LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziinga goldmember???

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
roxanna-zanny
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:14

Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door roxanna-zanny »

Beste allemaal

ik had het zelfde ik had op 100 biedingen geboden en gewonnen natuurlijk:S

toen ik ben het afrekenen kwam moest in me adres opgeven gelukkig niet me rekening nummer. toen las ik net optijd dat de eerst 7 dagen gratis waren en daarna 69,99 per maand kost. ik heb het toen gelijk afgesloten! weet iemand of ze dan iets van mijn rekening afhalen ondanks dat is geen creditcard nummer heb opgegeven of mijn bankrekening nummer iemand ervaring mee?

Gr.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Lijkt mij dat als ze jouw bank/creditcard gegevens niet hebben, en jij niets hebt bevestigd, ze nergens geld vandaan kunnen halen. Er is trouwens nog een topic over Ziinga op het forum, misschien dat je daar wat aan hebt.

Succes!

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Maar heb je die eerste biedingen niet moeten betalen?? Dat heb je natuurlijk ergens mee gedaan, dus dan zouden ze wel al je gegevens moeten hebben.

roxanna-zanny
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:14

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door roxanna-zanny »

bedankt allemaal voor jullie reacties. nee ik heb niks betaald nooit.. ik kreeg een mail dat me rekening opgeheven was dus zo is het goed gelukkig iedergeval bedankt allemaal!

Gr.

johan4u
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2011 20:47

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door johan4u »

Hey Ziinga-sukkels. Ook ik kreeg een mail dat ik een i-pod gewonnen had. Met mijn naieve hoofd verzendkosten betaald (1euro), later word er weer geld vanaf geschreven en heb 69 euro betaald voor een vaag membership. Verbaasd over gebeld en geannuleerd, geld uiteraard foetsie. het zal allicht ergens heel erg klein en vaag in de voorwaarden staan. Nu ben ik aan het bieden voor het geld wat ik toch kwijt ben. Wat een oplichterij zeg, niet te geloven! Waarschijnlijk moeten er eerst 100000man bieden op iets zodat ze in ieder geval hun geld dubbel en dwars binnen hebben. Soort van ongecontroleerde loterij heb ik het gevoel...TRAP ER NIET IN! IK WAS DIE SUKKEL DIE ER WEL INGETRAPT IS, DOE HET NIET!!!Bovendien zou ik, als ik het platinum golden of whatever onzin membership 3mnd had laten lopen, de i-pod krijgen...mits ik heel veel info over mezelf geef (kopie creditcard, kopie paspoort etc etc), ik ben in dit geval dom geweest, maar ook nog een vrijbrief afgeven om totaal leeggetrokken te worden, nee dank u...
JAMMER DAT ER BEDRIJVEN ZIJN DIE OP ZO'N MISSELIJKE MANIER MENSEN ERIN LUIZEN... Johan

sjors65
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door sjors65 »

Cristine, Nov-23 04:34 (CET):
Dear sjors65,
We have checked your account and it shows that you subscribed to our membership last 2011-07-31 in connection with the 250 Bid Package you've won. The product item is a part of a promotional campaign that offers the winner a chance to avail our exclusive Platinum premium services trial FREE of charge for 7 days.
As written before you upon payment, here is the text from when you bought your won bid package:
*Included in this payment, you will receive a 7-day Platinum membership for FREE. After the trial expires, normal monthly charges of EUR 67.99 will apply.
You may also see your Ziinga account that you have received 8 free bids automatically each day and another 7 free bids for each calendar day you log in. This gives you an opportunity to win several auctions and purchase items for a fraction of its retail price at Ziinga.com. The bids on this package will never expire therefore you can use them at your leisure.
This is not binding, so you may cancel at anytime. However, we have not received any form of request from you to cancel your subscription within the 7-day period given. Thus, the system started charging you with the monthly membership fee. This explains the charge you incurred.
Moreover, our system shows that you've used 578 bids out of the 921 bids we have awarded in your account which is exclusive for members. As per our Terms and Conditions that you have agreed on, users may only be entitled to a subscription fee refund if they have not used any of their membership benefits.
As what we advised each member, please read our terms and conditions before participating on any of our auctions.
This is also to confirm that your membership is already cancelled. However, you can still log-in to your account and use your remaining bids. Regarding the refund you requested, we're sorry, but our membership fees are non-refundable as per our Terms and Conditions that you have agreed on on our payment page when you tick the check box for "I accept Ziinga Terms and Conditions" and clicked the "Submit" button. Otherwise, the payment will not go through and we would have not charged you.
If you have further inquiries, please do not hesitate to send us an email.
Regards,
Cristine
Ziinga Customer Support

Ik kreeg deze reactie terug kan iemand mij vertellen of de automatische incasso nu ook stopt?

groetjes George

roel.f
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2012 15:47

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door roel.f »

Exact hetzelfde meegemaakt. Ingegaan op een gewonnen prijs waarvoor ik alleen de verzendkosten hoefde te betalen €1,14 en vervolgens kom ik er na 3 maanden achter dat er elke maand €69,99 is afgeschreven voor een Platinum membership, dat ik nooit bewust heb afgesloten.

Vandaag (22-02-2012) uitgebreid mail en chat contact met ze gehad, maar helaas geen bevredigend resultaat. Ik wil ook stappen gaan ondernemen.
Overigens is het klantenservice telefoonnummer (24 uur per dag 7 dagen per week)
dat op de site vermeld staat niet bereikbaar. Ik heb het al meerdere dagen en keren geprobeerd en krijg steeds 'call failed'

Code: Selecteer alles

DIt is inderdaad een internet scam!
Hieronder de bevestigingsmail, die Ziinga stuurt nadat je op je gewonnen prijs bent ingegaan en hebt betaald met creditcard. Onderaan deze mail wordt dus blijkbaar 'in de kleine lettertjes' gemeld dat je een 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap krijgt wat daarna automatisch overgaat in een Platinum lidmaatschap (bindend voor de eerste 3 maanden)
Dit is volgens mij wettelijk helemaal niet toegestaan!

Bovendien wordt er in deze mail gesproken over 8 euro en er wordt 69,99 per maand afgeschreven?!?

Weet iemand of Tros radar dit onderwerp al heeft opgepakt?

gr, Roel

--------------------------------------------------------------------------------------
Beste xxxxxxxxxxxxxxxxx,

U hebt met succes een betaling gedaan voor een product bij Ziinga.com!


Zie hieronder de gedetailleerde beschrijving van uw transactie.

Naam product: Canon PowerShot A1200
Creditcard betaling: € 1,14
Kredieten gebruikt: € 0,00
Totale kosten: € 1,14
ID Transactie: xxxxxxxxxxx
Datum: 2011-12-01
Betalingsmethode: Kredietkaart
Bestellingstatus: BETAALD

De rekening van Ziinga.com kan apart op uw kredietkaart verschijnen met de volgende bedragen:

Kosten product: € 0,14 - ask-ziinga.com +31-202629683
Kosten product: € 1,00 - ask-ziinga.com +31-202629683

Als u een probleem hebt met een transactie bij Ziinga.com, neem dan a.u.b. contact met ons op door één van de volgende contactpunten:

EMAIL: [email protected]
LIVE CHAT: http://www.ziinga.com
TELEFOON: +31-202629683
WEB: http://www.ziinga.com/nl/contact

De Ziinga.com support team staat tot uw dienst 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Bezoek onze "voorwaarden" webpagina om ervan op de hoogte te blijven hoe onze website verandert. Als u niet precies begrijpt hoe onze service werkt en hulp nodig heeft, klik dan hier om een korte, eenvoudige gebruiksaanwijzing te raadplegen. Mocht u op moeilijkheden stuiten of denken dat iets onduidelijk is, aarzel dan niet een e-mail bericht te sturen naar [email protected] en u krijgt van ons binnen 24 uur antwoord.

Het 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap bied u de exclusieve Bid for Free veilingen aan. Aanvullend krijgt u 10% op alle bied aankopen, GRATIS verzendkosten op alle producten, 7 gratis bieden op elke dag dat u inlogt op ziinga.com. Nadat de gratis dagen voorbij zijn zullen de reguliere tarieven van kracht zijn. Abonnementskosten zijn 8 per maand. U kunt elk mogelijk moment voordat de gratis dagen voorbij zijn uw lidmaatschap opzeggen. Dit doet u door contact op te nemen met onze Customer Service door te emailen naar [email protected]. Platinum lidmaatschap is bindend voor de eerste 3 maanden.

Nogmaals hartelijk dank!

Met vriendelijke groeten,
ziinga.com

Blondine01
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2012 13:59

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door Blondine01 »

Zojuist ben ik er achter gekomen dat er iets klopt. Nadat je verplicht bent om je kado te betalen blijkt dus dat je ook aan een goldmember zit. Dit heb ik gelukkig stop kunnen zetten. Maar het leed is al geschiet. De betaling van de prijs als abonnementkosten zijn eraf geschreven. Nu moest je id en creditcard opsturen. Netjes gedaan en wat er ook bij moet is een toestemmingsformulier met voorzien van handtekening. Ik heb hun erop gewezen waarom ik dat moet doen want er is al geld van de creditkaart afgeschreven. Het erge van alles is dat dit gesprek ook in het engels moet (bepaald niet mijn sterkste kant). Ze eisen nu dat ik binnen 4 weken dit geregeld hebt. Ik ga er natuurlijk niet meer op in en ik zit te denken om hiervan aangifte doen en zo via mijn bank het geld terug te halen.

Ik zal mensen in mijn omgeving adviseren om met deze site niet in zee te gaan.

MAXIEM

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Blondine01

Zo gauw je een aanbieding krijgt, waarin de woorden "cold" en "cadeau" staan dan moeten alle alarmschellen gaan rinkelen. De volgende keer dan maar.

Sukses, Maxiem.

Blondine01
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2012 13:59

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door Blondine01 »

Beste Maxiem,

Dankje het zal mij zeker geen twee keer gebeuren. In iedergeval moet ik ff dit probleeempje oplossen. Kijk wat de politie ervan zegt en dan hebben het nog niet over de bank.
We zullen zien.

groetjes Blondine

riasimonis
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2012 17:19

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door riasimonis »

ik heb mijn mastercard laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd, ze kunnen nu niks meer met mijn card doen. Was er ook ingetrapt
Probeer wel die 69 euro terug te ontvangen via mastercard.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door bprosman »

Zo gauw je een aanbieding krijgt, waarin de woorden "cold" en "cadeau" staan dan moeten alle alarmschellen gaan rinkelen. De volgende keer dan maar.
Op het moment dat een Nederlander het woordje "Gratis" ziet worden alle alarmbellen gewoon uitgeschakeld.

MAXIEM

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bprosman
Op het moment dat een Nederlander het woordje "Gratis" ziet worden alle alarmbellen gewoon uitgeschakeld.
Daar heb je gelijk in! op 2 na.

Met collegiale groet, Maxiem.

asprobruis
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2012 22:13

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door asprobruis »

Hallo allemaal,
Ik heb wel een goeie ervaring met de CreditCard Company (ICS). Ik heb met succes de bedragen die ICS t.b.v. Ziinga had gedebiteerd weer laten crediteren. Daar was overigens nog wel een extra, gepeperde mail voor nodig.
Je staat zwak als je hebt betaald aan een fraudeur, dus is het zaak om die betaling ongedaan te maken. Civielrechtelijk heeft Ziinga geen poot om op te staan; de handelwijze van Ziinga is ongehoord. Je bent er ingeluisd. Feitelijk is ICS medeplichtig aan deze fraude, en dat moet je ICS dus ook voor de voeten werpen. Je hebt er nooit in toegestemd dat Ziinga kosten van een abonnement van jouw creditcard account mocht afschrijven. Zonder jouw toestemming mag ICS dat dus niet doen daar mogen ze niet aan meewerken. Dus eis je van ICS dat zij binnen (bijvoorbeeld) 15 dagen de ten onrechte afgeschreven bedragen aan jou moeten crediteren. "Als ICS niet binen 15 dagen de ten onrechte gedebiteerde bedragen (€ X) aan mij heeft gecrediteerd, houd ik ICS in gebreke. Ik zal dan juridische stappen overwegen tegen ICS; de daarmee gemoeide kosten en rente zal ik voor uw (ICS) rekening brengen".
Dat hielp in mijn geval. Mijn geval was uiteraard net weer ietsje anders, omdat ik onmiddellijk na bevestiging (van de aankoop van €40 veilingtegoed) heb teruggemailed dat ik absoluut geen abonnement wilde hebben. Maar: Ziinga is in alle gevallen fout! Ze hebben civielrechtelijk in alle gevallen geen poot om op te staan!
Je hoeft van Zinga natuurlijk niets te verwachten. Een oplichter gaat echt niets terugbetalen. Daarom moeten jullie ICS bewerken. En ICS heeft een goeie naam te verliezen. Die willen echt niet geassocieerd worden met Ziinga.
Nadat ICS mij weer had gecrediteerd, heb ik nog 2x dreigmails van Ziinga ontvangen. Die waren (zogenaamd?) afkomstig van ene meneer Montblanc, van de afdeling cirminele fraude. Jaja. Ik ben zelf jurist, dus daarvan ben ik niet zo onder de indruk. Dit is pure intimidatie, dus doe niets met die mails. Niet op reageren. Ook niet bevestigen, want dan weet Ziinga dat je die berichten hebt ontvangen.
Ik overweeg om aangifte van oplichting te doen tegen Ziinga. Eigenlijk hoop ik dat TrosRadar deze zaak gaat oppakken. Of anders misschien de Consumentenbond.
Groeten, Asprobruis

kawasakiracer
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2012 11:34

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door kawasakiracer »

Goedemiddag,..hier weer zo een sukkel die voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten, en in dit geval bij Ziinga. Bij mij stond vanochtend in mijn map ongewenste mail een boodschap van Ziinga, ik denk ga even kijken en heb wel een beetje ervaring met veilingen. Hierdoor was ik overtuigd dat ik wel met een gratis account mee zou kunnen doen. Dus ik met mijn domme naiëve kop ook maar even bieden op een digitale camera. En het was te mooi om waar te zijn, in 1 keer de veiling gewonnen. Nu wilden ze nog even mijn credit-card gegevens hebben en het adres waar naar toe te sturen,..hier heb ik beeld bij, dus vul dat ook braaf in. Ik kreeg een mailtje dat de betaling gedaan was, maar mijn account was nog niet geheel in orde, en dat ze kopieën nodig hebben van mijn credit-card en paspoort of rijbewijs. Nu begon bij mij het spek te stinken, ondanks dat de 6 euro al over was gemaakt. Ik ben direct (eigenlijk te laat) op enkele forums gaan kijken en kwam er op deze manier achter dat er niet een addertje maar een heuse anaconda onder het gras ligt te wachten. Nadat ik er dus achter kwam dat het geen zuivere koffie is heb ik geprobeerd te bellen met het nummer welke op de site staat, hier kreeg ik een engels sprekende vrouw aan de lijn (computer), en heb ik direct opgehangen. Aansluitend heb ik gemaild met Ziinga waarin ik in 1 zin heb aangegeven dat ik af zie van een contract bij hun onderneming. Hierop kreeg ik een standaard bericht dat de aanvraag in behandeling is en aansluitend een bericht dat mijn account opgezegd is. Dit is natuurlijk wel allemaal even mooi, maar om te voorkomen dat er in de toekomst toch geld afgeschreven gaat worden heb ik direct mijn bank opgebeld met het verzoek tot blokkade van mijn credit-card. Dit is dus direct gedaan en ze konden zien dat het geld van de camera inclusief verzendkosten (6 euro) afgeschreven is. Maar gelukkig geen (gratis) lidmaatschapsgeld, á 70 euro in de maand. Dus dit heb ik veilig kunnen stellen, nu weet ik dat de camera met een paar weken wel afgeleverd gaat worden bij mij,..maar deze gaat meteen retour afzender. Ik vind het nu al erg vervelend dat ik hierin getrapt ben,..maar neem je je "gewonnen" goed aan,..dan hang je alsnog. Met andere woorden, dan verspeel je je recht op retourzending bij het openen van de verpakking,...DUS NIET DOEN!!! Het is nogal wat, wat je al niet moet doen om je nogal vergalde dag door die galbakken tot iets moois te laten worden. Voor de rest ben ik benieuwd of ik hier verder nog iets van hoor, wat hun werkwijze is namelijk erg misleidend, en hoe meer je met ze in zee gaat, des te moeilijker het wordt om ervan af te komen. Ik denk dat mocht er nog wat van komen en ze willen moeilijk doen dan kan ik altijd aangegeven dat ik er alles aan gedaan heb om op dag 1, al aan te geven, dus tijdens je gratis lidmaatschaps-week ervan af wilt zien met hun verder te willen. Voor de herhaling duszzz...Ik zie vandaag als de eerste dag van de gratis lidmaatschapsweek, waar ik dus al op dag 1 de stekker eruit getrokken heb. Je hebt toch bij aanschaf van goederen ook een proefperiode waar je kosteloos je lidmaatschap op kunt zeggen, of af kunt zien van de aankoop..? Ik hoop dat ik andere mensen ervan kan behoeden om dezelfde fout te maken die mij mijn ochtend al verpest heeft voor een gedeelte :wink:

asprobruis
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2012 22:13

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door asprobruis »

Hallo Kawasakiracer e.a.
Je hoeft niet bang te zijn voor Ziinga. Juridisch hebben ze geen poot om op te staan. Zij staan sterk als jij geld van hun wilt terughebben (dat kun je dus wel schudden). Maar jij staat sterk als Ziinga geld van jou wil hebben. Mijn advies: niets betalen! Ook geen € 39 euro opzeggings of afmeld of beëindigingskosten. Ziinga zal echt niet voor zo'n klein bedrag een duerwaarder of incassobureau op je afsturen, laat staan dat ze een gerechtelijke procedure tegen jou gaan beginnen. En mochten ze dat wel doen, ik lust ze rauw! Meldt het dan maar dan zal ik je daarin wel ondersteunen.
Je moet er wel rekening mee houden dat Ziinga vreselijke dreigmails zal sturen (meneer MontBlanc bijvoorbeeld, van de afdeling fraude). Niets mee doen, ook niet op reageren (als je reageert dan weten ze dat je hun mail hebt ontvangen) en je vooral daar niet sappel om maken.
Evengoed zou ik de camera gewoon aanpakken. Voor € 6! Dat is toch een mooi goedmakertje voor alle ellende die ze jou bezorgd hebben? Ik zou zeker geen kosten maken om het dingetje weer terug te sturen. Ze kunnen je niets maken, zolang jemaar niets betaald.

kawasakiracer
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2012 11:34

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door kawasakiracer »

Dank mr. Asprobruis hahaha,..;-)
Ik heb gisteravond nog via de site mijnpolitie.nl aangifte gedaan tegen dit gespuis. Dank voor de mail, want je mag best weten dat er ergens toch wel iets in je hoofd blijft spoken, vooral om wat te doen. Maar toch ben ik er mede door je mail en wat ik verder gelezen heb van andere "slachtoffers", sterk van mening dat ze van mij mogen proberen wat ze willen,..ze krijgen geen rode cent!!!
Fijne avond nog, :wink:

riasimonis
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2012 17:19

Re: Ziinga goldmember???

Ongelezen bericht door riasimonis »

kawasakiracer schreef:Dank mr. Asprobruis hahaha,..;-)
Ik heb gisteravond nog via de site mijnpolitie.nl aangifte gedaan tegen dit gespuis. Dank voor de mail, want je mag best weten dat er ergens toch wel iets in je hoofd blijft spoken, vooral om wat te doen. Maar toch ben ik er mede door je mail en wat ik verder gelezen heb van andere "slachtoffers", sterk van mening dat ze van mij mogen proberen wat ze willen,..ze krijgen geen rode cent!!!
Fijne avond nog, :wink:
Ik heb het zelfde meegemaakt mijn camera ontvangen en geen 31 euro opzegging betaald heb ook mijn hotmail account opgezegd, dus ze kunnen mij niet meer bereiken. Mijn mastercard na 1 x dat ze er die 66 euro vanafgehaald hebben geblokkeerd, gebeurde pas nadat ik mijn camera had ontvangen en open gemaakt heb.
Ben ook met ze in contact gegaan en ze eisten die camera terug ik zei no way die heb ik gewonnen en netjes betaald en afgehandeld.
Er staat ook dat ze verschillende memberships aan bieden maar je hebt totaal geen keuze.
Ik kreig mijn geld niet retour van de ING ze zeggen dat ze daar geen partner in zijn terwijl ik nooit toestemming gegeven heb om die 66 euro eraf te mogen halen.
Ik check iedere dag mijn mastercard vandaar ik er gelukkig snel achter kwam en ik zie mijn camera als een genoegdoening voor mijn extra betaalde 66 euro.

Gesloten