LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwaar ontrevreden over dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
xMereell

zwaar ontrevreden over dynafix

Ongelezen bericht door xMereell »

Hallo,

mijn mobiel is een maand geleden op gestuurd naar dynafix,
en na 3 dagen is hij alweer terug gestuurd.
volgens hun was het te duur om hem te maken, ik dacht okee dat kan maar in de mail stond toch heel iets anders.
er was vochtschade geconstateerd.
zijn er meer mensen die dit hebben?

henk51

Re: zwaar ontrevreden over dynafix

Ongelezen bericht door henk51 »

Hallo,

mijn mobiel is een maand geleden op gestuurd naar dynafix,
en na 3 dagen is hij alweer terug gestuurd.
volgens hun was het te duur om hem te maken, ik dacht okee dat kan maar in de mail stond toch heel iets anders.
er was vochtschade geconstateerd.
zijn er meer mensen die dit hebben?
Gebruik eens in de zoekfunctie het woord dynafix.

gr Henk

belkostenwijzer
Contacteer:

Ongelezen bericht door belkostenwijzer »

Hallo xMereell,

Als je waterschade hebt aan je toestel dan repareert de repair centrum vaak niet. Dit komt omdat het economisch niet verantwoord is. Dit is waarschijnlijk ook wat er in je mail staat, alleen net iets anders beschreven.

Ben je niet akkoord met waterschade, via Dynafix kan je foto's opvragen zodat hun kunnen aantonen dat het waterschade is.

Succes!

Groet
Belkostenwijzer.nl Webcare

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

xMereell

Aan deze "standaard" diagnose van reparatiediensten in deze sector kun je weinig doen, behalve dan dat je op eigen initiatief een tweede mening kunt vragen en op basis daarvan de verkoper kunt dwingen tot het alsnog gratis repareren als blijkt dat de diagnose onjuist is (wat nogal eens voorkomt).
Dit is het overbekende verhaal dat speelt bij mobieltjes. Half Nederland ligt ermee in bad en de andere helft knikkert zijn mobiel van de Vaalsterberg. De zogenaamde vloeistofschadediagnose is er naar mijn mening meestal op gericht om onder de garantie uit te komen. Toch is er wel een ontsnappingsmogelijkheid. Je betaalt gewoon die 50 euro (de zogenaamde onderzoekskosten) en laat een onafhankelijke deskundige een second opinion opstellen (vraag dan wel om een schriftelijke verklaring). Mocht daaruit blijken dat er geen sprake is van vloeistofschade (en dat zal dus heel goed het geval kunnen zijn), dan kun je de verkoper alsnog aansprakelijk stellen voor de onderzoekskosten (die behoren dan immers tot de afwikkeling van de garantie) en dus afdwingen dat je die 50 euro terugkrijgt. Ook de kosten van een second opinion zijn dan uiteraard voor rekening van de verkoper. Bovendien dient de verkoper alsnog het mobieltje kosteloos te (laten) repareren. Wil de verkoper hier niet aan meewerken, dan kun je zelf een derde partij inschakelen en de reparatiekosten vervolgens weer verhalen op de verkoper. Zeg overigens niet tegen de verkoper dat je deze weg gaat volgen, want zij zijn uiteraard naar mijn mening niet te beroerd om al of niet in combine met de reparateur rare kuren uit te halen.

Bovenstaande opsomming is weer gebaseerd op de hier volgende wetsartikelen:

BW7 boek 7 consumentenkoop:

http://www.st-ab.nl/wetten/0059_Boek_7_ ... oek_BW.htm

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22 BW7:24

Adres voor second opinion:

http://www.solid-vision.com

Polakweg 26
2288 Rijswijk
070 3073107

Vriendelijke groet, ReadAC/Maxiem.

ruier

Ongelezen bericht door ruier »

Let op: accepteer niet klakkeloos de berichtgeving van t-Mobile / Dynafix!
Wij hadden een probleem met de hoofdtelefoonaansluiting van onze halfjaar oude iPhone: uit het rechter oordopje kwam wel geluid, uit de linker hoorden wij niets. Er van uitgaande dat er iets kapot was, hebben wij de telefoon afgegeven bij t-Mobile. Deze hebben de telefoon opgestuurd naar Dynafix, een paar dagen later kregen we bericht dat de telefoon onherstelbaar was a.g.v. vocht. Dit valt niet onder de garantie, we kregen het aanbod om 285 euro bij te betalen en zouden dan een ruilexemplaar ontvangen. Wij zijn hier niet mee akkoord gegaan en hebben de telefoon ongerepareerd retour ontvangen.
Daarop heb ik gebeld met Apple-support, zij gaven aan veelvuldig dit soort klachten van t-Mobile / Dynafix te krijgen. Samen met de medewerker van Apple kwam ik er achter dat het uiteindelijk om een software-instelling bleek te gaan. Ergens stond een schuifje volledig naar rechts. Nadat ik deze in het midden had gezet had ik weer geluid via beide oordopjes. Niets vochtschade!! De medewerker van Apple vond het zeer schokkend, dit had Dynafix ook moeten kunnen constateren! Hij heeft mij aangeraden een klacht hierover in te dienen, uiteraard ga ik dat doen. Leve de supportafdeling van Apple!

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Heel Internet staat vol met klachten over Dynafix en vochtschade. Hoe dat komt is vrij eenvoudig. In de telefoon zitten een of meerdere stripjes, de zogenaamde vochtindicatoren die verkleuren als er vocht bij dit stripje komt. Bij genoeg verkleuring gaat Dynafix er vanuit dat de telefoon in aanraking is gekomen met vocht. Ze stoppen het onderzoek en claimen vochtschade als oorzaak. Daarmee wijst de leverancier reparatie onder garantie af. Vochtschade is uitgesloten van garantie.

Dit is de reden dat we ineens allemaal mensen met klachten over defecte telefoons met oorzaak 'vochtschade' hebben. Andere oorzaken zijn inmiddels zeer schaars geworden.

De werkelijkheid is uiteraard heel anders. Een verkleurde vochtindicator geeft alleen maar aan dat het toestel in aanraking geweest is met vocht, het zegt niets over het feit of dit vocht daadwerkelijk de oorzaak is van het probleem of dat er een andere oorzaak is.

Vandaar de reactie hierboven van Ruier, een software instelling is verantwoordelijk dat maar één oor geluid heeft terwijl Dynafix meent dat dit door vochtschade komt. Apple zet de instelling goed en heeft daarmee het apparaat gerepareerd terwijl Dynafix claimde dat het apparaat niet gerepareerd kon worden.

patje405

Ongelezen bericht door patje405 »

hallo heb 5 maanden geleden een iphone bij de mediamarkt gekocht, 3 weken geleden had ik een probleem met de homebotton maar had geen aankoop bon meer dus ik dacht ga naar de phone house om hem te laten maken die zouden de iphone opsturen naar dynafix en zou ik voor 250 euro een nieuwe krijgen vandaag belde ik de phone house hoe het zat met de reparatie kreeg ik te horen dat ik 675 euro moest betalen volgens dynafix maar de phone house rade mij aan even naar dynafix te bellen wat de reden was.
ik gebeld kreeg ik als reactie dat er geen garantie op zit want er ontbreken twee schroeven aan de binnenkant van me telefoon dat ik maar gewoon voor een nieuwe moet betalen waarop ik zei ja maar heb de telefoon nieuw gekocht en nu ontbreken er schroeven dus nu sturen ze hem terug waarscheinlijk zonder schroeven dus kan niks meer met me telefoon beetje triest dat ze tegenwoordig zo de mensen oplichten
patricia

Gesloten