LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS terreur van Interim Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ofreriks
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2012 10:56

SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door ofreriks »

Mijn dochter van 12 heeft een mobieltje, zei ontvangt steeds onterechte sms jes en telefoontjes van incasso bureau Interim Justitia over diverse regelingen voor het betalen van schulden aan o.a. mijn domein.nl
Als je na lang wachten aan de telefoon eindelijk een medewerker aan de telefoon krijgt waarvan je zijn naam niet verstaan kunt en die weigert zijn naam te herhalen.
Wordt je brutaal afgesnauwd, dat het genoemde dossiernummer niet correspondeert met het telefoonnummer van mijn dochter.
Dat wist ik zelf ook wel, maar dat was ook de reden van al die telefoontjes de afgelopen 2 jaar. Wat ik ook probeer, de sms terreur van deze onprofessionele en onbeschofte firma houd niet op.
Telefonische benadering hierover heeft geen enkele zin, na een paar maanden vinden ze wel weer een ander dossier dat ze aan mijn dochters telefoonnummer linken en beginnen de telefoontjes en sms-jes weer van voor af aan.
Dood ziek wordt ik er van en onze dochter,.... die heeft onder contacten staan:Interim Justitia/NIET OPNEMEN.
De SMS-jes kan ze niet stoppen en de dreiging ervan vind ik absurd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door bprosman »

Zelf heb ik er gelukkig geen last van, maar op het moment dat ik het bezoekadres van zo'n club zou weten weet ik zeker dat ze dagelijks "ruim voorzien" zouden worden van afhaalmaaltijden, PABO zendingen en alles wat ik zou kunnen verzinnen.
Continue zwarte pagina door de fax voor een uurtje doet ook wonderen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een oplossing is misschien een ander telefoonnummer?
Het huidige behoorde wellicht toe aan iemand die zo links en rechts nog wat moet betalen.
Gooi er eens een brief tegenaan met een aantal wettelijke kreten, vermeldt dat je ettelijke keren hebt aangegeven dat IJ niet bij je (minderjarige) dochter moet zijn enz. Misschien kan het Juridisch Loket je aanwijzingen geven?

ofreriks
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2012 10:56

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door ofreriks »

Bedankt voor jullie advies, maar een ander telefoonnummer lijkt me de enige oplossing. Wel te gek voor woorden, dat je als onschuldig, minderjarig mobieltjes gebruikster gedwongen wordt om kosten te maken om al je kennissen een bericht te sturen dat je een ander nummer hebt en ook een nieuwe simkaart moet kopen om van zo'n hardnekkige ongewenste SMS zieke en onbeschofte incasso instelling verlost te worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door bprosman »

gedwongen wordt om kosten te maken
IJ aansprakelijk stellen voor de kosten en via een incasso bureau verhalen ?

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door aaten »

Van intrum justitia is bekend dat zij een verregaande manier van incasseren hanteren die buiten proporties is.

In casus betreft het hier telefoon terreur van een aanwijsbaar persoon/organisatie. U heeft deze persoon verzocht te stoppen echter doet deze dat niet.

Wanneer u (of uw dochter) geen nieuw telefoonnummer wenst kunt u zich vervoegen tot uw telecomprovider met de klacht dat u veelvuldig telefonisch lastig gevallen wordt, de telecomprovider zal de telecomprovider van intrum justitia dan contacteren dat een van haar klanten misbruik pleegt van de telefoonaansluiting wat niet toegestaan is conform de telecomwet.

Verder heeft u natuurlijk de mogelijkheid om aangifte te doen van stalking, u vervoegt zich hiervoor bij de politie. Laat u zich niet afschrikken door de onbereidwilligheid van de gemiddelde agent die u zal vertellen dat dit een civielrechtelijke zaak is, dit valt onder het strafrecht en de betreffende agent is verplicht om hiervan aangifte op te nemen.

Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft kunt u deze inschakelen om dit probleem voor u op te lossen.

Veel succes met het stoppen van deze terreur.

yengeccik
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:18

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door yengeccik »

Mensen gebruiken tegenwoordig allerlei trucjes om rondslingerende telefoonnummers op het internet (vooral FB) te gebruiken voor eigen doeleinden, ter telefonische verkoop, om te zieken, etc.

Pas op, dat uw minderjarige meid niet in de kuil valt. Waarschuw vooraf om narigheid te voorkomen...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Voordat je een nieuw nummer neemt - doe aangifte wegens stalking door IJ van een minderjarige.
Geef desnoods aan dat je dochter zich niet veilig voelt, en dat ze, gezien de berichten in de krant over misbruik, bang is geworden dat daar iemand probeert haar iets aan te doen.

IJ is al niet zo`n frisse organisatie, maar (nadat het gemeld is) willens en wetens een minderjarige blijven lastig vallen....

Je zou trouwens ook 'mijndomein.nl' als zijnde opdrachtgever kunnen vertellen dat je van hun stalking (althans, namens hen gedane stalking) niet gediend bent, en dat als zij als opdrachtgever dit niet stoppen, de aangifte ook tegen hen gedaan zal worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:Voordat je een nieuw nummer neemt - doe aangifte wegens stalking door IJ van een minderjarige.
Op basis van welke artikel in de wet is het verboden om een minderjarige SMS-jes te sturen?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U kunt bij uw provider ook eens melding maken van telefonische overlast. Zij moeten dit onderzoeken en kunnen de nummers van IJ eventueel blokkeren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:
Guardian72 schreef:Voordat je een nieuw nummer neemt - doe aangifte wegens stalking door IJ van een minderjarige.
Op basis van welke artikel in de wet is het verboden om een minderjarige SMS-jes te sturen?
Maakt dat uit - gewoon stalking mag ook niet.
Het feit dat het een minderjarige is, maakt het in elk geval fout omdat deze 'handelingsonbekwaam' is - en daarom al geen partij KAN zijn met 'mijndomein'.

En, het feit dat het kind vaker lastig gevallen word - en na bellen door de wettelijk vertegenwoordiger dit niet ophoud, is voor mij grond om opzet te vermoeden, door IJ in elk geval.
Zij hanteren in elk geval geen enkele controle over wie ze bellen, en staan kennelijk niet open voor correctie.

Vodahans
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2012 22:11

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door Vodahans »

Ruim 10 jaar ontvang ik periodiek aanmaningen van Intrum Justitia m.b.t een vermeende openstaande betaling. Vanaf 06-05-2002 zijn mijn gegevens opgenomen in het schuldbewakingssysteem van deze organisatie. Eindelijk geeft de organisatie toe, niet onrechtmatig te hebben gehandeld maar "slechts" niet volgens eigen normen te hebben gehandeld. Met een simpele excuses denkt men er nu klaar mee te zijn. Over een verklaring van verwijdering uit het eerder genoemde systeem, een onkostenvergoeding van bijvoorbeeld portokosten m.b.t aangetekende brieven spreekt men niet want....zo zegt men "uit ons dossier blijkt niet dat dit al ruim 10 jaar gaande is"

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door ++antonh »

Vodahans,
ik krijg ook al 10 jaar brieven van deze mafia die niet voor mij zijn, maar van de vorige bewoner.
Men doet er niets aan en je kunt terug sturen wat je wilt ze komen ongeveer om de drie maanden de brieven van deze bende.
En heb net gratis 5 jaar verlenging gekregen.

Vodahans schreef:Ruim 10 jaar ontvang ik periodiek aanmaningen van Intrum Justitia m.b.t een vermeende openstaande betaling.

want....zo zegt men "uit ons dossier blijkt niet dat dit al ruim 10 jaar gaande is"

Ik heb ook contact gehad met de schuldeiser Tele2, opdrachtgever van intrum justitia maar die kennen mijn naam niet eens en ik heb daar nooit telefoon gehad.
ik denk dat je er niet meer van af komt

Vodahans
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2012 22:11

Re: SMS terreur van Interim Justitia

Ongelezen bericht door Vodahans »

in principe is mijn dossier gesloten na al die jaren alleen leg ik mij er niet bij neer dat ik geen vergoeding krijg voor het geleden ongemak.
Al die jaren heb ik gezegd dat ik wil betalen ( opdrachtgever was WOL/Tiscali) mits ik een kopie getekend contract en een gespecificeerde nota zou ontvangen.
Hieraan kon men niet voldoen, en dat klopt ook want ik heb bij deze provider nooit iets ondertekend.

Gesloten