LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort
-
Telfort
Installatie voor digitale televisie met gratis monteur.
De monteur liet enkele maanden op zich wachten, maar kwam dan toch deze week. Aardige, deskundige man.
Kastjes geïnstalleerd, stekkertjes, snoertjes, codes...55 euro extra betalen voor voor twee beter ontvangststekkers. Weet ik veel, dat technische gedoe...
Toen bleek dat de tweede tv het niet meer deed. En ook de veelgebruikte nieuwe videorecorder niet. Dat stond niet de info...Ja, wel met een extra abo.
De monteur was nog geen kwartier weg of we hebben alles weer losgemaakt en in de doos gedaan. Dat gaat hier niet werken. Opgebeld om alles terug te draaien.
Kan dat dus niet!
Moeten we verplicht een jaar lang 11 euro per maand betalen, terwijl alle spullen in een doos zitten.....
Ik vind dit absurd. Die 55 euro zouden genoeg oeten zijn. Maar weer 11 maanden je in de klem houden? Wat kan ik hier tegen doen?
De monteur liet enkele maanden op zich wachten, maar kwam dan toch deze week. Aardige, deskundige man.
Kastjes geïnstalleerd, stekkertjes, snoertjes, codes...55 euro extra betalen voor voor twee beter ontvangststekkers. Weet ik veel, dat technische gedoe...
Toen bleek dat de tweede tv het niet meer deed. En ook de veelgebruikte nieuwe videorecorder niet. Dat stond niet de info...Ja, wel met een extra abo.
De monteur was nog geen kwartier weg of we hebben alles weer losgemaakt en in de doos gedaan. Dat gaat hier niet werken. Opgebeld om alles terug te draaien.
Kan dat dus niet!
Moeten we verplicht een jaar lang 11 euro per maand betalen, terwijl alle spullen in een doos zitten.....
Ik vind dit absurd. Die 55 euro zouden genoeg oeten zijn. Maar weer 11 maanden je in de klem houden? Wat kan ik hier tegen doen?
Re: Telfort
Paddington
Ik krijg toch de indruk dat je de hand in eigen boezem moet steken. Naar mijn mening had je je vooraf veel beter moeten oriënteren op de mogelijkheden en onmogelijkheden.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Ik krijg toch de indruk dat je de hand in eigen boezem moet steken. Naar mijn mening had je je vooraf veel beter moeten oriënteren op de mogelijkheden en onmogelijkheden.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
-
Dag Maxiem,
Heb van alles gelezen en vergeleken voor zover ik iets begrijp van technische zaken. Maar dit leek me het meest vertrouwd en betaalbaar. Maar het viel me tegen. Heel veel uitleg. da'smooimaar ik wil alleen Aan, Kijken en Uit. Geen andere functies.
Maar mag Telfort mij gelijk een heel jaar vasthouden vraag ik me af...
Staat nergens.
Heb van alles gelezen en vergeleken voor zover ik iets begrijp van technische zaken. Maar dit leek me het meest vertrouwd en betaalbaar. Maar het viel me tegen. Heel veel uitleg. da'smooimaar ik wil alleen Aan, Kijken en Uit. Geen andere functies.
Maar mag Telfort mij gelijk een heel jaar vasthouden vraag ik me af...
Staat nergens.
Dat mag, je tekend zelf een contract of via de telefoon , om een jaar lang een abo aan te gaan.Maar mag Telfort mij gelijk een heel jaar vasthouden vraag ik me af...
Staat nergens.
Eerst eens goed de voorwaarden lezen , voordat je er mee akkoord gaat.
Voor de video:Paddington schreef:Installatie voor digitale televisie met gratis monteur.
Kan dat dus niet!
Oplossing 1:
Heeft de videorecorder 2 scart aansluitingen dan is de kans groot dat de scart ook als ingang werkt en dan kan deze gewoon met een scart kabel aan de ontvanger. Daarna vanaf de recorder naar de tv. Even in de gebruiksaanwijzing van uw video (ik neem aan dat het een dvd / harddisk recorder is, geen videobanden recorder) kijken hoe de recorder op externe bron gezet kan worden. Enig nadeel nu, niet meer iets anders opnemen dan je kijkt.
Oplossing2: Voor 4 euro p/m extra decoder om video op aan te sluiten,
Of dit mogelijk is hangt af van de internetsnelheid op uw locatie
1 ding kijken andere opnemen, voor de 2e tv 4euro per maand voor digitenne ontvangst.
Oplossing3: Voor 5 euro per maand opnemen pakket, video in de afvalbak. Tot 6 zenders tegelijkertijd opnemen en terug te kijken op elke interactieve tv ontvanger in je huis. Video opname ook in te stellen vanaf elke pc met intenetverbinding.
Oplossing voor 2e tv:
Als nog niet gebruikt voor uw video (zie hierboven) extra interactieve ontvanger, 4 euro per maand.
of
Digitenne voor 4 euro per maand (Is eigenlijk gratis bij interactiev tv maar digitenne vraagt 4 euro huur voor de ontvanger).
Verder is iedere windows pc of tablet pc (ipad) ook een extra tv omdat je de meest bekeken zenders via internet kunt bekijken met je itv abonnement.
Hoe een en ander werkt met een 2e tv staat uitgelegd op de site bij het tabje "goed om te weten".
Het analoge signaal verdwijnt met itv. Dit analoge kabel signaal is het makkelijkst met video's en extra tv's.
-
Dank voor de reacties.
R&M, dat heeft inderdaad de Telfortman ook uitgelegd.
Ciske: dat het voor minimaal een jaar was, heb ik nergens gezien. Helaas.
Alles zit terug in de doos. Gewoon de oude situatie met mijn ouderwetse videobanden en helaas de pech van een jaar betalen. Heb al gelijk opgezegd. Dat kan niet meer mis gaan...
R&M, dat heeft inderdaad de Telfortman ook uitgelegd.
Ciske: dat het voor minimaal een jaar was, heb ik nergens gezien. Helaas.
Alles zit terug in de doos. Gewoon de oude situatie met mijn ouderwetse videobanden en helaas de pech van een jaar betalen. Heb al gelijk opgezegd. Dat kan niet meer mis gaan...
Dat is bij elke provider, je zit er altijd een jaar aan vast.dat het voor minimaal een jaar was, heb ik nergens gezien. Helaas
Opzeggen moet je toch tegen die tijd, je kan wel opgezegd hebben ,maar doe het nou tegen het eind van je contract, anders heb je er weer een maand bij.
ciske schreef:Dat is bij elke provider, je zit er altijd een jaar aan vast.dat het voor minimaal een jaar was, heb ik nergens gezien. Helaas
Opzeggen moet je toch tegen die tijd, je kan wel opgezegd hebben ,maar doe het nou tegen het eind van je contract, anders heb je er weer een maand bij.
dit is onzin.. je kan ook nu al opzeggen per einde contractdatum.
Je betaalt er nu toch al voor.. Laat het je nu eens goed uitleggen door iemand in je buurt ( of familie ) die er kijk op heeft en goed aansluiten.. Wie weet bevalt het je toch wel. Er zijn tal van mogelijkheden om het zo te maken dat je bijna hetzelfde hebt als je had.Alles zit terug in de doos. Gewoon de oude situatie met mijn ouderwetse videobanden en helaas de pech van een jaar betalen. Heb al gelijk opgezegd. Dat kan niet meer mis gaan...
Dat kan ja, maar ik wil ze niet te eten geven , degene die daardoor een hoop gezeur hebben en alsnog een maand langer dan nodig er moeten blijven.dit is onzin.. je kan ook nu al opzeggen per einde contractdatum
Helemaal mee eens want je heb het geen eens een kans gegevenangel1978 schreef:Je betaalt er nu toch al voor.. Laat het je nu eens goed uitleggen door iemand in je buurt ( of familie ) die er kijk op heeft en goed aansluiten.. Wie weet bevalt het je toch wel. Er zijn tal van mogelijkheden om het zo te maken dat je bijna hetzelfde hebt als je had.Paddington schreef:Alles zit terug in de doos. Gewoon de oude situatie met mijn ouderwetse videobanden en helaas de pech van een jaar betalen. Heb al gelijk opgezegd. Dat kan niet meer mis gaan...