LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Balkje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:42

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Balkje »

Beste Uw Huis Veilig.
Kan ik ten alle tijde ook in aanmerking komen voor zo'n systeem?

Skippy02
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2012 21:48

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Skippy02 »

Gezellig, vaderdag... even een kleinigheidje meegenomen voor mijn vader en vanmorgen even gevierd met de familie. Bij aankomst zag ik een mooie sticker en ik vroeg verbaasd of ze een alarmsysteem aangeschaft hadden. Moeders met een grote glunder op haar gezicht, vertelde dat ze deze zelfs helemaal gratis gekregen hadden. Voor de goede orde, mijn ouders zijn beiden in de 70.

Toen ik vroeg om de papieren die ze ondertekend hadden viel mij direct op dat er een kruisje stond bij de abonnementskosten voor 5 jaar. (ca. 35 euro per maand)
Nadat ze mij verteld hadden dat ze hiervan niet op de hoogte waren zijn we eens aan het rekenen gegaan en de schrik was daarna toch wel groot. Waren ze wederom in een fabeltje gaan geloven? Ja dus.

Mensen, als iets te mooi klinkt om waar te zijn... dan is dat ook zo!
Affijn, nog even hierover nagepraat en toch maar op het hart gedrukt dat ze hier binnen de wettelijke 8 dagen termijn zo snel mogelijk af moesten zien te komen.
Na nogmaals de papieren bestudeerd te hebben eindelijk een adres gevonden waarnaar de opzegbrieven verstuurd moesten worden, evenals (tegenstrijdige) regeltjes dat het ook per email of telefoon moet gebeuren. (rare regels trouwens)
Op internet gezocht naar voorbeeldbrieven en deze gedownload, waarna ze verstuurd kunnen worden. (1 per post en 1 aangetekend)
Tussendoor nog even naar wat andere addertjes in de overeenkomst gekeken, zoals extra kosten bij Alarm opvolging en onderhoudskosten (per jaar).

En de verkoper was zo aardig, hij heeft wel een 1,5 zitten te praten..... ja ja, en wij met elkaar zo'n 3 uur bezig om dit weer ongedaan te maken!!

Mensen, trap er niet in! Deze verkopers verzwijgen een hoop en het riekt zelfs naar dwaling.
Voor de mensen die de kleine lettertjes nog niet gelezen hebben, na 5 jaar wordt het contract stilzwijgend verlengd met 1 jaar!
Nu zo'n 35 euro en met inflatiecorrectie over 6 jaar 50 euro?
Laat u niet gek maken, zoals eerder genoemd kun je voor een paar honderd euro een degelijke alarminstallatie kopen bij een bouwmarkt die bijna hetzelfde doet.

Schandalig dat dit soort praktijken in 2012 nog kunnen bestaan!! Hier zou vanuit de politiek meer aan gedaan moeten worden zodat men niet "bedonderd" wordt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door bosse bol »

Dus je ouders zijn ruim 70 jaar.Wil dat zeggen dat ze dus dom zijn.
Ze zijn alleen in die mooie praatjes getrapt en ik denk niet dat het
nog een zal gebeuren.
Ik ben dik over de 70 en heb me zo'n bel aangeschaft met een cameraatje
er in.In de kamer zo'n plat beeldschermpje van 7" en ik zie wie er voor de
deur staat en er wordt gelijk een foto van gemaakt.Kosten 150€
Is dat dom omdat ik over de 70 jaar ben?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

anitap1986 schreef: Wij wonen hier in een niet zo veilige wijk, we wonen in een tussenwoning met in totaal 5 woningen. Daarvan hebben er 4 een alarm en 1 niet, dat waren wij!

En wat betreft de buren betreft? Daar komt vaak het gespuis vandaan. daar gebruiken ze drugs, zitten ze zelf om de haverklap vast voor heeling (?) en diefstal, dus die mensen zou ik nooit vertrouwen en vertellen van goh: ik ga twee weken op vakantie, letten jullie op ons huis?
Die 'gespuis' buren hebben een alarm?

Skippy02
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2012 21:48

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Skippy02 »

bosse bol schreef:Dus je ouders zijn ruim 70 jaar.Wil dat zeggen dat ze dus dom zijn.
Ze zijn alleen in die mooie praatjes getrapt en ik denk niet dat het
nog een zal gebeuren.
Ik ben dik over de 70 en heb me zo'n bel aangeschaft met een cameraatje
er in.In de kamer zo'n plat beeldschermpje van 7" en ik zie wie er voor de
deur staat en er wordt gelijk een foto van gemaakt.Kosten 150€
Is dat dom omdat ik over de 70 jaar ben?
Wie heeft het over dom? Ik heb dat niet gezegd en ook niet geinsinueerd.
Integendeel, mijn ouders zijn zeker niet dom maar kennelijk wel gevoelig geweest voor het inpraten op slechte gevoelens over inbraak e.d.
Ik ben ervan overtuigd dat het niet weer zal gebeuren. Het was wel de 2e keer (de eerste keer was met een verkoper van een Elec. maatschappij)

Het lijkt mij meer dat ik hiermee wilde aangeven dat wat oudere mensen een makkelijkere prooi zijn voor dit soort verkopers en praktijken.
En dat heeft niets te maken met dom zijn of niet. (sorry, maar ik snap niet waarom u dit aanhaalde)

Een oplossing met een cameraatje en een beeldschermpje in de woonkamer o.i.d. is een prima oplossing om te zien of er een bekende of onbekende voor de deur staat. Dat er dan ook nog eens een foto gemaakt wordt is alleen maar heel erg slim. Een prima soort van beveiliging zodat je niet iedereen hoeft binnen te laten. Maar dit heeft niets te maken met hetgeen ik in mijn verhaal duidelijk heb gemaakt. Dat ging meer over de onrechtmatige/ oplichtingspraktijk die veelvuldig gehanteerd wordt heden ten dage.

Ik heb met mijn posting alleen de bedoeling gehad om anderen te waarschuwen. Het zou u sieren dit te waarderen, ik had ook niets hierneer kunnen zetten.

met vriendelijke groet.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door bosse bol »

Natuurlijk waardeer ik dat.Maar dat zinnetje van voor de goede
orde ze zijn beide over de 70 berijp ik dan niet zo.Wat heeft dat
er mee te maken?Er zijn ook jonge mensen die er in tuinen.

Skippy02
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2012 21:48

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Skippy02 »

bosse bol schreef:Natuurlijk waardeer ik dat.Maar dat zinnetje van voor de goede
orde ze zijn beide over de 70 berijp ik dan niet zo.Wat heeft dat
er mee te maken?Er zijn ook jonge mensen die er in tuinen.
Dit was slechts bedoeld om duidelijk te maken dat ik geen 14 ben en mijn ouders geen 35.
Aan mijn nickname is niet te zien wie ik ben en hoe oud ik ben.
Natuurlijk zijn er ook jonge mensen die erin tuinen.

Maar zullen we het hier maar bij laten? Back on Topic maar weer.
Laatst gewijzigd door Skippy02 op 24 jun 2012 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Balkje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:42

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Balkje »

Nou ook ik heb iets meer duidelijkheid over deze firma.
De buurman van een vriend heeft ook een systeem van hun.
Eerlijk gezegd: het systeem ziet er goed uit lijkt goed te werken.
Alleen bij het gesprek met de verkoper bleek dat ze niet kredietwaardig waren.
Dus kun je eigenlijk niet in aanmerking komen voor zo'n systeem.
Geen probleem volgens de verkoper, we zetten het gewoon op naam van een ander.
Dus het systeem is aangelegd, op naam van iemand die 60 km verderop woont.
Het interesseert ze dus niet hoe de financiele positie van iemand is.
Of iemand over een poos in de problemen komt maakt ook niet uit.
Dat lijkt me wettelijk toch ook niet te kunnen?

Uw Huis Veilig
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Uw Huis Veilig »

Beste Balkje,

Ik begrijp uit uw bericht dat er vragen zijn omtrent de werkwijze van de adviseur.

Integriteit en eerlijk handelen staan uiterst hoog in het vaandel bij UwHuisVeilig. Juist daarom doen we ook een check op kredietwaardigheid, wij willen veiligheid weliswaar betaalbaar maken voor iedereen, maar willen geen mensen kosten laten maken die deze niet kunnen dragen. Onze adviseur bespreekt dit ook met de klant en wijst de klant op deze check. Indien een adviseur niet integer handelt willen wij dit natuurlijk direct weten, de adviseur zou dan direct op non actief worden gezet.

Belangrijk is wel om op basis van juiste informatie te handelen, wij kunnen niemand verbieden om een overeenkomst te sluiten ten behoeve van iemand anders. De derde persoon wordt in dit geval de contractant en betaalt de kosten, wij sluiten dus nooit een overeenkomst met iemand die de kosten niet kan dragen. Als dit de nadrukkelijke wens is geweest van de buurman van uw vriend en de derde persoon dan heeft de adviseur dit prima afgehandeld. Of dit het geval is kan ik zo niet beoordelen.

Aangezien persoonsgegevens niet thuis horen op dit forum zou ik u willen verzoeken om ons te bellen of te mailen op onze contactgegevens. Indien er niet correct gehandeld is kunnen we hierop ingrijpen. Als er wel correct is gehandeld kunnen we ook direct dit vraagstuk uit de wereld helpen.

Wij zien uw telefoontje graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig

Protheus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 02:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Protheus »

Wat ik wel in het verhaal mis, is het feit dat als je na 8 dagen van betekenen van de offerte de overeenkomst wil beeindigen, je hiervoor een bedrag van € 500,00 moet betalen.
Met andere woorden, je betaald € 500,00 om de overeenkomst alleen te ontbinden, je ontvangt dan helemaal niets meer. Geen alarm, geen centrale, niet eens een sticker. Wat voor kosten moet Securitas en uwhuisveilig in godsnaam maken dat deze € 500,00 moeten worden voldaan. Dit alles staat volgens uw huis veilig in de Algemene Voorwaarden, welke op het getekende formulier staan. Op de website van uwhuisveilig zijn de algemene voorwaarden en de kosten niet terug te vinden.

Mijn inzien is het juridisch bepaald dat de Algemene Voorwaarden direct op de 1e pagina zichtbaar moeten zijn, en dat een consument zich niet het apenzuur moet zoeken.


Oh en als je de datum van afspraak niet na kan komen of na komt, wordt er € 150,00 in rekening gebracht.

Wellicht dat uw huis veilig hierop kan reageren? En dan liever geen verkooppraatje, maar gewoon een antwoord a.u.b.

Balkje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:42

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Balkje »

Nog een ander punt over "UW HUIS VEILIG".
Of het nu allemaal zo veilig is?
Als ik kijk hoe goed het beveiligd is, moet ik zeggen... niet erg goed.
Bij de verkoop waren afstandbedieningen ter sprake gekomen.
Deze waren echter vrij prijzig.
Ook geen probleem volgens de verkoper, er konden componenten geruild worden.
Dus 2 extra afstandbedieningen erbij en een sensor en de rookmelder uit het pakket.
Dus voor het gemak aan veiligheid inleveren.
Is het nu "UW HUIS VEILIG"? of "UW HUIS MAKKELIJK"?
Ik dacht het eerste, maar begin nu echt te twijfelen.

verdiener
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door verdiener »

Goedenavond,

Aangezien het merendeel nogal negatief over dit systeem en deze aanbieder is, is het misschien nuttig om te melden dat een gerenommeerd internationaal bedrijf als Securitas (met - volgens hun website - 300.000 werknemers in meer dan 50 landen) zich mijns inziens nooit en te nimmer zou inlaten met een partner die niet volgens wetten en regels handelt.


Groet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

verdiener
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door verdiener »

Tegen iemand als "Leo the Emperor" die alles weet van nagenoeg alle forum-onderwerpen kan ik onmogelijk argumenten inbrengen, aangezien die altijd op de één of andere manier zullen worden verdraaid of afgebroken.

Groet.

tulpenmarijntje
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2012 22:22

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door tulpenmarijntje »

Dit bericht is verwijderd wegens overtreden van de gedragsregels

Protheus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 02:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Protheus »

Ik vraag mij af waarom uwhuisveilig niet meer reageert op dit topic. Ook niet na de door mij gestelde vraagstelling.

Ik ben simpelweg benieuwd hoe de kosten van annulering zijn pogebouwd. Uwhuisveilig berekend na annulering van de order na de 8 dagen bedenktermijn een bedrag van € 500,00.

Mijn vraag was hoe dit bedrag is opgebouwd, en wat voor kosten uwhuisveilig of Securitas heeft moeten maken dat dit een bedrag van € 500,00 betreft. En als dit wordt overgemaakt wat ontvangt de contractant dan voor deze prijs? Word dan alsnog het alarmsysteem geleverd, zonder diensten van de meldkamer of dergelijk?????

Ook zijn er nergens Algemene Voorwaarden te vinden.

Persoonlijk begin ik een beetje een nare smaak van uwhuisveilig in mijn mond te krijgen.

ghenkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2012 08:48

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door ghenkie »

Bij mij stond er een paar weken geleden ook zo'n vriendelijke meneer voor de deur. Ik heb dit echter niet gedaan omdat ik er niet van houd om 5 jaar ergens aan vast te zitten.

Als je het aangeboden alarmsysteem direct zelf aanschaft kost dit zo'n €900 (tada: de eenmalige kosten indien men niet voor 5 jaar maar 1 jaar kiest)
Een abonnement bij een meldkamer kost zo'n €195 per jaar.
Installatie van het alarmsysteem wordt op het internet aangeboden voor €250.
Dit uitgerekend over 60 maanden per maand is:

900 + 250 / 60 = 19,17
195 / 12 = 16,25
--------------------
Totaal = 35,42 p/m

Dus voor €35 per maand koopt men voor 5 jaar lang een alarm met meldkamer abonnement op afbetaling zonder rente.

De 8 dagen bedenktijd zijn vastgelegd in de colportagewet en na deze periode zit men vast aan de contractvoorwaarden (bij voortijdig opzeggen betaald men de resterende termijnen in een keer; opzeggen heeft dus geen zin)

Dus wat moet je je afvragen voor je via uwhuisveilig een alarmsysteem aanschaft:
- Wil je 5 jaar lang vast zitten aan €35 p/m?
- Heb je een meldkamer nodig of is een 'gewoon' alarm voldoende
- Kan je de eenmalige aanschafkosten a €1150 veroorloven?
- Kan je het alarm misschien zelf installeren (is niet moeilijk)
- Heb je überhaupt wel een alarm nodg?

stefanenkim
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:48

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door stefanenkim »

Bij ons stond vorig jaar 22 november stond er ook een verkoper van uwhuisveilig.nl voor de deur.Gezien de recente inbraken hier in de buurt en bij mijn ouders heb ik gezien wat voor inpact die heeft.En aangezien ik vaak snachts moet beginnen met werken vond ik het wel zo'n veilig idee. Dus met die man alles in orde gemaakt. Deze zou ook een brief voor het onderhoudscontract toesturen. Toen ook afgesproken om in twee keer de installatie te betalen. Het alarm zijn ze een paar weken later komen instaleren. Begin en eind januari zouden ze een bedrag van 350euro afschrijven en de maandelijkse kosten. Deze schreven ze pas eind februari/maart af en kregen alsnog het gehele bedrag in een keer ook al diverse malen contact gehad ivm met dat er minuten vertraging zat in het doorzenden naar de sirene. Dit tijdelijk opgelost door resetten van het alarm.Dit is een tijdje goed gegaan en toen begon het weer. Toen begonnen ze ook vanaf de meldkamer te bellen dat er geen ontvangst was van het alarm.Deze zat aangesloten op de tweede lijn van onze router met een eigen nr. Zelf gebeld met deze lijn zodra er gebeld werd maar ging gewoon over. Dus uiteindelijk weer gebeld met uw huis veilig en deze zouden een installateur langs sturen. Deze is gekomen en heeft printplaten en sirene vervangen en de batterijen van een afstandbediening ook heeft hij het alarm op de eerste lijn van de router gezet. nu een paar weken later gaat de sirene weer op vertraging en krijgen we een rekening voor de voorrijkosten en arbeidsuren van 130 euro. Dit terwijl het systeem nog geen half jaar oud is. Dus wij zijn daar niet mee eens hebben meteen een mail daarop gestuurd maar nog niks van ontvangen dit is nu al weer een dag of 4 geleden. al bij al als ze weer zouden komen zouden we het nooit meer doen. En zouden er ook vanaf willen dan maar wat meer uitgeven en een deugelijk systeem aanschaffen.

Gesloten