LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen kopie factuur/afleverbon mogelijk bij Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion

Re: Geen kopie factuur/afleverbon mogelijk bij Wehkamp

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het hangt er vanaf wat er is afgesproken besproken. Als er is afgesproken dat er een acceptgiro gestuurd wordt dan kun je niet eens betalen. Immers de gegevens op de acceptgiro moet je overnemen. Als de factuur niets meer dan een formaliteit is en er gewoon betaald kan worden dan spreken we over een wanprestatie. Dan hoor je eerst kosteloos een aanmaning te krijgen.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fritspieters

Die mosterd komt wel heel erg laat. Van 14.45 uur tot 16.55 kan een beetje Hollander de Mont Ventoux beklimmen.

Maxiem

alfatrion

Ik vind het best netjes om binnen 48 uur een reactie te hebben.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

vogels schreef:
fritspieters schreef:Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
??????
Frits heeft 'gewoon' eenzelfde bericht op de Wehkamp topics geplaatst, die heeft verder niet gelezen en gezien dat hij je dat al eerder had gevraagd.

Stampster

Ongelezen bericht door Stampster »

ArneLH schreef:
Stampster schreef:Dat is natuurlijk onzin. Een klant draagt altijd zelf de verantwoordelijkheid voor de betaling. Als je een koopovereenkomst aangaat, dan weet je dat je moet betalen. Als je dat niet doet, dan pleeg je een onrechtmatige daad.
Het is bijzonder lastig om daarin de vereiste elementen voor een onrechtmatige daad te vinden, het gaat dan gewoon om niet-nakoming.
De onrechtmatige daad komt om de hoek kijken op het moment dat als je een bestelling (die niet zonder er om gevraagd te willen is toegestuurd, maar waar bewust om is gevraagd) ontvangt, je weet dat je daarvoor moet betalen. Het feit dat je dan geen factuur of acceptgiro ontvangt, ontslaat je dan niet van je betalingsverplichting.

Het is natuurlijk vervelend dat je die factuur of acceptgiro niet ontvangt, maar je bent er als koper wel verantwoordelijk voor om zelf stappen te ondernemen om de betreffende bestelling te betalen.

Middelen in je bezit houden terwijl je weet dat deze op dat moment (als je daar nog niet voor betaald hebt) niet jouw eigendom zijn, constitueert al een onrechtmatige daad. Geen enkele rechter die anders zou oordelen.

alfatrion

Stampster schreef:Het feit dat je dan geen factuur of acceptgiro ontvangt, ontslaat je dan niet van je betalingsverplichting.
Daarmee pleegt de koper dan een wanprestatie, maar nog geen onrechtmatige daad.
Stampster schreef:Middelen in je bezit houden terwijl je weet dat deze op dat moment (als je daar nog niet voor betaald hebt) niet jouw eigendom zijn, constitueert al een onrechtmatige daad. Geen enkele rechter die anders zou oordelen.
Dus alleen het ontvangen van een product zou volgens jou al een onrechtmatige daad opleveren?

Gesloten