LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Marel »

Ja leuk he fleurtjuh666, was een kinderachtige reactie op die van jou. Jij begon met je lachsmiley en je roeptoeteren...dus wie is er nou kinderachtig. Pfffff, je komt alleen maar rellen hier, dát is pas kinderachtig.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door kuklos »

Marel schreef:Pfffff, je komt alleen maar rellen hier, dát is pas kinderachtig.
En dat zeg JIJ? Jij die weigerde de vraag te beantwoorden wat er nu precies verboden zou zijn in de VS. Toen jij hintte dat dit aspartaam zou betreffen bleek dit een flagrante leugen. Het is eerder jij die enkel komt rellen hier.

@Fleurtjuh666, mijn katten weten het beter dan marel en zij kunnen niet eens lezen.

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Marel »

Goh, jullie hebben elkaar wel nodig hier hé, stoer hoor. Jij lijkt wel een klein kind wat z'n gelijk MOET hebben. Nare karaktertrek hoor.

Welterusten nu, we komen er toch niet uit.
Je zal het laatste woord wel willen hebben dus kom maar op! Je mag 'm hebben!

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Marel schreef:Goh, jullie hebben elkaar wel nodig hier hé, stoer hoor. Jij lijkt wel een klein kind wat z'n gelijk MOET hebben. Nare karaktertrek hoor.

Welterusten nu, we komen er toch niet uit.
Je zal het laatste woord wel willen hebben dus kom maar op! Je mag 'm hebben!
Dankjewel, nu is m'n hele week weer goed, want verder heb ik blijkbaar niets te doen. Overigens, even de eerste regels van de lilaca-site: "de weg naar je ware zelf. Ik ben een druppel in de oceanen van oneindigheid
Niets kan die helderheid verstoren
Een gloeiend concentratiepunt
Mijn individualiteit gaat nimmer meer verloren"

Zal geen smileys meer neerzetten, straks krijg ik weer op m'n kop.

Edit: ik zie dat ik tot de doelgroep behoor, yes!

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Marel »

Jij kan écht niet lezen Fleurtje. Kuklos mag het laatste woord hebben, niet jij.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door kuklos »

Marel schreef:Welterusten nu, we komen er toch niet uit.
Je zal het laatste woord wel willen hebben dus kom maar op! Je mag 'm hebben!
Dank je.

Marel schreef:Nare karaktertrek hoor.
Sja, dat vind ik nu van liegen en mensen bang maken. Maar als ik het goed begrijp ben je wat karaktertrekken betreft dus net zo selectief als met wetenschap. Enkel wat jou uitkomt wordt gebruikt in de discussie.

Trouwens, wat betreft die discussie, waar staan we nu? Het blijkt dat aspartaam NIET verboden is in de VS. Het blijkt ook dat het zéér uitvoerig getest is en veilig bevonden is. Feitelijk hebben we dus geen discussie meer.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Marel schreef:Jij kan écht niet lezen Fleurtje. Kuklos mag het laatste woord hebben, niet jij.
(Sorry voor de off-topic)
Jij ook niet, zo te zien :lol:

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Robjee »

Wetenschappelijk onderzoek is een goede manier om bepaalde vragen beantwoord te krijgen. Natuurlijk heeft het een aantal tekortkomingen en vraagt het een juiste interpretatie, maar een alternatief dat beter voldoet is er momenteel niet.
Eén van die tekortkomingen is dat selectieve publicatie inderdaad voorkomt. Met name bij onderzoek naar geneesmiddelen is hier redelijk wat onderzoek naar gedaan. Er zijn echter manieren om dit te signaleren in overzichtsartikelen. Ook zijn er protocollen die dit kunnen voorkomen. Wat dat betreft is er vooruitgang. Maar het blijft nog wel een knelpunt dat regelmatig gebruikt wordt door mensen waarvan hun visie niet overeenkomt met de resultaten uit dat wetenschappelijk onderzoek.

Helaas wordt dat knelpunt dan te pas en te onpas gebruikt. In dit topic gaat het onder andere over de veiligheid van kunstmatige zoetstoffen. Dat zijn geen medicijnen en is daardoor een invalide argument om mee aan te tonen/suggereren dat kunstmatige zoetstoffen schadelijk zijn voor de gezondheid zijn.
Vergeet hierbij ook niet dat wanneer er sprake zou zijn van selectieve publicatie dit eerder in het nadeel van kunstmatige zoetstoffen zou zijn gezien de "macht" van de suikerindustrie.

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Marel »

Het ging inderdaad over zoetstoffen. Zoetstoffen die ze toevoegen aan medicijnen die ik toevallig moet slikken. Ik wil geen aspartaam, sorbitol en isomalt slikken, daarom kies ik voor een ander calcium produkt.
Suiker gebruik ik ook niet in overvloed, dat wordt ook al in heel veel produkten toegevoegd.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Robjee »

marel schreef:Het ging inderdaad over zoetstoffen. Zoetstoffen die ze toevoegen aan medicijnen die ik toevallig moet slikken. Ik wil geen aspartaam, sorbitol en isomalt slikken, daarom kies ik voor een ander calcium produkt.
Waar zit de verplichting om deze medicijnen te moeten slikken? Er bestaan ook andere calcium-producten die geen kunstmatige zoetstoffen bevatten.

Eén kauwtablet Calci-Chew met 500 mg calcium bevat overigens 1 mg aspartaam. Dat deze hoeveelheid de gezondheid zou schaden is op niets gebaseerd. Waarom zouden fabrikanten daar dan geen gebruik van mogen maken?

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Marel »

Ik heb 1000 mg calci-chew tabletten voorgeschreven gekregen. Ik moet ze elke dag nemen in ieder geval de eerste 5 jaar.
Tja, natuurlijk ben ik het niet verplicht. Het is wel wijs om het te nemen, maar dan liever in een ander soort calciumpil.
Waarom ze er geen gebruik van mogen maken? Ze mogen van mij hoor, vraag me alleen af waaróm ze het toevoegen. En waarom 3 soorten kunstmatige zoetstoffen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

brr..foute site en i.p.v. voorbeeld per ongeluk verzend knop gedaan. Forget it.

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Marel »

Ja, zag het. :P

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

Marel schreef:Ja, zag het. :P
Was je er ook vlug bij, een beetje te vlug!

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Robjee »

marel schreef:Ze mogen van mij hoor, vraag me alleen af waaróm ze het toevoegen. En waarom 3 soorten kunstmatige zoetstoffen?
Het zijn kauwtabletten waardoor het helpt wanneer ze niet vies smaken. Kunstmatige zoetstoffen kunnen daarvoor zorgen, in combinatie met een smaakstof.
De keuze voor drie kunstmatige zoetstoffen zal komen door de smaak. Iedere kunstmatige zoetstof smaakt zoet, maar wijkt wel af van die van tafelsuiker. Sommige hebben een ook een bepaalde na- en bijsmaak. Een combinatie van verschillende kunstmatige zoetstoffen kunnen de gewenste (zoete) smaak geven. Light frisdrank bevat om die reden ook vaak een combinatie van kunstmatige zoetstoffen (aspartaam en acesulfaam-K).

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door kuklos »

Marel schreef:Ik wil geen aspartaam, sorbitol en isomalt slikken, daarom kies ik voor een ander calcium produkt.
En zoals al zo vaak hier gezegd, er is geen enkele wetenschappelijke basis voor jouw angst en weerzin tegen deze producten. En zijn ze in de VS gewoon toegestaan, net zoals in Europa.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, alles gelezen hebbende, wat ben ik blij dat ik gruw van zoet en namaak zoetjes. De suikers in brood en andere eetbare waren die kan ik niet voorkomen. Maar ik heb nog nooit 1 druppel frisdrank of wat dan ook gedronken, nooit, alleen zwarte koffie, thee en water. Heel vreselijk saai, lust ook geen alcohol en heb diabetes! Bijna grappig. En nog erger, ik lust ook geen zout, maar ook dat zit bijna overal in. Moet voor mijn gezondheid zelfs zoutpillen slikken. Yak, maar ja.

Gesloten