LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast contract

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Robbahh
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2012 09:57

Vast contract

Ongelezen bericht door Robbahh »

Hallo,

Ik ben op dit moment via een uitzendbureau in dienst bij mijn huidige werkgever.
Ik heb met mijn manager afgesproken dat ik per 1 juli den vast contract krijg.
Helaas is de leidinggevende op vakantie geweest waardoor mijn contract voor 1 juli, door gebrek aan tijd, niet op tijd kan worden gegenereerd.

Mijn vraag: is het mogelijk om later dan 1 juli alsnog een contract te teken waarin staat dat ik toch per 1 juli officieel in dienst kom ik bij mijn werkgever? Mijn manager gaf aan dat het moeilijk zou worden maar mij scheelt het erg veel geld dus als het mogelijk is wil ik hier natuurlijk gebruik van maken. De fout ligt niet bij mij..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

MAXIEM

Re: Vast contract

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Robbahh

Je schrijft:
Mijn manager gaf aan dat het moeilijk zou worden maar......
Als er een wilsovereenkomst is, dan is dat volgens mij gewoon mogelijk.

Vraag: wat zou er dan moeilijk zijn volgens de manager?

Maxiem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vast contract

Ongelezen bericht door GJvdZ »

In het contract kan je toch gewoon 1 juli als startdatum opnemen ook al teken je het later?

Robbahh
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2012 09:57

Re: Vast contract

Ongelezen bericht door Robbahh »

MAXIEM schreef:Robbahh

Je schrijft:
Mijn manager gaf aan dat het moeilijk zou worden maar......
Als er een wilsovereenkomst is, dan is dat volgens mij gewoon mogelijk.

Vraag: wat zou er dan moeilijk zijn volgens de manager?

Maxiem.
Mijn manager denk dat, indien het contract niet voor 1 juli is getekend, de startdatum moet worden verlengd naar 1 augustus. Het zal erg moeilijk worden om voor 1 juli nog een contract te kunnen genereren en tekenen.

Maar wat ik dus begrijp is dat het gewoon mogelijk is na 1 juli nog een contract te tekenen die wel per 1 juli ingaat?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vast contract

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja hoor dat zou in wezen mogelijk moeten zijn,.
mijn man is ook wel eens begonnen en het contract later getekend.

misschien is het idd kort dag,weet niet wat voor werk je doet,maar moet misschien naar hoofdkantoor?
en het moet geregeld worden met uitzendbureau?
het kan ook zijn dat je manager bedoelt dat ze ja pas per augustus mogen overnemen van het uitzendbureau...(sommige buro's hebben een clausule dat een persoon zolang via hun moet zitten)...houden ze zich daar niet aan kan er een fikse boete op staan..maar ik zeg niet dat ,dat zo bij jou is hoor..

als alles gewoon in orde is en je hebt geen raar gevoel erover,dan zou het gewoon kunnen.
maar aan de andere kant,als je werkgever nu zegt we doen het liever per aug,kan je dat ook gewoon accepteren en niet drammen,je weet niet hoe dat weer overkomt he..snap je hoe ik dat bedoel?

Robbahh
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2012 09:57

Re: Vast contract

Ongelezen bericht door Robbahh »

rozemarijntje schreef:ja hoor dat zou in wezen mogelijk moeten zijn,.
mijn man is ook wel eens begonnen en het contract later getekend.

misschien is het idd kort dag,weet niet wat voor werk je doet,maar moet misschien naar hoofdkantoor?
en het moet geregeld worden met uitzendbureau?
het kan ook zijn dat je manager bedoelt dat ze ja pas per augustus mogen overnemen van het uitzendbureau...(sommige buro's hebben een clausule dat een persoon zolang via hun moet zitten)...houden ze zich daar niet aan kan er een fikse boete op staan..maar ik zeg niet dat ,dat zo bij jou is hoor..

als alles gewoon in orde is en je hebt geen raar gevoel erover,dan zou het gewoon kunnen.
maar aan de andere kant,als je werkgever nu zegt we doen het liever per aug,kan je dat ook gewoon accepteren en niet drammen,je weet niet hoe dat weer overkomt he..snap je hoe ik dat bedoel?
Ja ik begrijp wat je bedoelt en daar pas ik zeker mee op! Ik kan in principe ten alle tijden worden overgenomen van het uitzend bureau alleen het moet inderdaad via het hoofdkantoor (KPN) worden geregeld.

De afspraak was dat ik per 1 juli officieel in dienst zou gaan en voor mijn manager maakt het persoonlijk niks uit of het 1 juli of 1 augustus is. Hij dacht alleen dat dit niet meer mogelijk was en hij heeft het te druk om het contract waarschijnlijk nog op tijd aan te leveren en goedkeuring te krijgen etc...

Indien het toch mogelijk is om later mijn contract nog te tekenen dan 1 juli, dan acht ik geen problemen.

Bedankt voor jullie reacties!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vast contract

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

In elk geval gefeliciteerd ,in deze tijd gebeurd et niet veel meer!!

Succes

Protheus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 02:14

Re: Vast contract

Ongelezen bericht door Protheus »

Beste Robbah,

Op zich maakt het niet zoveel uit, een contract kan eventueel met een terugwerkende kracht worden gestart. Bijvoorbeeld op 20 juli teken je het contract met terugwerkende kracht voor 1 juli. Echter niet alle bedrijven hanteren deze mogelijkheid daar het vaak lastig is om dit geheel in orde te brengen, hieraan dient gedacht te worden aan je detacheringskantoor, welke in jouw geval UNC of Randstad zal zijn. UNC en Randstad hebben meestal 1 maand opzegtermijn, zowel tussen jou en hun, en tussen hun en KPN. (in geval van overname met wederzijds goedkeuring) Maar ook verzekering technisch en belasting technisch.

Overname door KPN kan via Atrium redelijk snel worden geregeld, echter is dit geheel afhankelijk van het dienstonderdeel, en je manager. Het maken van je EP pas en accountgegevens kan wat langer duren.
Persoonlijk vind ik het een vreemde reden dat vanwege vakantie van je direct leidinggevende je contract 1 maand later ingaat.

Let wel, en dat geef ik je als tip:
Bij KPN ontvang je geen vakantiegeld, dit zit in je salaris. Let dus goed op of het voor jou beter is om bij je detacheringsbureau te blijven of niet.
+
Houd in gedachten dat KPN 4000 man uit productie moet halen, en deze dus boventallig moet verklaren. Gezien deze gegevens en de eventuele overname problemen kan het zijn dat als je te veel zeurt om het zo te zeggen een eventuele overname in de weg kan staan. Zoals je wellicht hebt mogen merken zullen veel management functies komen te vervallen, en zijn de managers veelal met hun eigen carriere bezig dan met die van het personeel.

Ik zou eventueel geen echte problemen maken over 1 maand, maar ga wel na of dit voor jou voldoende is. Met name voor het niet ontvangen van vakantiegeld. Daarentegen ontvang je wel opleidingskosten per jaar, maar deze kunnen ook ineens komen te vervallen.

Maak dus goed een overweging tussen hetgeen je hebt bij je deta (weet uiteraard niet of je een vast contract hier hebt) beter is dan hetgeen KPN je aanbied of niet. Salaris alleen is niet het belangrijkste. Denk ook aan eventuele vrije dagen, vakantiegeld, toekomst perspectief etc.

Gesloten