LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] profinca

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ikke2

profinca

Ongelezen bericht door ikke2 »

ik heb een vraagje over Profinca incasso bureau.
Ik heb een brief van ze gekregen waarin vermeld stond dat er op 7 december jl om 14.30 beslag gelegd zou worden ivm een openstaande rekening van ecosect.nl.(dit bedrijf zegt mij ook helemaal niets)
Ik heb meteen opgebeld omdat deze brief pas op 7 december binnenkwam en gevraagd waar het dwangbevel dan was.
Zij vertelde mij dat dat niet de gang van zaken was om een dwangbevel op te sturen,zij hadden het wel aangevraagd.
Mijn vraag:mag dat zomaar?
Er hoort toch een uitspraak te zijn van een rechter alvorens een beslag legging of zie ik dat verkeerd?

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: profinca

Ongelezen bericht door berendjan »

Uitgezonderd belastingschulden moet er eerst een geechtelijk vonnis zijn waarin je veroordeeld wordt de ingediende vordering te betalen alvorens überhaupt beslag kan worden gelegd. En ook dat kan pas nadat het vonnis is betekend, geen beroep is ingediend en de veroordeelde weigert te betalen. Een incassobureau kan sowieso geen beslag leggen. Ermee dreigen doen ze wel, maar daar moet je niet warm of koud van worden. Je moet wel schriftelijk reageren op aanmaningen en sommaties als je van mening bent dat die niet terecht zijn.

sander1950
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:24

Re: profinca

Ongelezen bericht door sander1950 »

Wat berendjan zegt is natuurlijk grote onzin. Je kan wel degelijk beslagleggen zonder een vonnis.

Dit moet je aanvragen bij de voorzieningenrechter via een advocaat.

Als je er geen verstand van heb zet dan geen onzin neer.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: profinca

Ongelezen bericht door puma73 »

sander1950 schreef:Wat berendjan zegt is natuurlijk grote onzin. Je kan wel degelijk beslagleggen zonder een vonnis.

Dit moet je aanvragen bij de voorzieningenrechter via een advocaat.

Als je er geen verstand van heb zet dan geen onzin neer.
Het is weer komkommertijd, reageren op een acht jaar oud topic.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: profinca

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sander1950 schreef:Wat berendjan zegt is natuurlijk grote onzin. Je kan wel degelijk beslagleggen zonder een vonnis.

Dit moet je aanvragen bij de voorzieningenrechter via een advocaat.

Als je er geen verstand van heb zet dan geen onzin neer.
berendjan schreef:Uitgezonderd belastingschulden moet er eerst een geechtelijk vonnis zijn waarin je veroordeeld wordt de ingediende vordering te betalen alvorens überhaupt beslag kan worden gelegd.
Behalve dat je op een antiek topic reageert ..

Wat is het verschil tussen een 'gerechtelijk vonnis' en een uitspraak van een voorzieningenrechter?

Wat Berendjan stelt is dat een rechter uitspraak moet doen.

Anders zou ik nu naar jouw huis kunnen lopen, en beslag kunnen leggen.. toch?

Tot zover mijn komkommerbijdrage :)

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: profinca

Ongelezen bericht door renegade66 »

en dan ook nog eens onzin vertellen.

natuurlijk moet er (als er een deurwaarder aan te pas komt) eerst een vonnis wezen voor er beslag gelegd mag worden.
en die moet ook nog eerst betekend worden.

oeps, guardian was sneller :lol: :lol: :lol:

LuctorEtEmergo
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mar 2009 12:11

Re: profinca

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Sander doelt op conservatoire beslaglegging, waarmee een titel wordt verkregen (in de vorm van een beschikking van de voorzieningenrechter) waarmee toestemming wordt verleend in de aanloop naar een procedure beslag te mogen leggen, zodat verhaal zekergesteld wordt.

De feitelijke eis moet vervolgens binnen een X periode worden ingesteld. Of het conservatoire beslag executoriaal wordt hangt af van de uitkomst van de procedure.

Doet overigens totaal niet ter zake in dit geval. De geldelijke belangen moeten aanzienlijk zijn, gezien de kosten die gemoeid zijn met deze procedure.

Luctor

Gesloten