LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
freschp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2012 22:12

Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Ongelezen bericht door freschp »

Vorige week ontdekt dat mijn Sony Xperia S (van 5 weken oud ) gele vlekken op het display weer geeft. Op internet gekeken en het blijkt een fout met het display te zijn. Gele vlekken ontstaan als het toestel te warm wordt boven de 40 graden. Sony erkent het probleem en vraagt de mensen met die het probleem hebben terug te gaan naar de winkel waar hij gekocht is. Ik heb zaterdag klantenservice T mobile gebeld en er werdt gezegt dat ik dit binnen 60 dagenregeling val en dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Ik dacht dat is een goede service en vroeg echt een nieuwe toestel of een re furbished ( tweede hands )toestel. Een re furbished toestel wil ik perse niet hebben anders laat hem maar reparen.
Nee echt een nieuw toestel werd belooft door de medewerker van de afdeling repair.Gisteren heeft de toestel ruil plaats gevonden mijn moeder heeft het toestel aangenomen. Blijkt bij thuis komst dat het een refurbished toestel te zijn. Heb met T mobile gebeld met de vraag hoe kan dit. Werd gezegd dat ik nooit een nieuwe toestel kan krijgen omdat het niet binnen 9 dagen na aankoop is gemeld ( toen had ik het probleem niet ). Nu wil ik mijn eigen toestel terug en die laten repareren onder garantie. Mijn toestel is niet meer te traceren volgens T mobile. Gek is gisteren om geruild. Krijg nu de schuld dat ik de omruil heb geaccepteerd heb en dat ze nu niks meer voor mij kunnen doen. Als ze dat zaterdag verteld hadden dan liet ik hem repareren onder garantie. Dit valt me vies tegen van T mobile. Bij hun in de computer staat ook aan gegeven als aantekening " klant geeft aan wil GEEN RE FURBISHED TOESTEL ontvangen".
Dat ze je zo te pakken nemen.

Wat kan ik nu doen ?
Zijn er mensen die dit ook hebben mee gemaakt?
Laatst gewijzigd door freschp op 14 jul 2012 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Ongelezen bericht door WillemLW »

Een refurbished toestel mag dan wel 2e hands zijn: het is zo goed als nieuw! Daarom heet het ook refurbished. Zo'n toestel is dus wat anders dan een versleten of beschadigde 'gewone' tweedehands. Dus eigenlijk zie ik je probleem niet zo. Een refurbished toestel behoort zo goed als nieuw te zijn!! Dus.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

WillemLW schreef:Een refurbished toestel mag dan wel 2e hands zijn: het is zo goed als nieuw!
Waarom zouden verkopers refurbished toestellen dan niet de eerste keer leveren?

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Ongelezen bericht door WillemLW »

Omdat ze niet nieuw zijn. Maar ze zijn wel zo goed als nieuw. Een refurbished toestel is toch echt wat anders dan een 'gewone' 2e hands. Refurbished zit tussen nieuw en echt gebruikt in.

Dit doet Apple bv:

http://store.apple.com/Catalog/US/Image ... ified.html

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als een refurbished toestel de eerste keer niet door de beugel kan, dan kan dat ook niet de tweede keer. Als jij met T mobile een telefoon had gekocht en zij zouden jou een de eerste keer een refurbished product geleverd, had je daar dan een probleem mee gehad?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 12 jul 2012 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

freschp schreef:Wat kan ik nu doen ?
Je zou schriftelijk kunnen laten weten dit niet te aanvaarden. En ze de optie bieden om het product te vervangen door een nieuw exemplaar of de koop te ontbinden. Als je niet wilt ontbinden hoef je die optie niet te geven.

MAXIEM

Re: Door T mobile opgelicht met toestelruil Kijk uit !!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

freschp

Hier is naar mijn mening gewoon sprake van bedrog en misleiding van dit bedrijfje. Overigens val je nog binnen de-eerste-6-maanden-na-aankoop-regeling en dan is de verkoper sowieso ((als er geen anderen mogelijkheden zijn) (zie de wettelijke regels daarover in het BW7)) verplicht om een spiksplinternieuw vervangend toestel te verstrekken. De zogenaamde 9-dagen-regeling mag dan wel een voorwaarde zijn van dit merkwaardige bedrijf, maar dan is die voorwaarde tevens een onredelijk beding en dus onredelijk bezwarend en daarmee onwettig. De vigerende wetten in de consumentwetgeving van het BW7 mogen immers niet ingeperkt worden. Ik zou zonder meer teruggaan en indien nodig "op hoge poten en met een hoop kabaal in de winkel" een nieuw vervangend toestel opeisen.

Sukses, en................. ga samen met je moeder, Maxiem.

Gesloten