LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Abonnement, buitenland in de bundel voordelig????

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sheuck

KPN Abonnement, buitenland in de bundel voordelig????

Ongelezen bericht door sheuck »

Heb een abonnement voor EUR 45 per maand waaruit 275 minuten gebeld zouden kunnen worden. Nu heb ik in het buitenland gebeld en krijg ik een nota van 85 EUR. Doordat deze tegen EUR 0,40 per minuut uit de bundel gehaald worden krijg ik vervolgens een buitenbundel tarief van EUR 0,35 voor mijn kiezen voor de erna in NL gebelde minuten, terwijl ik in totaal maar 200 minuten gebeld heb. Zouden buitenlandkosten niet uit de bundel gaan dan zijn de kosten evengoed EUR 0,40 per minuut maar blijven mijn gebelde minuten in NL tegen EUR 0,12. Er werd aangegeven dat het voordelig was. Ik vindt dit MISLEIDING. Het is dus uitermate onvoordelig dat het uit de bundel gaat! Dit kost mij zeker EUR 25 EXTRA voor deze maand.

Klantenservice KPN beroept zich op de voorwaarden 'ja mevrouw zo werkt het, daar kunnen we helemaal niets mee, doorverbinden met managers doen ze ook niet, die kan daar ook 'helemaal niks mee', een klacht hierover bij de klachtenafdeling kan ook niet telefonisch of via e-mail want dan komt het bij dezelfde personen en let op: Die kunnen daar helemaal niets mee. Misschien handig om wat gekwalificeerd personeel in dienst te nemen want met wat er nu zit, 'daar kan IK dus helemaal niets mee'. Met het vriendelijke verzoek om mijn klacht dan maar per post te versturen.

KPN: Misleid je klanten niet met het doen geloven dat buitenlandkosten uit de bundel voordelig zouden zijn en zorg dat een klacht op een normale manier wordt afgehandeld. netjes zou zijn om na te gaan welk deel in NL nog binnen de bundel valt (oftewel als ik in NL binnen de maandelijkse bundel heb gebeld, dan kun je dat niet tegen buitenbundeltarief gaan berekenen!), restant buitenland vanuit restant bundel en rest afrekenen tegen geldend tarief. Zo lijkt het voor een consument te werken als er aangegeven wordt dat het 'buitenlandkosten uit de bundel'gehaald worden en niet dat ik met EUR 25 extra kosten zit ten opzichte van als het NIET uit de bundel word gehaald. Het is NADELIG!! (oftewel Ik zou ongeveer EUR 60 kwijt zijn geweest als de in het buitenland gebelde minuten geheel NIET uit de bundel waren gehaald, => misleiding!)

berndv

Re: KPN Abonnement, buitenland in de bundel voordelig????

Ongelezen bericht door berndv »

sheuck schreef:.

Klantenservice KPN beroept zich op de voorwaarden 'ja mevrouw zo werkt het, daar kunnen we helemaal niets mee, doorverbinden met managers doen ze ook niet, die kan daar ook 'helemaal niks mee', een klacht hierover bij de klachtenafdeling kan ook niet telefonisch of via e-mail want dan komt het bij dezelfde personen en let op: Die kunnen daar helemaal niets mee. Misschien handig om wat gekwalificeerd personeel in dienst te nemen want met wat er nu zit, 'daar kan IK dus helemaal niets mee'. Met het vriendelijke verzoek om mijn klacht dan maar per post te versturen.
waar staat het dat het voordeliger zou zijn? In de voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan? Wie heeft het u gezegd dat dit voordeliger zou zijn? En heeft diegene dat zwart op wit gezet?

Waarom ander personeel in dienst nemen? Zodat ze u met andere woorden moeten vertellen dat u beter de voorwaarden moet lezen? Waarom een manager aan de lijn? Om u nogmaals op de voorwaarden te wijzen?

bbrouwer81

Ongelezen bericht door bbrouwer81 »

Hallo,

In de voorwaarden staat inderdaad dat in het buitenland 40 euro als waarde gaat tellen en niet als eenheid (zoals in nederland). In europa zijn vastgestelde tarieven vast gesteld, en u heeft dan nog het geluk dat ze binnen de bundel worden afgerekent alvorens het buiten de bundel gaan. Anders had u inderdaad 65 euro buiten de bundel kunnen verwachten en nu maar 25,-. Daar zit toch nog de winst volgens mij...

Ik ben zelf een Fan van www.belkostenwijzer.nl, dat komt als ik wat wil weten over buitenland bellen enzo, dat ik dan eerlijke informatie krijg. De opmerking die u maakt is ook te vinden op deze website. Misschien is dit een handige tip voor jullie allen!

Hierop is ook te zien welke bundels je evt kan afsluiten die je in het buitenland kan gebruiken welke misschien wel goedkoper is dan de bundel die je nu hebt! Misschien handig als je er een keer op kijkt!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, uit ervaring met KPN weet ik wel dat als je ze een brief stuurt dat ze heel coulant zijn! Ik heb toen een keer een rekening gehad van 1000 euro omdat ik ging internetten in het buitenland toen dat nog heel duur was. Toen is het gereduceerd naar 100 euro! Was daar echt heel blij mee!

Succes!

Groet B Brouwer

sheuck

Reacie op berndv:

'Woonplaats: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen) '

Dit is duidelijk verleden tijd.

sheuck

bbrouwer81. Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb gezocht op de site maar kan hier geen duidelijke informatie vinden anders dan dat er vermeld staat dat het inderdaad in de bundel zit (wat ik wist maar dacht dat dit voordelig was). Misschien zoek ik op de verkeerde plek? Je geeft aan dat het alsnog voordeliger is als buiten bundel, bedoel je hiermee dat er dan met een hoger tarief per minuut gerekend zou worden? De klantenservice gaf namelijk aan dat als het niet uit de bundel zou gaan de totale kosten voor bellen in het buitenland op mijn nota hetzelfde zouden blijven. Dit zorgt bij mij voor het gevoel dat het dus beter niet uit mijn bundel zou kunnen gaan. Dan had ik het abonnementsbedrag + buitenlandkosten betaald (EUR 60 oid ipv EUR 85) Aangezien het nu echter eerst tegen het hogere tarief uit mijn bundel gaat moet ik voor de gebelde minuten in NL na de vakantie tegen een buitenbundeltarief betalen waardoor de kosten hoger uitvallen.

Als de kosten voor buitenlandbellen niet hetzelfde zouden zijn als het buiten de bundel gaat (en volgens mij zit hier een europees maximum per minuut op) dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. KPN gaf dit echter zelf aan.

bbrouwer81

Ongelezen bericht door bbrouwer81 »

sheuck schreef:bbrouwer81. Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb gezocht op de site maar kan hier geen duidelijke informatie vinden anders dan dat er vermeld staat dat het inderdaad in de bundel zit (wat ik wist maar dacht dat dit voordelig was). Misschien zoek ik op de verkeerde plek? Je geeft aan dat het alsnog voordeliger is als buiten bundel, bedoel je hiermee dat er dan met een hoger tarief per minuut gerekend zou worden? De klantenservice gaf namelijk aan dat als het niet uit de bundel zou gaan de totale kosten voor bellen in het buitenland op mijn nota hetzelfde zouden blijven. Dit zorgt bij mij voor het gevoel dat het dus beter niet uit mijn bundel zou kunnen gaan. Dan had ik het abonnementsbedrag + buitenlandkosten betaald (EUR 60 oid ipv EUR 85) Aangezien het nu echter eerst tegen het hogere tarief uit mijn bundel gaat moet ik voor de gebelde minuten in NL na de vakantie tegen een buitenbundeltarief betalen waardoor de kosten hoger uitvallen.

Als de kosten voor buitenlandbellen niet hetzelfde zouden zijn als het buiten de bundel gaat (en volgens mij zit hier een europees maximum per minuut op) dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. KPN gaf dit echter zelf aan.
Mag ik je vragen naar welk buitenland je bent geweest? Je berekening klopt niet helemaal. Want als het volledig uit de bundel ging, dan betaal je je standaart abonnementskosten + elke minuut die je in het buitenland verbelt. Dus als je abonnentskosten bijv. 40 euro zijn, en je belt 60 euro in het buitenland kom je op 100 euro uit. Nu is het dan zo dat de 1ste 40 euro wegvalt (waardoor je 60-40=20) overhoud + 40 abonnementskosten = 60 euro totaal. Een verschil van 40 euro. Hoop dat je het snapt hoe ik reken...

Wat ik meer met goedkoper bedoel is bijvoorbeeld bij vodafone heb je een extra blox voor in het buitenland. als je daar bent krijg je voor 2 euro per dag 20 minuten bellen 20 smsjes en 20mb internet. Dan is het goedkoper dan 40ct per minuut en 13 ct per sms en 1.50 per mb (even uit me hoofd gezegt). Ik weet het niet zeker maar misschien heeft KPN dat ook wel?

Hoop dat ik het wat beter uitgelegt hebt nu?

Groet Brouwer

Gesloten