LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EXTREEM hoge rekening door NIET gebruikte sms diensten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SamEnMike

EXTREEM hoge rekening door NIET gebruikte sms diensten

Ongelezen bericht door SamEnMike »

Wie kan ons helpen?????

Wij zijn er pas geleden achter gekomen dat er een enorm hoge mobiele verbruikskosten in rekening gebracht zijn. (abonnement T-Mobile)

Het gaat om betaalde sms diensten van 29-06-2012 tot 30-06-2012. De sms diensten staan achter elkaar op het factuur vanaf 15:32 tot 02:04. Volgens het factuur zou het om 87 sms diensten gegaan zijn met een totaalbedrag van €214,41 (+kosten mob tel). totaal factuur bedraagt €320,85 terwijl normaal niet boven de €70,- uitkomt. Wij zijn dus ook niet van plan het hoge factuur te betalen.

Wij zijn hier achtergekomen doordat er gebeld werd(onbekend) naar het betreffende mobiele nummer door een automatische stem computer,die waarschuwden voor een hoog verbruik. Vervolgens werd de verbinding verbroken en deze oproep was nergens meer terug te vinden. Daarbij is het ook onverklaarbaar dat dit telefoontje is gepleegd een paar dagen vóór 29-06-2012,terwijl dat de dag was de sms diensten zijn begonnen.

T-Mobile geeft zoals verwacht aan dat verbruikskosten eigen verantwoording zijn,en dit betaald moet worden. We zouden hierover teruggebeld worden zodra het factuur online staat. Dit is overigens niet gebeurt. Normaal krijgen we ALTIJD een sms zodra het factuur online staat en uitgerekend nu niet!!!

Wij hopen dat iemand ons hiermee kan helpen wat we hieraan kunnen doen. Het is namelijk 100% zeker dat wij dit niet gedaan hebben,er is GEEN ÉÉN sms ontvangen van de 87 betaalde sms diensten. Ook horen we het graag als iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt.

Groet,

Samantha en Mike

stofzuigertje

Re: EXTREEM hoge rekening door NIET gebruikte sms diensten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op de factuur hoorde te staan welke SMS dienst dit is met hun nummer.
Vermoedelijk 4 cijfers.

Dit is dus nooit ontvangen dus fraude en nooit aangemeld dus terug claimen dit bedrag.

Wat ik vreemd vind dat als je geen SMS met Stop naar dit nummer stuurde waarom ze niet zijn doorgegaan?

Zoveel in 1 dag is vreemd enkele dagelijks over hele maand is bekender maar dit lijkt mijn op fraude dus laat hun maar eens aantonen dat U deze heeft ontvangen.

Om te voorkomen dat ze je afsluiten moet je dus voorlopig onder protest betalen tenzij zij het accepteren dat je minder betaalde.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik weet hoe die diensten in elkaar steken, vroeger wel eens als bijbaantje gehad naast de studie.
Bij mijn weten is het zo, dat je per sms die je zelf stuurt, max. 2 of 3 berichten terug mag krijgen. Als je dus zelf niets gestuurd hebt (laat ze dat maar eens aantonen, dat je dat wel gedaan zou hebben!), zou ik ook niets betalen, omdat het sms-bedrijf zelf in overtreding is.
Enig idee van welk nummer het afkomstig zou zijn?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Wij hebben hetzelfde gehad,er stonden elke week op dezelfde dag een stuk of 8 sms diensten binnen dezelfde minuut. deze smsjes kwamen niet eens echt binnen op de telefoon(vodafone).
meteen na de toezegging van vodafone in de uitzending van radar hebben we dit neergelegd bij vodafone en hebben al ons geld terug gekregen.
uiteindelijk ben ik via internet erachter gekomen van wel bedrijf deze sms diens was en hoe ik die uit kon zetten.
weet niet meer hoe het bedrijf heet, maar ze zitten in berkel en rodenrijs.
zie overigens ook dit topic
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=53280

succes

SamEnMike

Bedankt voor de reacties en tips!!

We zijn er in middels achter gekomen dat het van het nummer 7474 is.. één of andere "babbelbox". Nog nooit van gehoord dus!
In de voorwaarden op hun website zie ik ook een postbus nummer uit Berkel staan..

Iemand enig ervaring hoe politie hiermee omgaat als je aangifte doet? Heb namelijk het idee dat ze hier niet veel mee doen..

Groetjes..!

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Voor alle betaalde sms-diensten bestaat er zoiets als de sms-gedragscode. Een sms-dienst moet bijvoorbeeld aan meerdere eisen voldoen voordat zo'n abonnement daadwerkelijk geldig is.

Zo moet de sms-dienst een bericht sturen met de kosten per sms/week, het woord abonnement moet er in staan, en zo nog tal van andere dingen.

Aangezien je aangeeft dat je de sms-berichten nooit hebt ontvangen, vermoed ik dat de sms-dienst niet aan de gedragscode heeft gehouden. Als ik jou was zal ik een klacht indienen bij je provider waarin je verwijst naar de sms-gedragscode en dat de sms-dienst zich daar niet aan heeft gehouden en dat je wil dat de provider een onderzoek gaat starten.

Dit zal wel betekenen dat jij toestemming moet geven dat je provider de betreffende sms-jes in kan lezen. Als dan blijkt dat de sms-dienst zich bij het aanmelden van het abonnement niet aan de gedragscode heeft gehouden, dan dient de provider jou schadeloos te stellen en kan de provider de kosten verhalen op de sms-dienst.

Meer informatie op http://www.smsgedragscode.nl/

Succes

SamEnMike

Vandaag contact gehad met T-Mobile. Ineens heel begripvol, maar toch zoals verwacht standaard procedure, moet per email pdf bestand uitprinten,invullen,inscannen,ID inscannen en terug mailen. Maar ze geven toe dit raar te vinden vooral zoveel in korte tijd. Als blijkt wij de sms'jes niet hebben ontvangen (wat wij al die tijd uiteraard al weten), hoeven we niet te betalen. Ook heb ik aangegeven zolang de klacht in behandeling is wij de rekening niet verplicht zijn te betalen(überhaupt niet). Dit werd ook toegezegd door 1 van de medewerkers van de klantenservice.

Hopen dat T-Mobile dit snel uitzoekt! Anders zijn ze sowieso een klant kwijt,en laten wij dit hoe dan ook niet zomaar gebeuren!

Word vervolgd :twisted:

Fleurtjuh666

SamEnMike schreef:Bedankt voor de reacties en tips!!

We zijn er in middels achter gekomen dat het van het nummer 7474 is.. één of andere "babbelbox". Nog nooit van gehoord dus!
In de voorwaarden op hun website zie ik ook een postbus nummer uit Berkel staan..

Iemand enig ervaring hoe politie hiermee omgaat als je aangifte doet? Heb namelijk het idee dat ze hier niet veel mee doen..

Groetjes..!
7474....haha, die ken ik, daar heb ik nog voor gewerkt vroeger :p Eigenaar is Yomo concepts, http://www.yomo.nl/ . (ik ken de echte naam van de eigenaar ook wel, maar na bedreigingen van de kant van dat zéér louche bedrijf ga ik die niet meer noemen)

Fleurtjuh666

Toevoeging:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=79226
Dit is een ander onderwerp op trosradar over hetzelfde bedrijg (sms bordello is zo te zien ook van hen), misschien dat je iets aan de info hebt die daar staat?

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

SamEnMike schreef:maar toch zoals verwacht standaard procedure, moet per email pdf bestand uitprinten,invullen,inscannen,ID inscannen en terug mailen.
Dat heeft te maken met het feit dat zij de betreffende gefactureerde sms-berichten zullen gaan inkijken. Hiermee geef jij hun toestemming dat zij je berichten mogen lezen afkomstig van deze dienst. Dat is nodig om te controleren of de sms-dienst zich aan de gedragscode heeft gehouden.
SamEnMike schreef:Ook heb ik aangegeven zolang de klacht in behandeling is wij de rekening niet verplicht zijn te betalen(überhaupt niet). Dit werd ook toegezegd door 1 van de medewerkers van de klantenservice.
Dat kan heel goed zo zijn, maar controleer dat toch even bij de incasso afdeling van T-Mobile en vraag anders om een uitstel van betaling. Gewoon voor de zekerheid en om te voorkomen dat het incassotraject zal gaan lopen.
SamEnMike schreef:Hopen dat T-Mobile dit snel uitzoekt! Anders zijn ze sowieso een klant kwijt,en laten wij dit hoe dan ook niet zomaar gebeuren!
Dit had je bij iedere provider kunnen gebeuren dus dit is niet zozeer de schuld van T-Mobile.

Gesloten