LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon verzekeren, premium abonnement bij KPN mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
renehut

Telefoon verzekeren, premium abonnement bij KPN mobiel

Ongelezen bericht door renehut »

Stel je hebt een abonnement bij de KPN en je telefoon verzeker je tegen van alles en nog wat voor 8 euro per maand. Dan ben je de gelukkige bezitter van een premium abonnement. En als dan de dag komt dat helaas je redelijk nieuwe telefoon het begeeft denk je dat jou niets kan gebeuren.
Dit gebeurde een hele goede vriendin van ons die zeer ernsig ziek in het ziekenhuis was opgenomen en op geïsoleerde afdeling ligt. Het enige communicatiemiddel wat ze nog had was de telefoon en op zo'n moment wil en kan je de telefoon niet missen.
Als goede vriend begrijp je de noodzaak en gaat een dag later vol goede moed naar de KPN winkel waar de vriendin al minstens 10 jaar klant is en legt het probleem uit.
Wat had de medewerker in de winkel moeten zeggen (aldus KPN) ???
U dient in dit geval even te bellen met 1200 of 06-12001200 en dan krijgt elke klant met een premium abonnement binnen 4 uur een nieuwe telefoon thuis bezorgd en nemen we de defecte telefoon mee ter reparatie.
Maar wat zegt de medewerker in de winkel, ondersteund door de collega ????
Zonder verzekeringspapieren kan ik alleen de telefoon voor u opsturen en bent u deze minimaal 2 weken kwijt. Als u verzekeringspapieren bij u had gehad hadden we misschien een nokia ruiltoestel voor u gehad, maar dat is een heel oud beestje en daar kan je alleen maar mee bellen.
De enige oplossing die direct resultaat gaf was zelf een telefoon kopen en dat hebben we gedaan, kosten €329,- maar geen telefoon in deze omstandigheden was geen optie. Daar betaal je dan €8,- per maand voor, al jarenlang
Later die week toch maar eens met de klantenservice gebeld, weer in de winkel geweest weer met de klantenservice gebeld en een email verzonden. Het resultaat was een coulance vergoeding van €100.- maar nog steeds geen woord over het magische telefoonnummer 1200.
Onze redenatie in dit geval:
De KPN is in gebreke gebleven door ons niet op de juiste manier in te lichten cq te helpen en heeft niet de service geboden waar onze vriendin al minstens 10 jaar voor betaald (€8,- x 12 x 10 = €960,-). KPN hoort het aankoopbedrag van de telefoon volledig te vergoeden.
De reactie van de KPN:
U had gewoon geen telefoon moeten kopen. Dat de medewerkers van de KPN u niet juist ingelicht hebben is vervelend maar u had simpel die telefoon niet moeten kopen. KPN is al heel aardig geweest met de vergoeding van €100,- want daar hadden we niet eens recht op.

En nu:
Er blijkt dat je met de afdeling die dit soort zaken behandeld niet fatsoenlijk kan communiceren. Het besluit is genomen, het antwoord is al 2 weken onveranderd.

Jammer KPN, dat je de klant niet datgene biedt waar hij of zij voor betaald en het duidelijke gebrek aan kennis en opleiding een probleem blijkt te zijn van de klant en niet van de KPN

Brainless

Re: Telefoon verzekeren, premium abonnement bij KPN mobiel

Ongelezen bericht door Brainless »

Voor premium mobiel hoef je niets extra's te betalen.
En geldt alleen als je voor minimaal 45E per maand een abonnement hebt.

renehut

Het ging hier om een kleiner abonnement met een aparte verzekering. Maar het blijkt dat als je waar voor je geld wilt krijgen bij de KPN je meer moet weten dan de medewerkers zelf.
Stel maar eens een vraag bij de klantenservice, bij de winkel en per email.. g hebt een goede kans dat je 3 verschillende antwoorden krijgt. En dan maar hopen dat het goede antwoord er tussen zit.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Oke, stel: je had het toestel wel moeten opsturen voor 2 weken als dat volgens de regels was gegaan, had je dan ook een vervangend toestel van €329,00 gekocht?

Ik kan me voorstellen dat KPN die kosten niet gaat vergoeden, je kan immers ook een toestelletje voor €30,00 kopen.

Het is een erg vervelende situatie maar ik ben van mening dat je zelf overhaastig een veel te duur toestel hebt gekocht en dat je blij mag zijn met de coulance van €100,00

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

@TS
De betreffende vriendin had GEEN premium abonnement,
Maar een Zeker Mobiel Extra Service.
Daarmee heb je GEEN recht om binnen 4 uur een vervangende telefoon te krijgen.

http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnem ... mobiel.htm
Daarnaast is het 1200 nummer geen bijzonder/apart nummer, maar het standaard klantenservicenummer van KPN.

renehut

Volgens de KPN had onze vriendin een premium mobiel abonnement en had ze naar 1200 kunnen bellen en had ze binnen 4 uur een vergelijkbare telefoon van de KPN thuis bezorgd gekregen. Daar betaald ze trouwens al vele jaren €8,- verzekering per maand voor.

Als de KPN je dan verkeerd voorlicht en niet datgene aanbiedt waar je recht op hebt... wie doet er dan iets verkeerd ???? Je sluit toch geen verzekering bij je telefoon af van €96,- per jaar om vervolgens als de telefoon kapot gaat zelf een telefoon van €30,- te kopen?

De hele mobiele telefoon verzekering van KPN is een wassen neus. Ik krijg bij BRAINLESS het gevoel dat ik weer met de KPN aan het mailen ben.

Ik heb al lang niet meer de illusie dat de KPN gewoon hun eigen fout gaat herstellen maar hoop wel dat er veel mensen zijn die dit lezen en zo verstandig zijn ZELF een mobieltje achter de hand te houden voor het geval hun eigen telefoon kapot gaat. Dat bespaart je weer 96 euro per jaar. Of nog goedkoper... bel lekker door met je oude telefoon zolang het nog kan en neem een Sim Only. Weer ongeveer €10,- per maand goedkoper.

Hatertje

Helaas, maar je had geen premium abonnement. Dat is technisch onmogelijk omdat dit abonnement pas vanaf €45,00 per maand wordt aangeboden.
Personal Sim Premium is speciaal voor al onze klanten met een Personal Sim abonnement van € 45,- of hoger en biedt je premium service, premium voordelen en dus premium belplezier. Helemaal gratis!
Bron: http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnem ... remium.htm

Dan zou je als enige mogelijkheid de Zeker Mobiel Totaal Service kunnen hebben. Daarmee komen ze namelijk ook binnen 4 uur een nieuw toestel leveren. Echter, deze service kost los van je abonnement €10,00 per maand extra. Ik vermoed dat je dit ook niet hebt.

Dus het is erg lullig om te zeggen, maar de medewerker heeft je goed voorgelicht. Jij hebt jezelf verkeerd geinformeerd over het type abonnement van je vriendin.

renehut

En Haterjes is dan neem ik maar even aan de 2de KPN medewerker in deze discussie.
Toch grappig hoe degelijk opgeleide medewerkers van de KPN door HATERTJE en BRAINLESS gevrijwaard worden als ze fouten maken en zij het als heel normaal ervaren dat de consument dan met de gebakken peren zit.

Als ik bij 5 verschillende contacten met de KPN evenveel verschillende antwoorden krijg, ben ik dan de aangewezen persoon die moet weten hoe het allemaal werkt bij de KPN????

Ik heb zwart op wit van de KPN dat het hier op een premium mobiel abonnement gaat en dat er naar 1200 gebeld had moeten worden. In de 4 voorafgaande contacten is er met geen woord gesproken over een premium abonnement of het telefoonnummer 1200. Ik denk dat de KPN zelf niet weet wat ze verkopen

Hatertje

Krijg de rambam en zoek het maar uit! Ik heb zo'n schijthekel aan al die ongelofelijk stomme mensen die je meteen uitmaken voor medewerker van het betreffende bedrijf als je antwoord niet in hun straatje ligt.

Simpele ziel.. Ga dan maar naar een advocaat ofzo, die zal je vast wel willen helpen voor €xxx,xx per uur. Lekker nog meer geld uitgeven.

Dahaag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

renehut

Das niet zo netjes van je HATERTJE ik hoop niet dat je bij al je 294 reacties die je hebt gegeven op het Radar Forum zulke taal hebt gebruikt.

Hatertje

Alleen als ik wordt uitgemaakt voor Medewerker van een bedrijf op het moment dat mijn antwoord niet is wat je wil horen.

renehut

Wie kan mij uitleggen wat je van de KPN mag verwachten als je
-bij de KPN een mobiel abonnement afsluit
-én een extra verzekering voor je telefoon afsluit
en je telefoon gaat kapot ??????????

En wie kan mij uitleggen waarom je bij 5 verschillende contacten met de KPN ook 5 verschillende antwoorden krijgt????????

Misschien wordt het eens tijd om enige transparantie aan te brengen in de mobiele abonnementen en alle extra's die je er nog bij af kan sluiten, niet alleen bij de KPN maar bij alle aanbieders.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

renehut schreef:De hele mobiele telefoon verzekering van KPN is een wassen neus.
Laat ik dat nu denken bij alle verzekeringen voor een mobiele telefoon of garantie bijkopen op apparatuur. Nederland is niet voor niets kampioen in verzekeren. Men zou zich eigenlijk alleen moeten verzekeren tegen zaken en risico's die men niet zelf kan betalen of te duur zijn om te dragen. In allerlei andere gevallen is zo'n verzekering uiteindelijk gewoon te duur of dacht u dat ze dat deden omdat ze dat service vinden ? Nee er moet aan verdiend worden.
renehut schreef:Wie kan mij uitleggen wat je van de KPN mag verwachten als...
Mensen worden er niet behulpzamer van als de beschuldigingen meteen om de oren vliegen dat ze ergens meteen moeten werken. Ik kan me de reactie van hatertje heel goed voorstellen. Ik heb al meer dan genoeg werkgevers verzameld op het forum dus ik pas even.
renehut schreef: Misschien wordt het eens tijd om enige transparantie aan te brengen in de mobiele abonnementen en alle extra's die je er nog bij af kan sluiten, niet alleen bij de KPN maar bij alle aanbieders.
Transparatie genoeg. Alle extra's kosten geld en is een sigaar uit eigen doos. Zelf telefoons kopen met goedkopere sim-only zonder verzekering kan vele malen goedkoper zijn dat allelei diensten afnemen met vervelende voorwaarden.

renehut

Gelukkig is er toch iemand op deze aardbol die begrijpt dat het verzekeren van mobiele telefoons geldklopperij is, maar..........................
Als die verzekering de consument de indruk geeft dat
-je op deze manier zelf verzekerd dat je altijd kan blijven bellen met je mobiele telefoon.
-de KPN hier nog een schepje bovenop doet en beloofd dat je binnen 4 uur een ruiltelefoon bezorgd krijgt en de oude telefoon meegenomen wordt voor reparatie (zowel mondeling als zwart op wit)
-mag je dan ook vragen dat als KPN niet waarmaakt wat ze beloven en wat je van de KPN mag verwachten ze het probleem ruimhartig oplossen en de klant dusdanig tevreden stellen dat deze klant blijft.
Dat was in dit geval beter geweest voor alle partijen, zeker voor de KPN.

Dus: Verzekeren van een mobiele telefoon bij de KPN, heeft in dit geval alleen maar geld gekost en niets opgelost.

renehut

Voor wie het niet helemaal gevolgt heeft een korte samenvatting.
*Al meer dan 10 jaar klant bij KPN mobiel
*De telefoon verzekerd voor €8,= per maand zodat je altijd kan blijven bellen
*Pas bij het 5de contact met de KPN wijst iemand je op het telefoonnummer 1200 of 0612001200
*Vandaag de telefoon ter reparatie aangeboden via dit telefoonnummer, ze kunnen pas volgende week komen, dus over 168 uur in plaatst van de beloofde 4 uur.

De vragen:
*Wie is hier fout.
*Wie moet het probleem oplossen?
*Is dit op te vatten als misleiding, oplichting als blijkt dat het al heel erg lang zo slecht blijkt te zijn met de beloofde en in rekening gebrachte service.

Wie weet het??? (Misschien wil de KPN wel inhoudelijk reageren)

renehut

Hatertje,
Ik begrijp niet zo goed hoe jij aan de informatie komt over het abonnement en de verzekering waar het om gaat. Ik heb in de laatste 3 gesprekken met de KPN te horen gekregen dat in dit geval er recht is op kosteloze reparatie én de service binnen 4 uur ophalen van de telefoon en het ter beschikking stellen van een vergelijkbaar ruiltoestel.
Vandaag heb ik contact gehad met de KPN, die hebben mij keurig netjes te woord gestaan, mij doorverbonden met het bedrijf die namens de KPN deze 4-uur service moet verlenen, zij wilden de telefoon ook gewoon ophalen en een ruiltelefoon afgeven, alleen kon dat niet binnen 4 uur maar pas volgende week.

En wees niet bang, de KPN doet echt niet alles verkeerd, net zoals alle andere providers doen ze de meeste dingen juist goed. Maar als er iets mis gaat moeten ze het wel oplossen, zeker als het een klant betreft die al meer dan 10 jaar onafgebroken klant is voor de mobiele telefoon inclusief verzekering.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ten eerste hebben de anderen o.a. hatertje gelijk jouw vriendin heeft geen premium verzekering immers deze bestaat niet, wel zijn er premium abonnementen.

Deze premium abonnementen beginnen bij € 45,- of hoger zie: http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnem ... remium.htm

In zo vere ik het begrijp heeft jouw vriendin een verzekering afgesloten bij haar abonnement van €8,- per maand extra, dan heeft zij een Zeker Mobiel Extra Service afgesloten. Bij dit abonnement heb je helaas geen recht op vervanging binnen 4 uur zie: http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnem ... mobiel.htm

Ik wil wel eens weten wat voor abonnement (mobiel geen verzekering) zij heeft, betaald ze €45,- per maand aan kosten excl. verzekering??

renehut

Hoe is het nu uiteindelijk afgelopen??? Telefoon verzekeren, premium abonnement bij KPN mobiel

De KPN heeft voet bij stuk gehouden er trekt zich er niets van aan dat hun klant (met een abonnement van 60,= per maand excl verzekering)
minstens 4 keer foutief is voorgelicht en er niet geleverd wordt waar voor betaald is (de door KPN beloofde 4 uur service duurde een week).
De telefoon gaat eindelijk binnenkort gerepareerd worden (met de vertraagde 4 uur service)
De telefoonverzekering gaat z.s.m. beëindigd worden
Het abonnement van de KPN zal tzt niet verlengd gaan worden

Het nut van deze actie op het Radar forum.
Wij zijn er een stuk wijzer van geworden en hebben ontdekt dat je mobiele telefoon verzekeren via de KPN een compleet nutteloze bezigheid is.

Aardig neveneffect is ook:
Nog jarenlang kunnen mensen via Google alles lezen over deze klacht. De mobiele telefonie van KPN, het mobiel toestel van KPN, de KPN verzekering bij je mobiele telefoon en het niet kundige personeel van de KPN het uitblijven van geleverde service door KPN en al wat er nog meer gelezen kan worden.

Hatertje

Nou gelukkig maar dat je er met KPN goed bent uitgekomen :lol: :lol:

Ik verwacht over een paar weken een nieuw topic van Renee dat van het toestel de garantie is afgewezen.

Gesloten