LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ajthverp

Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door ajthverp »

xx
Laatst gewijzigd door ajthverp op 25 aug 2013 13:29, 3 keer totaal gewijzigd.

berndv

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door berndv »

De hele mail conversatie interesseert me weinig, zet gewoon je verhaal in eigen woorden hier neer, leest iets makkelijker. Wat ik er wel uit begrijp is dat je provider je 6 weken van tevoren aangeeft dat je mail domein verdwijnt, en dat jij vind dat dit niet kan. Helaas ga je straks op 1 augustus zien dat het wel kan en ook gebeurt, en helaas kuntmu er weinig aan doen. Ze mogen dit doen, u krijgt dit mail account er gratis bij, kan me voorstellen dat ze de systemen wat willen opschonen. Volgens u wisten ze dit 5 jaar geleden en u vind dat ze u dit 5 jaar geleden al hadden moeten meedelen, maar dan hadden we ditzelfde topic al 5 jaar eerder gehad. Dat het gebeurt is een logisch gevolg na de vele overnames, en ik vind 6 weken vooraf notificatie ook een ruime periode om actie te ondernemen.

devious

Ongelezen bericht door devious »

en nog gekker... Dit was 5 jaar geleden ook al bekend, maar dat heeft de TS maar verzwegen. En schermen met een titel: briljant! Vooral de antwoorden die de TS geeft op de berichten vanuit zijn ISP doen iets heel anders vermoeden.

Houdoe hè?
mr. dr. drs. prof. ir Devious ( mrs.)
:lol:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

U moet niet verbaasd zijn als u geen adequate oplossing aanbiedt dan men/ik van Provider gaat/ga wisselen op den duur.
Quote van de "meester'....Is ie nog verder van huis...en langer bezig..
En ja, daar ligt zijn provider echt wakker van...

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

Wat weer een ongelooflijk gezeur van een consument die maar weer denkt dat hij een bedrijf kan dwingen, cq chanteren.
Heb e.e.a. doorgegeven aan de Consumentenbond en o.a. het programma Radar.
Nou, daar sidderen ze vast van in hun schoenen!

Het is al jaren bekend dat je dat mail adres kwijt gaat raken. Als je niet had zitten snurken, had je nu niet het slachtoffer uit hoeven hangen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vrees dat chantage en dreige het juiste pressiemiddel is in deze. Sterker nog, ik denk dat je op gee enkele manier dit terugdraaid. Voor iemand die meester is n de rechten zie ik ook weinig wettelijke onderbouwing, waarschijnlijk omdat die er ook niet is. Online was hier 5 jaar geleden van op de hoogte, en die info is nooit geheim geweest. Iedereen had zich daar van kunnen verwittigen. Dat wel iets actiever vanaf online had gemogen vind ik wel. Zij hebben u 6 weken de tijd gegeven om dit Gé doen, geven ook hulp er bij om dit te doen, gezien de link die al gekregen hebt Klachtenkompas.

Dat u dit geen oplossing van de klacht vind is uw goed recht, maar een andere oplossing komt er niet. In plaats van de drukke mailwisseling met online had u ook uw energie kunnen steken in het omzetten van uw mailadres.

ajthverp

I
Laatst gewijzigd door ajthverp op 25 aug 2013 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

en verval van bedrijf in bedrijf, zonder daarin gekend te worden.
Wat wil je eigenlijk, dat ze jou toestemming vragen?

ga wat nuttigs doen meester...is je al eerder gezegd: ipv tijd hier verspillen moet je je contacten informeren.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Dit betekend dat alles wat voorheen .wanadoo.nl of orange.nl was gewijzigd wordt naar online.nl. Dit is slechts 4 weken vooraf gemeld.
En hier spring ik dan in, zonder de berichten te hakken! :lol:
Dit is een grote leugen, want iedere Wanadoo/Orange/ Online Gebruiker heeft over dit fenomeen al in april een mailtje gehad.
Sindsdien, is het mogelijk geweest alle vrienden of klanten te verwittigen.
Als jij nu te laat bent, is het de schuld van wie?
Vul het zelf maar in.

ajthverp

1
Laatst gewijzigd door ajthverp op 21 jul 2012 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

ajthverp

2
Laatst gewijzigd door ajthverp op 21 jul 2012 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Onze meester heeft geen argumenten meer, krijgt van niemand gelijk, gaat huilie-huilie doen en meent mij te kunnen vertellen wat ik wel/niet moet doen.
Nou, laat ik je dan vertellen dan ik niet onder de indruk ben van je verhaal, je eigenlijk heel zielig vindt, en zelf uitmaak hoe en wanneer ik reageer. En dat terwijl ik toch een 40-urige werkweek heb....Gelukkig hoef ik geen tijd te verspillen aan het omzetten van mijn mailaccount.
Je identiteit als meester in ...ja wat eigenlijk....wordt met de minuut ongeloofwaardiger. Alhoewel...vanaf je openingspost geloof ik er al geen reet van.

Eén advies nog; verspil je tijd niet hier, de strijd tegen windmolens ga je niet winnen, heb je 0 medestanders en heb ik echt tijd zat om je achter de broek aan te (blijven) zitten.
Kies jij maar, meester in de weetnikskunde....

ajthverp

3
Laatst gewijzigd door ajthverp op 21 jul 2012 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Mag ik nu alleen maar, zoals gevraagd, analytisch reacties tegemoet zien, die er toe doen en ter ondersteuning van de zaak dienen?
Dat bepaal jij niet, meester in de gebakken lucht! De kracht van de vrijheid van meningsuiting houdt namelijk in dat eenieder in alle vrijheid mag bijdragen aan het door jouw geopende topic.

Dat je dan niet de antwoorden krijgt die je graag wilt...jammer maar jij bepaalt niet wie, wat plaatst.

Daarvoor moet je zo'n 5000 km oostwaarts....

nevermind

07/06/012 stuurt Online de eerste (Wanadoo/Orange) e-mail en 12/06/012 verbind zij attachment aan vermelde e-mails.
Fout
Lees nog eens goed, tenminste als je begrijpt wat daar staat.
Alle kennissen hebben het mailtje ontvangen, maar onze meester dan niet.
Vraag: heb je wel Wanadoo/Orange/ Online?
Dit is een grote leugen, want iedere Wanadoo/Orange/ Online Gebruiker heeft over dit fenomeen al in april een mailtje gehad.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ajthverp,

als online gebruiker kan ik bevestigen dat de mail mij in april al bereikt heeft.
helaas, al ben je de koningin, je zal er niks aan kunnen doen.
ze zetten het toch wel door.

en denkt u nu echt dat tros radar hier een item over zal gaan maken?????
ik geef u zeer weinig tot geen kans.

misschien kunt u het proberen bij tros opgelicht? :lol: :lol:

renegade66

vind het trouwens best knap dat u in 2008 al behoorlijk wat problemen had en orange/wanadoo/online toen al slecht vond en er dan toch 4 jaar bij blijft.

nevermind

renegade66 schreef:@ajthverp,

als online gebruiker kan ik bevestigen dat de mail mij in april al bereikt heeft.
helaas, al ben je de koningin, je zal er niks aan kunnen doen.
ze zetten het toch wel door.

en denkt u nu echt dat tros radar hier een item over zal gaan maken?????
ik geef u zeer weinig tot geen kans.

misschien kunt u het proberen bij tros opgelicht? :lol: :lol:
Ach renegade66, ook onze meester heeft het mailtje gehad.
Meer als dure woorden heeft hij niet. :lol:

renegade66

aaaahhhhh, hij is dus mr. in dure woorden?????
:lol: :lol: :lol: :lol:

weten we dat ook weer.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ajthverp schreef:Dit betekend dat alles wat voorheen .wanadoo.nl of orange.nl was gewijzigd wordt naar online.nl. Dit is slechts 4 weken vooraf gemeld.
U roeptoetert wel hard maar dat maakt deze stelling nog steeds niet juist. Het is namelijk pertinent onjuist. Toen Wanadoo Orange werd, werd namelijk al gecommuniceerd dat het Wanadoo adres voorlopig (lees: tijdelijk) bruikbaar zou blijven. Dit zelfde is gebeurd toen Orange Online werd. En ja ooit was ik ook Wanadoo/Orange/Online klant dus ik heb die transities ook meegemaakt.

Dat u er stelselmatig vanuit bent blijven gaan dat het wel altijd zou blijven bestaan, is alleen u aan te rekenen. U heeft jaren de tijd gehad om voorzorgsmaatregelen te treffen en nu ineens bent u de hoogste toren beklommen om keihard vanaf te gaan blazen.

U had op 2 vingers na kunnen gaan dat dit niet bleef voortbestaan 3 domeinen naast elkaar. Het was te verwachten dat de domeinen ooit beëindigd gingen worden. Gewoonweg omdat het aanhouden ervan en migreren van de omgevingen zo een stuk ingewikkelder en duurder wordt.

Als tijdelijk te lang gaat duren is het blijkbaar ook niet goed.
ajthverp schreef: Dit heeft zeer vervelende consequenties voor lopende beveiligingscertificaten (in mijn geval gezondheidszorg), die niet zomaar gewijzigd kunnen worden.
Ik wordt gedwongen om mijn mailadressen te wijzigen in een zeer korte tijd. Schandalig, want ik heb ooit mijn contract bij Wanadoo afgesloten, en verval van bedrijf in bedrijf, zonder daarin gekend te worden.
U heeft een particulier abonnement en daar gebeuren dit soort dingen nog wel eens mee. Als dit zo'n groot probleem / drama is, had u zich niet afhankelijk moeten maken van een particulier abonnement maar een zakelijk abonnement moeten afsluiten. Maarja dat kost weer meer hè.

U had ook voor de optie kunnen kiezen zelf een domeinnaam te registreren en een mailfaciliteit daaraan te koppelen dat kost een paar tientjes per jaar. Ook dan werd u niet met dit soort problematieken geconfronteerd.
ajthverp schreef: Berndv is gezien zijn zin: “Ik vrees dat chantage en dreige het juiste pressiemiddel is in deze” het met mij eens. Dat is winst.
Dan wordt het eens hoog tijd dat u het woord sarcasme gaat opzoeken in uw woordenboek.
ajthverp schreef: Voorts wemelt het in zijn reactie van contradicties, algemeenheden, open deuren, gedeeltelijk onbegrip van de problematiek en wellicht goed bedoelde adviezen maar waar je in feite weinig aan hebt.
Er zit meer dan genoeg nuttige informatie in voor de goed verstaander. Maar het hele probleem is dat dit niet in uw straatje past. Dat u het er niet mee eens bent is heel iets anders als dat het onbruikbaar is.
ajthverp schreef: Het gebruik van een Woordenboek Nederlandse taal en een handleiding zinsconstructies zou deze “beroepsberichter” (1192 hits) in deze niet misstaan.
Voordat u een ander gaat betichten, wilt u dan eerst uw eigen gedrochtige schrijfsels eens aan een kritische blik onderwerpen want daar mankeert ook genoeg aan. Iemand kan nog wel eens een tikfout maken en Bernd heeft nog wel eens geschreven dat hij nog wel eens met een iPad oid op het forum schrijft. Zo'n ding heeft soms een paar onhebbelijkheden bij het produceren van schrijfsels.

Gesloten