LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansluiten gwl energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jachsi

aansluiten gwl energie

Ongelezen bericht door jachsi »

:(
Ik heb bij onze energieleverancier (Delta) in december 2011 al verzoek ingediend om GWL van oude woning naar nieuwe woning te leggen. Bij aanvraag al aangegeven dat dit pas na april 2012 zal plaatsvinden.
Eind mei 2012 zijn ze gekomen om GWL om te leggen en hebben ze het uitbesteed (aan H4A).
Omdat wij besloten hebben alles elektrisch te gaan doen hebben we geen gas nodig. Ik vroeg of ze wel gasleiding naar woning wilden leggen maar dat de gasmeter niet aangesloten moest worden omdat we geen gas nodig hebben in nieuwe woning. Dat was geen probleem en zouden ze afstemmen met Delta.
Die gaven aan dat het niet mogelijk was en dat gasmeter aangesloten moest worden omdat ze het anders administratief niet konden verwerken. Ik kon dan paar dagen later bellen om gasmeter weer te laten verwijderen. Daar komen dan wel verwijderingskosten bij.
Vervolgens klacht ingediend dat als hun het administratief niet kunnen verwerken ze hem maar kosteloos moeten komen verwijderen.

Ze hebben het monopolie en kunnen dus doen wat ze willen en vragen wat ze willen. Dit is zeer klantonvriendelijk.
Wat kan je hier tegen doen.
Mag dit wel?

berndv

Re: aansluiten gwl energie

Ongelezen bericht door berndv »

Dus jij verplicht een eventuele nieuwe bewoner als je je huis verkoopt om zelf een gasmeter te laten plaatsen? Gewoon laten plaatsen en na de meter een afdichtingsdop plaatsen, u heeft een meter, maar gebruikt hem niet. Nadeel is dan natuurlijk nog wel het vastrecht.

Jahier

Re: aansluiten gwl energie

Ongelezen bericht door Jahier »

Jammer voor u, maar het is niet mogelijk! Immers, iedere gasaansluiting heeft een EAN-code. Dit is wettelijk bepaald. Voor iedere aansluiting moet worden betaald. Ik begrijp, dat u het niet wilt laten aansluiten, maar die EAN-code bestaat nu eenmaal, dus u zult moeten betalen. Dit heeft dus niets met een monopolie-positie te maken. Voor u is de enige oplossing geen meter aan te laten leggen, maar of dat verstandig is????

Gesloten