LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na 3 maanden iemand uitkopen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hulpgezocht
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:31

na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door hulpgezocht »

hallo allemaal.

hoop dat jullie mij kunnen helpen aan informatie.
ik woon momenteel sinds 3 maanden samen met mijn vriend en we hebben het huis samen gekocht, wel met een groot gedeelte van mijn inkomen, van zijn jaarlijkse inkomen is maar 1700 op jaarbasis meegerekend voor de hypotheek dus bijna niks. nu gaan wij uit elkaar en ik wil in het huis blijven wonen, moet ik hem dan uitkopen of kan de hypotheek gewoon alleen op mijn naam laten schrijven? hoop dat jullie hier meer over weten. we hebben trouwens geen samenlevingscontract of iets anders wat ons verbindt behalve de hypotheek.

alvast bedankt!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je hypotheek verstrekker kan je hier antwoord op geven, en vergeet de eigendomsakte niet.Alhoewel ik niet hoop dat je met zo'n kleine bijdrage 50% eigenaar zou kunnen zijn van een onroerend goed.....

Wat is de reden dat je niet meteen zelf het pand hebt gekocht en de hypotheek niet gewoon voor 100% op jouw naam hebt laten zetten? Deze constructie had mi nooit mogen worden goedgekeurd.... Hoe kan de bank ooit de hypotheek, eventueel, vorderen op jouw vriend als ze weten dat hij maar 1700 euro op jaarbasis verdiend???

hulpgezocht
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:31

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door hulpgezocht »

ja helaas kon ik de hypotheek niet alleen op mijn naam krijgen, omdat ik dus net teweinig verdiende... mijn ex heeft nu nog een 0uren contract dus de bank gaat het zeker niet overschrijven op zijn naam. hoop alleen dat de woning dus niet in waarde is gestegen want dan zal io hem dus waarschijnlijk moeten uitkopen?
bedankt in ieder geval voor je snelle reactie.
kan ik beter naar mijn hypotheker die ons geholpen heeft of naar de bank waar onze hypotheek loopt of naar beide?

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door bkn »

Woningen dalen momenteel snel in prijs afhankelijk van waar je woont. De afgelopen maand zijn de huizen in het algemeen met 7 % gedaald.

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vind je het erg dat ik dit een heel raar verhaal vindt?

- Er is geen samenlevingscontract, geen boterbriefje, niks
- In deze tijd kopen jullie een huis
- Het inkomen van je vriend wordt maar voor een klein deel meegenomen
- Na drie maanden gaan jullie al uit elkaar.

Ik heb het gevoel dat je te weinig verdient voor de hypotheek, terwijl je de woning wel heel graag wilde. Dat er helemaal geen sprake is van een relatie, maar dat je op deze manier probeert de woning evengoed te kunnen kopen, dat is dus gelukt.

Nu moet de bank maar akkoord gaan dat je de hypotheek, die je eerst niet kon krijgen, nu alsnog krijgt?

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door bkn »

hulpgezocht vraagt advies niet om heb je dit of heb je dat .

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan wel wezen, maar als iemand via een sluipweg iets probeert te bereiken wat ze via de gewone weg niet voor elkaar krijgt, dan heeft ze dus een probleem. Ik denk niet dat de bank hier in trapt.

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door bkn »

Je denkt dit en dat maar dat zijn aannames dus verkeerde conclusies of de waarheid. Waarom altijd iemand wantrouwen ?

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat wantrouwen is ontstaan doordat vele, zeer vele topicstarters de boel bedonderen. Of ze vertellen niet het hele verhaal, of ze liegen ronduit, of er zijn andere zaken aan de hand.

Of dat in dit geval zo is weet ik niet. Ik stel vragen, meer niet. 'hulpgezocht' zal, mag ik aannemen, capabel genoeg zijn om er zelf op in te gaan, denk je niet?

hulpgezocht
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:31

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door hulpgezocht »

sorry hoor reageer dan niet als je niks zinnigs te zeggen hebt. ten eerste is dit geen sluiproute want ik ga al bijna 10 jaar met dezelfde vriend dus ik zit hier ook liever niet op te wachten hoor! had liever gehad dat we hier nog lang en gelukkig zouden leven maar ik kan ook niet in de toekomst kijken van te voren! voor de rest die wel mij wel gewoon advies wil geven, bedankt! aan jullie heb ik tenminste wat.

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, ik zeg al niks meer. :wink:

Het enige wat ik nog zeg is dat je naar degene zult moeten gaan waar je je hypotheek hebt afgesloten. Maar dat had je zelf al bedacht, dus waarom hier nog de vraag stellen?

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door bkn »

Een forum is openbaar toch niet iedereen wantrouwen de moderator maakt dat wel uit. Als mensen nieuw op een forum komen geef ze dan ook de kans hun verhaal te vertellen en niet meteen negatief gaan doen :mrgreen:

hulpgezocht
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:31

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door hulpgezocht »

bedankt bkn! zal morgen de hypotheekvisie en de bank maar bellen voor een afspraak, hopelijk weet ik dan snel wat meer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoop het voor je dat je de hypotheek alleen op jou naam kan laten
overzetten.

Maar je partner kan wel eisen stellen zoals een nieuwe waardebepaling van het huis etc, kost allemaal geld.

Succes !

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

hulpgezocht schreef:ja helaas kon ik de hypotheek niet alleen op mijn naam krijgen, omdat ik dus net teweinig verdiende...
Is dat in die 3 maanden gewijzigd dan ? Als dat niet het geval is, denk ik dat het niet zal gaan lukken.

Bovendien zijn banken er niet zo happig op om iemand te ontslaan van de hoofdelijke aansprakelijkheid. Waarschijnlijk zijn beiden nog steeds hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld.

MAXIEM

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hulpgezocht

Een open gesprek met de bank lijkt me voor de hand liggen. In dat gesprek zou ik niet op voorhand zelf al met suggesties komen maar eerst de situatie zonder emotie uitleggen. Nodig de bank uit om wat oplossingen aan te dragen en pas als die er niet komen, dan zou ik proberen dat deel van het inkomen van je vriend ineens af te kopen (als zij daar in zouden kunnen toestemmen). Dan moet je overigens wél over (schat ik in) pakweg 17.000 euro kunnen beschikken. Sukses en wie niet waagt, die niet wint.

Knap overigens, hoe je hier reageerde op enkele "bijdragen" van een ander respondent.

Maxiem.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Afgezien van de problematiek van de bank, geldt er ook dat jullie samen eigenaar van het huis zijn. Dit betekent dat een eventuele onder- of overwaarde van het huis voor 50% van ieder is. Nu zal dat met 3 maanden geen schokkende verschuivingen opleveren, maar je ex kan zich hierin heel lastig opstellen.

Dus behalve met de bank zul je ook met je ex- dienen te overleggen of hij zich wel (zonder verdere financiele consequenties) uit de hypotheek akte wil laten uit schrijven, mocht de bank een accoord geven.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door kokka »

In pricipe zal je hem moeten uitkopen, maar in drie maanden zal er wel niet heel veel waarde stijging zijn.dus dat uitkopen zal wel meevallen.
Ik vemoed dat de bank je wel zal willen helpen, aangezien er bij hem niets te halen valt als jij je lasten niet betaald.

Je kan overigens ook eens kijken of je ouders niet garant willen staan voor deze 1700 euro.

Succes

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

In pricipe zal je hem moeten uitkopen, maar in drie maanden zal er wel niet heel veel waarde stijging zijn.dus dat uitkopen zal wel meevallen.
Nee eerder een onderwaarde als de KK en eventuele inrichtingskosten zijn meegefinancieerd

hulpgezocht
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:31

Re: na 3 maanden iemand uitkopen?

Ongelezen bericht door hulpgezocht »

bedankt weer voor de informatie. er is idd een keuken en de kk meegefinancieerd in de hypotheek. ik kan vandaag bellen voor een afspraak. weet alleen niet of ik ook naar de hypothrekvisie moet aangezien die alles geregeld hebben.

Gesloten