LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig, kan dit zomaar??

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Louissa

Schandalig, kan dit zomaar??

Ongelezen bericht door Louissa »

Goedendag,

Dinsdag 3 juli heb ik een bestelling gedaan op een webshop waar ik wel eens vaker heb rond gekeken maar nog nooit wat had besteld: Cool clothes from boudica

Ik zag een leuke joggingpak en deze wilde ik echt graag hebben. Ik mailde dat ik wat informatie over de pak wilde maar had nog steeds geen reactie gehad. Uiteindelijk heb ik gewoon besteld met "vooruit betaling". In de opmerkingen had ik aangegeven of ze de pak sneller kon verzenden dan de normale wijze omdat ik Vrijdag de pak wilde aan doen voor een leuk feest.

Uiteindelijk nadat ik antwoorden kreeg op de mails die ik stuurde (wat erg traag ging en het heel lang duurde voordat ik antwoord kreeg) gaf deze mevrouw ook aan de pak dan sneller te versturen.

Op de nacht van 3 naar 4 juli kreeg ik een mail dat de betaling is ontvangen en de bestelling is verwerkt. (want ik vroeg hiernaar per mail) Alleen gaf ze aan nog geen track en trace code binnen te hebben, aangezien er een storing was bij PostNL (volgens deze mevrouw).
Ik mailde nog dat als het pakketje dan donderdag zou binnen komen, en zij zou de track en trace code nog niet binnen hebben, dat ik haar dit dan zal laten weten en zij de code ook niet meer zou hoeven sturen. PostNL heb ik wel hierover gebeld en nagevraagd of er een storing is, dit was niet het geval. Ook niet bij de PostNL winkels trouwens.

Donderdag niets ontvangen, en mailde mevrouw weer en gaf aan geen pakketje te hebben ontvangen en of zij inmiddels de track en trace code al voor mij had zodat ik het pakketje kon gaan volgen.

Vanochtend kreeg ik een mail (weer dat het pakketje is verzonden, terwijl ze eerder aangaf dit te hebben gedaan) en had een track en trace code voor mij. Ik direct via de site van PostNL de code ingevoerd: Code niet herkenbaar.
Via de site had ik een account aangemaakt, en heb dus naar mijn order gekeken en via daar "volg pakketje" aangeklikt.
Komt er een hele andere gegevens op te staan, andere straatnaam, postcode etc etc.. Toevallig bij mij om de hoek, dus ik dacht ik zoek even het telefoonnummer op en ik bel die mensen misschien dat er per ongeluk iets fout is gegaan. Deze mensen gaven aan daar wat besteld te hebben en dat het niet was wat ik omschreef. Het was dus niet van mij.

Weer mevrouw gemaild dat er iets niet klopte, alles uitgelegd en weer geen reactie. Aantal uur later weer gemaild en nog een aantal keer. Zelf dat als er iets is dat ik niet vertrouwde ik dan maar aangifte zal gaan doen bij de politie.

Geen reactie niets.

Ik vraag me af of ik me joggingpak nog wel binnen krijg, spijt dat ik hier heb besteld. Doe dit dus nooit meer

dhc

Re: Schandalig, kan dit zomaar??

Ongelezen bericht door dhc »

Oh...je zal misschien ooit dat pak nog eens krijgen maar ik zou er nooit wat bestellen.
Tern eerste omdat ik een man ben en ten tweede omdat de site barst van de fouten.
Taalkundig klopt er geen r**t van: consequent "u" gebruiken in plaats van "uw"...
Geen contactgegevens, aleen een postbus en geen fysiek bezoek adres.
rammelende voorwaarden: nog nooit van een bedrijf gelezen dat ze niet naar mobiele nummers bellen..

Kortom, als je eigen alarmbelletjes niet zijn afgegaan heb je nu een uitdaging:)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Louissa schreef:Goedendag,

Dinsdag 3 juli heb ik een bestelling gedaan op een webshop waar ik wel eens vaker heb rond gekeken maar nog nooit wat had besteld: Cool clothes from boudica

Ik zag een leuke joggingpak en deze wilde ik echt graag hebben. Ik mailde dat ik wat informatie over de pak wilde maar had nog steeds geen reactie gehad. Uiteindelijk heb ik gewoon besteld met "vooruit betaling". In de opmerkingen had ik aangegeven of ze de pak sneller kon verzenden dan de normale wijze omdat ik Vrijdag de pak wilde aan doen voor een leuk feest.

Uiteindelijk nadat ik antwoorden kreeg op de mails die ik stuurde (wat erg traag ging en het heel lang duurde voordat ik antwoord kreeg) gaf deze mevrouw ook aan de pak dan sneller te versturen.

Op de nacht van 3 naar 4 juli kreeg ik een mail dat de betaling is ontvangen en de bestelling is verwerkt. (want ik vroeg hiernaar per mail) Alleen gaf ze aan nog geen track en trace code binnen te hebben, aangezien er een storing was bij PostNL (volgens deze mevrouw).
Ik mailde nog dat als het pakketje dan donderdag zou binnen komen, en zij zou de track en trace code nog niet binnen hebben, dat ik haar dit dan zal laten weten en zij de code ook niet meer zou hoeven sturen. PostNL heb ik wel hierover gebeld en nagevraagd of er een storing is, dit was niet het geval. Ook niet bij de PostNL winkels trouwens.

Donderdag niets ontvangen, en mailde mevrouw weer en gaf aan geen pakketje te hebben ontvangen en of zij inmiddels de track en trace code al voor mij had zodat ik het pakketje kon gaan volgen.

Vanochtend kreeg ik een mail (weer dat het pakketje is verzonden, terwijl ze eerder aangaf dit te hebben gedaan) en had een track en trace code voor mij. Ik direct via de site van PostNL de code ingevoerd: Code niet herkenbaar.
Via de site had ik een account aangemaakt, en heb dus naar mijn order gekeken en via daar "volg pakketje" aangeklikt.
Komt er een hele andere gegevens op te staan, andere straatnaam, postcode etc etc.. Toevallig bij mij om de hoek, dus ik dacht ik zoek even het telefoonnummer op en ik bel die mensen misschien dat er per ongeluk iets fout is gegaan. Deze mensen gaven aan daar wat besteld te hebben en dat het niet was wat ik omschreef. Het was dus niet van mij.

Weer mevrouw gemaild dat er iets niet klopte, alles uitgelegd en weer geen reactie. Aantal uur later weer gemaild en nog een aantal keer. Zelf dat als er iets is dat ik niet vertrouwde ik dan maar aangifte zal gaan doen bij de politie.

Geen reactie niets.

Ik vraag me af of ik me joggingpak nog wel binnen krijg, spijt dat ik hier heb besteld. Doe dit dus nooit meer
Maar even quoten. Het is vandaag vrijdag 7 juli..

Ik heb even naar de site gekeken Dit staat er over de leveringstermijn:
Artikelen worden indien op voorraad, binnen 4 tot 5 werkdagen na ontvangst betaling verzonden.
Ik vind het een beetje ongeduldig over komen, als ik eerlijk mag zijn. Als je iets binnen een dag wilt hebben, zul je naar de winkel moeten. In jouw geval zou je de levering pas aankomende maandag of dinsdag hoeven te verwachten, mits op voorraad...

Louissa

Ik denk dat u het niet begrijpt.

Ik heb al aangegeven dat dit ook op de site stond, alleen er stond ook op de site als je eerder je pakket wilt hebben, dat je dat dan moet aangeven.
Zij geeft aan het verstuurd te hebben, en ondertussen ontvang ik niets.
Als zij aangeeft geen track en trace code te hebben omdat er een storing is die er niet is, en daarna een doorstuurt wat totaal niet de track en trace code niet is, en vervolgens niet reageert, dan wordt ik erg wantrouwig hierover.
Ook heeft iemand eerder wat over haar website gemeld hier op radar ook.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Louissa schreef:Als zij aangeeft geen track en trace code te hebben omdat er een storing is die er niet is, en daarna een doorstuurt wat totaal niet de track en trace code niet is, en vervolgens niet reageert, dan wordt ik erg wantrouwig hierover.
Ik was al wantrouwig geworden bij de website van deze winkel en zou er al niet hebben besteld. Als u op een dergelijk korte termijn iets wil hebben voor een feest kunt u beter gaan winkelen bij fysieke winkels.

Louissa

Ja, achteraf had ik dat beter kunnen doen ja... Heb er geen goed gevoel meer over... Helaas kijken of ik me geld kan terug krijgen of dat het pakketje ooit nog aankomt dan.

witte angora

Ik begrijp het prima
Louissa schreef:Ik heb al aangegeven dat dit ook op de site stond, alleen er stond ook op de site als je eerder je pakket wilt hebben, dat je dat dan moet aangeven.
..............
Ook heeft iemand eerder wat over haar website gemeld hier op radar ook.
Als je aangeeft dat je het eerder wilt hebben, welke garantie krijg je dan dat je het ook daadwerkelijk eerder krijgt? Ik denk dat iedereen zijn spullen zo gauw mogelijk wil hebben, dus dan kom je nog steeds uit op een levertijd van een aantal dagen, je zult evengoed achteraan moeten sluiten.

En ja, als er eerder al negatief over de site is geschreven, dan lijkt het me wijs om daar niet meer te bestellen.

Ik zou nog even wachten, juridisch gezien heb je niet veel grond onder de voeten op het ogenblik. Dikke kans dat het begin van de komende week al binnenkomt. Vergeet ook niet dat de vervoerders tegenwoordig ook niet al te vlot zijn met bezorgen.

Quannik

Ongelezen bericht door Quannik »

Als je iets snel wilt hebben, zou ik niet op internet kopen, maar gewoon naar de winkel gaan. Bij post.nl of selectvracht is bezorging soms ook niet zo snel is mijn ervaring, soms duurt het een paar dagen, zelfs als het pakje op tijd (met of zonder track en trace) is verzonden. Je bent altijd van meerdere partijen afhankelijk. De winkel en de vervoerder. En er kan altijd iets mis gaan.

Daarbij komt, als een site vol fouten staat, geen vast adres of telefoonnummer hebt, zou ik er zelf niet snel bestellen. Hoe leuk iets ook is.

Cool clothes

Ongelezen bericht door Cool clothes »

Als eigenaar van de webwinkel in kwestie, wil ik graag even reageren op dit topic.

Helaas is er in dit geval met de klant iets verkeerd gegaan met het track & trace pakket nummer.
Deze mevrouw heeft het track & trace pakket nummer ontvangen van een andere klant.
Dit is natuurlijk onze fout, en had niet mogen gebeuren.
Ook is het zo dat de website van Post.nl inderdaad een storing had, waardoor de track & trace nummer s, in eerste instantie geen hit gaven.
Dat gebeurt vaker.
Soms duurt het zelfs 2 werkdagen voordat de code's geactiveerd worden door Post.nl.
Er kan niet altijd direct op de e-mails gereageerd worden, wij proberen deze binnen 12 to 24 uur te beantwoorden.
Helaas was de klant ook een beetje ongeduldig, waardoor er nog meer paniek ontstond.
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik mis hier dan wel weer de reactie van de klant dat het pakket toch nog geleverd is ( welke termijn), dat deze retour is gezonden,
en dat deze mevrouw haar betaling retour heeft ontvangen ( minus de verzendkosten ).
Ik kan dit alleen nakijken met het ordernummer van de klant, dus als de klant dit leest, dan graag even het ordernummer e-mailen, dan kan ik die informatie hier ook vermelden.

Ter kennisgeving:

Wij e-mailen de klanten in geval van een aanvraag voor spoed zendingen onderstaande e-mail met informatie:

Goedendag,

Indien u een bestelling met spoed nodig heeft, kunnen wij op werkdagen u bestelling binnen 1 werkdag verwerken en verzenden.
Hier komt dan nog de tijd bij om u pakket te bezorgen (meestal 1 tot 2 werkdagen) hierin zijn wij afhankelijk van Post.nl.
Wij geven geen garantie omtrent de bezorging, wij kunnen alleen de verwerkingstijd aan onze kant garanderen.
Mocht u willen bestellen vermeld u dan op het bestelformulier bij opmerkingen dat het een spoed bestelling betreft.
Heeft u verder nog vragen neemt u dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
CCFB

Ik vindt het erg jammer dat ik niet eerder op de hoogte gesteld ben, van de opmerkingen van deze klant in dit forum, en niet eerder heb kunnen reageren op dit forum.

Misschien is het een idee om een moderator aan te stellen, die enig bewijs ( zoals e-mails ) kan inzien
zodat er met gegronde reden geklaagd wordt,
en tevens de desbetreffende winkelier mede kan delen dat er een ( gegronde) klacht op dit forum staat, zodat deze kan reageren.

MVG,

http://www.coolclothesfromboudica.com/

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vindt het erg jammer dat ik niet eerder op de hoogte gesteld ben, van de opmerkingen van deze klant in dit forum, en niet eerder heb kunnen reageren op dit forum.
Misschien ook een tip om iets met de opmerkingen van andere mensen te doen. Een (verplicht) bezoekadres is nog steeds niet te vinden op uw website. Verder (maar misschien ben ik daar wel een z**kerd in) het herhaaldelijk verkeerd gebruik van u waar het uw (bezittelijk voornaamwoord) moet zijn ook in de bevestigingsmail, dat komt niet echt professioneel over.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Cool clothes schreef:Als eigenaar van de webwinkel in kwestie, wil ik graag even reageren op dit topic.

Helaas is er in dit geval met de klant iets verkeerd gegaan met het track & trace pakket nummer.
Deze mevrouw heeft het track & trace pakket nummer ontvangen van een andere klant.
Dit is natuurlijk onze fout, en had niet mogen gebeuren.
Ook is het zo dat de website van Post.nl inderdaad een storing had, waardoor de track & trace nummer s, in eerste instantie geen hit gaven.
Dat gebeurt vaker.
Soms duurt het zelfs 2 werkdagen voordat de code's geactiveerd worden door Post.nl.
Er kan niet altijd direct op de e-mails gereageerd worden, wij proberen deze binnen 12 to 24 uur te beantwoorden.
Helaas was de klant ook een beetje ongeduldig, waardoor er nog meer paniek ontstond.
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik mis hier dan wel weer de reactie van de klant dat het pakket toch nog geleverd is ( welke termijn), dat deze retour is gezonden,
en dat deze mevrouw haar betaling retour heeft ontvangen ( minus de verzendkosten ).
Ik kan dit alleen nakijken met het ordernummer van de klant, dus als de klant dit leest, dan graag even het ordernummer e-mailen, dan kan ik die informatie hier ook vermelden.

dit begrijp ik niet
u stelt dat het pakket is geleverd en dat het retour is gezonden en dat de besteller haar geld terug heeft gekregen?
zo lees ik het tenminste
vervolgens vraagt u haar ordernummer en kunt dingen aan de hand van haar ordernummer nakijken
u weet toch al wie deze klant is en dat ze haar geld terug gekregen heeft?
wat zou u dan nog na moeten kijken?
en aan de hand van de naam, kunt u toch ook alles nakijken?
ik kan me geen database voorstellen waarbij dit niet zou kunnen

Ter kennisgeving:

Wij e-mailen de klanten in geval van een aanvraag voor spoed zendingen onderstaande e-mail met informatie:

Goedendag,

Indien u een bestelling met spoed nodig heeft, kunnen wij op werkdagen u bestelling binnen 1 werkdag verwerken en verzenden.
Hier komt dan nog de tijd bij om u pakket te bezorgen (meestal 1 tot 2 werkdagen) hierin zijn wij afhankelijk van Post.nl.
Wij geven geen garantie omtrent de bezorging, wij kunnen alleen de verwerkingstijd aan onze kant garanderen.
Mocht u willen bestellen vermeld u dan op het bestelformulier bij opmerkingen dat het een spoed bestelling betreft.
Heeft u verder nog vragen neemt u dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
CCFB

Misschien is het een idee om een moderator aan te stellen, die enig bewijs ( zoals e-mails ) kan inzien
zodat er met gegronde reden geklaagd wordt,
en tevens de desbetreffende winkelier mede kan delen dat er een ( gegronde) klacht op dit forum staat, zodat deze kan reageren.

MVG,

http://www.coolclothesfromboudica.com/

Cool clothes

Ik kan mij de situatie herinneren met deze klant, de naam heb ik helaas niet onthouden.
Vandaar.
Mevrouw zegt in haar reactie dat ze het artikel retour wil zenden, vandaar de vraag die ik stel over het ordernummer.
Of mevrouw moet het leuk vinden om met naam en toenaam in dit forum te staan.
Dat lijkt mij persoonlijk geen goed idee.
De spel fouten in de bevestiging e-mail zijn mij niet bekend, maar ik zal dit zeker na kijken en eventueel veranderen.
Als u zich hieraan ergert zullen er meer klanten zijn, dus goede tip.
Het lijkt mij trouwens niet meer dan logisch als een klant klaagt, dat deze ook informatie geeft over de afloop.
Zeker omdat deze mevrouw zelfs oppert naar de politie te stappen i.v.m. de levering, zou het correct zijn om de situatie duidelijk te schetsen indien de bestelling afgeleverd is, en/of de betaling retour ontvangen is.
Dit moet u toch met mij eens zijn.
De reden voor het niet "verplicht " vermelden van het bezoekadres op de website, is heel simpel, er is geen "fysiek" bezoekadres voor de klanten.
Laatst gewijzigd door Cool clothes op 08 nov 2012 02:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Cool clothes schreef:Ik kan mij de situatie herinneren met deze klant, de naam heb ik helaas niet onthouden.
Vandaar.
Mevrouw zegt in haar reactie dat ze het artikel retour wil zenden, vandaar de vraag die ik stel over het ordernummer.

waar leest u dat over dat terugzenden?
in het laatste stukje dat ik lees uit zij nog haar twijfels of dat pakje ooit binnen zal komen
de bestelling is overigens op 3 juli gedaan
als er geen duizenden bestellingen voor joggingpakken per dag binnenkomen kunt u daar misschien op zoeken?

Of mevrouw moet het leuk vinden om met naam en toenaam in dit forum te staan.
Dat lijkt mij persoonlijk geen goed idee.
De spel fouten in de bevestiging e-mail zijn mij niet bekend, maar ik zal dit zeker na kijken en eventueel veranderen.
Als u zich hieraan ergert zullen er meer klanten zijn, dus goede tip.
Het lijkt mij trouwens niet meer dan logisch als een klant klaagt, dat deze ook informatie geeft over de afloop.
Zeker omdat deze mevrouw zelfs oppert naar de politie te stappen i.v.m. de levering, zou het correct zijn om de situatie duidelijk te schetsen indien de bestelling afgeleverd is, en/of de betaling retour ontvangen is.
Dit moet u toch met mij eens zijn.
De reden voor het niet "verplicht " bezoekadres op de website, is heel simpel, er is geen "fysiek" bezoekadres voor de klanten.

Cool clothes

U onderschat het aantal bestellingen dat wij verwerken per dag.
Het systeem werkt niet zo, dat er op besteld artikel gezocht kan worden.
Wel op naam of ordernummer.
Ter info.

Cool clothes

Louissa schreef:Ja, achteraf had ik dat beter kunnen doen ja... Heb er geen goed gevoel meer over... Helaas kijken of ik me geld kan terug krijgen of dat het pakketje ooit nog aankomt dan.
En hier staat de opmerking van mevrouw dat ze wil proberen de betaling retour te krijgen, en dat gaat natuurlijk niet zonder retour zenden.
Het is erg jammer dat er iets verkeerd is gegaan met de track & trace code's,
maar de bestelling is verzonden en bezorgd aan mevrouw.
Het is niet meer dan schappelijk dat er een reactie of een rectificatie wordt geplaatst, indien er "te snel" een verkeerd beeld is gecreerd over een bedrijf.
Dat moet u toch met mij eens zijn.

witte angora

Cool clothes schreef: Dat moet u toch met mij eens zijn.
Dat ben ik zeker met u eens. Maar op dit forum is het nu eenmaal zo dat mensen wel graag klagen, en zo gauw ze de antwoorden hebben, naar hun zin of niet, zijn ze met de noorderzon vertrokken. Het zijn er maar heel weinig die de afloop nog even vermelden, en het zijn er nog veel minder die zelf het boetekleed aantrekken als ze zelf op een of andere manier boter op het hoofd hebben.

Troost je, zo interessant is dit forum niet, en de vaste lezers kennen het klappen van de zweep intussen wel. :wink:

Cool clothes

witte angora schreef:
Cool clothes schreef: Dat moet u toch met mij eens zijn.
Dat ben ik zeker met u eens. Maar op dit forum is het nu eenmaal zo dat mensen wel graag klagen, en zo gauw ze de antwoorden hebben, naar hun zin of niet, zijn ze met de noorderzon vertrokken. Het zijn er maar heel weinig die de afloop nog even vermelden, en het zijn er nog veel minder die zelf het boetekleed aantrekken als ze zelf op een of andere manier boter op het hoofd hebben.

Troost je, zo interessant is dit forum niet, en de vaste lezers kennen het klappen van de zweep intussen wel. :wink:
Dank voor deze reactie. :D

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cool clothes schreef:Ik mis hier dan wel weer de reactie van de klant dat het pakket toch nog geleverd is ( welke termijn), dat deze retour is gezonden, en dat deze mevrouw haar betaling retour heeft ontvangen ( minus de verzendkosten ).
Allereerst wil ik melden dat u op mij een integere indruk maakt.

Het is lijkt mij goed om aan te geven dat de verkoper de verzendkosten heen voor zijn rekening moet nemen, indien de koop ontbonden wordt binnen deze eerste zeven werkdagen a drie maanden. (In uw geval is de termijn drie maanden.) Dit is vaste rechtspraak een uitgevochten tot het Europees Hof van Justitie. De verzendkosten terug zijn voor de klant.
Cool clothes schreef:Indien u een bestelling met spoed nodig heeft, kunnen wij op werkdagen u bestelling binnen 1 werkdag verwerken en verzenden.
Ik zou u willen adviseren om het woord bezorging te veranderen in levertijd. U draagt als verkoper namelijk het risico van achteruitgang tijdens de bezorging. Als een product niet of gebroken aankomt dan zult u een nieuw exemplaar moeten toesturen. Hiervan kan onder bepaalde wettelijke voorwaarden worden afgeweken bij niet-consumenten.
Cool clothes schreef:De reden voor het niet "verplicht " vermelden van het bezoekadres op de website, is heel simpel, er is geen "fysiek" bezoekadres voor de klanten.
De informatie die u hier krijgt is niet helemaal juist. Als vooruitbetaling bij u mogelijk is, dan moet u een adres op uw website hebben. Dit hoeft niet perse een fysiek bezoekadres zijn. Wanneer u het product levert moet u wel het product leveren.
Art. 7:46c lid 1 sub a BW schreef:Tijdig voordat de koop op afstand wordt gesloten, moeten aan de wederpartij met alle aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand aangepaste middelen en op duidelijke en begrijpelijke wijze, de volgende gegevens worden verstrekt, waarvan het commerciële oogmerk ondubbelzinnig moet blijken de identiteit en, indien de koop op afstand verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan, het adres van de verkoper;
Art. 7:46c lid 2 sub c BW schreef:Tijdig bij de nakoming van de koop op afstand en, voor zover het niet aan derden af te leveren zaken betreft, uiterlijk bij de aflevering, moeten aan de koper op duidelijke en begrijpelijke wijze schriftelijk of, voor zover het de in de onderdelen a en c-e bedoelde gegevens betreft, op een andere te zijner beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager, de volgende gegevens worden verstrekt, behoudens voor zover zulks reeds is geschied voordat de koop op afstand werd gesloten het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper een klacht kan indienen.
Verderop in de wet is geregeld dat u niet in het nadeel van de consument hiervan mag afwijken.
Cool clothes schreef:En hier staat de opmerking van mevrouw dat ze wil proberen de betaling retour te krijgen, en dat gaat natuurlijk niet zonder retour zenden.
Mevrouw moet het product retour zenden, maar u mag daarop niet wachten. De koper heeft namelijk een retentierecht op het product. Dit houdt in dat hij het product mag houden totdat hij zijn geld terug heeft. Dit gaat over een paar jaar veranderen in de zin dat beide partijen niet mogen wachten.
Cool clothes schreef:Het is niet meer dan schappelijk dat er een reactie of een rectificatie wordt geplaatst, indien er "te snel" een verkeerd beeld is gecreerd over een bedrijf.
U bedrijf heeft als gevolg van het bericht van mevrouw m.i. geen imagoschade geleden. De wijze waarop u bent omgegaan met het bericht van mevrouw doet mij vermoeden dat we hier met een integere winkel te maken hebben.

Cool clothes

Mijn dank voor alle reactie's.
Wettelijk is er nog het een en ander aan te passen.
Ik zal dit toch voor moeten leggen aan een jurist aangezien dit voor mij iets te ingewikkeld wordt.

Voor de duidelijkheid,
wij leveren de door de klant bestelde artikelen.
Indien een artikel uitverkocht is, ontvangt de klant zijn betaling retour.
Alle bestellingen worden door ons aangetekend verzonden, dit i.v.m. eerdere problemen met zoek geraakte poststukken.
Wij verzonden altijd met track & trace code, maar ondanks dat er een bewijs van verzending was, vergoed Post.nl geen zoek geraakte of verdwenen poststukken indien deze niet aangetekend en verzekerd verzonden worden.

De wetgeving zoals hier op dit forum wordt uitgelicht, schiet in mijn ogen tekort.
Als iedere webwinkel de betalingen retour zou moeten boeken, voor bestellingen die niet retour zijn gezonden, en misschien wel nooit meer retour komen, gaan er heel wat meer ondernemers failliet.
Helaas zijn niet alle consumenten even betrouwbaar.
In de detailhandel en met name de kleding verkoop, zijn consumenten geneigd om kleding te dragen,wassen , strijken en zelfs verstellen, ( dus op maat van de klant gemaakt) dan te retourneren
en indien men dan de betaling niet retour ontvangt, zelfs te vragen of men het artikel met korting dan opnieuw mag aanschaffen.

De vooruitbetaling is helaas noodzakelijk ook i.v.m bovenstaande.
Indien de klant een artikel niet betaald, moeten wij een incasso bedrijf inschakelen.
Ondanks wat in sommige quote's word beweerd, zijn niet alle kosten daarbij voor de klant, maar zijn daar ook kosten aan verbonden voor de ondernemer.
Indien het incasso bureau niet kan innen bij de niet betalende klant, is de ondernemer en de goederen kwijt,
de overhead kosten, plus de incasso kosten.

Ik wil toch ook wel duidelijk maken, dat ik met plezier mijn winkel run, en er zorg voor draag, dat de klanten zo tevreden als mogelijk zijn met de geleverde goederen.
Het is altijd jammer als dat niet lukt, maar Cool clothes from Boudica heeft ook heel veel vaste klanten, die zeer tevreden zijn met de geleverde artikelen en/of diensten.

MVG.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp dat u als ondernemer risico loop dat consumenten niet betalen. Maar consumenten lopen dat risico ook. Om deze reden mag een professionele partij geen volledige vooruitbetaling in haar algemene voorwaarden bedingen.

Consumenten die bij u iets bestellen kunnen kiezen voor optie vooruitbetaling per bank en vervolgens dit beding vernietigen. Het gevolg is dat u het product moet versturen voordat u de betaling binnen heeft, maar ook dat de consument aan de deur moet betalen. Of rembours hieraan voldoet is niet helder, omdat postbodes niet willen laten zien wat er geleverd wordt.

Uw risico lijkt mij toch tamelijk klein wanneer gaat om een consument die een koop ontbind met een beroep op de wettelijke bedenktermijn.
Cool clothes schreef:Ik zal dit toch voor moeten leggen aan een jurist aangezien dit voor mij iets te ingewikkeld wordt
In dat geval kun u wellicht ook gelijk de volgende punten met hem doornemen.

Onder punt 3.4. zijn de incassokosten onredelijk hoog. Het wettelijk maximum wordt door een staffel bepaald. Bij zakelijke klanten wordt het rapport Voorwerk II en de BIK staffel gebruikt, en bij consumenten wordt de volgende staffel gebruikt: over de eerste 2500 mag u maximaal 15% in rekening brengen. Het minimum is 40 euro en het maximum ken ik niet uit hoofd. Over de volgende 2500 mag u maximaal 10% in rekening brengen. En zo gaat dit verder. De administratiekosten gelden ook als incassokosten. Overigens moet u na het intreden van verzuim (in dit geval is dat de dag na de uiterste betalingstermijn) eerste een kosteloze aanmaning met een betalingstermijn van 14 dagen en daarin tevens wijzen op de gevolgen als de betaling uitblijft, voordat u recht heeft op dit bedrag.

Punt 3.6 is m.i. ook onredelijk bezwarend. De wet stelt dat de consument kan ontbinden als u de prijs binnen drie maanden verhoogt. Dit beperkt u verder door stilzwijgend aan te nemen als de consument dit niet binnen tien dagen aan u laat kennen. Afgezien dat u moet kunnen bewijzen dat en wanneer de mededeling is ontvangen, mag u m.i. niet aannemen dat een consument die zwijgt akkoord gaat met de hogere prijs. U kunt overwegen om dit te veranderen in dat u stilzwijgend aanneemt dat consument de overeenkomst wilde ontbinden. Als de consument het dan toch wilt hebben kan deze altijd opnieuw een overeenkomst sluiten.

Punt 5.1. is ook onredelijk bezwarend. Dit moet zijn het risico gaat over op het moment van bezorging. Er zit juridisch een verschil tussen aflevering en bezorging.

Punt 6.2. is ook onredelijk bezwarend, omdat dit staat op de zwarte lijst onder h.

Punt 7.1 is onredelijk bezwarend, omdat consumenten geen onderzoeksplicht heeft na de koop. En als zij iets ontdekken minimaal twee maanden hebben om dat te melden. Hiervan kan niet in het nadeel van de consument worden afgeweken.

Bij punt 7.2 heb ik slechts de opmerking dat u rekening moet houden met de wettelijke garantie.

Punt 7.3. is onredelijk bezwarend, omdat
  1. de bedenktermijn bij u drie maanden bedraagt, aangezien u niet alle vereiste informatie geeft;
  2. consumenten dit recht ook hebben als de verpakking of het product beschadigt is. Dit is in de wet namelijk niet als uitzondering genoemd. U heeft wel recht op een schadevergoeding.
Punt 8.1. is onredelijk bezwarend, omdat u daarmee in het nadeel van de consument afwijkt van de wettelijke garantie. Daarnaast is dit punt onredelijk bezwarend omdat a) consumenten een onderzoeksplicht wordt opgelegd en b) er een flexibele termijn geld die minimaal 2 maanden bedraagt.

Punt 9.1. is mogelijk oneerlijk bezwarend.

Punt 11.3 is onredelijke bezwarend. De hoofdregel is dat leemte wordt opgevuld met regelt recht. In uitzonderingsgevallen is conversie mogelijk, maar dan moet het doel dat na gereefd wordt redelijk zijn terwijl de uitwerking onredelijk is. Voorbeeld als u volledige vooruitbetaling bedingt, dan wordt dit niet vervangen door een regel dat slechts de helft vooruitbetaald moet worden, maar moet er gelijk overgestoken worden.

Punt 13.1 is onredelijk bezwarend, omdat de wet koop op afstand regelt dat u het volledige bedrag moet terug boeken. Dus ook de verzendkosten en betalingskosten.

Gesloten