LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huismerk toner doet het niet in printer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
An22
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2012 13:21

Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door An22 »

Goedemiddag
Ik ben in het bezit van een laserprinter. De Samsung ML-1640
Ik heb via 123inkt.nl de volgende toner aangeschaft:
Samsung MLT-D1082S toner zwart (123inkt huismerk)
Deze werd aangeraden bij het type printer dat ik bezit.
Nu de toner volledig uitgepakt in de printer zit, geeft deze een rood lampje aan. Kortom de toner wordt niet geaccepteerd.
Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt voor uw hulp

Vriendelijke groet

An22

gwreijman
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 feb 2004 12:27

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door gwreijman »

Het enigste wat je kan doen is terugsturen, het kan zijn dat de chip die op de toner zit niet herkend wordt door de printer.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door trail46 »

An22 schreef:Goedemiddag
Ik ben in het bezit van een laserprinter. De Samsung ML-1640
Ik heb via 123inkt.nl de volgende toner aangeschaft:
Samsung MLT-D1082S toner zwart (123inkt huismerk)
Deze werd aangeraden bij het type printer dat ik bezit.
Nu de toner volledig uitgepakt in de printer zit, geeft deze een rood lampje aan. Kortom de toner wordt niet geaccepteerd.
Wat kan ik hier aan doen?


An22
Aan geraden door wie? Echt niet door Samsung. Het is gewoon een nepper en ik zou hem vlug terugsturen. De garantie vervalt ook nog eens als je namaak gebruikt. En dat voor €5.- verschil. Het kan de beveiliging-chip. zijn inderdaad.
Direct MLT-D1082S bestellen

Goedkoopste huismerk
via 123inkt.nl voor € 41,45
Goedkoopste origineel
via PrintAbout voor € 46,66


An22
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2012 13:21

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door An22 »

Bedankt voor jullie reacties
Ik heb met de klantenservice contact opgenomen.
Groet.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door sephora30 »

En dat kon je niet eerst doen voordat je hier een topic opende :?:

An22
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2012 13:21

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door An22 »

Ik hoopte op een tip die betrekking had op bepaalde software die ik eventueel kon downloaden om het probleem op te lossen. Net zoals je iets kan downloaden waardoor het signaal 'toner leeg' van de printer verdwijnt en je alsnog ruim 400 pagina's kan printen. Neem aan dat een klantenservice daar geen advies over uitspreekt.

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door dorsman »

Als iemand een vraag op het forum stelt, behoeft daar m.i. niet zo laatdunkend op gereageerd te worden. Ook ik was verrast door het feit, dat de huismerk-toner van Printabout het niet deed in mijn samsungprinter.

De gedachte, dat een en ander softwarematig opgelost zou kunnen worden en dat de vraagsteller daarvoor een posting maakt, is niet zo raar.

Beetje vriendelijk blijven tegen elkaar ;-)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heeft niks met laatdunkend of onvriendelijk te maken maar met gezond verstand.

Pas als je ergens niet uitkomt kun je hier je sores neerzetten. Dus eerst moeite doen, dan hier vragen :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door crazyme »

Eens met saphora30. Klakkeloos een vraag dumpen zonder eerst zelf te zoeken naar een oplossing is wel heel gemakkelijk.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door olaf79 »

sephora30 schreef:Heeft niks met laatdunkend of onvriendelijk te maken maar met gezond verstand.

Pas als je ergens niet uitkomt kun je hier je sores neerzetten. Dus eerst moeite doen, dan hier vragen :D
Staat dat in de forumregels, of zijn het jouw regels. Ben je van een posting niet gedient, reageer je toch lekker niet. :lol:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door 53o »

Ben het met Olaf eens, gewoon hier posten voor advies moet ook mogelijk zijn.
Zelf ben ik erg tegen imitatie inkt of toners, als verkoper, maar dit staat hier los van.

TS staat in zijn recht om hier advies te vragen, daar is dit forum voor tenslotte.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door nevermind »

53o schreef:Ben het met Olaf eens, gewoon hier posten voor advies moet ook mogelijk zijn.
Zelf ben ik erg tegen imitatie inkt of toners, als verkoper, maar dit staat hier los van.

TS staat in zijn recht om hier advies te vragen, daar is dit forum voor tenslotte.

TS staat zeker in zijn recht om hier advies te vragen.
Maar als een levering niet goed/juist is, neem ik eerst contact met de leverancier op, voor ik hier een topic open.
Dat is wat sephora en crazyme bedoelen.
Wat voor advies hebben jullie dan, als de toner verkeerd is?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door crazyme »

nevermind schreef: Maar als een levering niet goed/juist is, neem ik eerst contact met de leverancier op, voor ik hier een topic open.
Dat is wat sephora en crazyme bedoelen.
Wat voor advies hebben jullie dan, als de toner verkeerd is?
1 Contact opnemen met de leverancier ! :mrgreen:
2 google
3 forum

123inkt
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:14

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door 123inkt »

An22 schreef:Goedemiddag
Ik ben in het bezit van een laserprinter. De Samsung ML-1640
Ik heb via 123inkt.nl de volgende toner aangeschaft:
Samsung MLT-D1082S toner zwart (123inkt huismerk)
Deze werd aangeraden bij het type printer dat ik bezit.
Nu de toner volledig uitgepakt in de printer zit, geeft deze een rood lampje aan. Kortom de toner wordt niet geaccepteerd.
Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt voor uw hulp

Vriendelijke groet

An22

Beste An22,

Vervelend dat het niet lukt met de installatie van de nieuwe toner. Het rode lampje kan diverse dingen betekenen en we kunnen je hier direct mee helpen. Neem even contact op met onze klantenservice zodat we je kunnen adviseren.

Met vriendelijke groet,
123inkt.nl

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door nevermind »

Neem even contact op met onze klantenservice zodat we je kunnen adviseren.
Dit was de eerste stap welke TS had moeten doen, dan is/was dit topic overbodig. :wink:

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Trail46: Waarom deze stemmingmakerij met argumenten die niet waar zijn? 123inkt.nl aangeraden door wie? Alsof dit belangrijk is! Zo’n gekke tip was het in ieder geval zeker niet. Jarenlang ben ik al klant van 123inkt.nl en, inderdaad net als in de gewone winkel, zijn van hen ook wel eens producten defect geweest. Zelden zo’n goed internetbedrijf tegengekomen als er eens klachten waren. Het kwam soms voor dat ik een om te ruilen product al in huis had voordat ik zelf het defecte product had teruggestuurd.

Samsung zal 123inkt.nl zeker niet aangeraden hebben. Logisch toch! Iedereen verkoopt graag alleen de producten die hij zelf aanbiedt. Zou u uw concurrent aanraden voor dezelfde producten als u verkoopt?

Tot slot het grote misverstand. Garantie op de printer vervalt als u compatible inkt of toners gebruikt. Onzin, ondersteund door meerdere uitspraken! Natuurlijk zijn er nog altijd fabrikanten (en reageerders om een forum) die ons dit willen doen geloven. Fabrikanten verkondigen dit sprookje maar al te graag, alleen om zoveel mogelijk van alleen hun eigen, veel te dure verbruiksartikelen te verkopen.

Veel fabrikanten van dit soort computerapparatuur zouden wellicht op een gezondere manier overleven door hun hardware iets duurder en hun originele verbruiksartikelen een stuk goedkoper te maken. Veel meer mensen zullen dan geneigd zijn weer de originele verbruiksartikelen aan te schaffen waar fabrikanten uiteindelijk meer aan verdienen als aan hun hardware. Uiteraard zullen de verkopers van compatible artikelen dit minder leuk vinden, waardoor ook de prijzen van hun producten zullen dalen of dat er heel interessante aanbiedingen gaan ontstaan. Kijk maar eens bij, bijvoorbeeld, 123inkt .nl als u geen losse cartridges/toners maar 1 of 2 sets cartridges/toners tegelijk besteld. Ook wij als verbruikende klanten hebben hier uiteindelijk dan voordeel bij.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door nevermind »

Ja , wij geloven wel, dat je tevreden bent.
Het gaat hier om TS niet om trail 46.
Allen heeft TS niet de goede volgorde voor haar klacht gekozen., want wij horen niets meer, dan denk ik, dat het door de klantenservice is opgelost.

An22
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2012 13:21

Re: Huismerk toner doet het niet in printer

Ongelezen bericht door An22 »

Mijn vriend heeft uiteindelijk dus toch software kunnen vinden, die er voor zorgt dat de chip in de samsung-printer toch de toner van 123inkt.nl herkend. Opgelost!

Gesloten