LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket naar verkeerd adres, aantoonbaar

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
AJH

Re: Pakket naar verkeerd adres, aantoonbaar

Ongelezen bericht door AJH »

@Leo: nee Leo, ik heb het helemaal niet naar hun antwoordnummer gestuurd. Maar gewoon naar hun adres, waar ik 6,75 voor heb betaald.

Maar dit is ook niet terzake bij mijn vraagstuk hier, anders wordt het wel ontzettend ingewikkeld. Het gaat om de aansprakelijkheid m.b.t. het pakje wat naar een verkeerd adres is gestuurd (aantoonbaar met TTcode van mijzelf) en wat vervolgens is 'verdwenen', nadat op mijn verzoek het door is gezonden naar het juiste bedrijf MET ttcode, wat per email is bevestigd maar niet is gebeurd.

Ik heb hier verschillende reakties gelezen waar ik iets aan heb, dank daarvoor! en ik zal zien waar het schip strandt. Er is dus geen eenduidig eenvoudig antwoord (wat ik had gehoopt, maar misschien niet wist).

Het is ook wel weer ontzettend toevallig, dat het precies bij dit pakketje mis moet gaan. Hoewel ik ook al een keer een pakket met 2 paar Uggs LEEG heb ontvangen (ontvreemd bij tnt, na onderzoek gebleken, ik kreeg een leeg pakket) en meer van dit soort dingen.

Wanneer er interesse is hoe iets als dit nou afgehandeld wordt, zal ik het slot hier melden. Ik ben erg benieuwd... :? .
Laatst gewijzigd door AJH op 29 jun 2012 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.

AJH

Wat trouwens ook in mij op komt: hoe zit het met de TNT?

Als je ervan uitgaat dat het derde bedrijf de waarheid spreekt, en het pakket dus heeft doorgestuurd, is het bij TNT kwijtgeraakt.

Alleen kan nu niet meer bewezen worden dat het derde bedrijf de waarheid spreekt, door het missen van de TTcode. Misschien hebben ze het wel helemaal niet doorgestuurd, dat kan ook nog. Er zaten leuke bikini'tjes in voor jonge dochters.

Als dat ook nog meetelt, ben ik in ieder geval blij dat ik kan bewijzen dat ik het pakket verstuurd heb d.m.v. de code, én dat het verkeerde adres het door zou sturen d.m.v. de mails die ik heb bewaard. Ik kan in ieder geval bewijzen dat ik het niet meer in mijn bezit heb. En of dat nou in mijn voordeel is of niet: ik ben in ieder geval blij dat ik niet als dief kan worden bestempeld.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@Leo: nee Leo, ik heb het helemaal niet naar hun antwoordnummer gestuurd. Maar gewoon naar hun adres, waar ik 6,75 voor heb betaald
ok, dan kost het inderdaad niks. Ik was op het verkeerde been gezet door een eerdere bijdrage :
Het pakket moet je terugsturen naar een antwoordnummer. Dit heeft dus niets met kosten te maken, dat ofwel ik, ofwel het andere bedrijf het op de goedkoopste/makkelijkste manier wil doen.

AJH

het is ook een ingewikkeld verhaal :)

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat is de schade als je de retour gestuurde spullen als verloren beschouwt en de spullen gewoon maar betaald aan Esprit? Oftewel: is het alle energie waard die je er nu moet insteken?

AJH

Als dat is wat er uiteindelijk moet gebeuren, dan doe ik dat. Maar om dat nu al te doen vind ik te snel. Ik wil eerst zien wat de oplossing is waar ze mee komen. Het is niet een paar euro waar het om gaat.

Daarbij, misschien komt het pakket toch nog boven water. Het kan niet van de aardbodem verdwenen zijn natuurlijk. Of het ligt ergens (bij bedrijf/anderen/tnt), of iemand heeft het gestolen en heeft het thuis.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

AJH schreef:Dank voor de snelle reaktie! De fout is inderdaad bij mij ontstaan, ik had een aantal pakketjes, en bij één heb ik het adres van een ander pakket gezet. Een doos verwisseld dus.

En hier heb ik dan de track/trace code van die aanwijst waar het terecht is gekomen, vervolgens hiervan de bevestiging van het betreffende bedrijf, en de mail waarin zij aangeven dat ze het pakket hebben afgegeven op het postkantoor, en het dus naar Esprit hebben verzonden.

Zo zit het om precies te zijn...
Je bent sowieso verantwoordelijk voor de goederen totdat deze zijn aangekomen bij de ontvanger. Bij foute adressering is dat natuurlijk logisch. Maar ook bij goede adressering is dat het geval. Bij foute bezorging is de transporteur aansprakelijk tot een bepaald bedrag en dit bedrag hangt niet af van de waarde van het pakket maar van het gewicht (dit is per internationale verdragen zo geregeld). U kunt echter wel tegen kosten extra bijverzekeren.

Nu is hier sprake van een eigen fout en bent u zeker aansprakelijk voor de goederen.

AJH

Natuurlijk, dat begrijp ik. Maar hoe zit het dan met het feit dat bedrijf C nu beweert het verzonden te hebben, maar het dus blijkbaar is kwijtgeraakt bij de vervoerder. Bedrijf C kan dit nu niet aantonen. Ik kan wel aantonen dat ik het pakket heb verzonden, en het is aangekomen bij bedrijf C.

Wanneer bedrijf C het pakketje had verzonden op de manier die ik heb gevraagd en die zij ook zouden doen, was het aantoonbaar geweest dat het kwijt was geraakt bij de vervoerder. Nu niet.

Het is gewoon een ingewikkelde zaak, omdat er meerdere tegenstellingen in zitten. Daarbij is er ook nog een wet die aangeeft dat als iets je wordt toegezonden en niet van/voor jou is, je dit niet mag houden (behalve dan wanneer ongevraagd artikelen worden gezonden met koop als bedoeling).

het is gewoon heel lastig nu....

AJH

Met het verzenden van mijn vorige bericht kreeg ik de email binnen dat het pakket gevonden is! Hoera hoera...kan ik met een gerust hart op vakantie!

Quannik

Ongelezen bericht door Quannik »

Een hele geruststelling. Fijne vakantie.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

AJH schreef:Met het verzenden van mijn vorige bericht kreeg ik de email binnen dat het pakket gevonden is! Hoera hoera...kan ik met een gerust hart op vakantie!
Een mens lijdt dikwijls het meest voor het ......

:)

Gesloten