LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vanuit WW een BV opgestart - Terugbetalen?
-
Vanuit WW een BV opgestart - Terugbetalen?
Beste,
Laatst gewijzigd door Lelystad2012 op 24 sep 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Vanuit WW een BV opgestart - Terugbetalen?
Wellicht een wat late reactie maar oke....
Het is inderdaad een vergissing geweest om een BV te starten.
Als je alleen gaat werken is een éénmanszaak of ZZP'er meer geschikt.
Wat ik me nu afvraag is: heb jij via het UWV een starterskrediet opgenomen? Het oprichten van een BV kostte 18.000 euro, hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
En ik ben bang dat je de BV te lang hebt door laten lopen, gezien je verlies. Waarom heb je niet eerder de stekker eruit getrokken?
Het is inderdaad een vergissing geweest om een BV te starten.
Als je alleen gaat werken is een éénmanszaak of ZZP'er meer geschikt.
Wat ik me nu afvraag is: heb jij via het UWV een starterskrediet opgenomen? Het oprichten van een BV kostte 18.000 euro, hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
En ik ben bang dat je de BV te lang hebt door laten lopen, gezien je verlies. Waarom heb je niet eerder de stekker eruit getrokken?
-
Kijk even op www.devalvandestartersuitkering.nl Er is veel wat niet klopt aan de wijze van voorlichting, de willekeur qua interpretatie en de formulering van de regel an sich, in het bijzonder voor een BV.
14 september dient mijn zaak bij de rechtbank van Amsterdam. Ik probeer zoveel mogelijk zaken te verzamelen. Ik hoop dat ik voor andere gedupeerden een precedent kan scheppen die hen vooruit helpt.
14 september dient mijn zaak bij de rechtbank van Amsterdam. Ik probeer zoveel mogelijk zaken te verzamelen. Ik hoop dat ik voor andere gedupeerden een precedent kan scheppen die hen vooruit helpt.
-
Bedankt voor je reactie, ga het zeker in de gaten houden, mijn bezwaar dient nu. Men geeft mij overal gelijk in, standpunt etc.. echter moeten we het eerst maar even afwachten..... Ga zeker iedereen op de hoogte houden.
Mocht je meer info willen weten, mail me gerust.
Mocht je meer info willen weten, mail me gerust.
Laatst gewijzigd door Lelystad2012 op 24 sep 2013 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nu exact het zelfde. Ook nooit voorgelicht door uwv of wie ook, maar nu wel rekening van 14800 euro! Heb direct een bezwaar ingediend, dit kan niet waar zijn! Bv isna ca 1,5 jaar al opgeheven vanwege tegenvallende resultaten. Ben zeer nieuwsgierig naar de uitkomst van uw zaken.