LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eautohuur; niet correct gedrag
eautohuur; niet correct gedrag
Auto gehuurd bij eautohuur.nl.
Op hun site is te lezen dat er geen kosten worden gerekend voor wijzigingen. Nu blijkt dat er voor een uurtje eerder ophalen (en terugbrengen) toch een hoger tarief in rekening wordt gebracht. Naast de eerdere moeite welke ik moest doen om duidelijk te krijgen of de auto off-road mocht rijden in IJsland, de locatie welke door eautohuur.nl zonder kennisgeving is gewijzigd, de erg onbetrouwbaar overkomende Nederlandse vertaling op hun site, de aanwijzing dat anuleren telefonisch moet gebeuren en de telefoonstem welke zegt dat het via de site moet gebeuren (..), het verbreken van de telefoonverbinding na 10 minuten wachten en dus maar opnieuw moeten bellen en alle negatieve informatie welke ik (te laat) vond op Internet, geven mij een negatief gevoel. Ik heb de boeking dan ook geannuleerd. Ik ben het ook niet eens met het in rekening brengen van de € 95,00 welke ik reeds heb voldaan. Dat gezien voorstaande, maar ook vanwege hun suggestieve mededeling dat annuleren gratis is. Eerst in de kleine lettertjes(in het Engels!) vind ik terug dat er wel degelijk sprake is van kosten ingeval gedeeltelijke betaling. Er had een voorbehoud moeten staan bij de kreet "geen wijzigings of annuleringskosten". Ik ben dan ook van mening dat hier sprake is van dwaling. In dat geval is het van rechtswege mogelijk de overeenkomst buitenrechtelijk te ontbinden; hetgeen ik ook heb gedaan. Ik verwacht dan ook dat zij binnen veertien dagen na dagtekening van dit bericht, dus uiterlijk 29 juni 2012, het bedrag van € 95,00 terugstort op mijn Visa rekening of overmaakt naar mijn bankrekeningnummer. Kennelijk is het niet mogelijk om een bericht aan hen te verzenden zonder de "therms and conditions" te aanvaarden. Ik heb echter een nadrukkelijk voorbehoud gemaakt aangaande de kosten welke berekend worden voor wijziging en/of annulering, ongeacht of deze kosten nu vanwege de verhuurder of de tussenpersoon (eautoverhuur) zijn. Bovendien maak ik bezwaar dat de voorwaarden in het Engels zijn gesteld.
Vervolgens werd ik gebeld door eautohuur. Ik heb teruggebeld naar klantenservice, de heer Shakil. Deze overlegde met zijn manager. Aangeboden werd om korting te geven, maar er werd wel bij gezegd dat ik bij annulering de € 95,00 kwijt was. Dat was voor mij voldoende definitief te annuleren. Had hij gezegd de € 95,00 terug te storten maar ook korting aan te bieden, dan had ik (zo had ik me voorgenomen) alsnog geboekt. Het zou me meer vertrouwen hebben gegeven in het bedrijf. Nu is mijn wantrouwen bevestigd en ik gun het anderen niet dezelfde fouten te maken. Boek niet bij eautohuur!
Op hun site is te lezen dat er geen kosten worden gerekend voor wijzigingen. Nu blijkt dat er voor een uurtje eerder ophalen (en terugbrengen) toch een hoger tarief in rekening wordt gebracht. Naast de eerdere moeite welke ik moest doen om duidelijk te krijgen of de auto off-road mocht rijden in IJsland, de locatie welke door eautohuur.nl zonder kennisgeving is gewijzigd, de erg onbetrouwbaar overkomende Nederlandse vertaling op hun site, de aanwijzing dat anuleren telefonisch moet gebeuren en de telefoonstem welke zegt dat het via de site moet gebeuren (..), het verbreken van de telefoonverbinding na 10 minuten wachten en dus maar opnieuw moeten bellen en alle negatieve informatie welke ik (te laat) vond op Internet, geven mij een negatief gevoel. Ik heb de boeking dan ook geannuleerd. Ik ben het ook niet eens met het in rekening brengen van de € 95,00 welke ik reeds heb voldaan. Dat gezien voorstaande, maar ook vanwege hun suggestieve mededeling dat annuleren gratis is. Eerst in de kleine lettertjes(in het Engels!) vind ik terug dat er wel degelijk sprake is van kosten ingeval gedeeltelijke betaling. Er had een voorbehoud moeten staan bij de kreet "geen wijzigings of annuleringskosten". Ik ben dan ook van mening dat hier sprake is van dwaling. In dat geval is het van rechtswege mogelijk de overeenkomst buitenrechtelijk te ontbinden; hetgeen ik ook heb gedaan. Ik verwacht dan ook dat zij binnen veertien dagen na dagtekening van dit bericht, dus uiterlijk 29 juni 2012, het bedrag van € 95,00 terugstort op mijn Visa rekening of overmaakt naar mijn bankrekeningnummer. Kennelijk is het niet mogelijk om een bericht aan hen te verzenden zonder de "therms and conditions" te aanvaarden. Ik heb echter een nadrukkelijk voorbehoud gemaakt aangaande de kosten welke berekend worden voor wijziging en/of annulering, ongeacht of deze kosten nu vanwege de verhuurder of de tussenpersoon (eautoverhuur) zijn. Bovendien maak ik bezwaar dat de voorwaarden in het Engels zijn gesteld.
Vervolgens werd ik gebeld door eautohuur. Ik heb teruggebeld naar klantenservice, de heer Shakil. Deze overlegde met zijn manager. Aangeboden werd om korting te geven, maar er werd wel bij gezegd dat ik bij annulering de € 95,00 kwijt was. Dat was voor mij voldoende definitief te annuleren. Had hij gezegd de € 95,00 terug te storten maar ook korting aan te bieden, dan had ik (zo had ik me voorgenomen) alsnog geboekt. Het zou me meer vertrouwen hebben gegeven in het bedrijf. Nu is mijn wantrouwen bevestigd en ik gun het anderen niet dezelfde fouten te maken. Boek niet bij eautohuur!
Re: eautohuur; niet correct gedrag
Tijd voor een nieuwe leesbril om bij de volgende autobroker de voorwaarden beter te kunnen lezen.
Jammer dat dit forum voor zo'n onzinverhaal wordt gebruikt.
Jammer dat dit forum voor zo'n onzinverhaal wordt gebruikt.
-
Wat een ontzettend vaag en niet samenhangend verhaal. Ik heb ook een auto gehuurd op IJsland via e-autohuur en wilde achteraf de auto toch een dag eerder ophalen. Gewoon naar het verhuurbedrijf gegaan, auto gehuurd (dag eerder dus) en deze dag extra betaald omdat ik deze uiteraard nog niet had betaald.
Niks mis mee, en het is geen verhuurbedrijf maar een bemiddelaar die zoekt naar de meest voordelige tarieven bij diverse autoverhuurbedrijven.
Ik ben zeer tevreden derhalve.
Niks mis mee, en het is geen verhuurbedrijf maar een bemiddelaar die zoekt naar de meest voordelige tarieven bij diverse autoverhuurbedrijven.
Ik ben zeer tevreden derhalve.
Ik ga er even vanuit dat de eerste reacties waarschijnlijk vanuit de autoverhuurder worden geplaatst..
Tuurlijk die krijgen dik betaald van die 95 euro die jij volledigonrechtmatig hebt betaald. Trouwens, iedereen hier werkt bij een firma als ze een topicstarten geen gelijk geven. Als je nog serieuze reacties wilt, zou ik niet zo reageren, dat werkt namelijk niet echt op de vaste reaguurders hier op dit forum.koppers1 schreef:Ik ga er even vanuit dat de eerste reacties waarschijnlijk vanuit de autoverhuurder worden geplaatst..
Daarnaast vind ik het ook een beetje vaag en onsamenhangend en moeilijk lezend verhaal. Mede door die mooie blauwe kleur.
Maar goed, je hebt geannuleerd, en je wist niet dat je je geld niet terug kon krijgen, en in de voorwaarden staat iets anders ofzo? Ik zie namelijk nergens staan dat jij je baseert op de voorwaarden, waar je akkoord mee bent gegaan.
Dit is een aanname.koppers1 schreef:Ik ga er even vanuit dat de eerste reacties waarschijnlijk vanuit de autoverhuurder worden geplaatst..
Aannames leveren altijd communicatie storing op.
Is dat misschien ook de oorzaak van je "klacht"
Ik vind dit forum een prima plek.
voor mensen die ervaringen uit willen wisselen en elkaar willen ondersteunen.
Bij vaak voorkomende nalatigheid van leveranciers bij de afhandeling van een transactie of de communicatie daarover.
Ik vind dat dit forum te vaak wordt vervuild door mensen die zelf iets doms doen, en dan vervolgens daar een leverancier de schuld van geven.
Voorbeeld daarvoor is het item over foutieve tenaamstelling van tickets bij Ryanair .
Dit item vind ik ook zo 'n forum vervuiling.
eAutohuur is volstrekt helder over verrekening aanbetaling bij annulering.
Als broker hebben zij geen betrokkenheid bij een gewijzigde locatie van de verhuurder waar je terechtkomt.
Je hebt zelf niet goed gelezen.
Vandaar mijn opmerking over de leesbril, want als je bij een volgende boeking er op dezelfde wijze mee omgaat loop je grote kans dezelfde ervaring op te doen.
Over eAutohuur (rentalcars.com) ; Daar is prima mee te communiceren.
Helder en duidelijk in het Nederlands.
Aanrader !
Het is echt niet te lezen in die kleur hoor.
@@@
Ik ben kleurenblind. Handig hé!
Maxiem.
Ik ben kleurenblind. Handig hé!
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 24 jun 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ook zo iets mee gemaakt. Hier mijn verhaal.
Sorry: onzichtbare inkt gebruikt.
Sorry: onzichtbare inkt gebruikt.
Eerst maar eens even in zwart neerzetten, kunnen we tenminste eens lezen wat er staat.koppers1 schreef:Auto gehuurd bij eautohuur.nl.
Nou poeh poeh de voorwaarden zijn in het Engels. U wilt iets regelen ivm een verblijf in het buitenland. Natuurlijk overal in het buitenland waar u gaat of staat, moet alles in het Nederlands geschreven zijn.koppers1 schreef:Eerst in de kleine lettertjes(in het Engels!) ...
Bovendien maak ik bezwaar dat de voorwaarden in het Engels zijn gesteld.
Blijf lekker in Nederland als dat zo'n heet hangijzer is.
En nee ik werk er niet. Ik heb helemaal niets met wat voor autoverhuurtoko of wat dan ook te maken.