| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Traf niet in de Telfort belbundel-ophoog val
Traf niet in de Telfort belbundel-ophoog val
Hallo,
Heb je bij telfort wat veel gebeld dan moet je vooral niet je belbundel ophogen. Dat komt je duur te staan.
Ze splitsen je belbundel op in twee evenredige delen van de maand. En daar zit nou net de de sluwe val van Telfort. Uiteraard heb je in het eerste deel meer gebeld, maar ondanks dat je nog niet over je oude belbundel heen bent word toch extra belminuten in rekening gebracht.
Zo heb ik mijn belbundel verhoogd van 300 naar 500 minuten in de 4e dag van de lopende maand. Achteraf was het al niet zo'n slimme zet, want die maand heb ik 313 minuten gebeld, maar heb toch 65 minuten over mijn belbundel heen gebeld. Ik heb dus voor 474 minuten betaald, maar voor 248 minuten kunnen bellen.
Deze rekenwijze is wiskundig uiteraard correct, maar alleen voordeling voor Telfort. De klant zal hier nooit voordeel uit halen. In tegendeel in verre de meeste gevallen zal dit je extra geld kosten. Je verhoogt natuurlijk niet je belbundel op het moment dat je nog niet het everedige deel van je bundel hebt gebeld. Ook het argument van Telfort dat je anders op het eind van de maand je belbundel kan verhogen snijdt geen hout je krijgt immers ook everedig deel van de extra minuten die koopt, en daar betaal je toch ook gewoon voor???
U bent gewaarschuwd.....
Heb je bij telfort wat veel gebeld dan moet je vooral niet je belbundel ophogen. Dat komt je duur te staan.
Ze splitsen je belbundel op in twee evenredige delen van de maand. En daar zit nou net de de sluwe val van Telfort. Uiteraard heb je in het eerste deel meer gebeld, maar ondanks dat je nog niet over je oude belbundel heen bent word toch extra belminuten in rekening gebracht.
Zo heb ik mijn belbundel verhoogd van 300 naar 500 minuten in de 4e dag van de lopende maand. Achteraf was het al niet zo'n slimme zet, want die maand heb ik 313 minuten gebeld, maar heb toch 65 minuten over mijn belbundel heen gebeld. Ik heb dus voor 474 minuten betaald, maar voor 248 minuten kunnen bellen.
Deze rekenwijze is wiskundig uiteraard correct, maar alleen voordeling voor Telfort. De klant zal hier nooit voordeel uit halen. In tegendeel in verre de meeste gevallen zal dit je extra geld kosten. Je verhoogt natuurlijk niet je belbundel op het moment dat je nog niet het everedige deel van je bundel hebt gebeld. Ook het argument van Telfort dat je anders op het eind van de maand je belbundel kan verhogen snijdt geen hout je krijgt immers ook everedig deel van de extra minuten die koopt, en daar betaal je toch ook gewoon voor???
U bent gewaarschuwd.....
Re: Traf niet in de Telfort belbundel-ophoog val
Dat is niet iets specifieks van telfort maar een gewone algemene rekenwijze genaamd pro rata, u krijgt waar u voor betaald naar het evenredige deel van de maand. Niet zo raar vind ik, wel een puntje om rekening mee te houden.
Fijn dat u mensen wil waarschuwen, maar het helpt doorgaans wel als anderen dergelijke waarschuwingen eerst lezen..dols schreef:Hallo,
U bent gewaarschuwd.....
Er zijn namelijk al meerdere van dergelijke waarschuwingen voorbij gekomen op dit forum over Telfort, dus had u dit vooraf gelezen... (ik hoef de zin vast niet af te maken).
Een tweetal topics op dit forum hierover:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &p=1367724
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=103828
Als u de topics leest, zult u zien dat de webcare afdeling van Telfort in beide topics gereageerd heeft en er uiteindelijk voor de Topic Starter een nette oplossing is gekomen. Dus hopelijk reageren ze ook in uw topic en komt er een oplossing. Doe er uw voordeel mee.
Opmerkelijk is wel dat dit een bekend aandachtspunt is van Telfort maar nog steeds niet structureel is opgelost.
-
Telfort webcare
- verified
@Dols,
Het is goed te begrijpen dat u baalt en om die reden willen wij contact met u leggen. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.
Daphne
Het is goed te begrijpen dat u baalt en om die reden willen wij contact met u leggen. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.
Daphne
-
witte angora
Als ik het zo lees kun je bij Telfort beter niet je bundel verhogen, maar een tweede Sim-only abonnement er bij nemen. 150 Minuten kost slechts 4 euro, zitten wel geen sms-jes bij in, maar dat kun je doen vanuit je eigenlijke abonnement.
Gezien vanuit het perspectief van de klant is dit zeer raar. Kan niet anders zeggen. Je betaald meer, maar krijgt minder.berndv schreef:Dat is niet iets specifieks van telfort maar een gewone algemene rekenwijze genaamd pro rata, u krijgt waar u voor betaald naar het evenredige deel van de maand. Niet zo raar vind ik, wel een puntje om rekening mee te houden.
Je betaalt niet meer dan wat je krijgt. Stel ik betaal 10 euro voor 150 belminuten en halverwege de maand stap ik over naar 300 minuten omdat ik te weinig heb, dan betaal ik voor die eerste helft maar 5 euro, het teveel betaalde zal dan verrekend worden, ik betaal de helft, dus voor die helft krijg ik ook de helft, dus 75 minuten. Als u op dat moment al 100 minuten heeft gebeld, dan is dit binnen die bundel dus 25 minuten er buiten. Voor de 2e helft betaal je wederom de helft van de bundel, en krijg je wederom de helft, dus geen 300 maar 150 minuten. Oftewel, je krijgt precies waar je voor betaald. Dit is zoals ik al zei niet specifiek iets van telfort, bijna alle providers werken op een dergelijke manier.dols schreef:Gezien vanuit het perspectief van de klant is dit zeer raar. Kan niet anders zeggen. Je betaald meer, maar krijgt minder.berndv schreef:Dat is niet iets specifieks van telfort maar een gewone algemene rekenwijze genaamd pro rata, u krijgt waar u voor betaald naar het evenredige deel van de maand. Niet zo raar vind ik, wel een puntje om rekening mee te houden.
situatie:berndv schreef:Je betaalt niet meer dan wat je krijgt. Stel ik betaal 10 euro voor 150 belminuten en halverwege de maand stap ik over naar 300 minuten omdat ik te weinig heb, dan betaal ik voor die eerste helft maar 5 euro, het teveel betaalde zal dan verrekend worden, ik betaal de helft, dus voor die helft krijg ik ook de helft, dus 75 minuten. Als u op dat moment al 100 minuten heeft gebeld, dan is dit binnen die bundel dus 25 minuten er buiten. Voor de 2e helft betaal je wederom de helft van de bundel, en krijg je wederom de helft, dus geen 300 maar 150 minuten. Oftewel, je krijgt precies waar je voor betaald. Dit is zoals ik al zei niet specifiek iets van telfort, bijna alle providers werken op een dergelijke manier.dols schreef:Gezien vanuit het perspectief van de klant is dit zeer raar. Kan niet anders zeggen. Je betaald meer, maar krijgt minder.berndv schreef:Dat is niet iets specifieks van telfort maar een gewone algemene rekenwijze genaamd pro rata, u krijgt waar u voor betaald naar het evenredige deel van de maand. Niet zo raar vind ik, wel een puntje om rekening mee te houden.
Ik verbel 312 minuten.
Situatie oud:
Ik betaal een bundel van 300 minuten, en ga 12 minuten over mijn bundel.
Situatie nieuw:
Ik betaal een bundel van 474 minuten, en ga 65 minuten over mijn bundel.
In welke wereld is dit niet minder voor meer geld?
Dit is een typische situatie waarbij twee maal een half niet één is. En dat het wiskundig klopt, (schijnbaar?) in de algemene voorwaarde staat, en ook andere providers dit doen maakt het nog niet netjes. Mij lijkt een waarschuwing hier wel op zijn plaats, kunnen anderen deze teleurstelling voorkomen.
Zoals ik reeds schreef, helpt zo'n waarschuwing geen ene biet als mensen zoals u bijvoorbeeld ze niet eerst lezen. Er zijn reeds topics met waarschuwingen gestart hierover vorig jaar.dols schreef:Mij lijkt een waarschuwing hier wel op zijn plaats, kunnen anderen deze teleurstelling voorkomen.
Bent u eigenlijk al in clonclaaf met webcare, welke hier gereageerd heeft ?
Zo ja, zou het niet handiger zijn die discussie even af te wachten.