die schreef terug
Dit is duidelijk inderdaad..... ondertussen is uw laptop ook weer retour van reparatie.Na een uitvoerige test zit alles er weer op en eraan, dus u kunt er ook voor kiezen deze weer te nemen.
Hoezo gecontroleerd... ga nou toch gauw heen... maar goed we hebben dus in een uur tijd flink gemaild... en hij heeft aangeboden dat ik een nieuwe laptop uit mocht zoeken. En vanwege alle ellende mocht ik er zelfs eentje uitzoeken van hetzelfde bedrag als wat ik voor mijn Gericom betaald had... Dit was geen slecht aanbod. En ik heb gelijk gezegd dat ik dan op koninginnedag of op 1 mei naar de mediamarkt zou komen. ze waren open had hij gemaild...
Probleem opgelost zou je denken nog niet dus...
We komen daar op koninginnedag... een half uur voor sluitingstijd (je moet niet vergeten dat wij 300 km moesten rijden voor we er waren)
En spreken een verkoper aan (ik had de gericom nog in de auto staan) eerst maar eens kijken wat er is. Dus Gekeken... leuke laptop gezien en de verkoper aangesproken. Situatie uitgelegd. Hij kon de laptop zo meegeven maar voor het restbedrag tja daar kon hij niets aan doen.
Daar mocht hij niet voor tekenen. Dus mijn vriend zegt dan zoek maar iemand die daar wel voor kan tekenen... Komt daar zo'n vent aan... (sorry maar heb geen respect meer voor die mensen) die verteld dat de betreffende medewerker niet aanwezig is en dat we dinsdag maar moeten terugkomen.... DIE IS GEK we hebben net 300 km gereden en kunnen met lege handen die 300 km terug???!!!!!! dat kan ie niet menen maar dat meende hij dus wel. Ik was zo ongelooflijk kwaad!!!!!!
Dus ik vertel dat ook zo tegen hem... als je mij nu daadwerkelijk verteld dat ik met een kapotte laptop 300 km terug kan rijden. Dinsdag terug moet komen en dat terwijl mij een nieuwe laptop beloofd is dan bel ik maandag mijn advocaat en geef ik het uit handen...
ja maar mevrouw wij weten van niets de betreffende medewerker heeft ons niet op de hoogte gesteld...
ikke terug ja daarom heb ik die mailtjes en de aankoop bon meegenomen. Bovendien wist die medewerker dat ik vandaag zou komen dus had ie jullie op de hoogte moeten stellen... dat is toch niet mijn probleem... we wonen bij Eindhoven en dit geintje heeft nu al genoeg gekost het is niet alleen ter reparatie aanbieden maar hij moest ook opgehaald worden etc. het is wel elke keer 600 km wat wij op en neer gereden hebben. We hebben hard moeten praten maar op een gegeven moment ging hij overleggen met een ander lid van de staf en kwam hij met een 10 minuten weer naar boven... (de bewaking was al verscheidene keren extra langs ons gelopen, hmmm zou het vaker voorkomen???) maar goed uiteindelijk gaf hij toch toe...
ik heb mijn nieuwe laptop uitgezocht... en heb de rest van het aankoopbedrag in een waardebon gekregen. Die ik volgens die medewerker overal in nederland bij een mediamarkt in mag leveren...
Ben ik nu tevreden... hmmm ja en nee...
oke ik heb een nieuwe laptop met twee jaar global warranty....
ben er een beetje qua laptop op vooruit gegaan maar deze heeft geen GPRS... aan de ene kant had ik veel liever mijn Gericom goed en netjes gerepareerd terug gehad... aan de andere kant ben ik nu na een week intensief gebruik zeer tevreden over mijn nieuwe laptop....
Maar om nou te zeggen dat ik zoiets vrijwillig weer bij een mediamarkt zou kopen hmmm NEEEEEE DUS!!!!!!!!!
Ik heb mijn afleer gehad... Uiteindelijk als je het vergelijkt heb ik nu hetzelfde geld uitgegeven als twee jaar geleden zonder mijn portemonnee hoeven te trekken nou ja minus die 350 euro die ik op de waardebon nu heb... Dus is het super schappelijk van de mediamarkt geweest... aan de andere kant heb ik het vermoeden dat de desbetreffende medewerker met opzet die dagen vrij had. En dat niemand er vanaf wist maakt dat het feit dat ze op 24 april per e-mail excuses over de gang van zaken maakten eigenlijk teniet gedaan is.
Ik haalde de laptop uit de doos en uit het plastic en de beschadiging aan de buitenkant was zeer duidelijk. De klepjes van pcmia sloten waren helemaal weg... en waar de de klepjes hoorden te zitten zat nu dus een groot zwart gat... toch maar de klep open en bekijken.
afwerkdopjes (die de schroefjes in het lid mooi wegwerken) misten. Goed opstarten deed ie dus wel... en hij hing ook niet gelijk vast..
toch maar een programmaatje proberen te installeren en dat ging hartstikke goed.. maar de cd-rom speler maakt ineens wel veel herrie.
Een dvd afspelen ging ook slecht... hij speelde wel af maar was vrijwel alle geluid kwijt... heb alles open gezet op het hardst op een gegeven moment maar kon amper geluid uit de laptop krijgen...
Dus foto's gemaakt en die gelijk naar die medewerker van de mediamarkt gestuurd... die begreep het mailtje niet goed (had nog niet door dat ik mijn eigen laptop al opgehaald had) Dus die schreef terug
Dit is duidelijk inderdaad..... ondertussen is uw laptop ook weer retour van reparatie.Na een uitvoerige test zit alles er weer op en eraan, dus u kunt er ook voor kiezen deze weer te nemen.
Hoezo gecontroleerd... ga nou toch gauw heen... maar goed we hebben dus in een uur tijd flink gemaild... en hij heeft aangeboden dat ik een nieuwe laptop uit mocht zoeken. En vanwege alle ellende mocht ik er zelfs eentje uitzoeken van hetzelfde bedrag als wat ik voor mijn Gericom betaald had... Dit was geen slecht aanbod. En ik heb gelijk gezegd dat ik dan op koninginnedag of op 1 mei naar de mediamarkt zou komen. ze waren open had hij gemaild...
Probleem opgelost zou je denken nog niet dus...
We komen daar op koninginnedag... een half uur voor sluitingstijd (je moet niet vergeten dat wij 300 km moesten rijden voor we er waren)
En spreken een verkoper aan (ik had de gericom nog in de auto staan) eerst maar eens kijken wat er is. Dus Gekeken... leuke laptop gezien en de verkoper aangesproken. Situatie uitgelegd. Hij kon de laptop zo meegeven maar voor het restbedrag tja daar kon hij niets aan doen.
Daar mocht hij niet voor tekenen. Dus mijn vriend zegt dan zoek maar iemand die daar wel voor kan tekenen... Komt daar zo'n vent aan... (sorry maar heb geen respect meer voor die mensen) die verteld dat de betreffende medewerker niet aanwezig is en dat we dinsdag maar moeten terugkomen.... DIE IS GEK we hebben net 300 km gereden en kunnen met lege handen die 300 km terug???!!!!!! dat kan ie niet menen maar dat meende hij dus wel. Ik was zo ongelooflijk kwaad!!!!!!
Dus ik vertel dat ook zo tegen hem... als je mij nu daadwerkelijk verteld dat ik met een kapotte laptop 300 km terug kan rijden. Dinsdag terug moet komen en dat terwijl mij een nieuwe laptop beloofd is dan bel ik maandag mijn advocaat en geef ik het uit handen...
ja maar mevrouw wij weten van niets de betreffende medewerker heeft ons niet op de hoogte gesteld...
ikke terug ja daarom heb ik die mailtjes en de aankoop bon meegenomen. Bovendien wist die medewerker dat ik vandaag zou komen dus had ie jullie op de hoogte moeten stellen... dat is toch niet mijn probleem... we wonen bij Eindhoven en dit geintje heeft nu al genoeg gekost het is niet alleen ter reparatie aanbieden maar hij moest ook opgehaald worden etc. het is wel elke keer 600 km wat wij op en neer gereden hebben. We hebben hard moeten praten maar op een gegeven moment ging hij overleggen met een ander lid van de staf en kwam hij met een 10 minuten weer naar boven... (de bewaking was al verscheidene keren extra langs ons gelopen, hmmm zou het vaker voorkomen???) maar goed uiteindelijk gaf hij toch toe...
ik heb mijn nieuwe laptop uitgezocht... en heb de rest van het aankoopbedrag in een waardebon gekregen. Die ik volgens die medewerker overal in nederland bij een mediamarkt in mag leveren...
Ben ik nu tevreden... hmmm ja en nee...
oke ik heb een nieuwe laptop met twee jaar global warranty....
ben er een beetje qua laptop op vooruit gegaan maar deze heeft geen GPRS... aan de ene kant had ik veel liever mijn Gericom goed en netjes gerepareerd terug gehad... aan de andere kant ben ik nu na een week intensief gebruik zeer tevreden over mijn nieuwe laptop....
Maar om nou te zeggen dat ik zoiets vrijwillig weer bij een mediamarkt zou kopen hmmm NEEEEEE DUS!!!!!!!!!
Ik heb mijn afleer gehad... Uiteindelijk als je het vergelijkt heb ik nu hetzelfde geld uitgegeven als twee jaar geleden zonder mijn portemonnee hoeven te trekken nou ja minus die 350 euro die ik op de waardebon nu heb... Dus is het super schappelijk van de mediamarkt geweest... aan de andere kant heb ik het vermoeden dat de desbetreffende medewerker met opzet die dagen vrij had. En dat niemand er vanaf wist maakt dat het feit dat ze op 24 april per e-mail excuses over de gang van zaken maakten eigenlijk teniet gedaan is.
Re: GERICOM LAPTOP (lang)
Hoe zit het nou xantie sx???Je kan nu toch mailen of mis ik iets'?
Een nieuwe laptop en je kan er weer tegenaan.Oei,wat zal jij boos zijn geweest!!!!Maar het is nu toch in orde??Ik zou zeggen go on topic girl.
GOOD LUCK. MOOS
Een nieuwe laptop en je kan er weer tegenaan.Oei,wat zal jij boos zijn geweest!!!!Maar het is nu toch in orde??Ik zou zeggen go on topic girl.
GOOD LUCK. MOOS
Re: GERICOM LAPTOP (lang)
Hee Moos ja gelukkig wel we vergeten de hele zooi van de mediamarkt en de Gericom maar weer... nu maar hopen dat ik met deze laptop geen problemen krijg
Re: GERICOM LAPTOP (lang)
dEZE P.C HEBBEN WE GEKOCHT BIJ MEDIA MARKT IN AMSTERDAM.wIJ HEBBEN HEM AL WAT JAARTJES EN DOET HET PRIMA EN DE MONITOR HEB IK VAN ONZE DOCHTER GEKREGEN.eN ALS ER WAT IS KOMT ZIJ MET HAAR VRIEND LANGS OM TE HELPEN.mAR IK BEN ER HEEL BLIJ MEE.hEEL VEEL PLEZIER ERMEE EN PRETTIGE DAGEN TOT HETWEER ON TOPIC
MOOS
MOOS