LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ynot
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:34

Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Ynot »

Sinds vanavond is mijn facebook account geblokkeerd, omdat ik een valse naam zou gebruiken. Ik begrijp niet hoe men tot die conclusie gekomen is.
Ik heb al jaren facebook. Familie/vrienden/collega's behoren tot mijn 'vriendenkring', het lijkt mij vreemd als die allemaal bevriend zouden zijn met iemand met een valse naam?
Ik heb een paar keer mijn 'echte' naam moeten invoeren om te controleren wat dat is, maar dat leidt natuurlijk tot dezelfde uitkomst omdat het diezelfde naam is als de vermoedelijke valse naam.. Het is namelijk echt mijn echte naam :?

Ik moet vervolgens een ID-bewijs uploaden, maar ik stuur liever niet mijn ID-bewijs zomaar toe, uit privacy en veiligheidsoverwegingen.
Zijn er meer mensen bij wie deze blokkade uit het 'niets' en onterecht verschenen is?

Ynot
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:34

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Ynot »

Ik heb meerdere malen via het Helpcentre van FB berichten gestuurd, waaronder de vraag waarop deze beschuldiging gebaseerd was.
Inmiddels heb ik een bericht teruggekregen met excuses, dat mijn profiel onterecht geblokkeerd was en de blokkade is opgeheven..
Gelukkig is dit nu de wereld uit!

Camboyano
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2012 18:57

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Camboyano »

@ Yunot, ik heb hetzelfde probleem maar het lukt me niet om contact op te nemen met helpcentre. Hoe heb jij contact gemaakt? Ik wil dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost hebben. (Wanneer ik een vraag wil stellen, moet ik ingelogd zijn. Maar om in te kunnen loggen moet ik mijn naam verifiëren en een id uploaden)

Jaenee
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2012 15:52

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Jaenee »

Camboyano schreef:@ Yunot, ik heb hetzelfde probleem maar het lukt me niet om contact op te nemen met helpcentre. Hoe heb jij contact gemaakt? Ik wil dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost hebben. (Wanneer ik een vraag wil stellen, moet ik ingelogd zijn. Maar om in te kunnen loggen moet ik mijn naam verifiëren en een id uploaden)
Gewoon even een tijdelijk account aanmaken en die gebruiken voor de communicatie.

tulpenmarijntje
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2012 22:22

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door tulpenmarijntje »

Dit bericht is verwijderd wegens overtreden van de gedragsregels

Ynot
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:34

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Ynot »

Camboyano schreef:@ Yunot, ik heb hetzelfde probleem maar het lukt me niet om contact op te nemen met helpcentre. Hoe heb jij contact gemaakt? Ik wil dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost hebben. (Wanneer ik een vraag wil stellen, moet ik ingelogd zijn. Maar om in te kunnen loggen moet ik mijn naam verifiëren en een id uploaden)

@Camboyano, ik heb op deze manier wel contact gemaakt met het helpcentre, maar gewoon niet mijn ID-bewijs geüpload. Ik stuur je een PB.

stofzuigertje

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een zakelijke en privé maar onder dezelfde IP adres zitten ook diverse familie leden.

We hebben en gebruiken onze eigen mail adressen en onze buren in Bijstand die geen Internet kunnen betalen gaan ook via deze dus vele gebruikers.

Ik vind het vreemd, niemand kent mijn eigen naam maar mijn pseudoniem.
Elke bekende Nederlander op TV is 95% met artiesten naam en dat word wel geaccepteerd?

Alleen als je dezelfde naam zou hebben of voordoen alsof je een bekende Nederlander zou zijn mogen ze het vragen.
Zo is er een fietsenwinkel in Wervershoof, die André van Duin heet en de artiest heeft hier niets mee, maar toch dezelfde naam, net zoals er mensen ook Albert Heijn heten...

Daar is enige controle mogelijk maar ik gebruik een andere naam dus geen gebruikelijke.
Als ze welkelijk elke naam gaan controleren zou dat erg duur worden aan administratie kosten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef:Ik heb een zakelijke en privé maar onder dezelfde IP adres zitten ook diverse familie leden.

We hebben en gebruiken onze eigen mail adressen en onze buren in Bijstand die geen Internet kunnen betalen gaan ook via deze dus vele gebruikers.

.
IP is niet relevant want die is niet aan een persoon gekoppeld.

Nathaly Ha
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2012 22:02

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Nathaly Ha »

@ Ynot Ik heb precies hetzelfde nu aan de hand. Zomaar FB account geblokkeerd onder de reden dat ik een onechte naam zou gebruiken, wat dus niet zo is!! Ook ik kan helaas het helpcentre niet vinden. Zou je kunnen laten weten hoe jij contact met ze hebt gelegd??? Duizendmaal dank!!!

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door bkn »

IP is niet relevant want die is niet aan een persoon gekoppeld.
Maar wel gekoppeld aan de identiteit van de abonnee. Maar het ware IP adres kun je verbloemen klopt ja.

Ynot
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:34

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Ynot »

Ik heb de instructies die je krijgt wanneer je probeert in te loggen grotendeels gevolgd, dan zit je in het helpcentrum/kun je daar terecht komen als je meer informatie wil. Andere manieren om direct in contact te komen met FB dan per melding o.i.d. via dat helpcentrum weet ik helaas ook niet.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Grappig. Ik gebruik juist valse namen bij facebook, maar ben nog nooit geblokkeerd :D
Ik heb de accounts ook alleen maar om bepaalde dingen te kunnen lezen e.d. en niet voor prive gebruik.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door Regggy »

Het betreft de lengte van de achternaam. Vooral bij korte achternaam lijken nu automatisch blokkades te komen. Facebook verwacht nu dat je een kopie van paspoort of id kaart opstuurt naar ze om aan te tonen dat je naam echt is..

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Onterechte blokkade facebook account vanwege valse naam

Ongelezen bericht door electomonteur »

vanmorgen in het nieuws geweest op rtl 4
zie http://www.metronieuws.nl/nieuws/facebo ... VPyazh0Gk/

Gesloten