Iedereen vergist zich wel eens, maar dit is wel een ontzettend onhandige vergissing geweest

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
C is geen verbintenis met A aangegaan, en daarmee ook niet aansprakelijk.Dus om welke verbintenis C is aangegaan en de vraag of ze daarin objectief tekortgeschoten is. Als dat zo is dan is ze aansprakelijk zonder schuld aan de situatie te hebben.
Ja ja, dus als in rijd op jou auto dan zou ik niet aansprakelijk voor de schade omdat ik geen overeenkomst met je hebt gesloten. Meen je dat nu serieus?Leo The Emperor schreef:C is geen verbintenis met A aangegaan, en daarmee ook niet aansprakelijk.
Deze vind ik wel ingewikkeld...Naast de overeenkomst zijn als bronnen de onrechtmatige daad en onverschuldigde betaling te noemen.
Titel 7.4 BW luid "Verbintenissen uit andere bron dan onrechtmatige daad of overeenkomst".
Dit is geen vergelijking. Partij C heeft immers zelf helemaal geen schade (door een onrechtmatige daad) veroorzaakt.Ja ja, dus als in rijd op jou auto dan zou ik niet aansprakelijk voor de schade omdat ik geen overeenkomst met je hebt gesloten. Meen je dat nu serieus?
Je zult wel begrijpen dat Alfatrion hier 6.4 BW bedoelde ...Titel 7.4 BW luid "Verbintenissen uit andere bron dan onrechtmatige daad of overeenkomst".
Het illustreert anders wel heel goed dat "geen overeenkomst en daarmee niet aansprakelijk" niet opgaat.Leo The Emperor schreef:Dit is geen vergelijking.Ja ja, dus als in rijd op jou auto dan zou ik niet aansprakelijk voor de schade omdat ik geen overeenkomst met je hebt gesloten. Meen je dat nu serieus?
Dat is niet nodig om overeenkomsten te kunnen sluiten.Leo The Emperor schreef:Er is hier ook helemaal geen sprake van een tegenprestatie van A.
Ik neem tenminste aan dat je zelf geen overeenkomst sluit voor het verrichten van een onrechtmtige daad (kunnen we even een overeenkomst slutien dat ik vannacht bij u ga inbreken, en uw sieraden steel ..)Het illustreert anders wel heel goed dat "geen overeenkomst en daarmee niet aansprakelijk" niet opgaat.
Ik weet dat wij zendingen naar een AW nummer meesturen met de rest (gaan dus op 1 pallet). De zendingen die wij zelf aanmaken (en derhalve betalen) krijgen een tracktrace code (maak je zelf aan als bedrijf met Parcelware). Die met een AW nummer niet, er hoeft immers niet voor betaald te worden.AJH schreef:Ik vraag mij af of er een verschil is, wanneer zij het terug hadden gestuurd naar mij (wat dus 6,75 euro kost met track/trace) of zoals nu: doorgestuurd hadden naar Esprit (wat gratis is, én waar ook track/trace bij zit).
Waar heb je dan aangegeven dat ze het moeten verzenden met tracktrace?AJH schreef:'nogmaals de vraag' begrijp ik niet zo goed...liever 'lees nogmaals':
Ik heb al verschillende malen hier neergezet dat ik heb aangegeven dat het verzonden moest worden met een tt code. Hier heb ik 3x opnieuw om gevraagd, en 3x is mij beloofd het op die manier te doen. Wat uiteindelijk niet gebeurd is.
Iets verzenden naar een antwoordnummer kost de ontvanger geld.@leo: hoe bedoel je dat het C in alle gevallen geld kost? Het kostte C niets hoor, de verzending was gratis.
Partij C heeft toch ten onrechte jouw pakket ontvangen op hun antwoordnummer, en dat kost hun gewoon geld@Leo: maar partij C is in dit verhaal het bedrijf dat het pakket door heeft gestuurd. Hen kost het niets. Partij B wel: Esprit.