LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik heb er de balen van

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
goblins

ik heb er de balen van

Ongelezen bericht door goblins »

ik heb de balen van, en goed ook.

Ik wil dus een huis kopen en, al had ik nog niks ontvangen van Dexia, stond ik wel al met een ster bij de BKR, dat ik dus niet zou hebben betaald, ed, maa ri k heb geen aanbod of wat dan ook gehad.

Ik heb die 5250 euro betaald, en op tijd, en nu heb ik toch een A-codering. Hoe kom ik hier vanaf?

Wie kan me helpen?

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: ik heb er de balen van

Ongelezen bericht door Teacher »

verzoek bij dexia indienen dit te herstellen in een H codering (Herstel) + einddatum vermelding. Hypotheekverstrekkers doen dan niet moeilijk.
Alleen de geldverstrekker (dexia) kan het bkr opdracht geven deze codering aan te passen. Je bent dus afhankelijk van hen.

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: ik heb er de balen van

Ongelezen bericht door Erik »

Je bent dus afhankelijk van hen
Toch niet helemaal, als de A notering onterecht is kan je gewoon een klacht indienen bij de geschillencommissie van het BKR en als je zwart op wit kan aantonen dat je op tijd hebt betaald dan zal de klachtencommissie een bindende uitspraak doen en gaat die A notering gewoon weg. De eeste stap is echter wel Dexia aangetekend sommeren de A notering te verwijderen.

Bel anders het BKR in Tiel, zij kunnen je precies de procedure vertellen

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ik heb er de balen van

Ongelezen bericht door CB »

Een klacht bij het BKR indienen kan. Ze hebben alleen veel tijd nodig om de klacht in behandeling te nemen (kan oplopen tot 7 maanden). Bij de aankoop van een huis kun je meestal niet zolang wachten.

Info van de site van BKR:

De Geschillencommissie BKR komt een aantal keer per jaar bijeen. De uitspraken van de commissie worden gepubliceerd in het Uitsprakenblad van het Nederlands Instituut voor het Bank- en Effectenbedrijf, NIBE, in Amsterdam.

Wilt u meer weten over hoe u een klacht kunt indienen? Bel dan met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut). Of schrijf naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Onze medewerkers informeren u over de te volgen procedure, de geldende voorwaarden en de termijnen die u in acht moet nemen.

mvrgr
CB

Gesloten