LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
byangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:18

Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door byangel »

Wij hebben tuinschermen via een webshop gekocht. Het waren niet hele dure schermen en we deden het met de buren samen. In totaal 18 schermen die per stuk 21,42 inclusief BTW zouden bedragen. De bezorgkosten waren 69,90....ook niet mis toch?

De bezorger was een onafhankelijk bedrijf die dus niets met dat bedrijf te maken had. Bij aankomst zaten de schermen aan de kopkanten aan elkaar gespijkerd, maar dan echt aan alle kanten. Om de schermen allemaal los te krijgen was je wel een tijdje bezig. Geen tijd voor de chauffeur om te wachten en hij was ook nog eens aan het eind van zijn rit.

Het ergste is, dat er al twee schermen kapot waren en dat de schermen vol zitten met blauwschimmel. Pallethout ziet er nog beter uit dan dit. Het is niet een klein plekje maar echt overal!

Ik weet dat ik recht heb op retour, maar hoe zit het dan met die bezorgkosten? Ik ben niet van plan om ff 2 x 70 euro te gaan betalen voor iets wat ondeugdelijk is toch?

Afbeelding
Afbeelding

MAXIEM

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

byangel

Als het gewone schermen zijn (standaardmaat), dan kun je de schermen zonder opgaaf van reden, binnen 7 werkdagen op eigen kosten retourneren. Je maakt dan gebruik van je herroepingsrecht bij een koop op afstand (KOA).

Maxiem.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door tenormin »

MAXIEM schreef:byangel

Als het gewone schermen zijn (standaardmaat), dan kun je de schermen zonder opgaaf van reden, binnen 7 werkdagen op eigen kosten retourneren. Je maakt dan gebruik van je herroepingsrecht bij een koop op afstand (KOA).

Maxiem.
Dat is natuurlijk een oplossing, maar wel een zeer kostbare. TS is dan mooi €139,80 kwijt, zogezegd in het putje gegooid, niet een bedrag wat te verwaarlozen is. Ik neem aan dat u deze foto's ook naar de zaak heeft gestuurd waar dit gekocht is? Want dit is natuurlijk, hoe voordelig iets mag zijn, niet voor de verkoop geschikt; althans, zoiets zou ik niet als scheidingswand in de tuin willen hebben.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Maar is het niet gewoon, alle waar naar zijn Geld?

Welke kwaliteit mag je verwachten voor die Prijs?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Volgens mij zitten die blauw-groenige plekken altijd op dit soort hout, ook bij de bouwmarkt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, weet je zeker dat het blauwschimmel is of komen die vlekken vh impregneren?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door tenormin »

byangel, dan had u inderdaad beter pallets kunnen kopen, als ik zo rondneus zijn er behoorlijk wat mogelijkheden. Alleen was er dan denkelijk wat meer werk aan geweest want die dingen zijn korter dan uw gekochte afscheiding.
http://www.123pallets.nl/pallets heeft ze zelfs van karton (niet dat dit de bedoeling is natuurlijk) maar die dingen zien er beter uit dan....

byangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:18

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door byangel »

Er zitten inderdaad wel vaker van die plekjes op, maar niet zo verschrikkelijk als dit. En bij de bouwmarkt hebben ze ook goedkope schermen, maar die zien er echt niet zo uit als deze. Helaas waren ze daar uitverkocht (de aanbieding) en ben ik eens op internet gaan kijken. Nee de allerbeste kwaliteit hoef je ook niet te verwachten maar dit is echt vreselijk.

byangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:18

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door byangel »

Frantic2 schreef:Maar is het niet gewoon, alle waar naar zijn Geld?

Welke kwaliteit mag je verwachten voor die Prijs?
Snap ik, maar het zit vol blauwschimmel en dat vreet je hele schutting binnen de kortste keren weg...

Protheus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 02:14

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door Protheus »

Zie hiervoor ook de Wet Koop op Afstand.
Je kan de producten terugsturen op eigen kosten voor de retourzending en de koop ongedaan maken. De webwinkel dient dan binnen 30 dagen na ontvangst van de producten te zorgen voor terugbetaling.

Advies is wel om eerst contact op te nemen met de webwinkel, dit aangezien het product niet deugdelijk is. Uiteraard kan je geen superkwaliteit verwachten voor deze prijs, maar je mag nog steeds verwachten dat je een deugdelijk product ontvangt. Tevens merk ik uit het verhaal op dat de verpakking van de schuttingen ook te wensen overliet. (aan elkaar gespijkert).

Wellicht kan je met de webshop een afspraak maken om de goederen kosteloos om te laten ruilen of je geld incl. verzendkosten retour te ontvangen.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door Linoge »

Jolijn schreef:TS, weet je zeker dat het blauwschimmel is of komen die vlekken vh impregneren?
Ziet dat hout er geimpregneerd uit dan?

byangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:18

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door byangel »

Linoge schreef:
Jolijn schreef:TS, weet je zeker dat het blauwschimmel is of komen die vlekken vh impregneren?
Ziet dat hout er geimpregneerd uit dan?
Het zal vast geimpregneerd zijn, maar dan nog kun je dit niet zo leveren. Het zit echt helemaal vol met groene aanslag. Ook zat alles aan de kopse kanten helemaal aan elkaar vastgespijkerd met ontzettend veel spijkers. Om dat los te krijgen moesten we er met een beitel tussen. We hebben het voorste scherm los kunnen krijgen en zagen dat het daar achter ook allemaal groen was. De foto hieronder is de bovenkant van de kopse kant. Het was helemaal vastgespijkerd aan beide kanten!

Afbeelding

byangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:18

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door byangel »

Ik heb zojuist met een medewerker gesproken, waar deze schermen van zijn. Hij vertelde mij dat het magazijn nu twee weken dicht gaat en dat ik maar moet wachten. Ik moest volgens hem gegronde redenen hebben om het te retourneren en moet zelf de kosten van het transport betalen.
Laatst gewijzigd door byangel op 26 jun 2012 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31882
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door witte angora »

sephora30 schreef:Volgens mij zitten die blauw-groenige plekken altijd op dit soort hout, ook bij de bouwmarkt.
Klopt.

Heb even wat informatie opgezocht over die plekken. Daar staat de oorzaak, en wat er aan gedaan kan worden:

http://www.wickey.nl/Houtinfo.html
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 jun 2012 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31882
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij aankomst zaten de schermen aan de kopkanten aan elkaar gespijkerd, maar dan echt aan alle kanten.
Uiteraard, dat is voor het transport. Nooit een nieuwe wasmachine gekocht, om eens wat te noemen? Die moet je ook openmaken om bepaalde beugels te verwijderen.

Een tip: volgende keer gewoon naar een echte houthandel. Dus geen Gamma of Praxis of zo. Een houthandel mag ietsje duurder zijn, maar de kwaliteit is beter, en het zal waarschijnlijk ook beter afgeleverd worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien een hele domme vraag : wat zegt de leverancier ?

Of ben je al aan het klagen voordat je contact hebt gezocht ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die vlekken komen van het verduurzamen van het hout. Dat geeft niets en trekt met enkele weken weg. dit soort partijen worden ingekrat. En ja dat doen ze met spijkers :roll:
Ik zie het probleem niet zo. Het is echter anders dan U voor ogen had.

byangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2009 11:18

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door byangel »

crazyme schreef:Misschien een hele domme vraag : wat zegt de leverancier ?

Of ben je al aan het klagen voordat je contact hebt gezocht ?
Ik had al contact gezocht en antwoord gekregen. Dat staat hier ook :)

Het antwoord was dat het zo hoort en dat dat wegtrekt en dat ik geen gegronde redenen heb om het retour te sturen. Ik heb nog nooit zulke tuinschermen gezien, ook niet bij de gamma of praxis (de goedkope) Ja er zitten altijd van die groene plekjes op maar dit is echt heel erg. En dat ze vastgespijkerd zitten is logisch maar niet met zo vreselijk veel spijkertjes denk ik toch?

witte angora
Berichten: 31882
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb nog nooit zulke tuinschermen gezien, ook niet bij de gamma of praxis (de goedkope) Ja er zitten altijd van die groene plekjes op maar dit is echt heel erg.
Als je naar de link kijkt die ik gegeven heb, dan zie je dat door het sealen de vlekken erger worden. Bij de Gamma en Praxis staan ze zonder enige bescherming, op jouw foto is te zien dat er plastic om de schermen heen zat. Vandaar dat de vlekken op jouw schermen erger waren. Als de Gamma en de Praxis ze voor je zouden inpakken, in plastic dan, dan zouden de vlekken op hun schermen ook toe nemen.
En dat ze vastgespijkerd zitten is logisch maar niet met zo vreselijk veel spijkertjes denk ik toch?
Toch wel. Zo'n partij weegt heel wat, daar heb je toch wel heel wat spijkers voor nodig om dat bij elkaar te houden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tuinschermen via webshop verschrikkelijk!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

byangel schreef:... en dat ik geen gegronde redenen heb om het retour te sturen.
Die hoeft u ook niet te hebben. Volgens de wet kopen op afstand kunt u binnen 7 werkdagen de koop ontbinden zonder opgaaf van reden. Mocht de webshop nergens op deze mogelijkheid hebben gewezen, kan dit zelfs 3 maanden.

De vraag is eigenlijk alleen, wil u het wel terugsturen gezien de verzendkosten ervan ? U gaf aan de aankoop samen met de buren te hebben gedaan, wat vinden zij ervan ?

byangel schreef: En dat ze vastgespijkerd zitten is logisch maar niet met zo vreselijk veel spijkertjes denk ik toch?
4 spijkertjes was vast wel genoeg geweest.. :mrgreen:

Gesloten