LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schuifpui

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
NewPie
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:11

schuifpui

Ongelezen bericht door NewPie »

Eind april heb ik een schuifpui besteld bij een internet bedrijf. De schuifpui zal ongeveer 6 weken duren voor de levering en plaatsing door het internetbedrijf. Hierbij moest ik eerst een aanbetaling doen van 1000 euro en na de betaling wordt meteen de schuifpui bested. Ergens in juni had ik gevraagd hoe het zit met de levering en plaatsing. Hierbij kreeg ik te horen dat het heel druk is in verband met vakantie en dat het iest langer kan duren. Uiteindelijk naar meerdere keren bellen en emailen kreeg ik te horen dat de schuifpui wordt geplaats op 28 juni rond 8 uur. Die dag kreeg ik te horen dat schuifpui kwijt was en dat ik nog 3 weken moet wachten voor een nieuwe (via sms). Ik probeerde hem wel dan vaker te bellen maar hij nam niet op en beantwoordde alleen sms berichtjes terug.

Mijn vetrouwen voor dit bedrijf ben ik helemaal kwijt. Ik stuurde hem een bericht dat ik mijn aanbetaling terug wil. Hij stuurde een bericht dat er al kosten zijn gemaakt voor het maken van de schuifpui en binnen 3 weken is een nieuwe schuifpui klaar en krijg ik nog korting op. Hij zal ook direct de helft van het bedrag terug storten zodat ik hem weer kunt vertrouwen. Omdat ik de helft van het bedrag meteen terug krijg ben ik in akkoord gegaan met als voorwaarde dat hij de helft van het bedrag in die paar dagen moet overmaken en begin volgende week op mijn rekening moet staan. Hij stemde in.

De week erna , dinsdag 3 juli zag ik nog niks gestort. Ik stuurde hem een email hoe het zit met de helft van het bedrag. Hij heeft mij niet beantwoord.

Op woensdag 4 juli had ik hem meerdere keren gebeld met verschillende telefoonnumers op hetzelfde moment. Hij heeft niet opgenomen en stuurde me op dat moment een email "Ja sorry kont die kant op". ik vraag me af of hij mij wilde uitschelden of hij mij wilde uitlachen, dat ik zo stom ben om hem eerst te betalen. Omdat hij niet aan de afspraken houdt, heb ik hem meteen een email gestuurd dat hij alles direct moet terug storten.

Ik had die nacht meteen gegoogled en heb hem gevonden op facebook. Ik zie heel veel foto's van hem met zijn vrienden. Ook zijn er foto's van andere bedrijven die voor hem heeft gewerkt (de nummers van die bedrijven staan ook bij).

Op donderdag ochtend had ik de twee bedrijven gebeld. Ik kwam hierbij achter dat hij nog geld schuldig is bij 1 van de 2 bedrijven. Direct daarna kreeg ik een email van hem dat hij het geld vanavond gaat overmaken en in de middaguren kreeg ik een bericht dat het geld al is overgemaakt. Toen ik naar mijn rekening keek bleek maar de helft van het bedrag overgemaakt en stuurde hem een email dat hij niet aan zijn afspraken houdt (o.a. de schuifpui niet kunnen leveren op gemaakte tijdstip 28 juni , de schuifpui is meer dan 6 weken verstreken, niet telefoonisch bereikbaar, niet op tijd terugstorten van de helft van het bedrag. etc ).

hij beantwoordde mij de volgende bericht terug

"ik hebben 500 euro terug gestort dit geld stond op een apparte rekening waar ik aanvraag voor moet dien om het terug te halen daarom heeft dit een paar dagen langer geduurd. Ik heb de pui al betaald twv 2500 euro die de pui mij kost aan de leverancier. Ik schiet er dus al 3000 euro bij in! Ik snap dat u er van baalt maar niet zo veel als mij denk
Ik! Ik kan er namelijk niks aan doen ! De reden dat ik de telefoon niet op pak en met u sms is. 1 ik heb gelijk alles zwart op wit en 2 . Ik heb U aan de lijn gehad maar kon U heel slecht verstaan dit KSK aan mij of mijn telefoon liggen en misschien aan het fijt dat ik uit het oosten kom!! Ik wil zeker wel met u contact hebben!! De pui is bijna klaar al en wil de pui ook zeer graag plaatsen niet alleen omdat ik de pui al betaald heb maar ik weet ook zeker dat u tevreden bent als de pui er in zit!!
"
Hierbij vraag ik mij af waarom hij mij niet eerst had verteld, dat hij een paar dagen nodig heeft om de helft van het bedrag over te maken. Dan heb ik wel rekening gehouden. Hij had niet eens de moeite gedaan om de telefoon op te nemen na 100 keren bellen en stuurde een vage zin op "Ja sorry kont die kant op"

Ik heb vol twijfels voor dit bedrijf indien ik nog met dit bedrijf in zee ga. Aan de andere kant vind ik wel vervelend voor hem als hij echt een schuifpui heeft besteld. Maar een bedrijf die geen verantwoording neemt kan ik niet met hem in zee gaan. Voor de schuifpui heb ik wel getekend. Kan ik wel de overeenkonmst breken omdat hij niet aan de afspraken houdt?

Ik weet niet hoe ik verder moet, graag wat advies, bedankt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: schuifpui

Ongelezen bericht door nevermind »

Jouw topic begint al met de grootste fout, om zoiets via internet te bestellen.
Eind april heb ik een schuifpui besteld bij een internet bedrijf
Ik heb er drie laten plaatsen met offertes van de plaatselijke bedrijven.
Aanbetaling niet nodig, pas bij levering.
Ik denk, dat je na het juridisch loket moet, om deze zaak te laten bekijken.

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: schuifpui

Ongelezen bericht door zandinoog »

Heel verstandig van nevermind zulke zaken nooit via internet bestellen tenzij het bedrijf een erkend bedrijf is met een fysieke winkel of iets dergelijks.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: schuifpui

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:Wat ik wel heel jammer vind is, dat je niet vooraf (dus voor de bestelling) een check hebt uitgevoerd op internet. Ik zou in de toekomst die fout niet meer maken! Dat had gekunt met een checklist van Consuwijzer, maar ik heb zelf ook een webshopchecklist© gemaakt.
Zelfs dan ben ik het in deze met nevermind eens en is het beter dit soort zaken niet via internet te bestellen. Nodig een paar bedrijven in de buurt uit voor een offerte en ga daarmee in zee.

NewPie
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:11

Re: schuifpui

Ongelezen bericht door NewPie »

Bedankt voor de reacties.

Het zit namelijk zo, ik heb op internet dit bedrijf opgezocht en gebeld, ben hierbij nieuwsgierig hoeveel het gaat kosten. Hij (deze man is niet degene die ik nu contact neemt, hij zorgt voor de bestelling en meting, en op dit ogenblik niet te bereiken)heeft mij een offerte opgestuurd. Ik ben hiermee nog niet akkoord gegaan en de volgende dag wordt gebeld dat hij een van die dagen in de buurt bent. Hierdoor heb ik een afspraak met hem gemaakt.

Ik vroeg aan hem hoe het zit met de betaling. In het begin zei hij een aanbetaling die veel hoger ligt dan de 1000 euro, want ze moeten eerst de fabrikant betalen voor het maken van de schuifpui. Na wat onderhandelen kwamen wij op 1000 euro.

De volgende dag kreeg ik een factuur met firma naam , kvk nummer. adres van het bedrijf, rekening nummer , etc. Ik heb zelf naar de kamer van koop handel opgebeld voor informatie. Ze staan al sinds 2006 ingeschreven bij de kvk met dezelfde adressen. Ik heb ook gegoogeld naar zijn bedrijf. tot mijn verbazing helemaal geen reviews van andere. Daardoor ben ik akkoord gegaan, wat achteraf toch geen goede beslissing is.

Gesloten