LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile stuurt dubbele facturen en klantenservice faalt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
H70

T-mobile stuurt dubbele facturen en klantenservice faalt

Ongelezen bericht door H70 »

Hallo Radarleden,

Aangezien ik niet meer kan inloggen op het forum van T-mobile lijkt het mij handig om mijn verhaal ook te doen op andere fora. Dit topic maakte ik gisteren aan:
https://forum.t-mobile.nl/betaling-426/ ... en-174746/
Hallo allemaal,

Het begon allemaal in december toen ik mijn abonnement wilde verlengen (met nummerbehoud!) Bij deze verlenging mocht ik een telefoon uitkiezen en dat heb ik ook gedaan (iPhone 4). De iPhone werd geleverd en tot zover ging alles goed.

De problemen begonnen met het activeren van de nieuwe simkaart, want dat lukte niet vanwege een fout op de site van T-mobile. Ik belde naar de klantenservice en die beweerde dat ik een nieuwe simkaart nodig had vanwege een storing. Tevens kwam ter sprake dat ik blijkbaar een tweede abonnement had afgesloten. Dit zou gewijzigd worden en mijn nummer zou ik behouden. Daarnaast zou mij een nieuwe simkaart toegestuurd worden en de volgende dag ontving ik deze. Het activeren lukte wederom niet, maar dit keer was de klantenservice in staat om mijn simkaart op afstand te activeren. Alles leek opgelost, met nadruk op leek.

In mei kreeg ik plotseling een dubbele factuur en aangezien ik niet het goedkoopste abonnement heb, werd er een groot bedrag extra afgeschreven. Daardoor heb ik alweer contact op moeten nemen met de klantenservice en na een lang gesprek vertelde een mevrouw mij dat ze alles op zou lossen. Mijn tweede abonnement zou beëindigd worden en mijn geld zou ik terugkrijgen. Nou, mooi niet dus.

In juni herhaalde alles zich doodleuk. Na een uur bellen met de klantenservice werden mij mooie toezeggingen gedaan, dezelfde als de vorige keer. Tevens kreeg ik een nieuwe simkaart. Elke keer zeggen ze dat het niet meer zal gebeuren, maar in feite wordt er werkelijk niets voor mij gedaan. 

Vandaag kreeg ik een SMS waarin stond dat ik morgen tussen 8 uur 's ochtends en 6 uur 's avonds de nieuwe simkaart moest gebruiken/activeren, maar op 23 juni had ik dit al gedaan, omdat de meneer van de klantenservice vertelde dat ik hem gelijk in gebruik moest nemen. 

Ik heb n.a.v. het SMS'je voor de derde keer met de klantenservice gebeld (30 minuten), maar de hoorn werd er brutaal opgegooid, omdat het de beste mevrouw waarschijnlijk te heet onder de voeten werd. 
Daarna heb ik nog een keer gebeld (13 minuten wachttijd, 50 minuten lang gesprek). Ik zou de volgende maand (juli) 100% korting krijgen, maar daarnaast ook een afrekening. Dat wil dus zeggen dat ik geen extra factuur krijg, maar wel de normale factuur (zoals het dus hoorde te zijn). Kortom, de te veel betaalde €140 zie ik nooit meer terug, aldus de T-Mobile klantenservice. Bovendien moet ik maar afwachten of het tweede abonnement daadwerkelijk is beëindigd door de heren en dames van T-mobile en of de toezeggingen worden omgezet in werkelijkheid.

Ik ben al negen jaar klant bij T-mobile, maar problemen zoals deze heb ik nog nooit gehad. Inmiddels kun je niet meer spreken van een vergissing, maar eerder van diefstal. Ik hoop dat T-mobile mij op dit forum wél kan helpen, want aan de telefoon krijg ik enkel onnozellingen aan de lijn die er toch niets van bakken.

Groet,

Een hevig teleurgestelde T-mobile klant.
Het is echt dramatisch. Eerst word ik asociaal te woord gestaan aan de telefoon en nu kan ik plotseling niet meer inloggen op de site, omdat mijn abonnement/prepaid er niet voor geschikt is.

Wat vinden jullie dat ik moet doen om mijn centen terug te krijgen en het 2e abonnement definitief te laten stoppen?

Alvast bedankt,

mymobile

Re: T-mobile stuurt dubbele facturen en klantenservice faalt

Ongelezen bericht door mymobile »

Ik zou ten eerste nooit bellen met de klantenservice over kwesties anders dan ik wil mijn abonnement opzeggen en ik wil daar ook een bevestiging van hebben, want je hebt geen enkel bewijs wat ze gezegd hebben, behalve als net als ik alle telefoongesprekken automatisch worden opgenomen en deze zo in de emailbox binnenkomt, zodat je ze dit onder de neus kunt schuiven als dat je uitkomt.

De volgende opmerking snap ik niet.
Wat vinden jullie dat ik moet doen om mijn centen terug te krijgen en het 2e abonnement definitief te laten stoppen?

Als je reeds ervan gebruik hebt gemaakt dan is dat een heel ander verhaal.

Ik zie dat T-Mobile het al opgepakt heeft. Eind goed al goed?

H70

Dat is juist het punt; ik heb helemaal geen gebruik gemaakt van dat abonnement. Ik heb ook maar één simkaart. Bovendien zou ik dan twee toestellen moeten hebben ontvangen..

Ik ben blij dat T-mobile het heeft opgepakt en ik wil Ysammar bedanken voor zijn gedane werk. Helaas ben ik niet meer in staat om in te loggen op de site van T-mobile, omdat mijn abonnement of prepaid hier niet geschikt voor zou zijn.

Uiteraard zie ik de toezeggingen hoopvol tegemoet.

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Met ieder abonnement of prepaid aansluiting kan je een account aanmaken op my T-Mobile.
Fijn dat Ysammar het zo snel opgepakt heeft.

H70

Met site bedoelde ik het forum.. Ik kan er niet meer inloggen.
Gisteren heb ik de hele dag niet kunnen bellen/sms'en en vandaag lijkt het ook niet te lukken. Ik vraag me af waarom ze bij T-mobile nooit iets in één keer goed kunnen doen. Hier word je toch helemaal gek van?

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Ook het forum moet gewoon toegankelijk zijn.
Wat voor melding krijg je als je het forum op wil?
Wat is je gebruikersnaam op het forum?
Al een nieuw wachtwoord opgevraagd?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Tmobile is hier aan het falen, maar sorry dat ik het zeg, maar zoals ik het lees ligt de bron van het probleem bij TS. TS heeft in plaats van een contractverlenging een nieuw contract aangevraagd zoals het lijkt uit alles. Waarom zou er anders nummerbehoud moeten worden uitgevoerd? Dit is bij een gewone verlenging helemaal niet aan de orde.
H70 schreef:Ik vraag me af waarom ze bij T-mobile nooit iets in één keer goed kunnen doen. Hier word je toch helemaal gek van?
Dus als jij alles in 1x goed had gedaan, waren de problemen er vanaf het begin al niet geweest.

H70

@bernvd

Ik heb via de site mijn contract laten verlengen. Mijn oude contract zou eindigen in april, maar ik mocht 3 maanden van tevoren mijn contract verlengen en een nieuwe telefoon uitkiezen. De nieuwe facturen kwamen inderdaad in april, maar de oude bleven ook binnenkomen.

Als ik een nieuw contract zou nemen, zou ik meteen facturen krijgen. Jouw conclusie is dus onjuist.

H70

Net wéér met T-mobile gebeld, omdat ik niet kan bellen/sms'en... 'Ja mevrouw, het simkaartje pakt 'm niet. Het spijt me ontzettend, u krijgt maandag of dinsdag een nieuwe simkaart en volledig kosteloos.'

Dat zou er ook nog eens bij moeten komen, dat ik zou moeten opdraaien voor T-mobile zijn fouten. Mja, ik kan nu tot dinsdag waarschijnlijk niet meer bellen/sms'en wat een ramp is. Ik heb thuis geen huistelefoon vanwege het dure abonnement en nu kan ik niet meer telefonisch benaderd worden. Ik heb hem nodig voor mijn werk..

Dit bedrijf drijft me tot waanzin!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Ik heb hem nodig voor mijn werk..
Als je een mobiel nodig hebt voor je werk, had je een zakelijk abo af moeten sluiten.

Waarom? T mobile heeft gewoon voor goede service te zorgen.

H70

vogels schreef:
Ik heb hem nodig voor mijn werk..
Als je een mobiel nodig hebt voor je werk, had je een zakelijk abo af moeten sluiten.
Ja, want dan zou je natuurlijk helemaal probleem-vrij zijn.. Ik gebruik zowel voor privé- als zakelijke gesprekken. Zoals ciske al zei; ze moeten gewoon goede service verlenen, ongeacht het type abonnement.

Dit wordt de vierde simkaart in een half jaar tijd?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dit wordt de vierde simkaart in een half jaar tijd?
Dat is niet mis, 4 de in een half jaar.

H70

Vandaag zou ik mijn vierde simkaart krijgen, maar vooralsnog heb ik nog niets gekregen. Net als de beloofde €79, ook die heb ik nog niet ontvangen. Reageren op het T-mobile forum? Nee, dan kan nog steeds niet. Oja, een reactie op mijn mails heb ik ook nog niet gehad.

Kortom; Ik ben geen stap verder en zit al 5 dagen zonder telefoon.

Wat is T-mobile een ellendig bedrijf!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

H70 schreef:@bernvd

Ik heb via de site mijn contract laten verlengen. Mijn oude contract zou eindigen in april, maar ik mocht 3 maanden van tevoren mijn contract verlengen en een nieuwe telefoon uitkiezen. De nieuwe facturen kwamen inderdaad in april, maar de oude bleven ook binnenkomen.

Als ik een nieuw contract zou nemen, zou ik meteen facturen krijgen. Jouw conclusie is dus onjuist.
Als je oude contract eindigde in april en je in december al besteld hebt, en je 3 maand voor het einde mag verlengen gaat er al iets mis denk ik :roll:

Als je een nieuw contract aanvraagt kan dit maximaal 4 maand in de toekomst geactiveerd worden, december tot april is wel toevallig 4 maand. Normaalgesproken kan je dan binnen die 4 maand nummerbehoud aanvragen, doe je dat niet, kom je met 2 contracten te zitten.

Maar goed, of dat nu wel of niet zo is doet ook niet meer echt terzake. Tmobile zou in december/januari het nummerbehoud al regelen, dit hebben ze niet gedaan, dus de fout ligt nu wel degelijk bij hen.

H70

Je betaalt altijd een maand van tevoren, dus dan kom je wel uit op drie maanden. In december had ik al voor januari betaald, dus in feite heb ik februari, maart en april voor de contractverlenging. Naja, dit doet er niet meer toe, het was in ieder geval toegestaan.

Wel bijzonder dat men bij T-mobile zegt dat ik twee abonnementen heb afgesloten, terwijl ik toch echt een brief van T-mobile kreeg waarop staat 'contractVERLENGING'. T-mobile doet nu alsof het mijn fout is, maar is zelf fout!

De simkaart die meegeleverd werd met de telefoon werkte niet. De 'klantenservice' stuurde me vervolgens een nieuwe simkaart met een heel vreemd nummer. Na een belletje werd het nummer omgezet naar het goede nummer. Daar is het blijkbaar fout gegaan.

Het wordt allemaal heel gecompliceerd, ik weet het.

H70

Na zeven dagen zonder telefoon te moeten zitten, heb ik een bezoek gebracht aan de T-mobile shop in Dordrecht. Daar ben ik geholpen door een recent aangenomen medewerker (vijf weken in dienst) en hij heeft tot mijn grote verbazing bijna al mijn problemen in een kwartier opgelost. Wat de T-mobile klantenservice niet lukte is de meneer bij de T-mobile shop wél gelukt. Ik wil deze meneer dan ook bedanken voor al zijn hulp. Hij bewijst dat er ook capabele mensen bij T-mobile werken. Top!

Vervolgens heb ik nogmaals met de klantenservice gebeld over mijn problemen om deze vervelende situatie af te sluiten. Na alles uit gelegd te hebben, heeft Irma van de klantenservice mij beloofd om mij 100% korting op de eerstvolgende factuur te geven en €70 op de tweede factuur. Van de te veel betaalde facturen heb ik zelf één van de twee teruggeboekt.
Inmiddels kan ik gelukkig al weer bellen met mijn telefoon, maar de toezeggingen zal ik nog even afwachten.

In de T-mobile shop word je serieuzer genomen dan aan de telefoon en daarom raad ik iedereen aan om naar een T-mobile shop te gaan voor hulp i.p.v. te bellen met de klantenservice.

Edit: Onze Irma blijkt ook niet goed haar werk te hebben verricht. T-mobile beweert nu dat de 70 euro die ze beloofde niet 70 is, maar 50.

Dat komt op het volgende neer:

Geleden schade: dubbele facturen à 140 euro, 7 dagen geen telefoon, prepaidkaartje à 20 euro, 200 belminuten van mijn abonnement om contact op te nemen met de klantenservice.

Wat ik terugkrijg: 100% korting op de eerstvolgende factuur à 80 euro (die ik sowieso al zou krijgen bij het Smart-500 abonnement) en 50 euro schadevergoeding.

In principe heb ik dus maar 50 euro teruggekregen van de 160 euro en dan heb ik geen schadevergoeding gehad.

-> T-mobile heeft mij 110 euro ontvreemd.

Gesloten