Beste Allen,
Heeft er iemand ervaring met youcare?
Mijn vriendin en ik hebben namelijk in december onze verzekering van pma (menzis) verhuist naar youcare.nu.
Alleen is dit nog steeds niet gebeurt.
In het begin kon ik nog bellen naar youcare, maar dat kan nu niet meer.
Ook reageren ze niet op hun contactformulier.
Het scheelt (inclusief verandering van polis) 40,- per maand. Iets wat erg veel is. Plus een grotere eigen keuze kwa zorg.
Mijn vriendin heeft een keer gehoord dat er een appart bedrijf voor is ingeschakeld om het te onderzoeken, en die vroegen ineens om een sofi nummer.
Dit bedrijf is nooit voorgesteld aan ons.
Iemand enig idee wat we nu nog kunnen doen?
Met vriendelijke groet,
Erik Maas
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] youcare
Re: youcare
Je zegt het scheelt heel veel t.o.v. oude verzekering jullie hebben dan wel een eigen risico van 720 euro ppBeste Allen,
Heeft er iemand ervaring met youcare?
Mijn vriendin en ik hebben namelijk in december onze verzekering van pma (menzis) verhuist naar youcare.nu.
Alleen is dit nog steeds niet gebeurt.
In het begin kon ik nog bellen naar youcare, maar dat kan nu niet meer.
Ook reageren ze niet op hun contactformulier.
Het scheelt (inclusief verandering van polis) 40,- per maand. Iets wat erg veel is. Plus een grotere eigen keuze kwa zorg.
Mijn vriendin heeft een keer gehoord dat er een appart bedrijf voor is ingeschakeld om het te onderzoeken, en die vroegen ineens om een sofi nummer.
Dit bedrijf is nooit voorgesteld aan ons.
Iemand enig idee wat we nu nog kunnen doen?
Met vriendelijke groet,
Erik Maas
Betaal je wel iedere maand premie voor de basis verzekering ?.Jouw premie
Hoofdverzekerde
Basisverzekering
(Inclusief Coll. Korting)
€ 99,95
Vrijwillig Eigen Risico: € 500,00
Korting Eigen Risico
€ -20,83
Korting YouCare.nu
€ -9,62
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal per maand
€ 69,50
Let op! Het totale eigen risico is nu €720,-. Dit bestaat uit €220,- verplicht eigen risico en €500,- vrijwillig eigen risico.
Wij adviseren je bij de keuze van je vrijwillig eigen risico goed na te denken of je dit bedrag zomaar op kunt brengen. Het zou vervelend zijn als je hierdoor in de financiële problemen komt.
Als je een verhoogd eigen risico neemt is zowizo iedere maatschappij zo'n 40 euro voordeliger.
gr Henk
Het is het totale verschil met wat ik eerst betaalde en nu.
Ik heb hierbij een hoog eigen risico (had ik al) en heb geen aanvullende verzekeringen genomen.
Echter, omdat ik nog steeds niet wegverhuisd ben bij menzis (wat youcare zou doen) betaal ik nog steeds 100+ euro per maand, ipv de minimum prijs bij youcare.
Ik heb hierbij een hoog eigen risico (had ik al) en heb geen aanvullende verzekeringen genomen.
Echter, omdat ik nog steeds niet wegverhuisd ben bij menzis (wat youcare zou doen) betaal ik nog steeds 100+ euro per maand, ipv de minimum prijs bij youcare.
-
de basisverzekering van Menzis, met een eigen risico van €720, is €79 per maand.
voor 31 december zelf de oude zorgverzekering opzeggen.
vraag wel een bevestiging van de opzegging.
dan zelf bij de nieuwe voor 1 februari aanmelden.
voor 31 december zelf de oude zorgverzekering opzeggen.
vraag wel een bevestiging van de opzegging.
dan zelf bij de nieuwe voor 1 februari aanmelden.
Ik heb het idee dat het niet duidelijk is geworden dat ik afgelopen december bedoel.
Dus ik zit al een half jaar bij de verkeerde verzekeraar.
Dus ik zit al een half jaar bij de verkeerde verzekeraar.
Als je geen bewijs hebt dat je op een uitruillijst staat, lijkt het mij behoorlijk kansloos. Je blijft zelf verantwoordelijk voor de opzegging wat youcare ook zegt.
-
Ik heb zelf ook over Youcare gedacht. Na het bellen van de klantenservice ben ik daar onmiddelijk van afgestapt, omdat er bijvoorbeeld tussen de middag helemaal niemand aanwezig was. Het leek een amateuristische club te zijn. Misschien kun je bij Avero Achmea naar hen informeren? Maar gezien deze erváring zou ik er geen vertrouwen meer in hebben komend jaar. Gebruik je 0900-3693333? Kijk ook eens op Kiesbeter en geef hen deze informatie door. Een zorgverzekering behoort niet op de site van Kiesbeter te staan als ze niet eens de telefoon opnemen. Het adres is in Heerlen. ( dat is een oud ziekenfonds waar ik geen vertrouwen in zou stellen!)
Ik vermoed dat YOUCARE jullie nooit heeft afgemeld. Jullie zijn geen interessante klanten namelijk ( je hebt namelijk geen Av's).
Ik vermoed dat YOUCARE jullie nooit heeft afgemeld. Jullie zijn geen interessante klanten namelijk ( je hebt namelijk geen Av's).