Hoi,
Vraag betreffende recht van overpad.
Ik heb nogmaals het document "Akte van Levering" wat ik heb gekregen bij aankoop van mijn huis bekeken.
Hier in staat vermeld dat mijn buren van nummers 2 en 4 (ik zelf woon op 6) gebruik mogen maken van het voetpad welke door mijn tuin loopt. Helaas staat niet vermeld in dit document waar dit voetpad loopt.
Op dit moment (vanaf aankoop huis) is er een toegang hek achter in mijn tuin welke toegang verschaft tot de tuin en tot het gang pad leidend naar de hoofdweg. Dit is op ongeveer 10 meter van het woonhuis. Het bestaande pad loopt dan enigszins schuin door de tuin naar een toegang hek naar de tuin van Huis nummer 4 (ligt op ongeveer 9 meter vanaf het woonhuis).
Ik heb nu een aantal vragen.
Vraag 1. ik begrijp uit het document Akte van Levering dat ik doorgang moet verlenen ten behoeve van de huisnummer 2 en 4, houdt dit in dat ieder kan passeren of geldt dit alleen voor de bewoners van deze huizen? (Ik bedoel hierbij andere buurtbewoners en/of bezoek )
Vraag 2. Hoe groot zou dit pad moeten wezen (breedte)?
Vraag 3. Mag ik het huidige pad aanpassen? En kan ik hierbij ook mijn recht nemen dat het huidige toegang hek naar tuin van huis nummer 4 in plaats van 9 meter vanaf woonhuis wordt verplaatst naar 10 meter? (hierbij zal huis nummer 4 zijn los staande zitbank moeten verplaatsen)
Vraag 4. Kan ik eisen dat de personen die passeren het toegang hek achter zich moeten sluiten, ten allertijden? (hek is voor zien van een soort van deurhendel, geen slot met sleutel)
Mvg,
Willem
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overpad vragen
Re: Overpad vragen
1: Recht van overpad geldt ook voor bezoekers van de betreffende percelen.
2: Ligt aan de situatie, hoe breed het pad voorheen was. Maar moet voldoende breed zijn om met een fiets/ kinderwagen / rolstoel enz. te passeren.
3: Nee, niet zomaar. Aanpassen mag alleen in overleg met de huidige eigenaren.
4: Ja, mits het (zeer) makkelijk te openen en te sluiten is.
2: Ligt aan de situatie, hoe breed het pad voorheen was. Maar moet voldoende breed zijn om met een fiets/ kinderwagen / rolstoel enz. te passeren.
3: Nee, niet zomaar. Aanpassen mag alleen in overleg met de huidige eigenaren.
4: Ja, mits het (zeer) makkelijk te openen en te sluiten is.