Wij hebben op dit moment een vrij vreemde situatie: vandaag kregen wij een pakketje bezorgd. Wij dachten: Mooi! de tent die we besteld hebben! Toen we de doos echter ophaalden bij de buren, bleek het formaat van de doos niet helemaal overeen te stemmen met hetgeen wij verwachtten. Bij het uitpakken bleken er allemaal dure merkschoenen nieuw in de verpakking in te zitten. Het is een bestelling van een bedrijf bij een magazijn. De waarde: ca 900 euro! De adressering van ons pakket (de tent) heeft blijkbaar losgelaten en is op deze doos terecht gekomen.
Natuurlijk gaat dit direct terug, echter twijfelen wij eraan om het naar Post NL te brengen of naar de verzender (zit in de buurt)? Zit er vindersloon op zo'n vondst? Ik ben bang dat als we naar de post zelf gaan dat ze vriendelijk bedanken voor het terugbrengen en dat we verder overal naar kunnen fluiten. Aangezien het etiket en het adres van de tent af is zien we die ws nooit meer terug. Hij was onverzekerd verzonden via iemand van marktplaats dus dat geld (52 euro) zijn we dan ws kwijt.
Meteen naar de afzender is ook weer niet handig aangezien zij ws echt niet extra gaan betalen voor de fout van een ander. Daarbij, het pakket is ongetwijfeld verzekerd verzonden...wat is wijs: nogmaals, ik ben te eerlijk om het te houden en op marktplaats te zetten...! (helaas, hihi)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] POST NL, verkeerd pakket gekregen, onze is weg! Vindersloon?
-
Bob Schurkjens
Re: POST NL, verkeerd pakket gekregen, onze is weg! Vindersloon?
Ik zou eerst wat foto's maken van het geheel. En de situatie met foto's aan de verkoper van de tent voorleggen. Dan krijg je misschien nog die 52 euro terug waar je recht op hebt. Een adresetiket mag niet loslaten; dat is de verantwoordelijkheid van de verzender!
Zo te zien aan je verhaal wil je het gewoon houden maar je pret delen met anderen!
Ik kan niet goed opmaken of het hier een consumentenkoop betreft. Als jij een consument bent die iets heeft besteld bij een bedrijf, dan is dit het geval.
Je hebt gewoon recht om het door jou bestelde product te ontvangen, tenzij individueel anders is afgesproken. Als je tijdens het bestelproces een keuzelijstje voorgespiegeld hebt gekregen dan is dat onvoldoende om van een individuele afspraak te kunnen spreken.
Als de doos van dezelfde leverancier afkomt, dan zit er retentierecht op. Dat wil zeggen dat je de doos mag houden tot op het moment dat de verkoper aan zijn verplichtingen heeft beantwoord.
Vindersloon is bij mij weten geen wettelijk recht.
Let er op dat als je het pakketje zelf verstuurd, je dit het beste verzekerd kan versturen. Als Post.nl dit kwijtraakt dan kan jij voor de kosten opdraaien. Overigens heb je ook recht om deze kosten vergoed te krijgen voordat je het pakketje opstuurt.
Je hebt gewoon recht om het door jou bestelde product te ontvangen, tenzij individueel anders is afgesproken. Als je tijdens het bestelproces een keuzelijstje voorgespiegeld hebt gekregen dan is dat onvoldoende om van een individuele afspraak te kunnen spreken.
Als de doos van dezelfde leverancier afkomt, dan zit er retentierecht op. Dat wil zeggen dat je de doos mag houden tot op het moment dat de verkoper aan zijn verplichtingen heeft beantwoord.
Vindersloon is bij mij weten geen wettelijk recht.
Let er op dat als je het pakketje zelf verstuurd, je dit het beste verzekerd kan versturen. Als Post.nl dit kwijtraakt dan kan jij voor de kosten opdraaien. Overigens heb je ook recht om deze kosten vergoed te krijgen voordat je het pakketje opstuurt.