LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diensten en vakmensen marktplaats.nl

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Stephan1979

Diensten en vakmensen marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Stephan1979 »

Pas op als je via deze rubriek een klus wilt laten uitvoeren. Hier kan namelijk iedereen een bod/offerte uitbrengen, ook jan de klusser!

Als je met deze klacht bij marktplaats komt zeggen ze gewoon dat het eenmaal zo is. Marktplaats keurt zwartwerken dus goed!!!

Marktplaats denkt alleen maar in eigen belang.... geld vangen voor de biedingen of dit nu via een bedrijf of zwartwerker gaat maakt hun niks uit.

Controleer altijd of je met een echt bedrijf zaken doet en als ik de belastingdienst was zou ik daar even goed kijken!

Frantic2

Re: Diensten en vakmensen marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Nou? Dat zal ik toch zelf uitmaken of ik Jan de Klusser of een erkent bouwbedrijf inschakel?

Stephan1979

Dat moet je ook helemaal zelf weten! Alleen moet je dan achteraf niet komen klagen en garantie heb je dan al helemaal niet.

Stephan1979

en het gaat om het feit dat Marktplaats dit goedkeurt en hier totaal geen controle in heeft.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Stephan1979 schreef:en het gaat om het feit dat Marktplaats dit goedkeurt en hier totaal geen controle in heeft.
U kunt er toch zelf voor kiezen om een klusser wel of niet via marktplaats te zoeken. Als u besluit dit wel te doen, kunt u zelf ook nader onderzoek verrichten en nagaan of het een gerenommeerd bedrijf wel of niet, en bij twijfel beter niet doen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Marktplaats keurt zwartwerken dus goed!!!
Wie zegt dat alle aangeboden diensten zwart zijn en wie zegt dat alle "gerenommeerde" aannemers netjes alles in de boeken verwerken ?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat heeft Marktplaats hier mee te maken? Je kunt dan ook Albert Heijn er op aanspreken als mensen hun diensten aanbieden via het bord in de winkel. En daar hoor je niemand over.

Alexander1979

Ongelezen bericht door Alexander1979 »

Wat Stephan volgens mij bedoelt is,

dat er via marktplaats ook een hoop rotte appels tussen de goede vaklieden zitten,
en wil andere waarschijnlijk gewoon waarschuwen voor een teleurstelling die hij wellicht heeft ondervonden via marktplaats,

beetje positief opvatten

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dan nog vraag ik me af wat hierin de schuld van Marktplaats als bedrijf is.

PBT

Ongelezen bericht door PBT »

Dit vraag ik mij dus ook af...

punt 1: NIET iedereen kan hierop reageren, je moet heirvoor ingeschreven zijn bij marktplaats als klusser, hiervoor betaal je 60 euro per jaar, en moet je reactietegoed kopen. Dit is afhankelijk van de bundel die je koopt ongeveer 1 euro per reactie. Wel is het zo dat je je ook zonder KVK inschrijving kan registreren. Dit heb ik destijds ook gedaan en dit heeft mij een ruime klantenkring opgeleverd toen ik een jaar later wél als bedrijf ingeschreven stond.

punt 2: Als je als "zwartwerker" je extra bijverdiensten opgeeft aan de belasting, is het ineens niet meer zwart.

punt 3: Dat het marktplaats is, wil nog niet direct zeggen dat een klusser/bedrijf niks kan.

punt 4: Wij als bedrijven moeten vaak dit soort dingen als bv. jezelf aanbieden op marktplaats e.d. doen om überhaupt wat te doen te hebben, Lees: De opdrachtgever gaat niet meer zoals "vroeger" met de gouden gids op schoot het rijtje timmerbedrijven afbellen als ze een deur afgehangen moeten hebben, tegenwoordig word de opdracht op marktplaats geplaatst, en denkt de opdrachtgever laat het bedrijf maar naar mij toekomen. (En ja, ik spreek uit ervaring)

Gesloten