LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uw post wordt gedumpd in garages!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Al eerder heb ik Post.nl op haar vingers getikt wegens oneigelijk gebruik van post in garageboxen die veelal onbeheerd wordt achtergelaten. Nu ben ik zelf weer post kwijt en hoorde dat opnieuw mijn post in een garage wordt gedumpd. Nu schijnt dit in Nederland een hele normale zaak te gaan worden en ben nieuwsgierig waar uw post vandaan komt. Ik kan u zeggen niet meer vanuit hun oude vertrouwde depot, want daar wordt alleen verzameld. De postbodes gaan enkel en alleen nog naar garages althans in Nijmegen.

Op internet last ik er ook iets over. Uw post ligt open en bloot op straat!

PostNL, voorheen TNT Post, heeft ongeveer tien garages van onder meer Amstelveense flatgebouwen in gebruik als verdeeldepots. Dat zegt de gemeenteraadsfractie van GroenLinks, die er schriftelijke vragen over aan B&W heeft gesteld. Volgens haar is dergelijk oneigenlijk gebruik voor activiteiten van bedrijven dikwijls in strijd met bestemmingsplannen. De fractie constateert dat de postbode verdwijnt en wordt vervangen door veelal het minimumloon verdienende bezorgers, die pakketten post thuis krijgen afgeleverd. Maar zij kunnen die ook afhalen bij depots, wat voor PostNL voordeliger is, zegt GroenLinks. Volgens haar informatie zijn er afhaalpunten in garageboxen aan Watercirkel (Groenelaan) en Kotter (Waardhuizen). “Bij de boxen zijn geen faciliteiten voor de medewerkers, zoals een toilet,” zegt GroenLinks-raadslid Albert Maarse. Hij denkt ook de vrachtwagens die de post komen brengen lawaai in de woonstraten veroorzaken, waar de garages zich bevinden. Maarse: “Het oneigenlijk gebruik van garageboxen leidde eerder in andere gemeenten tot klachten van buurtbewoners. In Enschede en Delft besloot de gemeente daarom handhavend op te treden en garagegebruik door TNT niet langer toe te staan.”Hij wil van B&W weten of zij op de hoogte zijn van het door hem bedoelde oneigenlijke gebruik van garageboxen en of dat in overeenstemming is met bestemmingsplannen. Ook vraagt hij of het college op het standpunt staat dat garageboxen niet gebruikt mogen worden voor bedrijfsactiviteiten en, zo nee, waarom niet. GroenLinks wil dat het college handhavend optreedt als er sprake is van oneigenlijk gebruik en vraagt wat het denkt te doen aan uitbreiding daarvan

choocomel

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door choocomel »

Hier in Amersfoort gebeurd dit ook, het wordt in een verlaten boxencomplex bezorgd. Het is zeer makkelijk om hier ongezien in te breken, zelfs overdag. Ook wij raken hier posten kwijt, ongelooflijk. Ze zijn enorm aan het verhufteren daar..

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb inmiddels contact gezocht met wethouder van GL in Amsterdam. Het is te ongelooflijk voor woorden dat dit gebeurd en na een melding van mij doodleuk een paar straten verder ermee doorgaat.

Is die garagebox van een huurvereniging en is die deur daar overdag dicht als de postbodes op en aan rijden?

Ik probeer alles te verzamelen om hier een eind aan te maken, maar het zal zeker heel lastig gaan worden.

choocomel

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door choocomel »

Ze doen er een simpele fietsslotje op, zo een ouderwetse ding dat je heel simpel er af kan knippen. Ik denk dat die garages idd van de gemeente zijn en niet private. Het gebeurd inmiddels al 2-3 jaar, het is naast een internetcentrale waar ik af en toe kom voor werk. Vandaar dat ik het ook zie gebeuren, vind het echt absurd. Post staat zo voor het rapen, want geen hond die daar komt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze kwestie speelt overal in Nederland:

https://www.google.com/search?q=+postnl ... lr=lang_nl

Het moet kennelijk zo goedkoop en afgetrapt mogelijk bij PostNL.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Klopt allemaal soms zijn die deuren gewoon open, want zo zeggen ze anders moeten ze elke postbode een sleutel geven. En ja er is geen toezicht. Ja logisch dat mijn post gejat wordt.

Autopapieren van de RDW weg!!! En RDW mag zich ook wel diep schamen om eigenaarspapieren doodleuk via de reguliere post te verzenden.

Hoe dan ook Post.nl en ook RDW zijn nog niet van me af.

Leuk voor Radar op tv. Kom ik langs in de studio met foto's.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Post - inclusief bijvoorbeeld rouwpost - wordt door PostNL op deze manier feitelijk net zo behandeld als reclamefolders.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Tijd dat Radar er aan gaat besteden op tv. Word tijd dat dit probleem eens serieus behandeld gaat worden. Er is meer dan woekerpolissen alleen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Waarom plaats je de foto's met het bewijs niet hier op het forum ?

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Linoge »

Onder welke steen leef jij? Zo doen ze het toch al zeker twee jaar en die fietsen met post staan ook geruime tijd ergens in een wijk terwijl er geen bezorger te zien is. Die bezorgers moeten reclamefolders bezorgen. PostNL is al lang vervallen tot een zooitje veredelde reclamefolder bezorgers die het geen zak interesseert of er wel goed bezorgt wordt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Onder welke steen leef jij?
Ik wist het zelf ook niet en velen met mij.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ze zijn bij mij ook begonnen in 2009, maar ik wist niet dat deze praktijken nog steeds gelden en door heel Nederland heen. Nu ik zelf op het depot ben geweest zag ik voor mijn straat donderdag al iets liggen van de Nuon, wat bij mijn ouders al op donderdag werd bezorgd. Misschien geen belangrijk geadressseerd blad, maar donderdag en ook gisteren lag ie niet in de bus bij mij.

Dus dat ze post af en toe laten liggen is mij ook al niet vreemd. Er zijn een hoop misstanden bij Post.nl.

Wat betreft de post rond brengen. Een fiets moet altijd in zicht staan van de postbode. Maar ja sommigen lopen wel heel erg ver weg van die fiets. Het zal per wijk denk ik ook verschillen. In mijn straat staat de fiets in het midden van de straat. In zicht.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chocomelk schreef:Waarom plaats je de foto's met het bewijs niet hier op het forum ?
:?: :?: :?:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Die foto's komen nog wel. Ik ga ook research werk doen in de buurt. Wat mij al opviel. Ik ben afgelopen donderdag persoonlijk bij mijn wijk depot geweest en zag daar het NUON blaadje liggen (die mijn ouders op donderdag kregen). Het blad is ook vandaag niet binnen gekomen terwijl ie daar in het rekje lag.

Post blijft dus of liggen, wanneer ze er zin in hebben. Of het gaat naar de garage en wordt niet bezorgd of men houdt post expres achter.

Zoals gezegd ga in nu research werk doen. Mochten de buren het blad wel hebben, dan heeft Post.nl een dubbel probleem. Heb zelfs de neiging op naar de politie te gaan voor diefstal binnen Post.nl

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Inmiddels heb ik contact op genomen met buren. Wat blijkt zij missen ook in de Hemelvaartsweek een heleboel post. Ook zij hebben een klacht ingediend bij Post.nl

Schandalig dat ze daar net doen of er niks aan de hand is. Ik ga weer een klacht schrijven naar Post.nl en doe aangifte van diefstal Post.nl :evil: :evil: :evil:

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Dat komt omdat de postkantoren gesloten zijn.

Rakkertjes1
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2012 09:17

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Rakkertjes1 »

Mijn vrouw is sinds 2001 postbode. Sinds ongeveer een jaar is het kantoor waar zij werkte gesloten. Sinds die tijd moet zij ook haar post ophalen in een garagebox van een particulier. Die particulier bewaart in zijn garage box ook zijn tuinspullen/ set en loopt ook geregeld binnen als de postbodes en bestellers daar hun post voor de bestelling aan het ophalen zijn. Mijn vrouw voelt zich daarbij heel ongemakkelijk, ze kent die persoon niet. Vrijwel dagelijks zitten er circa 15 verkeerd gesorteerde poststukken tussen de post die mijn vrouw moet bezorgen. Zij zorgt er voor dat die alsnog op de juiste plaats terecht komen.
Wij weten dat de postbestellers hier niet altijd even zorgvuldig mee omgaan. Ook wij zelf raken geregeld post kwijt.
Overigens heeft mijn vrouw sleutels van de diverse garage boxen in onze wijk, wellicht omdat zij nog een ouderwetse postbode is, maar er zijn bijvoorbeeld totaal geen faciliteiten in de box aanwezig enkel een tafel met een oude koffiezet apparaat dat door een collega geregeld is.
PostNL, het is een schande hoe jullie met post en personeel omgaan.

MAXIEM

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rakkertjes1

Ik adviseer je om jouw bericht ook op ander consumentenfora te plaatsen en een formele klacht in te dienen over deze "schandalige situatie" en dit naar mijn mening schandalige bedrijf bij Consuwijzer:

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
https://www.klachtenkompas.nl/

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Maxiem.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door Renske99 »

goh nou dacht ik dat ik de enige was die altijd zijn poststukken kwijt is :D

Oke wij wonen in een straat waarvan het 1 letter scheelt met een andere straat, eerst denk je dat het daardoor komt, heb die bewoners een keer persoonlijk hun post gebracht en ja zij kregen vaak post van ons.
Kan gebeuren denk ik dan, fouten mogen gemaakt worden.

Maar als ik post krijg van geheel andere adressen met geheel andere postcodes, dan begin ik te twijfelen aan de ogen van de bezorger hoor.

Het intresseert de meesten geen ene donder waar ze wat in een gleuf gooien, je hebt gewoon geluk als het je eigen post is (dat is onze ervaring hier).

Het al vaak contact opgenomen, heb ook weleens nieuwe schoenen gevraagt want zonder dollen wie is hier nou de bezorger?
Ik niet in elk geval en toch breng ik de post van mijn buren ter plaatse en vaak moet ik naar de brievenbus om de post te retourneren.
en met vaak bedoel ik minstens 3x per week, ik vind het van den zotte dat de bezorgers en sorteerders niet beter hun werk doen.

Dus of het wel echt aan de opslag ligt? ik twijfel daaraan

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Uw post wordt gedumpd in garages!!

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik zie die zakken ook wel is onbeheerd staan bij de lift van de flat waar mn vader woont..

iedereen die een sleutel heeft van de deur (of als iemand aanbeld en iemand doet open) kan er zo bij..

veel mensen zullen die zilveren tassen niet zo snel herkennen.. maar ik herkende ze van mn maandje post bezorgen..

ik moest ze toen altijd ophalen bij de plusmarkt (stonden ze naast de voordeur) en daarvoor bij een benzine pomp (maar die sloot toen)

vond ik geen ideale situatie en dat was al voordat het postkantoor (en de sorteergedeelte) hier in de stad voorgoed sloot

Gesloten