LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats annoniem email beleid

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mvdwater
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2012 16:27

Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door mvdwater »

Marktplaats is met een zorgwekkende nieuwe ontwikkeling bezig.
Mp gaat alle email verkeer via haar site laten lopen en geeft alleen gecodeerde email adressen door

Zij beweren dat dit ten goede is om spam ed tegen te gaan

Echter nu kan je niet meer via Mijnpolitie.nl een verkoper kontrolleren of deze wel jusit is.
ook kan je niet zien of je het met een "hotmailer" of met een gewoon email adres te doen hebt.

MP wil hier niet op reageren en doen het af dat het spam verkeer en overlast tegenhoud.

MP gaat echter volledig voorbij aan haar active verplichting om er voor te zorgen dat via hun site zo min mogelijk oplichting en heling plaats vind.

Wie weet hoe je MP kan in laten dat dit een slechte ontwikkeling is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door berndv »

Is dit nieuw dan? Als ik een aanbieder wil mailen, gaat dit altijd via het formulier, en pas als iemand terug reageert kan je het mailadres van de andere partij zien.

En wat maakt het uit als iemand een hotmail adres gebruikt? Is die dan minder betrouwbaar? En wat geld in uw ogen voor gmailers dan? Mensen zijn pas betrouwbaar als ze ergens hun zakelijke mail of provider mailadres neerzet?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door ciske »

Nee dat is niet nieuw, je kan ook met yahoo mail of wat berndy zegt met gmail er op, wat maakt dat uit?

Als TS er niet te vreden over is , kan die ook op speurders gaan adventeren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik kijk ook wel naar het email adres,sommige hebben rare namen en denk ik,dit is niet goed,maar dan bedoel ik meer de negerianen praktijken..

zelf gebruik ik al jaren een gmail adres en volgens mij half ned,en hotmail
die om juist je normale mailadres tegen spam enz te beschermen en voor serieuze dingen te bewaren.

ik vind het juist wel goed hoe mp het tegenwoordig doet,totaal geen problemen mee
er is tegenwoordig wel een voordeel en dat heb ik ergens anders ook al geschreven.
als je een bod krijgt en ze hebben van dat mailadres klachten gehad,dan krijg je een waarschuwings mail,van dit persoon hebben we klachten gehad we raden u aan ,hier niks mee te doen,nou dat vind ik toch een pluspunt en dat zal ook met dit te maken hebben...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door berndv »

Mijn punt is ook dat je bij MP al jaren niet een mailadres kan zien in een advertentie, dat is niets nieuws. Gelukkig ook, want dan weet ik niet hoeveel spam ik zou krijgen na alle advertenties die ik daar al heb gehad. Het is bij MP al jaren zo dat je via een formulier een mail moet sturen, heel kan geleden ging er nog een mail via zend.nu, maar dat is al een jaar of 4 niet meer het geval. Op het moment dat iemand reageerd op een advertentie Via de knop email de adverteerder ga je al jaren naar een invulformulier vanwaaruit je de mail stuurt, zonder dat je het mailadres van de adverteerder ziet. Pas als de adverteerder vanaf zijn mail reageert, zie je waar zijn mail vandaan komt.

veldsmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2012 10:45

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door veldsmit »

vogels schreef:
berndv schreef:Als ik een aanbieder wil mailen, gaat dit altijd via het formulier, en pas als iemand terug reageert kan je het mailadres van de andere partij zien.
Inderdaad, snap het probleem van ts niet.

U, en andere mensen die hebben gereageerd op MVDwater zijn abuis. Want u allen gaat uit van een eerdere situatie . Maar Marktplaats is mijninziens nu ook volledig doorgeslagen want heeft sinds verleden week een "volledig geanonimiseerd" email beleid.
Ja , dat houdt in dat u zelfs na meerdere ( ook tientallen ) emailcontacten met dezelfde persoon nog steeds niet ziet welk emailaccount deze persoon heeft. Als u regelmatig met MP werkt zal u ook ervaren dat het niet prettig is om steeds geen emailadres van een afzender te zien. Ik hoop dat MP terug gaat naar zijn eerder beleid en na een eerste contact de afzenders weer laat zien.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef: Ik heb nu wat advertenties staan op MP en zie na paar x heen en weer mailen, wel een 'eigen' mailadres staan van kopers.

Lijkt mij logisch , je kan niet steeds via MP blijven mailen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Kopers en verkopers kunnen dan toch ook de e-mailadressen uitwisselen in de tekst van de e-mail lijkt mij. Afhankelijk daarvan kunnen partijen toch besluiten of ze tot zaken willen komen en buiten MP om mailen.

veldsmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2012 10:45

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door veldsmit »

vogels schreef:
ciske schreef:
vogels schreef: Ik heb nu wat advertenties staan op MP en zie na paar x heen en weer mailen, wel een 'eigen' mailadres staan van kopers.
Lijkt mij logisch , je kan niet steeds via MP blijven mailen.
Veldsmit beweert het tegengestelde.
Dan heeft u tot nog toe geluk want mijn ervaring en die van TS is dus inderdaad anders en zoals u op de website van MP kan lezen is dit toch het nieuwe anonieme emailbeleid van MP.
Ik begrijp ook wel dat men iemand kan vragen om zijn emailadres en dan weer opnieuw naar dat adres mailen om buiten de mailservers van MP te geraken, maar waarom dingen moeilijker maken ipv gebruiksvriendelijk houden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door Emmy75 »

veldsmit schreef:Ik begrijp ook wel dat men iemand kan vragen om zijn emailadres en dan weer opnieuw naar dat adres mailen om buiten de mailservers van MP te geraken, maar waarom dingen moeilijker maken ipv gebruiksvriendelijk houden.
Misschien om te voorkomen dat nigerianen aan e-mailadressen komen om spam en andere scams te versturen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb er een apart mailadres voor,lekker makkelijk..gebruik voor dat soort dingen.

Maar ik heb het ook allebei gehad,de ene keer zag je wel gelijk mailadres en de andere keer niet...

Vaak als je reactie krijgt,dan is het een soort gecodeerd,dan reageer je terug en als diegene dan weer antwoord zie je zijn adres,

mvdwater
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2012 16:27

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door mvdwater »

Vandaag onderstaande reactie van MP gekregen

Zelf ben ik meer dan 6 jaar actief op MP en heb nog nooit last van advertenties of andere spam gehad via MP.

Wat ik wel heb meegemaakt is dat ik via MP ben opgelicht.
om dit te "voorkomen" man je bij www.mijnpolitie.nl een email/bank nummer checken of er problemen geregistreed staan.

Het nieuwe email beleid van MP schermd frauduleuse handelaren nu af, daar je niet meer het email adres ziet en zodoende het niet meer kan controlleren.


----------------
Geachte mevrouw/meneer,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Marktplaats heeft een nieuwe service geïntroduceerd. Het e-mailverkeer tussen Marktplaats-gebruikers gaat in de toekomst via de servers van Marktplaats en niet meer via de privé e-mailadressen van gebruikers. Bij al het onderling contact tussen Marktplaats-gebruikers worden de e-mailadressen door Marktplaats afgeschermd. Uw eigen e-mailadres wordt per conversatie vervangen door een geanonimiseerd e-mailadres van Marktplaats dat er als volgt uit kan zien:

[email protected]

Door uw e-mailadres onzichtbaar te maken willen wij voor u het risico verkleinen op:
• Ongewenste reclame van (commerciële) partijen met wie u in het verleden e-mail contact heeft gehad (spam).
• Virussen die per e-mail worden doorgestuurd.
• Personen die uw e-mailadres willen misbruiken voor andere doeleinden (bijvoorbeeld het sturen van nepmails).

Daarnaast hebben wij informatie toegevoegd over hoe lang de gebruiker (met wie u contact heeft) al actief is op Marktplaats. Deze extra informatie kan u helpen in het beoordelen van de betrouwbaarheid van uw handelspartner.

Let op: Uw e-mailadres blijft onbekend bij de bezoekers van Marktplaats. Wanneer u toch onderling e-mailadressen uitwisselt vervalt uiteraard bovengenoemde bescherming. Gebruikers dienen natuurlijk altijd zelf hun verantwoordelijkheid te nemen als het gaat om Veilig Handelen en het beschermen van hun Marktplaats account.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mariet

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Citronella
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2012 00:22

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door Citronella »

De bedoeling van Marktplaats is misschien goed, maar het werkt niet helemaal: niet alle mails die via de servers van Marktplaats lopen komen goed aan! Ik kwam er toevallig achter toen iemand schreef dat hij mijn eerste mail niet had ontvangen. Dit is al enkele keren (na het sturen van een 2e bericht) door de tegenpartij bevestigd en een persoon meldde dat ze zelf gelijksoortige problemen had gehad. Overigens ging het dus niet (altijd) om mensen die achteraf toch geen interesse hadden in het artikel, want uiteindelijk is het gelukkig door het 2e bericht enkele keren goed gekomen. Maar ik ben er dus ook een paar misgelopen, doordat mensen inmiddels iets anders hadden gekocht.
Hèb je een keer een bod, kan het nog zijn dat je hierdoor je kans misloopt. En zelf kun je er weinig aan doen. Frustrerend, hoor!
Hebben andere forumleden ditzelfde ervaren?

syl46
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2009 15:58

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door syl46 »

Ja citronella, ik herken dit!!
Doe normaal leuke zaken op marktplaats, maar ik heb de laatste tijd het idee dat mails niet goed overkomen.
Je krijgt een bod, waar je mee akkoord gaat, en dan is het stil. Tuurlijk kan dit een keer gebeuren, maar het is iedere keer zo.

Ik heb op mijn smartphone de app van de marktplaats. En als je daar bij de kijkt, zie je wel gewoon het e-mailadres
van de bieder.
Ik doe het dan maar zo.
Ook vind ik het heel vervelend om zaken te doen met **** via marktplaats. ( lekker anoniem )
Ik word er ook niet vrolijk van.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Moet zeggen dat ik eigenlijk ook noott problemen heb.
Gebruik altijd een adres speciaal voor dit soort dingen,op wel eens een mail na van en negeriaan,verloopt altijd alles goed.
En netjes...ik ben blij dat mp er is,wil je van iets af ,op mp raak je het altijd wel,kwijt...
Garppige pas iemand van een straat verder!!

Mark T
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2012 03:08

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door Mark T »

Ben het helemaal eens met mvdwater (en veldsmit).
Het nieuwe beleid heeft niets te maken met veiligheid/spam, maar alleen met verkrijgen van privacy-gevoelige informatie (als Google ed.).

In het kort:
- als verkoper kun je niet meer zien met wie je te maken hebt; geen e-mailadres met bijbehorende naam (alleen een marktplaats alias en jaren actief, maar dat zegt niks). Je kunt nu dus niet meer zelf bepalen of je iemand vertrouwt, eventueel zaken wilt doen en/of thuis wilt uitnodigen.
- doordat nu alle mails via MP-servers gaan, krijgen ze alle privacy-gevoelige (= privé gegevens; bankrekeningnr.+ naam adres) in handen!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou be ik toevallig bezig met een advertentie..en de eerste keer is via mp..dan mail je nog een keer en dan zie je die persoon zijn mailadres??

Dus krijg bod,ik reageer,krijg reactie terug en dan! Zie ik toch echt mailadres..??

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
- doordat nu alle mails via MP-servers gaan, krijgen ze alle privacy-gevoelige (= privé gegevens; bankrekeningnr.+ naam adres) in handen!
Daar had ik niet bij stil gestaan. Daar ben ik helemaal niet blij mee!

Dat weet je nou eenmaal als je of wilt verkopen, of zelf wil kopen.

Vandaar ook dat je niet met je provider mail moet mailen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:Nou be ik toevallig bezig met een advertentie..en de eerste keer is via mp..dan mail je nog een keer en dan zie je die persoon zijn mailadres??

Dus krijg bod,ik reageer,krijg reactie terug en dan! Zie ik toch echt mailadres..??
Dit is juist.
Bij het eerste contact met een bieder/klant krijg je het adres van MP te zien.
Je privégegevens gaan dan verder via de provider van je e-mail adres wat je voor MP gebruikt.
MP blijft dan outside, en kunnen toch niets mee lezen.
Dus niets van privégegevens voor MP.
Zelf bij Ebay werkt het zo, tenminste als je het e-mails via jouw provider verstuurd, en niet via het account van Ebay.

Rainaldo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2012 23:54

Re: Marktplaats annoniem email beleid

Ongelezen bericht door Rainaldo »

Het nieuwe mailsysteem werkt hopeloos slecht en werkt misbruik alleen maar in de hand, oplichters zijn nu volledig anoniem.
De kwaliteit van emails lijkt ook al te zijn afgenomen..

Ik heb al meerdere emails retour gekregen die niet afgeleverd werden, zoals:
"This is the mail system at host mx.marktplaats.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below."

Even zoveel emails komen er misschien niet bij mij aan??

Daarbij is het voor mij als veelverkoper uitermate lastig dat niet meer aan de hand van een emailadres te zien is of kopers al vaker iets bij mij gekocht hebben (geven van beetje extra korting)
En zoals eerder genoemd kan niemand meer zien of je met een bekende oplichter te maken hebt, want googlen op emailadres kan niet meer..

Hopelijk wordt het snel teruggedraaid, het heeft geen voordelen, alleen nadelen :?

@nevermind, niet juist, na 10x heen en weer mailen staat er bij de koper nog steeds alleen een @mail.marktplaats adres bij, geen direct mailadres.
Ik gebruik gmail.
Als mensen een nieuwe email starten dan zal het anders zijn, maar zolang er inline geantwoord wordt blijft het anoniem?

Gesloten