LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Sinds bijna een jaar heb ik op de wachtlijst gestaan voor een garagebox in mijn straat/buurt.
Nu, eindelijk, kon ik een box huren op 7 minuten lopen bij mij vandaan.
Eind mei de sleutel gekregen om te gaan kijken - katrol stuk en vloer smerig, met (olie) vlekken en een plasje.
Dat zou verholpen worden door een aannemer.
10 juni kon ik de sleutel halen - het was in orde.
Dus ik haal de sleutel, teken het huurcontract en ga kijken:
Katrol gerepareerd, vloer nog net zo smerig.
De aannemer zou mij bellen, en liet weten, dat olievlekken toch niet uit beton gaan, dus dat ze daar niet meer voor komen.
Ik weer geprotesteerd, en met de opzichter samen gaan kijken in de garage.
De opzichter vond ook, dat er beter schoongemaakt zou kunnen worden.

De aannemer zou me weer bellen. Dit bleef uit.
Ik weer reclameren, bij Havensteder: ja, de opzichter zal me weer bellen.
Dat doet hij: om te zeggen, dat de aannemer er niets meer aan kan doen, en verder is het afgedaan.
Die praat al snel naar de mond van zijn baas.

Ik probeer een garage te ruilen met iemand anders, die in mijn straat een garage heeft, maar hier niet woont, dus ik heb wel een acceptabele redelijk schone garage nodig, anders wil natuurlijk niemand ruilen.

Eén van de garage huurders vertelde mij, dat ik maar vaak moet vragen om een garage in mijn straat, want hij heeft de zijne ook nog maar een maand of 3 of 4.!!!!! En ik sta al bijna een jaar op de wachtlijst!!!!!

Het woord service is bij Havensteder blijkbaar uit het woordenboek geschrapt.

Geld vangen is blijkbaar hun enige drijfveer.
Begin daar als eenling maar eens iets tegen.....

Dofolo
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:21

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Dofolo »

Olievlekken gaan inderdaad niet uit beton. Mochten ze nat zijn dan kan er speciaal zand overheen.

In de tijd dat je hier loopt te klagen als een kleuter die een zak snoep wilt had je al 10 vloertjes kunnen aanvegen. De mentaliteit van aanpakken en doorgaan is helaas compleet verdwenen in dit land. Klagen en wijzen is tegenwoordig het enige nog wat we kunnen.

Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Jammer, dat je niet even naar mijn situatie kijkt, ik ben n.l. niet jong en fit, die dat even kan doen.
Maar aangezien dit land alleen draait voor fitte 30ers, wordt daar al helemaal geen rekening mee gehouden.
en als eenling tegen een woning corporatie, wat begin je daar tegen?
Er zijn allerlei wetten en regels, en consumentenrechten, maar als men zich daar niets van aantrekt, is het alleen op papier, of syberspace, gebakken lucht.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door bianca82 »

dofolo kan niet in je situatie inbeelden als hij niet weet hoe oud je ben,..

dus zo raar is zijn opmerking niet.

je verteld nu pas dat je niet meer de jongste ben en ook niet zo fit ben.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Jefdus »

Ook als je zelf niet jong en fit bent, kun je nog steeds zelf wel iemand regelen om je te helpen in plaats van verwachten dat allerlei organisaties je problemen maar moet oplossen. Een vloer van een garagebox opruimen is overigens ook wel wat anders dan het rennen van een marathon...

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Pfffff,...Nederland klaagland!
U huurteen GARAGEbox,...niet erg raar dat er olievlekken op de vloer kunnen zitten.
'Niet meer zo fit' zegt mijns insziens niet dat u verlamd in een rolstoel zit. U bent dus bij machte om zelf ook iets te doen al kan dat misschien iets langer duren dan een jonger/fitter persoon.

Als u nu een woning had gehuurd en er lagen olievlekken op de vloer had ik het iets anders gevonden.
Gezevel om niets deze topic! kan er een slotje op? :!:

Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Dus het gaat verder alleen over mijn persoonlijke situatie, en dat iets wat ik huur blijkbaar niet netjes behoeft te worden opgeleverd, daar heeft niemand het meer over.
En dat afspraken gewoon worden genegeerd.
Als ik iets huur, mag ik toch verwachten, dat het netjes wordt opgeleverd?
Dat bedoel ik.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Isabel1 »

HG heeft een spulletje om olie van beton en tegels af te krijgen, ze hebben een gewone olie verwijderaar en eentje die extra sterk is. Het is geen wondermiddel maar het doet wel zichtbaar zijn werk.

Misschien dat eens proberen. Daar hoef je overigens niet jong voor te zijn: gewoon erop kieperen, in laten trekken, vegen met bezem en heet water erover heen.

Isabel

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door jermen2 »

Dat een garagebox netjes moet worden opgeleverd ja heeft u gelijk in, maar de garagebox is niet nieuw dus olievlekken op de vloer is mi heel normaal. Heeft u de afspraken zwart op wit? Zo niet valt er niets aan te doen en had u eerst moeten controleren alvorens te tekenen.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door brokkel »

Dutchfan schreef:Dus het gaat verder alleen over mijn persoonlijke situatie, en dat iets wat ik huur blijkbaar niet netjes behoeft te worden opgeleverd, daar heeft niemand het meer over. En dat afspraken gewoon worden genegeerd. Als ik iets huur, mag ik toch verwachten, dat het netjes wordt opgeleverd?
U huurt een garagebox, de kans is groot dat daarin een auto of motor heeft gestaan (lijkt mij vrij logisch bij een garagebox), een auto (zeker als het een klassieker is) kan olie lekken. Veel van deze garageboxen worden ook vaak gebruikt door sleutelaars (van die mensen die oude auto's kopen en opknappen om door te verkopen) dus die olie is niet iets om verbaasd over te zijn en inderdaad dat is niet goed op te lossen met schoonmaken. Verder praat je misschien over spinnenrag. Weer iets wat niet op te lossen is in dit soort gevallen. De ruimtes zijn nu eenmaal niet luchtdicht. Dit mag ook niet in verband met het starten van motoren en het gevaar hierdoor van koolmonoxide vergiftiging. Dus vandaag spinnenrag weggehaald, morgen weer terug.
Hoe wordt een garagebox opgeleverd?
Meestal bezemschoon, dat wil zeggen, leeg en een keer goed aangeveegd.
Vlekken op de vloer is jammer dan maar niet echt iets waar je wat aan kunt doen.
Maar waarom moet de vloer volledig vlekvrij zijn?
Als ik zo brutaal mag zijn, waar gaat u de garagebox voor gebruiken. Opslag van een voertuig of als extra opslagruimte voor (huishoud)goederen.
Als u iets gaat opslaan wat 100% schoon moet blijven kunt u beter bij 1 van de vele opslagruimtes een kast huren. Temperatuur geregeld, droog en schonere vloeren.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik snap het niet, een garagebox is voor het stallen van een automobiel. De vloer is niet voor nop van beton want elke auto zweet na een lange rit wat vloeistoffen die vervolgens op die vloer lekken. Wat verwacht Ts nu dat de aannemer de bovenste laag van het beton gaat afschrapen en vervolgens een nieuwe laag aanbrengt, doe eens normaal. Voor opslag van goederen is een garage al helemaal niet geschikt want die kun je na de winterperiode naar de stort brengen. Wil Ts zijn statussymbool toch chique stallen koopt hij een bus designer betonverf en schildert de vloer, helder wit schijnt helemaal hot te zijn.

Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Er is een verschil tussen vlekken, die er niet uit gaan (wat uiteraard geen probleem is) en vettige smurrie en een plas(je) olie.
De opzichter heeft nu beloofd om te laten opruimen, wat er kan en de vaste vlekken erin blijven.
Ik wacht dus weer even af.
En ja, ik was met de sleutel wezen kijken, eerst, waarna ik heb aangegeven van de kapotte katrol en de vieze vloer.
Toen ik 10 dagen later gebeld werd, dat ik de sleutel en contract kon komen halen, omdat het klaar was, had ik OOK EERST moeten gaan kijken, maar dan ben ik toch te goed van vertrouwen geweest.....

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door bianca82 »

de vlek zelf zal niet weg gaan maar u kan het glibberige misschien weg krijgen..

klinkt raar maar in shampoo (diegene die het meest schuimen) zit een product genaamt sls (sodium lauret sulfaat) en dat wordt in de bouwwereld gebruikt (het pure product niet de shampoo uiteraard) om beton te ontvetten..

wie niet waagt wie niet wint..

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door boef530 »

Kattegrit is een optie die absorbeert als de beste. En een vraag stellen bij een autogarage kan ook uitkomst bieden. Edoch de aannemer gaat echt niets doen. Ik vind het nog steeds muggenziften wat de vuile vloer betreft.

Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Eindelijk: via de opzichter van de woningbouwvereniging heeft de aannemer toch de vloer gereinigd!
Hij zei, dat het nog stukken erger was geweest, en dat ze alleen uitvoeren, wat op de bon staat om te doen.
Dus als het bericht over vele raderen loopt, dan doen ze maar wat - wat ze denken dat genoeg is.

Nu heeft hij dus met speciaal spul de vlek wat opgelost, weg geborsteld en opgenomen met papier en water met reinigingsmiddel erover.
En de rest uitgeveegd met de bezem. minder dan een uur werk, als je de juiste spullen en de kracht ervoor hebt.
Nu is het stukken beter, en acceptabel, zo kun je verwachten dat het eruit ziet als je een garage huurt.
Dus ere wie ere toekomt, het is opgelost. Zij het na een maand, de aanhouder wint blijkbaar.

An666
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2013 21:55

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door An666 »

Jammer dat er volledig aan de klacht van deze persoon voorbij gegaan wordt en ze hem nu als een klager zien. Ik ben 30 jaar huurder geweest van Havensteder en alle andere namen die ze daarvoor verzonnen en mijn ervaring met deze organisatie is dat ze aan heel veel niet voldoen. Van kleine reparaties tot ernstig burenterreur (waarvoor wij uiteindelijk verhuist zijn (en nog steeds aan in een proces van ellende met ze zitten,) omdat de verhuurder dat eenvoudiger vond dan de overlast aanpakken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhuurder Havensteder weigert garagebox schoon op te levere

Ongelezen bericht door bprosman »

Na meer dan een jaar zal die olie al wel verdampt zijn denk ik.

Gesloten