Betreft: http://www.enginedepot.co.uk
Ik zag via een link (autotrader volgens mij) een Audi a4 1.8 tfsi 2009 €14.000,- staan. Ik vind dat verdacht, maar ja vragen kan geen kwaad, kijken hoe ze daarop reageren.
Nu reageerde ik en kreeg mailtjes en dergelijke terug, wel snel gewoon, dus dat is wel oke. Maar ja nu vroeg ik me af, hoe kan ik achterhalen of het een vertrouwd bedrijf is?
Kan ik naar de politie gaan of een mail sturen, of via een databasebank gaan kijken of het een erkend bedrijf is, een legaal bedrijf.
Ik kreeg zelfs een btw-nummer en dergelijke zodat ze me konden laten zien dat het een echt bedrijf is. Maar hoe herken of kom ik er achter of het echt een bedrijf is wat geen fraude pleegt.
De mails die ik stuur, en hoe zij erop reageren vind ik wel apart.
Ik stuur in het nederlands een bericht, omdat ik toen ook niet wist waar het bedrijf zich bevond, stonden geen complete gegevens. Maar krijg een bericht terug in het Nederlands en Engels,
Info over het bedrijf:
Contact © Engine Depot UK Member of MOTOR DEPOT LTD group . All Rights Reserved.
Registered Company Number: 4316950
VAT Number: GB-780497788
Address: Livingston Road Hessle, West Hull, HU13 0EG, United Kingdom
Dis de laatste bericht die ik kreeg:
Code: Selecteer alles
We zijn goed bekend dealer in het Verenigd Koninkrijk voor het instellen van de beste tevredenheid van klanten door het aanbieden auto's voor vele jaren. Ons bedrijf kan worden geverifieerd door te gaan naar: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ en doe mee aan onze BTW-nr: *********. Hier hebben we ook verbonden met ons bedrijf de top document dat laat zien dat we een echte en geregistreerd bedrijf in het Verenigd Koninkrijk. Dit document kan worden gecontroleerd http://wck2.companieshouse.gov.uk/ waar je moet van ons bedrijf registratienummer in te voeren: 4316950.
Deze auto werd bij ons gebracht door iemand die niet willen terugkeren naar Nederland om de auto te verkopen, dus kocht hij een Britse auto van ons. Hij wilde ook zijn Nederlandse auto verkopen aan ons, dus we hebben het van hem voor een lage prijs. De auto is zorgvuldig gecontroleerd door onze monteurs en we hebben geen problemen mee. We controleerden ook de auto-documenten. De auto is niet gestolen en is momenteel geregistreerd in Nederland en staat er een financieringsovereenkomst, niet over op. (Het is duidelijk financiën). Geen heffing bij invoer toe te passen als zijn geregistreerd in Nederland. Wij geven een jaar garantie voor deze auto, die ook in Nederland aan bod.
Wij verkopen deze auto van onze Britse garage. De auto bevindt zich momenteel in Groot-Brittannië. We kunnen ook het transport terug naar Nederland als je eenmaal hebt besloten om het te kopen. De totale prijs van de auto omvat de levering, BTW en alle handelingen kosten. Dus de totale kosten zouden zijn 14000EUR.
Denk eraan, In Om een stap verder ga dan naar: http://www.enginedepot.co.uk/********
en vul het formulier aan de onderkant van de pagina, waar u uw volledige gegevens (naam, adres, telefoonnummer) in te voeren. U kunt ook selecteren als u alleen een voorschot voor de auto te betalen en de rest compleet met financiën. U kunt meer informatie over de auto ook vinden door het volgen van de link suggereerde eerder.
Als u ons uw gegevens kunnen we gaan met de factuur en het verkoopcontract. Het zou beter zijn als u een telefoonnummer van u of iemand die kan spreken Engels te bieden, dus we kunnen beter communiceren.
Code: Selecteer alles
De auto is hier te vinden in het Verenigd Koninkrijk aan onze garage. Maar we kunnen het vervoer naar uw adres in Nederland. De totale prijs van de auto, met inbegrip van levering 14000EUR is, kunnen we de auto leveren gratis, zonder opladen je meer. De auto komt naar uw adres met alle documenten (met inbegrip van het autobezit documenten, certificaat van garantie, volledige service geschiedenis).
Wij kunnen uw auto ook te aanvaarden voor het uitwisselen, maar het zal moeten worden geïnspecteerd door onze vertegenwoordiger wanneer hij gaat om de Audi aan u te leveren.
Ik kan u verzekeren dat er geen schade is dan ook op de auto. Onze mechanische team heeft zorgvuldig geïnspecteerd de auto exterieur en interieur ook, als ze niet konden vinden elk probleem.
Meestal vragen we onze klanten om een eerste betaling van 70% te voltooien van het totale bedrag van te voren, maar gezien dit is een transactie buiten het Verenigd Koninkrijk moeten we van de koper situatie te onderzoeken. Ik praatte met mijn manager vandaag en hij vertelde me om te vragen om een aanbetaling van 7000EUR, die naar mijn mening is eerlijk genoeg. We doen dit omdat we willen weten of de verkoper heeft het geld en hecht waarde aan het te kopen.
Zodra de betaling is geregistreerd, zullen we de auto naar je in twee dagen. Na de auto komt naar uw adres, heb je een 7 dagen geld terug inspectie periode die zal worden ondersteund door een contract. Omdat de gehele transactie zal worden gedaan onder een contract zullen we verplicht terug te betalen u de aanbetaling in het geval u besluit om de auto te houden na de zeven eindigt. Verzenden duurt 2 dagen en de auto wordt gedropt op uw woonadres.
Als u besluit om de auto te houden tijdens de periode van zeven dagen, zullen we het terug verscheept naar het Verenigd Koninkrijk hebben met geen extra kosten voor u. Ik weet zeker dat dit niet het geval zijn, want de auto is in uitstekende staat en je kunt volledig testen gedurende de periode van zeven dagen en overtuig u zelf hebt gekocht een zeer goede auto. De garantie zal ook worden behandeld in Nederland, want we hebben een contract met Bosch Car Service voor mechanische service.
Als je het geld hebt en je wilt de auto te kopen, stuur me je volledige naam en volledig adres en ik zal sturen u onmiddellijk het contract en de factuur. Wij zijn een reële en ernstige autodealer. Ik zal u alles wat u nodig hebt om ervoor te zorgen dat deze verkoop zal plaatsvinden in de veiligste en meest veilige manier mogelijk te maken.
Ik stuurde ook een kopie van ons certificaat van oprichting in de vorige e-mail. Dit document wordt afgegeven door de Companies House in het Verenigd Koninkrijk en zijn bedoeld om te kijken wij zijn een juridische, volledig geregistreerd en toegelaten in het Verenigd Koninkrijk en in de Europese Unie.
Ik aan dit e-mail een document waaruit blijkt dat de auto zorgvuldig gekeurd door onze monteurs, die hebben geen probleem.
, Met vriendelijke groet,
Natuurlijk kan iedereen zo iets zeggen, en een site oprichten, maar of het nou echt iets echt is, en geen fraude pleegt is een andere pakkie aan.