LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 jun 2012 10:26
Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Ik heb een half jaar geleden via GROUPON een professionele huisschilder besteld. RENOWEEK (http://www.renoweek.nl). Op Groupon werd deze aangeboden als:
Professionele huisschilder van Renoweek voor 6 tot 32 uur binnen- of buitenwerk (vanaf € 89)
Overigens kan je hem ook buiten GROUPON bestellen voor allerhande klusjes.
Op voorhand is mijn ervaring: komt afspraken niet na, levert kwalitatief slecht werk en verre van professioneel.
Graag hoor ik ervaringen van anderen. Hij claimt namelijk (behalve ik) allemaal zeer tevreden klanten te hebben.
Ok, de deal was daar. Ik had de GROUPON deal gekocht en zocht contact met RENOWEEK om een afspraak te maken. De schilder kwam bij avond (in het donker!?) kijken wat er moest gebeuren.
De uiteindelijke afspraak was: schuren, gronden en twee keer aflakken. Dat moest wel lukken binnen een week. Wellicht nog wat andere klusjes, alles in overleg! Uiteindelijk afspraak gemaakt. Op de afgesproken dag kwam de schilder met een "buitenlands sprekende meneer" om de klus te klaren.
Echter na 4 uur bezig te zijn geweest kwamen ze met de mededeling dat "de klus was geklaard".
Het resultaat: lichte schuurwerkzaamheden, over de scheuren heen gelakt, slechts 1 laag, in de volle zon (waardoor blaasjes waren ontstaan) en zichtbare lopers. Samengevat: te slecht voor woorden. Daarnaast was mijn voordeur met een roller gedaan waardoor mijn voordeur nu op een sinaasappel lijkt.
Ik heb de beide heren hiermee geconfronteerd. Antwoord: ja inderdaad, maar we lossen het keurig op. Daarnaast gaf hij op dat moment aan dat ze beide nauwelijks tot geen schilderservaring hadden (hoezo professionele huisschilder?). Echter, op het moment dat ik de heren dit aangaf (blijkt achteraf), waren ze diep in hun ziel geraakt.
Toch zou hij, zoals hij dat verwoordde "een professionele schilder die al 30 jaar in het vak werkzaam was" regelen.
Vanaf dat moment ging "fout en verliep het contact stroef. Hij belde niet terug op afgesproken tijden, kwam niet meer opdagen etc etc. Ik heb gewacht, gebeld, weer gewacht weer gebeld. Na 3 maanden was ik het zat. Ik wilde mijn geld terug. Daar was hij niet voor in. Hij had ook verlies geleden. Moest de helft afdragen aan GROUPON. Kortom, Renoweek was een slachtoffer. What!!??
Heb ik dat geen 400 euro betaald??
Uiteindelijk heb ik het met veel pijn en moeite voor elkaar weten te krijgen dat ik 200 euro terug heb ontvangen. Heb nog wel de overgebleven potten verf terug moeten geven. Ik hoop dat je er gelukkig mee bent en misschien moet je eens nadenken over een andere professie.
Nogmaals mijn vraag aan de overige forumleden: zijn er meer mensen in regio Gelderland die soortgelijke ervaringen hebben met RENOWEEK?
Professionele huisschilder van Renoweek voor 6 tot 32 uur binnen- of buitenwerk (vanaf € 89)
Overigens kan je hem ook buiten GROUPON bestellen voor allerhande klusjes.
Op voorhand is mijn ervaring: komt afspraken niet na, levert kwalitatief slecht werk en verre van professioneel.
Graag hoor ik ervaringen van anderen. Hij claimt namelijk (behalve ik) allemaal zeer tevreden klanten te hebben.
Ok, de deal was daar. Ik had de GROUPON deal gekocht en zocht contact met RENOWEEK om een afspraak te maken. De schilder kwam bij avond (in het donker!?) kijken wat er moest gebeuren.
De uiteindelijke afspraak was: schuren, gronden en twee keer aflakken. Dat moest wel lukken binnen een week. Wellicht nog wat andere klusjes, alles in overleg! Uiteindelijk afspraak gemaakt. Op de afgesproken dag kwam de schilder met een "buitenlands sprekende meneer" om de klus te klaren.
Echter na 4 uur bezig te zijn geweest kwamen ze met de mededeling dat "de klus was geklaard".
Het resultaat: lichte schuurwerkzaamheden, over de scheuren heen gelakt, slechts 1 laag, in de volle zon (waardoor blaasjes waren ontstaan) en zichtbare lopers. Samengevat: te slecht voor woorden. Daarnaast was mijn voordeur met een roller gedaan waardoor mijn voordeur nu op een sinaasappel lijkt.
Ik heb de beide heren hiermee geconfronteerd. Antwoord: ja inderdaad, maar we lossen het keurig op. Daarnaast gaf hij op dat moment aan dat ze beide nauwelijks tot geen schilderservaring hadden (hoezo professionele huisschilder?). Echter, op het moment dat ik de heren dit aangaf (blijkt achteraf), waren ze diep in hun ziel geraakt.
Toch zou hij, zoals hij dat verwoordde "een professionele schilder die al 30 jaar in het vak werkzaam was" regelen.
Vanaf dat moment ging "fout en verliep het contact stroef. Hij belde niet terug op afgesproken tijden, kwam niet meer opdagen etc etc. Ik heb gewacht, gebeld, weer gewacht weer gebeld. Na 3 maanden was ik het zat. Ik wilde mijn geld terug. Daar was hij niet voor in. Hij had ook verlies geleden. Moest de helft afdragen aan GROUPON. Kortom, Renoweek was een slachtoffer. What!!??
Heb ik dat geen 400 euro betaald??
Uiteindelijk heb ik het met veel pijn en moeite voor elkaar weten te krijgen dat ik 200 euro terug heb ontvangen. Heb nog wel de overgebleven potten verf terug moeten geven. Ik hoop dat je er gelukkig mee bent en misschien moet je eens nadenken over een andere professie.
Nogmaals mijn vraag aan de overige forumleden: zijn er meer mensen in regio Gelderland die soortgelijke ervaringen hebben met RENOWEEK?
Laatst gewijzigd door inwonerarnhem op 02 jul 2012 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
inwonerarnhem
Op zoek naar bondgenoten/lotgenoten?
Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1586270
Sukses, Maxiem.
Op zoek naar bondgenoten/lotgenoten?
Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1586270
Sukses, Maxiem.
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Dit geneuzel krijg je nu dus in elk forum, slaat compleet nergens op en gaat over niks.MAXIEM schreef:inwonerarnhem
Op zoek naar bondgenoten/lotgenoten?
Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1586270
Sukses, Maxiem.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Renoweek is duidelijk een professionele beunhaas: alleen een 06-nummertje op de site. Niet eens een adres. Niet aangesloten bij een geschillencommissie. Etc etc. Dan weet je op voorhand dat het fout moet gaan.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Kan aan mij liggen, maar waarom zou je, als iets professioneel gedaan wilt hebben, via Groupon een schilder zoeken?
Lijkt mij handiger om een gerenomeerd bedrijf met een goede staat van dienst in de arm te nemen.
Het kost meer geld, maar dan zit je huis wel strak in de verf.
Lijkt mij handiger om een gerenomeerd bedrijf met een goede staat van dienst in de arm te nemen.
Het kost meer geld, maar dan zit je huis wel strak in de verf.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 jun 2012 10:26
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Ja, ik heb te snel gehandeld. Het leek te mooi voor woorden. Het is een goede leerschool geweest voor mij, en doe dit nooit weer op deze manier.VioletPrue schreef:Kan aan mij liggen, maar waarom zou je, als iets professioneel gedaan wilt hebben, via Groupon een schilder zoeken?
Lijkt mij handiger om een gerenomeerd bedrijf met een goede staat van dienst in de arm te nemen.
Het kost meer geld, maar dan zit je huis wel strak in de verf.
Het is echter wel zo dat dit bedrijf ook werkzaamheden verricht zonder tussenkomst van bijv GROUPON. Op hun site http://www.renoweek.nl pretenderen ze ook complete woningrenovaties te doen. Los van GROUPON of wat dan ook ben ik beniewd hoe de ervaringen van deze mensen zijn.
Laatst gewijzigd door inwonerarnhem op 02 jul 2012 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 jun 2012 10:26
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Ik kan niet anders doen dan instemmen met je opmerking. Helaas is het kwaad al geschiedBob Schurkjens schreef:Renoweek is duidelijk een professionele beunhaas: alleen een 06-nummertje op de site. Niet eens een adres. Niet aangesloten bij een geschillencommissie. Etc etc. Dan weet je op voorhand dat het fout moet gaan.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Dit soort lessen moeten we allemaal leren. Helaas. Denk dat velen er over mee kunnen praten. Dit bewijst ook dat Groupon alleen maar in geld geïnteresseerd is: kwaliteitscontrole daar doen ze niet aan.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Je mag hier geen reclame maken voor je eigen bedrijfje. Dat weet je toch wel hè?
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Renoweek via Groupon gekocht.
Ik heb ook een bon voor 169 euro gekocht bij Groupon in maart 2012. Inmiddels reageert Renoweek niet en heb ik een klacht ingediend medio mei bij Groupon. Na veeele emails reageert Groupon alleen dat ze overleggen maar komen niet met een adequate afhandeling van de klacht over Renoweek.
Toen ik mijn bon had ontvangen heb ik gelijk contact opgenomen met Renoweek om een afspraak te plannen. Na enige telefoonwisseling door mij en niet nagekomen telefoontjes van Renoweek, had de eigenaar mij beloofd contact op te nemen met mij, om een afspraak in te plannen.
Begin april was mij beloofd dat Renoweek bij mij thuis zou lans komen.
Wederom kwam er niemand opdagen en werd er ook niet afgebeld. Ik heb die avond nog contact gezocht om 19 uur en aangegeven dat ik het vertrouwen begon te verliezen aangezien al diverse telefonische afspraken ook al niet waren nagekomen.
Na ca 3 weken is Renoweek eindelijk langs gekomen.Ik had Renoweek aangegeven dat ik zsm wilde dat iemand zou komen schilderen.
Omdat er evt. meer schilderwerk bij zou komen zou Renoweek een offerte aan mij versturen voor de extra werkzaamheden. Deze offerte zou die week erna worden verstuurd. Ik was verbaasd over het "noteren" of ook wel krabbelen van de werkzaamheden die op een hoek van een krantje werden vermeld. Ik begon al na de vorige diverse pogingen die ik had ondernomen, argwaan te krijgen.
De hele houding van deze man voelde mij totaal niet goed maar ik hoopte dat ik niet gelijk had. Ik geloof dat hij helemaal geen schilders in dienst heeft ook.
Zijn antwoorden op mijn vragen waren nl. zeer vaag en ik heb het idee dat het om een malafide firma gaat die totaal geen verstand heeft van zaken.
Ik had na weken wachten nog steeds geen offerte ontvangen en heb ik , vervolgens weer telefonisch contact gezocht met Renoweek.
Renoweek beloofde mij zsm een offerte te doen toekomen. Echter ik heb nog steeds niet ontvangen tot op heden.
Ik ben door dit bedrijf opgelicht, temeer omdat hij ook nog eens mijn Groupon voucher meenam en zodoende bij Groupon ook al het geld heeft ontvangen alsof hij het schilderwerk al heeft uitgevoerd. Hij vroeg om een copy van de bon en had ik (zo stom nog) gegeven. Echter had ik al eerder met Groupon gewerkt en had ik ook al eerder mijn vouchercode wel eens doorgegeven. Niet realiserende dat hij dit zou gaan innen bij Groupon terwijl hij het nog niet eens een dienst heeft geleverd.
Inmiddels heb ik geen vertrouwen meer in de zaak en geloof ik niet dat hij nog werk wilt gaan verrichten. Daarom heb ik bij Groupon een klacht ingediend over Renoweek medio Mei. Echter ook Groupon schuilt zich achter managers, klant managers, bekijken en overleggen.
Ook op emails aan Groupon aan klantenservice werd er ook zelfs niet op gereageerd. Eerst werd mij telefonisch toegezegd dat ik het geld in credit terug zou ontvangen door de klantenservice zodat ik dit bij Groupon kon besteden. Ik heb mijn voorkeur uitgesproken dat ik eigenlijk mijn geld terug wilde hebben en anders altijd nog het geld in credits kont laten uitkeren.
Zelfs over de credits, wat is toegezegd, blijkt nu weer te worden terug getrokken door Groupon. Dit is te gek voor woorden!!
Groupon had medio mei nog geen klachten ontvangen, inmiddels al meerdere en hebben zij ook niets ondernomen naar Renoweek toe zodat deze gewoon door konden gaan met hun malafide praktijken! Inmiddels heeft vorige week Groupon toegegeven dat er meerdere klachten zijn binnen gekomen over Renoweek.
Als er meerdere mensen zijn die klachten hebben over Renoweek dan roep ik iedereen op te reageren zodat wij sterk staan !
anoniem uit Gelderland
Ik heb ook een bon voor 169 euro gekocht bij Groupon in maart 2012. Inmiddels reageert Renoweek niet en heb ik een klacht ingediend medio mei bij Groupon. Na veeele emails reageert Groupon alleen dat ze overleggen maar komen niet met een adequate afhandeling van de klacht over Renoweek.
Toen ik mijn bon had ontvangen heb ik gelijk contact opgenomen met Renoweek om een afspraak te plannen. Na enige telefoonwisseling door mij en niet nagekomen telefoontjes van Renoweek, had de eigenaar mij beloofd contact op te nemen met mij, om een afspraak in te plannen.
Begin april was mij beloofd dat Renoweek bij mij thuis zou lans komen.
Wederom kwam er niemand opdagen en werd er ook niet afgebeld. Ik heb die avond nog contact gezocht om 19 uur en aangegeven dat ik het vertrouwen begon te verliezen aangezien al diverse telefonische afspraken ook al niet waren nagekomen.
Na ca 3 weken is Renoweek eindelijk langs gekomen.Ik had Renoweek aangegeven dat ik zsm wilde dat iemand zou komen schilderen.
Omdat er evt. meer schilderwerk bij zou komen zou Renoweek een offerte aan mij versturen voor de extra werkzaamheden. Deze offerte zou die week erna worden verstuurd. Ik was verbaasd over het "noteren" of ook wel krabbelen van de werkzaamheden die op een hoek van een krantje werden vermeld. Ik begon al na de vorige diverse pogingen die ik had ondernomen, argwaan te krijgen.
De hele houding van deze man voelde mij totaal niet goed maar ik hoopte dat ik niet gelijk had. Ik geloof dat hij helemaal geen schilders in dienst heeft ook.
Zijn antwoorden op mijn vragen waren nl. zeer vaag en ik heb het idee dat het om een malafide firma gaat die totaal geen verstand heeft van zaken.
Ik had na weken wachten nog steeds geen offerte ontvangen en heb ik , vervolgens weer telefonisch contact gezocht met Renoweek.
Renoweek beloofde mij zsm een offerte te doen toekomen. Echter ik heb nog steeds niet ontvangen tot op heden.
Ik ben door dit bedrijf opgelicht, temeer omdat hij ook nog eens mijn Groupon voucher meenam en zodoende bij Groupon ook al het geld heeft ontvangen alsof hij het schilderwerk al heeft uitgevoerd. Hij vroeg om een copy van de bon en had ik (zo stom nog) gegeven. Echter had ik al eerder met Groupon gewerkt en had ik ook al eerder mijn vouchercode wel eens doorgegeven. Niet realiserende dat hij dit zou gaan innen bij Groupon terwijl hij het nog niet eens een dienst heeft geleverd.
Inmiddels heb ik geen vertrouwen meer in de zaak en geloof ik niet dat hij nog werk wilt gaan verrichten. Daarom heb ik bij Groupon een klacht ingediend over Renoweek medio Mei. Echter ook Groupon schuilt zich achter managers, klant managers, bekijken en overleggen.
Ook op emails aan Groupon aan klantenservice werd er ook zelfs niet op gereageerd. Eerst werd mij telefonisch toegezegd dat ik het geld in credit terug zou ontvangen door de klantenservice zodat ik dit bij Groupon kon besteden. Ik heb mijn voorkeur uitgesproken dat ik eigenlijk mijn geld terug wilde hebben en anders altijd nog het geld in credits kont laten uitkeren.
Zelfs over de credits, wat is toegezegd, blijkt nu weer te worden terug getrokken door Groupon. Dit is te gek voor woorden!!
Groupon had medio mei nog geen klachten ontvangen, inmiddels al meerdere en hebben zij ook niets ondernomen naar Renoweek toe zodat deze gewoon door konden gaan met hun malafide praktijken! Inmiddels heeft vorige week Groupon toegegeven dat er meerdere klachten zijn binnen gekomen over Renoweek.
Als er meerdere mensen zijn die klachten hebben over Renoweek dan roep ik iedereen op te reageren zodat wij sterk staan !
anoniem uit Gelderland
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
Je hebt toch betaald aan Groupon? In dat geval moet je bij Groupon zijn om je geld terug te krijgen. Die is namelijk contractpartij. Dus: richt je op Groupon. Dreigen met incassomaatregelen. Je kan er ook echt een incassobureau op zetten.
Groupon kent de wet uitstekend maar doet er alles aan om je af te poeieren. Dit hele forum staat bomvol met klachten over Groupon en hoe ze met klachten omgaan. Gewoon doorzetten!
De wet bepaalt dat een dienst binnen 30 dagen geleverd moet worden. Dat is hier niet gebeurd.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand
Groupon kent de wet uitstekend maar doet er alles aan om je af te poeieren. Dit hele forum staat bomvol met klachten over Groupon en hoe ze met klachten omgaan. Gewoon doorzetten!
De wet bepaalt dat een dienst binnen 30 dagen geleverd moet worden. Dat is hier niet gebeurd.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand
Re: Slechte ervaring RENOWEEK via GROUPON
RENOWEEK IS EEN OPLICHTER EN GROUPON REAGEERT NIET.
IK HEB OOK SLECHTE ERVARING MET RENOWEEK. Jos Michels is na weken bellen en na diverse niet nagekomen telefonische afspraken eindelijk komen opdagen om een offerte te maken van het schilderwerk.
Ik had in maart een bon gekocht van 169 euro en heb gelijk in maart contact gezocht om het schilderwerk te laten doen. Ik moest ook de hele buitenkant van het huis laten schilderen dus daar zou hij een mooie klus aan kunnen krijgen. Toen Jos Michels na vele niet nagekomen afspraken eindelijk kwam opdagen, maakte hij zijn aantekeningen op de punt van de vervrommeld krantje een aantal krabbels wat bijna niet te lezen was. Ik kreeg al een heel slecht gevoel bij deze man. Temeer omdat hij steeds benadrukte "eerlijk te werk te gaan en zijn afspraken graag wilde nakomen".
Na vele telefoontjes aan Jos Michels, wanneer ik mijn offerte zou ontvangen heeft Michels nog niet gereageerd. Hij heeft zelfs een copy meegenomen van mijn Groupon bon.
Ik heb Groupon ingelicht al medio mei ,temeer omdat Michels ook de Groupon copy had meegenomen en ik het gevoel kreeg dat hij deze ging declareren heb ik dit hen gemeld.
Ook Groupon waren niet bereid te reageren om mijn emails en uitgebreide brief over Renoweek en Jos Michels. Na eindelijk telefonisch contact te hebben gezocht meldde zij dat ze nog geen klachten hadden gehad van Renoweek.
Na weken emails en herinneringen gestuurd te hebben naar Groupon hadden zij mij beloofd het bedrag in credit te vergoeden zodat ik het geld bij Groupon kon spenderen. Inmiddels hebben ze dit weer terug getrokken omdat ik nog steeds geen restitutie heb ontvangen en wacht ik nog steeds, na inmiddels bijna 3 maanden emails sturen op een antwoord over hoe zij dit gaan afhandelen. Renoweek reageert ook niet.
Bij Groupon kan je niet terecht voor klachten. De clientenservice reageert gewoon iet op emails en op klachtenbrieven en verzoeken te reageren. Inmiddels heb ik de moed opgegeven en is Renoweek een grote oplichter maar wacht ik nog steeds op Groupon die mij het geld terug betaald.
groet, inwoner Gelderland
IK HEB OOK SLECHTE ERVARING MET RENOWEEK. Jos Michels is na weken bellen en na diverse niet nagekomen telefonische afspraken eindelijk komen opdagen om een offerte te maken van het schilderwerk.
Ik had in maart een bon gekocht van 169 euro en heb gelijk in maart contact gezocht om het schilderwerk te laten doen. Ik moest ook de hele buitenkant van het huis laten schilderen dus daar zou hij een mooie klus aan kunnen krijgen. Toen Jos Michels na vele niet nagekomen afspraken eindelijk kwam opdagen, maakte hij zijn aantekeningen op de punt van de vervrommeld krantje een aantal krabbels wat bijna niet te lezen was. Ik kreeg al een heel slecht gevoel bij deze man. Temeer omdat hij steeds benadrukte "eerlijk te werk te gaan en zijn afspraken graag wilde nakomen".
Na vele telefoontjes aan Jos Michels, wanneer ik mijn offerte zou ontvangen heeft Michels nog niet gereageerd. Hij heeft zelfs een copy meegenomen van mijn Groupon bon.
Ik heb Groupon ingelicht al medio mei ,temeer omdat Michels ook de Groupon copy had meegenomen en ik het gevoel kreeg dat hij deze ging declareren heb ik dit hen gemeld.
Ook Groupon waren niet bereid te reageren om mijn emails en uitgebreide brief over Renoweek en Jos Michels. Na eindelijk telefonisch contact te hebben gezocht meldde zij dat ze nog geen klachten hadden gehad van Renoweek.
Na weken emails en herinneringen gestuurd te hebben naar Groupon hadden zij mij beloofd het bedrag in credit te vergoeden zodat ik het geld bij Groupon kon spenderen. Inmiddels hebben ze dit weer terug getrokken omdat ik nog steeds geen restitutie heb ontvangen en wacht ik nog steeds, na inmiddels bijna 3 maanden emails sturen op een antwoord over hoe zij dit gaan afhandelen. Renoweek reageert ook niet.
Bij Groupon kan je niet terecht voor klachten. De clientenservice reageert gewoon iet op emails en op klachtenbrieven en verzoeken te reageren. Inmiddels heb ik de moed opgegeven en is Renoweek een grote oplichter maar wacht ik nog steeds op Groupon die mij het geld terug betaald.
groet, inwoner Gelderland