Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou mooi dat het zo goed gaat!
en het belangrijkste dat je je weer lekker in je vel voelt...

succes en leuk dat je het even liet weten!
is voor andere ook belangrijk die er mee worstelen die zien nu dat je lichaam dus wel degelijk erg kan veranderen

Doedie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:53

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Doedie »

Ow mensen wat een ellende..

Ik ben bijna 30 en zou eind dit jaar 10 jaar de mirena hebben.
Ik had hem dus al een keertje laten vervangen.
10 jaar lang heb ik al last van vage klachten. Extreme hoofduitslag, acne, opgezette buik, stemmingswisselingen zo erg dat ze afgelopen jaren aan manische depressieviteit dachten. Ik kreeg daar ook verschillende medicijnen voor maar nooit werden mijn stemmingen stabiel. Doodvermoeiend en ik ben dus ook nooit echt fit.

Ik heb periodes dat ik zo labiel ben dat ik overal wel om kan janken en me alles persoonlijk aan trek.
Verder veel pijn in mijn onderrug en onder me ribbenboog. Hoofdpijnen soms tot spugen aan toe.

Uit pure wanhoop ben ik een paar maanden geleden naar een klassiek homeopaat gegaan. Ik heb mijn volledige verhaal verteld, en was bang weer met het antwoord, je moet het maar accepteren naar huis gestuurd te worden.

Ik heb nooit tegen hormonen gekunt, en daarom leek het de huis arts toen een goed idee om een mirena spiraal in te brengen. Mijn klassiek homeopaat begon te rollen met haar ogen toen ze hoorde dat ik de mirena spiraal had en zei me dat ik erover na moest denken of ik het spiraal niet wou laten verwijderen. Want dat mijn klachten daar wel eens voor 80% vandaan zouden kunnen komen.

Ik was eerst sceptisch en ben gaan zoeken op internet. Ik kwam op dit forum. En het was net alsof het over mij ging.

Iedereen heeft ups en downs. Maar dit is niet vol te houden.
Vandaag heb ik met veel weerstand van de huis arts de mirena laten verwijderen. Uit voorzorg 2 paracetamollen genomen een uur voor de behandeling. Hij was er gelukkig binnen een seconde of 10 uit. Het was een naar gevoel maar echt pijn deed t niet. Het begon wel gelijk te bloeden en dat heeft t de rest van de dag gedaan. Het voelt een beetje als een lichte menstruatie pijn.

Ik hoop dat mijn leed erop zit. En dat het verschil snel te merken is. Maarja, na tien jaar zal ik even geduld moeten hebben vrees ik.

Nu is het afwachten. Ik was al aan het afbouwen met medicijnen tegen de manische depressie. Aangezien ik in al die tijd dat ik ze slik nog nooit stabiel geweest ben. Steeds van up naar down en weer terug. Nooit maar dan ook echt nooit had ik mijn klachten gelinkt aan de mirena.

Heel verhaal. Ik wil iedereen bedanken voor de openhartige verhalen. Ik was gelijk vast besloten om hem de eerstvolgende bloeding te laten verwijderen. Ik ben zo opgelucht dat hij eruit is. Volgende maand stuur ik wel even een update. Hopen dat er dan al veranderingen merkbaar zijn. Gelukkig krijg ik in ieder geval al vanaf vanmorgen 08.00 uur geen hormonen meer binnen. :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Doedie, oh wat erg dat je al 10 jaar met je problemen
hebt gelopen en dat er nooit eerder de link is gelegd naar de Mirena.

Het lijkt ook wel of huisartsen dit niet kunnen (willen) begrijpen dat
er zoveel vrouwen zijn die problemen krijgen nadat ze de Mirena hebben
laten plaatsen.

Hoop dat je over een maand nog even hier terug komt om je verhaal te plaatsen
hoe het dan met je is.

Hoop dat het snel beter met je gaat.

Monique_Nino
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 dec 2005 22:08

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Ik heb hem ook gehad en hem binnen twee jaar laten verwijderen.
Niets dan problemen, vage klachten tot levensechte weeën.
eerste gynaecoloog vond mijn problemen maar onzin, tot ik weer een aanval van pijn had, toen heb ik besloten om hem uit te laten halen, deze gynaecoloog snapte het wel en gaf toe dat het best aan het spiraal te wijten zou kunnen zijn.
Sinds dat ding eruit is nooit meer problemen gehad...

Ik ben inmiddels vrouwvriendelijk gesteriliseerd dat bevalt beter hoewel de buikpijn is toegenomen heb ik verder geen last.

Johannazoekt
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2012 21:54

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Johannazoekt »

Hallo dames (en eventuele nieuwsgierige heren 8) )

Mijn ervaring met de Mirena spiraal. Ik ben 22 jaar oud en heb nog geen kinderen gehad (mogelijk essentiële achtergrond informatie voor sommigen). Afgelopen zomer in juni 2011 de Mirena spiraal laten plaatsen, dus ik heb hem bijna een jaar.

Kort na het plaatsen had ik buikkrampen en pijn in mijn onderrug, echter dit trok al gauw weg. Wel had ik voor een maand of 4 last van bloedingen na de seks, maar dit fenomeen verdween ook.

Intussen merk ik fysiek helemaal niks. Geestelijk ben ik nog niet helemaal overtuigd, maar daar durf ik mijn symptomen niet zomaar op het spiraaltje te steken.
Ik lijdt nou eenmaal aan een angststoornis en een verminderde libido alhoewel deze waren beide al sterk aanwezig voor het plaatsen van de Mirena spiraal.
Verder ervaar ik (nog) geen van de andere symptomen genoemd in topic.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik mij afvraag of het Mirena spiraal mijn angst vergroot heeft en mijn libido verergert. Daarentegen ben ik teveel gehecht aan het grote voordeel van het gebruik van de Mirena t.o.v. van de ellendige anticonceptie pil. Dagelijks dat pilletje te moeten nemen maakte mij eigenlijk erg chagarijnig (and more).

Dus een uitsluitsel van de mogelijke slechte werking van de Mirena kan ik niet bieden, maar desondanks blijf ik een voorstander van het spiraaltje. Het is gewoon een erg praktische methode van anticonceptie.
Maar wat ik in dit topic terug lees is het duidelijk dat het Mirena spiraaltje voor iedereen net wat anders doet, en voor sommige duidelijk een slechte invloed is geweest.

Daarbij moet ik zeggen onthouding van seks is altijd de beste manier van zwangerschapspreventie, maar of dat nou altijd zo realisbaar is :lol:

paola1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:31

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door paola1970 »

hallo allemaal ik heb ook klachten die ik hier lees maar ik ben niet aan de pil en heb ook geen spiraaltje <-- (deze ligt/lag wel in de planning maar vraag me af of ik dit wel moet doen) want ik heb al genoeg problemen met mijn lichaam en zit niet te wachten op meer problemen.

puistjes op mijn hoofdhuid pijn in de benen stemmingswisseling en angstaanvallen.
ik wil hiermee aangeven dat je deze klachten ook kan hebben als je dus helemaal niets gebruikt :wink:

mirantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2012 21:20

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door mirantje »

Jeetje , ik kom op dit forum terecht omdat ik zocht via google naar bruine afscheiding... en heb pagina voor pagina gelezen en wat een boel herkenning !
Ik heb nu anderhalf jaar de myrena, daarvoor de koper spiraal, met de koper spiraal weinig klachten alleen was ik het menstrueren zat elke maand een week lang dus de myrena dr in .
Nu komt het... ik loop ongeveer een jaar met klachten als hartkloppingen, en onregelmatige hartslag daar begon het mee, heb hartfilmpjes ed laten maken, bloedprikken , nix aan t handje .
Toen begon zo uit het niets het hyperventileren..,en de paniekaanvallen, ben altijd dood en dood moe, ben vaak somber heb enorme stemmingswisselingen en mijn huisarts zegt dat ik overspannen ben en daardoor de klachten komen, heb al aangekaart dat het aan de spiraal zou kunnen liggen maar daar lachte hij om en zei dat hij dat nog NOOIT eerder had gehoord .
Ook houd ik veel vocht vast, heb geen enkels meer inmiddels ,ook dit is sinds de myrena, en de huisarts kan niet vinden waar het aan ligt ( heb steunkousen gekregen ?!)
Zere opgeblazen borsten ( tja dat laatste vind ik niet erg van cup b naar c haha )
En ongeveer 6 kilo gegroeid .
En mijn libido is nul komma nul, bleh totaal geen trek meer .
En heb ook een sterk ruikende urine , dat ben ik weinig tegengekomen hier maar vermeld het toch , want al deze klachten zijn eigenlijk pas na de myrena ontstaan, ben lichamelijk een wrak geworden en dan overdrijf ik niet want ik heb altijd wel wat .rug , nek, keel pijn, oja blaasontstekingen die ik ook nooit eerder heb gehad, ben zo blij dit hier kwijt te kunnen en ik weet wel wat me nu te doen staat, moet maandag weer urine inleveren voor zoveelste onderzoek en ik regel dan meteen dat de myrena er uit gaat !

Doedie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:53

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Doedie »

Hey Ladies,

Daar ben ik dan, zoals beloofd een maand na het laten verwijderen van mijn Mirena hel spiraal.

Ik voel me top. Ik val kilo's af. Mijn opgeblazen buik is weg. Veel meer energie. Ben zelfs weer volledig aan het werk. Iets dat ik niet meer voor mogelijk had gehouden. Ja, ik heb er totaal geen spijt van dat hij eruit is.

Mijn hormonen zijn nog wel in de war. Heb wel alweer een bloeding gehad en die was normaal. Geen pijn, maar wel een behoorlijke PMS. Flink chaggo :x , snapte niet waarom. En toen kreeg ik een paar dagen later mijn menstruatie. Toen dacht ik.. :idea: Ow daarom dus.

Nu maar even helemaal niks. Geen hormonen, ik laat t allemaal maar even tot rust komen.

Fijne dag allemaal!

ANGEL1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2012 16:41

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door ANGEL1976 »

hallo beste mensen
ik wil niet reageren op de mensen maar wel mijn verhaal ff kwijt over de mirena.
natuurlijk zijn er mensen die positief reageren op de mirena spiraal.maar ik helaas niet!heb altijd de pil gehad maar na de laatste zwangerschap me om laten praten door de gynacoloog om de spiraal te nemen tot ik de beslissing had genomen om me te laten steriliseren of mijn man omdat ik nooit meer zwanger mag worden.maar ik ben dus op 15 juni 2011 bevallen en in augustus heb ik dus mijn spiraal laten zetten.helaas niet zo'n succes de ene ontsteking na de andere de ene schimmel na de ander.dan waren wij ook nog eens slachtoffer van paspoort fraude dus daar legde ik de link naar mijn humeur en depressie.ondertussen ben ik tot op vandaag 14 kilo aangekomen :( en voor de spiraal viel ik af.maar een afspraak gemaakt bij gynacoloog die verklaart me zo'n beetje voor gek dat het door de spiraal komt.maar hij wil me ook niet steriliseren voordat ik af ben gevallen.dus weer naar mijn huisarts die heeft zo'n beetje een kwartier op me in zitten praten om de spiraal niet te verwijderen dat het niet daar door komt maar ik zei hij gaat er uit vandaag daar kom ik voor dus zo gezegt zo gedaan.dus ik wilde mijn verhaal ook even kwijt. kom over een half jaartje terug om te vertellen of het enig verbetering heeft opgeleverd!want zoals ik me het afgelopen jaar heb gevoelt is met geen pen te beschrijven!
dus ik zou zeggen tot over een half jaar :wink:

Doedie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:53

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Doedie »

Hallo Angel,

Wat een ellende he. Ik ben ook van mening dat de mirena voor sommigen kan helpen. Maar de klachten die je beschrijft heb ook ik allemaal gehad.

Heel veel succes het aankomende jaar.
Hopen dat de ellende afgelopen is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@doedi

wat erg dat je zo lang hebt gelopen!
medicatie hebt geslikt?dat misschien helemaal niet nodig was ! bv voor je manische depressie,dat zal de tijd moeten leren.

voor alle anderen,iemand die hier schreef 21 jaar en misschien ook last maar weet niet zeker,of het van de mirena komt..
als je toch iets anders wilt gebruiken dan de pil,heb je natuurlijk ook nog het staafje implanon?staafje dat onder je arm geprikt(geschoven)wordt?

natuurlijk zijn al deze klachten er ook als je geen mirena gebruikt...
maar daar gaat dit even niet over,bepaalde medicijnen en mirena behoort tot een medicijn geven bijwerkingen waar sommige mensen niet tegen kunnen en mirena is er dus eentje!!

en als je dan ,net als sommige hier loopt,MET KLACHTEN DIE VEROORZAAKT WORDEN DOOR een bepaald medicijn,dan moet dat eruit...
je lichaam geeft aan dat het niet goed is...

ben blij voor de mensen die opknappen en er achter zijn gekomen..

@doedi! hoop dat je nog veel meer opknapt en je de laatste 10 jr achter je kan laten...het leven begint nu pas leuk te worden,moet je maar denken ;-)

Véronique
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2012 21:52

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Véronique »

Na de geboorte van mijn 3de kindje heb ik een mirena-spiraaltje laten plaatsen. Het zou maximum 6 maanden duren dat ik er last kon van hebben. Maar de miserie bleef maar duren.. :(

Constant bloedingen, met als gevolg uitslag van de maandverbanden, geen zin in sex, vies zijn van jezelf..
Serieuze gewichtstoename, voelde mij nog meer zwanger als ervoor..
Voelde me echt slecht en reageerde dat af op iedereen die ik graag zie.
En moe, moe , moe , moe, moe! Niet normaal!

Bij de huisarts: Ocharme toch, maar dat gaat wel over
Maak u niet ongerust, ik heb dat ook gehad, komt wel goed!
Ik zal u nog eens een week of 2 thuiszetten dat je wat kan
rusten.
Antidepressiva gekregen, hielp totaal niet maar o wee als ik eens
een pilletje vergat! Hartkloppingen, duizeligheid, en schrik voor
vanalles en nog wat..
Bloedonderzoek telkens ok, terwijl ik
voelde dat er iets grondig fout zat.

Vorige week veranderd van dokter..

En nu.. Na 20 maanden.. is het spiraaltje er al 12 uur uit!!!!!!!!!
En ik voel nu al dat alles goed komt!! :D

Doedie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:53

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Doedie »

@ Rozemarijntje

Dank je wel voor je lieve reactie.
Het gaat erg goed, ik ben inderdaat bang dat ik onterrecht het etiket manisch depressief heb gekregen. Ik slik geen medicijnen meer hiervoor en ik ben sinds mijn mirena eruit is al een tijd stabiel in mijn stemmingen.

Mijn leven begint nu echt pas leuk te worden. Niemand geloofde meer in mijn herstel. Door mijn aanhoudende vage klachten heb ik geleerd dat er maar heel weinig mensen zijn die nog in je geloven, waardoor ik mijn echte vrienden heb leren kennen. En die zijn maar op een paar vingers te tellen.

Ook familieleden behandelen mij als patient, dat doet wel zeer. Maar het zal tijd nodig hebben om ze te laten inzien dat ik niet ziek ben, maar dat de hormonen mij ziek maakte.

Ik sluit me volledig aan bij de uitspraak (weet even niet meer van wie die was) Luister naar je lichaam. Ik heb het in die 10 jaar maar geprobeerd te accepteren. Gewoon omdat iedereen je voor gek verklaard/ afdoet als zeur/ of roepen: jij hebt ook altijd wat, en heb daarmee een derde van me leven onterecht ziek zwak en misselijk rond gelopen. Terwijl er dus achteraf wel een duidelijk aanwijsbare reden was voor al mijn vage klachten.

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door alian_dus »

Hallo allemaal,

Ik heb dan geen mirena gebruikt, maar wel jarenlang de microgynon 30 pil. Ik herken me grotendeels in alle klachten die ik hier gelezen heb. Dat was voor mij ook een aanleiding om eens te gaan praten met de huisarts of al mijn vage klachten van de afgelopen jaren met deze pil zouden kunnen samenhangen.
Ik heb dus inderdaad een andere pil meegekregen en voel me nu zo ontzettend veel beter! Ik heb echt het gevoel weer tot leven te zijn gekomen, mijn vrolijkheid is weer terug, mijn zin in het leven, zin in sex, alles is weer zoals het hoort.

Ik wil maar zeggen dat het nemen van hormonen, zowel via een spiraaltje als via de pil een enorm effect op je leven kan hebben, en soms ongemerkt je helemaal vlak kan maken. Ik hoop dat veel vrouwen die dit ook hebben dit lezen en dit ze kan helpen. Succes ermee allemaal!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ben blij dat het met iedereen een stuk beter gaat.
hormonen zijn nu eenmaal ja...moeilijk.
normaal als vrouw zijnde heb je er al last van :mrgreen: maar helemaal als je dan ook nog eens iets in je lichaam hebt dat het verergerd dan kan dat leiden tot rare dingen.
ook wat de laaste bijdrage betreft idd een verkeerde pil kan zeker invloed op je hebben! het zijn weinig hormonen die vrij komen maar het is genoeg om raar te gaan doen,om het zo maar even te zeggen.
ik zelf heb de micro 50 al 17 jr nu,maar daarvoor heb ik er 9 gehad ,het is zoeken wat het beste bij je past.
en iedereen reageert anders,
het idd luisteren naar je lijf,dat is met alles zo....

en tja de stempel manisch ,hopelijk krijgt iedereen in de gaten dat het beter met je gaat en dat je dus niet ziek zwak en misselijk bent...
overigens mensen die dat vinden zijn geen echte vrienden....maar je moet maar zo denken,ik voel me beter en sta sterker nu in het leven en dat kan niemand je af pakken!!!

geniet lekker van het leven!! elke dag is er eentje :wink:

E-LIFE
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2012 23:52

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door E-LIFE »

hoi allemaal,

wat een herkenbare verhalen zeg!
ik ben 26 jaar en moeder van een dochter (21mnd) Ik heb nu al 1,5 jaar de Mirena en heb verschillende klachten die te wijten zijn aan de mirena.
Net als velen van jullie heb ik kort na de geboorte van mijn dochter mij laten ompraten door mijn verloskundige. De pijn plaatsing viel op zich wel mee. Ik heb sinds ik de Mirena heb, last van stemmingswisselingen, zeer verlaagde libido, erge vermoeidheid, gelige afscheiding, hoofdpijn-migraine, puisten op mijn rug en pijnlijke borsten.
Ik heb mijn klachten nooit gekoppeld aan de Mirena, maar na het lezen van de forum lijkt alles op zn plek te vallen.
Mijn Mirena gaat er zo snel mogelijk uit!

groet

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zou het idd maar doe,sterkte en succes

Sasje12
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2012 12:15

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Sasje12 »

Hoi,
Ben een vrouw van 38, 2.5 jaar geleden bevallen van een zoon. Mirena na de bevalling laten plaatsen en terug kijkend begon volgens mij toen de "ellende." Veel rugklachten, bilkrampen, soms krampen heftige rechts onder ( als ongesteldheidspijnen ) soms een drukkend gevoel met steken richting anus
( herkenbaar als soort ovulatie pijn ) en tussen de relatief normale menstruaties door ( ben altijd wel ongesteld gebleven ) ook menstruatie die alleen maar bestaat uit dag of 5 bruin bloed. ( oud dus). Dat ding gaat er uit. Is dat bruine bloed herkenbaar bij andere / meerdere ex mirena gebruiksters??

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

de klachten die je beschrijft zouden van mirena kunnen zijn,als je zeker weet dat de klachten erna begonnen zijn?
het kan ook uit de rugkomen als je zo de klachten lees..die herken ik nl goed,geen mirena!
maar het bruine bloed,dat is normaal,ik heb het daar pas met ha over gehad,ik gebruik geen mirena maar dat is normaal!
maar je moet het gewoon doen als je het niet vertrouwd!!!!
dat ding eruit,je kan altijd terug plaatsen als je toch de klachten blijft houden!

succes...ben benieuwd of het wegtrekt hoop het voor je!!!!

rubyvds2210
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2012 17:31

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door rubyvds2210 »

Hallo,

Ik wil graag reageren op mensen hun reacties hier. Ik heb zelf al vanaf mijn 14e last van pijnlijke menstruaties en hoofdpijn, druk op mijn borsten, hoofdpijn je kent het wel. Ik ben van pil op pil overgestapt en weer zonder pil een tijd gezeten. Ik was het nu (23jaar) helemaal zat ik heb bijna 10 jaar met een probleem gelopen wat niet verholpen 'kon' worden tot mijn huisarts mij bij het zoveelste huisartsbezoek EINDELIJK doorverwees naar de gynecoloog. Deze gynecoloog heeft mij zo ontzettend geholpen, zoals mij alle mogelijkheden uitgelegd. Wij kwamen er samen eigenlijk uit dat de mirena voor mij het beste zou zijn en ik had zoiets van wie niet waagt wie niet wint.
De dag dat ik het moest zetten had ik 2 paracetemol genomen, maar was erg zenuwachtig en kon mij ook niet goed ontspannen. Echt ik wil niemand 'bang' maken maar ik heb gegilt!!! ik had zo'n ontzettende pijn bij het zetten. Het was zo gezet letterlijk 1 minuut ( niet eens) maar ik moest wel 10 minuten bijkomen. Toen ik thuiskwam heb ik liggen krimperen op de bank van de pijn en was misselijk en trok steeds wit weg. De volgende dagen/weken had ik hier nog last van maar ik dacht ik zet door aangezien de gynecoloog had gezegd het kan 3 tot 6 maanden duren dat je zulke krampen houdt. Op een gegeven moment werd de pijn dragelijk en ging het stukje bij beetje beter (ik bloedde nog wel hevig) uiteindelijk, zoals mijn gynecoloog het noemt, heeft mijn baarmoeder de strijd tegen het spiraaltje opgegeven en nu heb ik NERGENS meer last van echt NERGENS. Ik bloed niet meer ik heb geen krampen (nu toevallig een heel klein beetje dat ik dit nu zit te tikken :lol: ) maar dat is gewoon een heel klein beetje. Ik ben zo blij met de mirena spiraal. Ik wil niet negatief doen naar andere mensen toe want iedereen heeft natuurlijk een ander lichaam en reageert er anders op maar ik moet wel zeggen dat ik vaak lees dat mensen de spiraal al na 2 weken 3 weken 4 weken eruit laten halen. Je moet het wel de kans geven, het is logisch dat je pijn/krampen hebt en bloedingen en misselijkheid en hoofdpijn of wat dan ook. Je lichaam en vooral je baarmoeder moet ontzettend wennen aan het feit dat er wat in zit, en gebruikt al zijn kracht en dus je lichaam om het te proberen af te stoten, een spiraal is niet iets natuurlijks. Dames die dit lezen en het graag willen proberen, PROBEER HET! het is echt een oplossing voor dames zoals ik die niet meer hun normale menstruatie aankunnen en letterlijk ziek zijn van de pijn/menstruatie en alle andere nare bijwerkingen van de normale cyclus. Geeft de spiraal minimaal 2 maanden de tijd om te wennen in de baarmoeder want uiteindelijk 9 van de 10 keer blijft hij dan echt zitten, en tuurlijk nogmaals ieder lichaam is anders maar ik ben er super blij mee! voor mij was het de pijn waard, zodat ik 5 jaar lang NERGENS meer last van hem en 5 jaar lang nergens meer over na hoef te denken als het om mijn menstruatie gaat. Ik voel me eindelijk VRIJ!

gr

Plaats reactie