LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAYPAL!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mercedes_Stela

PAYPAL!!

Ongelezen bericht door Mercedes_Stela »

Hallo Radar,

Ik wil hier een klacht melden.

16 mei heb ik 5 producten besteld bij "dvdheaven", een online winkel uit zuidkorea.
Paar dagen later kreeg ik email van dvdheaven dat ze 2 producten niet leveren. "Wilt u andere producten kiezen of het zo laten?"
Ik heb email terug gestuurd dat laat het maar.
Paar dagen later weer email gekregen van dvdheaven dat ze weer 1 producten kan niet leveren."Wilt u andere producten kiezen of het zo laten?"
Ik heb weer email gestuurd dat ik laat het maar en stuur maar producten die jij kan leveren.

Tussen tijd: Ik heb al voor 5 producten + verzendkosten betaald. Ik heb het via paypal betaaald. Het moest ook via paypal. Ik heb vanaf mijn bank rekening geld terug geboekt naar mijn bank en ik heb alles uitgeled aan paypal. En ik wacht eerst af van dvdheaven voor betaalverzoek. MAAR PAYPAL HEEFT GELIJK MIJN PAYPAL REKENING BEPERKT GEZET!!
IK heb weer email gestuurd en alles uitgelegd, maar paypal snapt niet. Maar met dvdheaven is wel goed gegaan.
Vanaf 22 mei hebben ze mijn paypal rekening beperkt gezet!! Ik heb weer email gestuurd dat het is maar één keer gebeurd dat ik vanaf mijn bank rekening geld terug geboekt. Als het meerdere malen geweest, kanik begrijpen dat paypal rekening beperkt zet.
Ik heb eerder 'nog nooit problemen gehad met paypal, ik gebruik ook bijna paypal niet.

Ik heb duizend keer uitgelegd maar het helpt niet, ze sturen alleen maar automatische email.
ZE vragen wijzig je wachtwoord, ik wou mijn wachtwoord wijzigin maar het lukt niet op hun site. Ik weer email gestuurd over wachtwoord dat het niet lukt!

ZE sturen weer email dat ik moet koppie van mijn paspoort, maandelijkselasten bankafschrift of koppie van rijbewijs!
Toen heb ik wel koppie van mijn bakafschrift... toen kreeg ik emal dat het is niet acceptabel omdat we kunnen u naam niet zien!
Vervolgens sturen ze weer zelfde email dat ik moet koppie van mijn paspoort, maandelijkselasten bankafschrift of koppie van rijbewijs!

Ze sturen 2 keer email dat koppie van mijn bankafschrift niet acceptabel is... Na eerste email heb weer een nieuw koppie gestuurd, maat ze begrijpen niet of ze nemen mij niet serieus.

IK HEB GEEN RIJBEWIJS!! IK WOON NOG BIJ MIJN OUDERS ZE BETALEN MAANDELIJKSE LASTEN!

Op mijn paypal rekening staat € 25,75 EUR, die dvdheaven terug gestuurd.
ZE HEBBEN MIJN GELD!

ZE NEMEN MIJN PROBLEEM NIET SERIEUS!!

WAT KAN IK NU DOEN?

MOET IK VIA RECHTER???

met vriendelijke groet,

Mercedes

Quannik

Re: PAYPAL!!

Ongelezen bericht door Quannik »

Je hebt neem ik aan wel een id. die moet iedereen hebben vanaf 14 jaar. Dit moet genoeg zijn. Een geldig indentificatie hoeft geen rijbewijs te zijn.

Clygon

Ongelezen bericht door Clygon »

@ Quannik: dat is nog niet de oplossing,

Ik weet echt niet wat je ingodsnaam zou kunnen doen als mailen niet eens meer helpt.
Ik gebruik zelf nooit Paypal en weet niet of je ze kunt bellen? Zou dat dan eens doen en je verhaal uitleggen, en gewoon veel druk uitoefenen. Dan pas gaan de meeste bedrijven wat doen.

Het zou ook heel handig zijn als Radar je zou heloen in de uitzending,
Die krijgen altijd veel voor elkaar ;)

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, die gaan wel ff bellen met zuidkorea...

Je bent gewoon opgelicht mop.
In dit geval kost deze nieuwe levensles je 25 eurootjes, de volgende keer maar gewoon in Nederland bestellen?
Een rechter helpt je ook niet, bedrag te laag en gaat geen zaak beginnen die je niet gaat winnen.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

@dhc: de ts heeft het geld teruggekregen van de verkoper, maar paypal geeft er geen toegang toe. Klachten over Paypal zijn trouwens niet uitzonderlijk.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zou aangifte tegen paypal (verduistering/diefstal) een optie zijn?
Zeker omdat ze alleen maar een automatisch mailtje sturen - en dus in principe niemand persoonlijk te benaderen is.

Paypal, alleen gebruiken als je van risico`s nemen houd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zeker omdat ze alleen maar een automatisch mailtje sturen - en dus in principe niemand persoonlijk te benaderen is
Ik weet niet waar deze onzin vandaan komt maar Paypal heeft gewoon een telefonische helpdesk met Nederlands sprekende mensen.
Als TS nu eens begint met die gewoon eens te bellen.

Guardian72
Contacteer:

bprosman schreef:Als TS nu eens begint met die gewoon eens te bellen.
Het punt met bellen is - ze kunnen van alles beloven en toezeggen - maar je kan het niet bewijzen.
Wat is er moeilijk aan om mail gewoon te beantwoorden?

Of zijn ze juist bang voor toezeggingen en zo gedocumenteerd te krijgen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het punt met bellen is - ze kunnen van alles beloven en toezeggen - maar je kan het niet bewijzen.
Blijkbaar heb je zelf nog nooit gebeld en zijn dit aannames. De keren dat ik gebeld heb had ik na overleg de zelfde middag een bevestigingsmail en was het zaakje opgelost.
Ik kreeg ook nog uitleg aan de telefoon over het waarom en welke procedure er achter hing.
Misschien ben ik bijzonder, misschien omdat mijn openingszinnen niet beginnen met "oplichtersbende".

Guardian72
Contacteer:

bprosman schreef:
Blijkbaar heb je zelf nog nooit gebeld en zijn dit aannames. De keren dat ik gebeld heb had ik na overleg de zelfde middag een bevestigingsmail en was het zaakje opgelost.
Ik kreeg ook nog uitleg aan de telefoon over het waarom en welke procedure er achter hing.
Misschien ben ik bijzonder, misschien omdat mijn openingszinnen niet beginnen met "oplichtersbende".
Ik heb ze, na een conflict, gemailed omdat er bewijzen (logs, scans, screenshots) meegezonden moesten worden.

Na 3 automatische mails, en herhaaldelijke verzoeken tot terugbetaling (kopersbescherming) bleef Paypal alleen maar via auto-reply melden dat 'het gaat om virtuele goederen (download) en daar geld de kopersbescherming niet voor'.

Ik heb ze nooit gebeld en ben begonnen met oplichters.. ik vraag altijd naar de persoon tegen wie ik mag schelden (de eerste lijn kan/mag vaak niets)

Gesloten