LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door Mk »

Ik denk dat het hier om een zogenaamde 'credit score' check gaat. Dat is geen BKR oid maar een score obv allerlei andere factoren. Bedrijven als bijvoorbeeld experian verzamelen op allerlei mogelijke manieren gegevens en stellen dan (in het algemeen) vast dat iemand die in de afgelopen 2 jaar met een deurwaarder te maken heeft gehad een verhoogd risico betekend. Jouw aanvraag wordt afgewezen en het mooie is dat ze jou meteen in de database opnemen als risicoklant, waarna je dus ook bij andere kredietverstrekkers nul op het rekest krijgt.

zinozoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:53

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door zinozoon »

Woody1965 schreef:Het is ook nooit goed. Eerst vinden we allemaal dat de banken onverantwoordelijke risico's nemen. Banken doen aan overcreditering en nu er iemand klaarblijkelijk iets met de deurwaarder te maken zijn we verontwaardigd.
Oke dus als ik als particulier geld van jou krijg, kan ik ook naar een deurwaarder gaan, en sta jij ook mooi in je hemd. Het zou dan wel eens onterecht kunnen zijn

zinozoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:53

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door zinozoon »

Mk schreef:Ik denk dat het hier om een zogenaamde 'credit score' check gaat. Dat is geen BKR oid maar een score obv allerlei andere factoren. Bedrijven als bijvoorbeeld experian verzamelen op allerlei mogelijke manieren gegevens en stellen dan (in het algemeen) vast dat iemand die in de afgelopen 2 jaar met een deurwaarder te maken heeft gehad een verhoogd risico betekend. Jouw aanvraag wordt afgewezen en het mooie is dat ze jou meteen in de database opnemen als risicoklant, waarna je dus ook bij andere kredietverstrekkers nul op het rekest krijgt.
Dat is helemaal lekker, heb je geen bkr, maar sta bij een of andere vage instantie in een systeem.

Ik heb even op de site van experian gekeken, ik ga daar maar eens wat gegevens opvragen.

Zijn er ook nog banken die geen gegevens opvragen bij experian??

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Weet je zeker dat je BKR schoon is? Heb je die recentelijk nog opgevraagd?

Je weet nooit wat daarin staat totdat je het zelf opvraagt.

Daarnaast, heb je ooit onjuiste gegevens verstrekt omtrent je hypotheek, verzekeringen of leningen? Zo ja, ook al was het per ongeluk, heb je kans om in een ander register te komen - één waarin (potentiële) oplichters staan. (Staan verschillende topics van in dit subforum)

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Experian/Fisch/EVA er zijn nog zoveel systemen waar je in kan staan, en eigenlijk in deze tijd ook wel terrecht. Heb jij bijv schulden bij diverse deurwaarders zou het kunnen dat je BKR "schoon"is, als je bijvoorbeeld vanalles koopt zonder te betalen, de (web) winkels kunnen je niet aanmelden bij BKR omdat het niet om een krediet gaat..en daar zijn dus sinds een paar jaar andere systemen voor bedacht.

Niet alleen banken, maar ook verhuurders, verzekeraars en winkels waarbij je kan bestellen en achteraf betaald kunnen jou chekken in die systemen

zinozoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:53

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door zinozoon »

Ik heb geen fraude gepleegd, ik heb geen meerdere deurwaarders op mn dak gehad, slechts 1 deurwaarder gehad, maar wel direct betaald. Ik koop nog regelmatig dingen op internet via afterpay, maar nooit problemen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door thecure »

waarom verhoog je niet gewoon je hypotheek ipv een krediet aan te vragen?
dat is vaak vele malen voordeliger

zinozoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:53

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door zinozoon »

thecure schreef:waarom verhoog je niet gewoon je hypotheek ipv een krediet aan te vragen?
dat is vaak vele malen voordeliger
Ja dat is uiteindelijk wel een goed idee denk ik, wamt ik heb de hypotheek immers ook gewoon gekregen. De hypotheek is nog geen paar maanden oud.


Maar ik denk zelf dat de Interbank tijdens het uitpluizen van mijn loonstrookjes, op die betaling stuitte en vervolgens het ergens in een systeem heeft gezet, wat alleen door banken kan worden gezien.

Ik kom hier op omdat Experian allen een score geeft, en de tweede bank waar ik de lening aanvroeg, ook met deurwaarder aankwam.
Experian geeft geen gegevens alleen of je in hun ogen krediet waardig bent.

Maar goed, we gaan het zien

HermanE
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 nov 2009 20:23

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door HermanE »

Banken houden geen schaduw bkr bij of iets van die strekking. Alleen als je opzettelijk fraude zou proberen te plegen wordt dat geregistreerd. Maar dat is hier niet aan de orde.

Interbank is een onderdeel van Credit Agricole Consumer Finanace. Ik vermoed dat je tweede aanvraag een andere dochter van CACF geweest is. Dochters onderling wisselen deze gegevens namelijk wel uit, ze behoren immers tot hetzelfde concern. Andere financieringsmaatschappijen die onder CACF vallen zijn bijvoorbeeld De Nederlandse Voorschotbank, Intermediaire Voorschotbank (Voorheen NVF Voorschotbank) en Ribank. Maatschappijen die niets met CACF te maken hebben zouden deze informatie niet van Interbank gekregen kunnen hebben.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door ruud_a »

HermanE schreef:Banken houden geen schaduw bkr bij of iets van die strekking. Alleen als je opzettelijk fraude zou proberen te plegen wordt dat geregistreerd. Maar dat is hier niet aan de orde.

Interbank is een onderdeel van Credit Agricole Consumer Finanace. Ik vermoed dat je tweede aanvraag een andere dochter van CACF geweest is. Dochters onderling wisselen deze gegevens namelijk wel uit, ze behoren immers tot hetzelfde concern. Andere financieringsmaatschappijen die onder CACF vallen zijn bijvoorbeeld De Nederlandse Voorschotbank, Intermediaire Voorschotbank (Voorheen NVF Voorschotbank) en Ribank. Maatschappijen die niets met CACF te maken hebben zouden deze informatie niet van Interbank gekregen kunnen hebben.
het lijkt me eigenlijk dat banken, verzekeraars en bedrijven verplicht zouden moeten worden alle informatie over personen die met anderen wordt gedeeld ook door te geven aan de betreffende persoon
je kunt in principe je eigen opgeslagen dossier opvragen, maar aangezien je niet weet waar al je gegevens naar toe gaan is dat wat lastig
dus als er gegevens naar bijvoorbeeld het BKR gaan, moeten deze ook aan de betreffende persoon worden doorgegeven
dan kan men daar eventueel gelijk op reageren

zinozoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:53

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door zinozoon »

HermanE schreef:Banken houden geen schaduw bkr bij of iets van die strekking. Alleen als je opzettelijk fraude zou proberen te plegen wordt dat geregistreerd. Maar dat is hier niet aan de orde.

Interbank is een onderdeel van Credit Agricole Consumer Finanace. Ik vermoed dat je tweede aanvraag een andere dochter van CACF geweest is. Dochters onderling wisselen deze gegevens namelijk wel uit, ze behoren immers tot hetzelfde concern. Andere financieringsmaatschappijen die onder CACF vallen zijn bijvoorbeeld De Nederlandse Voorschotbank, Intermediaire Voorschotbank (Voorheen NVF Voorschotbank) en Ribank. Maatschappijen die niets met CACF te maken hebben zouden deze informatie niet van Interbank gekregen kunnen hebben.
Ja dat klopt, ik ben er achter dat de tweede aanvraag inderdaad bij een bank is geweest die onderdeel is van Credit Agricole Consumer Finance.
Ik denk dat de kink in de kabel hier in zit.

Weet iemand welke banken dan geen onderdeel zijn van CACF?



Thanks........

Woody1965
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:28

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Defam

HermanE
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 nov 2009 20:23

Re: Afwijzing financiering Interbank, wegens eerlijkheid

Ongelezen bericht door HermanE »

zinozoon schreef:
HermanE schreef:Banken houden geen schaduw bkr bij of iets van die strekking. Alleen als je opzettelijk fraude zou proberen te plegen wordt dat geregistreerd. Maar dat is hier niet aan de orde.

Interbank is een onderdeel van Credit Agricole Consumer Finanace. Ik vermoed dat je tweede aanvraag een andere dochter van CACF geweest is. Dochters onderling wisselen deze gegevens namelijk wel uit, ze behoren immers tot hetzelfde concern. Andere financieringsmaatschappijen die onder CACF vallen zijn bijvoorbeeld De Nederlandse Voorschotbank, Intermediaire Voorschotbank (Voorheen NVF Voorschotbank) en Ribank. Maatschappijen die niets met CACF te maken hebben zouden deze informatie niet van Interbank gekregen kunnen hebben.
Ja dat klopt, ik ben er achter dat de tweede aanvraag inderdaad bij een bank is geweest die onderdeel is van Credit Agricole Consumer Finance.
Ik denk dat de kink in de kabel hier in zit.

Weet iemand welke banken dan geen onderdeel zijn van CACF?



Thanks........
Inderdaad Defam, maar ook Freo, Moneyou, Santander, Directa.. En natuurlijk alle grootbanken. Keuze genoeg dus!

Gesloten