LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips/Pace DSR 7141 Teletekst signaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rolandroland

Philips/Pace DSR 7141 Teletekst signaal

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Wanneer je teletekst via je eigen televisie wilt ontvangen dan is de Philips DSR 7141 geen geschikt type. Hij gooit alle teletekst pagina's door elkaar heen. Het gaat hier niet bij om dat je even hebt gezapt van Nederland 3 naar RTL 4. Dan klopt het dat je RTL 4 tekst door de NOS teletekst heen hebt. Dat is op te lossen door even van extern af te gaan naar extern en dan is het geheugen gewist.

Philips ondersteund dit model niet omdat Canal Digitaal dit type levert, je dient contact op te nemen met het dure 0900 nummer van Canal Digitaal. Zij denken het probleem te kunnen verhelpen door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Ik ken 2 mensen die hetzelfde model als ik hebben maar ook problemen met de teletekst functie. De eigen teletekst functie van de Philips is erg traag, vandaar dat ik ook wel om de teletekst functie van je eigen tv toestel te benutten. Die slaat ook subpagina's op zodat je sneller kunt bladeren.

Voorschrijven Canal Digitaal:

Bedankt voor uw email.

U geeft aan dat u geen teletekst kan ontvangen op uw Philips DSR 7141 ontvanger.

Wij raden u aan om de ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Op die manier worden de gegevens verwijderd en opnieuw worden ingesteld.
Via onderstaand stappenplan kunt u nagaan hoe dat in zijn werking gaat:

1. Druk op de toets MENU op de afstandsbediening
2. Druk op pijltje naar beneden om naar INSTELLINGEN te gaan en bevestig met OK
3. Ga naar Satellietontvanger en bevestig met OK
4. Geef als PIN code 1234 of 0000 en bevestig met OK
5. Ga naar Uitgebreide instellingen en bevestig met OK
6. Ga naar Fabrieksinstellingen en bevestig met OK
7. Bevestig nogmaals met OK, de ontvanger zal dan vragen naar de taal keuze/ tijd en de zenderlijst. U dient de SD (normale) zenderlijst in te laden

Tevens kunt u met uw afstandsbediening te kiezen om de volgende knoppen in te drukken: rood, weer rood en dan blauw.
Op die manier word de informatie ook verwijderd en kunt u die opnieuw instellen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal

RenM

Re: Philips/Pace DSR 7141 Teletekst signaal

Ongelezen bericht door RenM »

Waarom zijn de teletekst decoders in tv's altijd zo goed en die in digitale decoders altijd zo bagger. Ik heb nu iptv en daar zit al helemaal geen teletekst info in het beeld zodat je op de teletekst van de motorala decoder bent aangewezen, is ook enorm bagger. Gelukkig gebruik ik tegenwoordig geen teletekst meer (internet he :wink: )
Ik denk dat voor de makers van de huidige decoders teletekst maar een ongewenst bijverschijnsel is.
En dat decoder naar fabrieksinstellingen verhaal van CD. Tsja standaard verhaal van providers als ze het niet weten, of niet snappen.
Dus met gebrek aan beter hup naar :arrow: http://teletekst.nos.nl/

Gesloten