LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN internet line overgenomen door Tele2 buurman
KPN internet line overgenomen door Tele2 buurman
Woensdag opeens mijn internet verbinding kwijt. Na 10 minuten met een 2e line support van KPN en hij zegt de modem heeft wel een verbinding maar blijkbaar geen dataverkeer dus ik krijg een nieuwe modem verstuurd.
Donderdag ligt er een brief voor mij van de nieuwe benedenbuurman ( grachtenhuis met twee afzonderlijk appartementen). Blijkt dat hij zouden internet van Tele2 woensdag moeten hebben maar dat hij geen signaal heeft.. SMS verstuurd aan hem over mijn probleem en hij maakt contact met Tele2 waarbij zij toegeven het verkeerd lijn te hebben aangesloten, en dat het enkele weken kan duren voordat er iets aan gedaan is.
Donderdag middag een dongle gekocht en probeer mijn email te ontvangen en dat lukt niet: mijn account is geblokkeerd!
Volgens KPN Klantenservice is dit door het overnaam van mijn internet lijn door Tele2 gebeurd. Zonder eens een email of brief aan mij te sturen heeft KPN mijn al 14 jaar op dit adres lopend abbo geblokkeerd en de lijn aan Tele2 gegeven.
Verder zeggen zij dat het niet terug te draaien is en ik een nieuwe abbo moeten aanvragen en dat het enkele weken kan duren!!
Dit toch gedaan en wordt ik dan doorverbonden aan iemand dat toegang aan mijn email zouden regelen. Dit wordt gedaan maar ik kan alleen mijn hoofd email adres benaderen, mijn meer belangrijk alias blijft geblokkeerd.
Dankzij het verkeerd optreden van zowel Tele2 als KPN ben ik mijn internet en email kwijt voor weet ik veel hoe lang.
Als freelance ICT consultant ben ik afhankelijk aan dit email adres en de mogelijkheid bestaat dat ik een contract kan missen. Wij is dan verantwoordelijk KPN of Tele2.
Donderdag ligt er een brief voor mij van de nieuwe benedenbuurman ( grachtenhuis met twee afzonderlijk appartementen). Blijkt dat hij zouden internet van Tele2 woensdag moeten hebben maar dat hij geen signaal heeft.. SMS verstuurd aan hem over mijn probleem en hij maakt contact met Tele2 waarbij zij toegeven het verkeerd lijn te hebben aangesloten, en dat het enkele weken kan duren voordat er iets aan gedaan is.
Donderdag middag een dongle gekocht en probeer mijn email te ontvangen en dat lukt niet: mijn account is geblokkeerd!
Volgens KPN Klantenservice is dit door het overnaam van mijn internet lijn door Tele2 gebeurd. Zonder eens een email of brief aan mij te sturen heeft KPN mijn al 14 jaar op dit adres lopend abbo geblokkeerd en de lijn aan Tele2 gegeven.
Verder zeggen zij dat het niet terug te draaien is en ik een nieuwe abbo moeten aanvragen en dat het enkele weken kan duren!!
Dit toch gedaan en wordt ik dan doorverbonden aan iemand dat toegang aan mijn email zouden regelen. Dit wordt gedaan maar ik kan alleen mijn hoofd email adres benaderen, mijn meer belangrijk alias blijft geblokkeerd.
Dankzij het verkeerd optreden van zowel Tele2 als KPN ben ik mijn internet en email kwijt voor weet ik veel hoe lang.
Als freelance ICT consultant ben ik afhankelijk aan dit email adres en de mogelijkheid bestaat dat ik een contract kan missen. Wij is dan verantwoordelijk KPN of Tele2.
Re: KPN internet line overgenomen door Tele2 buurman
Tele 2 doet niets, KPN zorg voor zowel KPN zelf als voor Tele2 voor de juiste lijn aan te sluiten en fouten moeten ze binnen redelijke tijd herstellen.
Of je buurman snel Tele 2 kreeg maakt niets uit maar U heeft recht op herstel.
Via de OPTA klagen dat ze niet leveren wegens fout monteur en je hebt recht op schade vergoeding.
Verder moet KPN omdat er geen fraude is gepleegd of zo de mail adressen direct vrijgeven omdat U ook elders kunt inloggen en lezen.
Helaas vermoed ik dat U een Privé aansluiting heeft die U zakelijk gebruikt dus een schadeloos stelling word moeilijker.
Vraag eens aan Uw rechtsbijstandsverzekeraar of zij willen informeren want vaak is 1x bellen voldoende omdat het anders een zaak word die geld kost.
Dus laat je verzekeraar eens bellen.
Via de OPTA klagen dat ze niet leveren wegens fout monteur en je hebt recht op schade vergoeding.
Verder moet KPN omdat er geen fraude is gepleegd of zo de mail adressen direct vrijgeven omdat U ook elders kunt inloggen en lezen.
Helaas vermoed ik dat U een Privé aansluiting heeft die U zakelijk gebruikt dus een schadeloos stelling word moeilijker.
Vraag eens aan Uw rechtsbijstandsverzekeraar of zij willen informeren want vaak is 1x bellen voldoende omdat het anders een zaak word die geld kost.
Dus laat je verzekeraar eens bellen.
@ stofzuigertje
Bedankt voor de informatie over OPTA. Ga ik doen.
Trouwens mijn abbo is/was wel een prive en wordt niet voor werk doelen gebruikt.
Op contract werk ik altijd bij de klant maar mijn prive KPN email accounts zijn wel mijn communicatie met mogelijk klanten.
Weet niet precies wat je bedoeld met 'mijn rechtsbijstandverzekeraar'
Bedankt voor de informatie over OPTA. Ga ik doen.
Trouwens mijn abbo is/was wel een prive en wordt niet voor werk doelen gebruikt.
Op contract werk ik altijd bij de klant maar mijn prive KPN email accounts zijn wel mijn communicatie met mogelijk klanten.
Weet niet precies wat je bedoeld met 'mijn rechtsbijstandverzekeraar'
Beiden zijn verantwoordelijk, maar KPN hoort je weer aan te sluiten , dat is zo gepiept hoor, maar ze smeren je liever een nieuw abo aan, ga naar het juridisch loket in je woonplaats, die weten meer van dit soort dingen.Dankzij het verkeerd optreden van zowel Tele2 als KPN ben ik mijn internet en email kwijt voor weet ik veel hoe lang.
Ik zou niet bij dat bedrijf blijven of opnieuw bestellen met dit soort behandelingen.
stofzuigertje schreef:Tele 2 doet niets, KPN zorg voor zowel KPN zelf als voor Tele2 voor de juiste lijn aan te sluiten en fouten moeten ze binnen redelijke tijd herstellen.
ik lees hier verschillende fouten in........
KPN Moet de lijn vrijgeven bij een aanvraag van een andere isp!!
Hier kan KPN niets aan doen. (geregeld door de OPTA !!)
KPN is een merk naam hier vallen de winkels en isp enz enz enz ook onder zo ook de kpn monteurs zijn dus verschillende bedrijven onder een moederbedrijf.
Dus ja kpn monteurs sluiten een tal van mensen aan voor een andere ISP (kpn is eigenaar van het koper dus)
ik weet dat de email adressen 3 maand blijven bestaan en niet voor anderen te verkrijgen is.
'KPN Moet de lijn vrijgeven bij een aanvraag van een andere isp!!
Hier kan KPN niets aan doen. (geregeld door de OPTA !!)'
Zonder bij de huidig bezitter van de lijn te informeren? Ik denk het niet.
Trouwens er zijn twee lijnen. Een per appartement. Zij hebben het verkeerd lijn aan Tele2 gegeven.
Hier kan KPN niets aan doen. (geregeld door de OPTA !!)'
Zonder bij de huidig bezitter van de lijn te informeren? Ik denk het niet.
Trouwens er zijn twee lijnen. Een per appartement. Zij hebben het verkeerd lijn aan Tele2 gegeven.
Is dit bij register ook zo! dat de woning gesplitst is.AlanF schreef:'Trouwens er zijn twee lijnen. Een per appartement. Zij hebben het verkeerd lijn aan Tele2 gegeven.
Hier zijn namelijk alle lijnen per woning bekent.
Zo ja dan is het fout anders heb je weer een probleem............
Ik woon hier al 14 jaren, dus al sinds de inbel periode. Heb ook vaste telefoon op de lijn die nog werkt.
Vroeger onderburen hebben ook internet en telefoon gehad zonder problemen.
Vroeger onderburen hebben ook internet en telefoon gehad zonder problemen.