LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau betaalt mij niet uit

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bart25

Incassobureau betaalt mij niet uit

Ongelezen bericht door Bart25 »

Ik heb een probleem met een incassobureau ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
In het kort, ik heb een incassobureau ingeschakeld om achterstallig loon te vorderen bij mijn voormalig werkgever. Dit is helemaal correct uitgevoerd door het incassobureau maar het incassobureau betaald niks uit aan mij. De reden daarvoor is dat degene die de zaken administratief afhandelt alleen op vrijdag aanwezig is, deze persoon is een tijd ziek geweest en is nu bezig de achterstand in te halen.
Op dit moment is het geld al 5 maanden in het bezit van het incassobureau. Ik heb natuurlijk niet stil zitten wachten, maar het is erg lastig om contact met ze te krijgen. Ik word keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd, op mails reageren ze niet of nauwelijks, als ik bel dan zijn ze niet aanwezig en wordt er melding gemaakt dat ik teruggebeld ga worden.

Nu is het geen wereldbedrag voor het bureau dus ik verwacht niet dat ze met het geld ervandoor zijn gegaan. Ik wil het erg graag terug hebben, maar hoe?
Ik heb een aantal oplossingen maar ik kan er niet uitkomen welke oplossing het beste is.

- Een advocaat erbij halen en de zaak uit handen geven. Dure oplossing, kosten wegen eventueel niet op tegen de opbrengsten.
- Aangifte doen bij de politie. Doet de politie er iets aan?
- DAS prepaid rechtshulp of iets dergelijks. Vast bedrag voor de hulp, maar kunnen zij net zoveel bereiken als een advocaat?

Hebben jullie nog andere ideeën? Wat zou het beste zijn om nu te doen? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Emmy75

Re: Incassobureau betaalt mij niet uit

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Andere deurwaarder inschakelen misschien ?

Vraag het eens na bij een juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis.

LadySwitch

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Het makkelijkst en het goedkoopst is wellicht om eerst eens langs te gaan bij het Juridisch Loket in uw woonplaats of omgeving. Hier kunt u gratis juridisch advies krijgen. Dus goedkoper kan niet :wink: Zij kunnen u adviseren welke stappen u kunt ondernemen.

LadySwitch

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Emmy75 schreef: Vraag het eens na bij een juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis.
2 zielen 1 gedachte :)

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Bart25 schreef:Dit is helemaal correct uitgevoerd door het incassobureau maar het incassobureau betaald niks uit aan mij. De reden daarvoor is dat degene die de zaken administratief afhandelt alleen op vrijdag aanwezig is, deze persoon is een tijd ziek geweest en is nu bezig de achterstand in te halen.
Op dit moment is het geld al 5 maanden in het bezit van het incassobureau.
Onzinargument natuurlijk. Salarissen worden toch ook betaald ?

Ik zou een deurwaarder inschakelen. En ook maar een beetje haast maken,
want dit is wel een heel vreemd verhaal.

Bart25

Ongelezen bericht door Bart25 »

Hmm, een deurwaarder inschakelen. Het is eigenlijk wel dubieus, een deurwaarder inschakelen om geld op te halen bij een collega deurwaarder.

Hoe weet ik dat deze zich wel aan de afspraken houdt? Of dat ze niet toevallig een bevriend kantoor zijn? Iemand ervaring met een goed incassobureau/deurwaarder in de omgeving van Nijmegen?

Ik zal ook maar eens een afspraak gaan maken bij het Juridisch loket.

Ik heb zelf ook veel te lang een afwachtende houding gehad, ik geloofde het verhaal en dacht dat het wel goed zou komen. Alleen nu is het gewoon genoeg.

Ex-beheerder

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Hmm, een deurwaarder inschakelen. Het is eigenlijk wel dubieus, een deurwaarder inschakelen om geld op te halen bij een collega deurwaarder.

Een deurwaarder is heel wat anders dan een incassobureau, dus dat is zo gek nog niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bart25 schreef:Hmm, een deurwaarder inschakelen. Het is eigenlijk wel dubieus, een deurwaarder inschakelen om geld op te halen bij een collega deurwaarder.
Soms is het toch zo gek nog niet om ze in die "taal" aan te spreken die ze blijkbaar wel blijken te verstaan. Maar dan wel een fatsoenlijke deurwaarder en niet het eerste de beste incassoburootje.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Emmy75 schreef:
Bart25 schreef:Hmm, een deurwaarder inschakelen. Het is eigenlijk wel dubieus, een deurwaarder inschakelen om geld op te halen bij een collega deurwaarder.
Soms is het toch zo gek nog niet om ze in die "taal" aan te spreken die ze blijkbaar wel blijken te verstaan. Maar dan wel een fatsoenlijke deurwaarder en niet het eerste de beste incassoburootje.
Gerechtsdeurwaarder mag zelf beslagleggen (na vonnis uiteraard) een incassobureau niet.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

- Een advocaat erbij halen en de zaak uit handen geven. Dure oplossing, kosten wegen eventueel niet op tegen de opbrengsten.
Je kan de kosten eventueel door de wederpartij laten vergoeden maar toch blijft het feit dat je eerst flink je portemonnee moet trekken.
- Aangifte doen bij de politie. Doet de politie er iets aan?
Nee, de politie doet er niks mee.
- DAS prepaid rechtshulp of iets dergelijks. Vast bedrag voor de hulp, maar kunnen zij net zoveel bereiken als een advocaat?
Zie hieronder.

Beste Bart,

Ik zou ze een brief schrijven met daarin een verzoek om geld. Schrijf ze dat je al tig keren erom hebt gevraagd en dat het feit dat de persoon die betalingen doet alleen op vrijdag aanwezig is en een achterstand heeft toch echt hun eigen probleem is. Stel een termijn van bijvoorbeeld 14 dagen waarin ze alsnog kunnen betalen, en zoniet, dan behoud je je eventuele verdere maatregelen voor, waarbij de kosten op het incassobureau worden verhaald.

Meestal blijkt na een dergelijke brief dat het opeens toch mogelijk is om je snel te betalen. Zoniet, dan raad ik je toch aan rechtsbijstand te zoeken. DAS lijkt me een goede oplossing, als het geen wereldbedrag is kan het waarschijnlijk via de kantonrechter en heb je geen advocaat nodig. Je zou het dan zelfs eventueel zelf kunnen afhandelen door direct zonder advocaat als eiser op te treden, maar als je geen juridische kennis hebt bestaat de kans dat je je neus gaat stoten.

Gesloten