LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN simkaart/mobiel ineens opgeheven.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BudSpencer

KPN simkaart/mobiel ineens opgeheven.

Ongelezen bericht door BudSpencer »

Beste lezers,

Onderstaande Brief heb ik gestuurd naar KPN omdat ik net zoals velen die o.a. een prepaid simkaart hebben ineens zonder een berichtje vooraf zomaar hun mobiele nummer kwijt zijn......
Onderaan dit bericht staat een simpel antwoord van KPN Klantenservivce. Wie heeft hier meer ervaring mee.
Ik heb gevraagd om eventueel nummerportatie maar omdat het 06 nummer al uit de lucht gehaald is was dat geen optie meer.
Ik ben erg teleurgesteld in KPN.

KPN GSM PREPAID 06-........
In de week van 3 - 8 mei 2011 merkte ik ineens dat het kpn netwerk op mijn toestel buiten bereik was.
Kon niets meer met mijn mobiel, niet bellen of smsen.
Mijn sim kaart in een ander mobieltje van mijn broer geprobeerd en toen kwam er in het schermpje: Registratie Simkaart mislukt en Niet geregistreerde simkaart

Sinds Vorige week merkte ik dat ik niet meer gebeld kan worden en zelf ook niet meer kon bellen of sms-sen.
Is er misschien een netwerkstoring, want het netwerk was op 3 mei ergens in het land OOK buiten gebruik..... las ik.....
Het nummer is heel erg belangrijk voor mij, iedereen heeft dit nummer. Ik heb dit nummer (06-........ al sinds begin '93 en is mijn enige 06 nr..
Er staat nog meer dan 40 euro beltegoed op.
Ik weet niet beter of het beltegoed is onbeperkt geldig.
Toen ik ooit begon met dit 06 nummer wist je niet beter of jullie (KPN) waren vrijwel de enige provider waarvan het beltegoed onbeperkt geldig was, je had er geen omkijken meer naar, behalve opwaarderen als de kaart leeg is.
Ik hoor nu pas van vrienden die zeggen dat je 1x per 6 maanden moet bellen of smsen maar als je gebeld wordt is dat toch ook voldoende? Ik werd juist heel veel op dit nummer gebeld en wat nu, moet ik iedereen gaan aanschrijven waarvan ik niet meer weet welke instantie/bedrijf/kennis/vrienden etc. etc. mijn nummer hebben.
Wat nu, ik heb ook nog nooit een herinnerings sms gehad ofzo terwijl veel andere providers je wel van te voren herinneren met een email of smsje dat je moet opwaarderen of dat je termijn bijna is verlopen.!!
Ik heb zelfs huistelefoon van de kpn en dat al vanaf de 70er-jaren. Heb internet van de KPN.
En dan ineens zonder wat te laten horen ben je onbereikbaar en wordt je simkaart buiten gebruik gesteld.
Naar mijn geld kan je dus fluiten maar het allerergste is dat ik dit 06 nummer kwijt ben.
Overal staat dit nummer genoteerd, in katalogi, boeken, etc. of geplakt d.m.v. een sticker of hoe dan ook.
Iedereen wist me wel te vinden en nu 'besta ik ineens niet meer.'
Ik ben ook mantelzorger en moet dus bereikbaar zijn en blijven en dat kan alleen op dit 06 nummer.
Als ik niet thuis ben weet iedereen dit nummer te bereiken. Ik vind dit echt vreselijk en te gek voor woorden.
Mijn mobiel staat altijd 24 uur per dag aan, maar never nooit een sms gehad.

Heb 9 mei 2011 gebeld met een kpn medewerker Dhr. B..... via het nr. 0800-0105.
Die zei in eerste instantie dat het niet eens een KPN 06 nummer was. Hij ging zoeken en zei later 'tja het is ook al een heel oud nummer.' Het schijnt dat op 11 april 2011 de kaart al was geblokkeerd.
Nooit gemerkt, want ik werd nog steeds gewoon gebeld.
Ik had de simkaart vroeger zelfs zitten in een zg. koelkastmodel telefoon.
Het is zelfs nog een simkaart waar ptt telecom opstaat !!
Ik en Hij kon me vertellen dat ik er zelf op 8 juli 2010 voor het laatste mee gebeld heb.
Nu doet dus die hele simkaart niets meer en al je gegevens zoals smsjes, wachtwoorden, ed. ben je kwijt.

Heb hem bovenstaande verhaal uitgelegd en hij zegt dat er niets meer aan te doen is omdat je niet een keer NA 8 juli 2010 en dan binnen weer 6 maanden heb gebeld of gesmst. Ik ben behoorlijk kwaad en teleurgesteld in KPN, het is niet eerste keer dat ik iets meemaak met ze. Ik ben echt hopeloos en radeloos dat je ineens een trouwe klant zomaar de dupe laat worden van de monopolie waarin ze nu staan.
Wat kan ik nu nog doen, zelfs een email gestuurd via kpn site.

Vroeger waren ze veel klantvriendelijker maar die meneer B..... zei 'toen je dit 06 nummer kreeg met het simkaartje kreeg je ook een contract erbij.' Nou laat me niet lachen je krijgt nooit een contract als je een prepaid telefoon of los simkaartje koopt. Lees de voorwaarden* maar op het internet vertelde hij, ja heb ik nu gedaan maar die voorwaarden waren 20 jaar geleden wel heel anders.

DIT HEB IK NOG NOOIT GEWETEN, WANT GEBRUIK MIJN MOBIEL VOOR NIETS ANDERS ZIT GEEN INTERNET OF LUXE OP, ALLEEN BELLEN OF SMS-EN
WIST IK DIT VAN TE VOREN DAN WAS ME DIT NIET OVERKOMEN, IK WAARDEERDE ALTIJD OP ALS MIJN BELTEGOED BIJNA OP WAS.

Mijn mobiel staat altijd 24 uur per dag aan, maar never nooit een smsgehad.

Nu kan men wel denken dan koop je toch een ander simkaartje, ja ok maar dan heb ik niet mijn oude 06 nummer.

Wie kan mij eventueel nog wat advies geven.

REACTIE VAN KPN KLANTENSERVICE DD 11-5-2011

Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat uw Simkaart niet meer werkt.

Uit onze gegevens blijkt dat uw Simkaart en mobiele nummer inderdaad per 11-04-2011zijn vervallen. De reden hiervoor is dat er minimaal 6 maanden geen betaald gebruik van de aansluiting is gemaakt of is opgewaardeerd. Tevens heeft er in de 3 maanden daaropvolgend geen opwaardering plaatsgevonden. Het beltegoed is onbeperkt houdbaar, mits er 1 maal per 6 maanden een betaalde actie wordt verricht. Wanneer dit niet gerealiseerd wordt, zal uw 06-nummer uit de lucht worden gehaald.

Hoewel ik het zeer vervelend voor u vind, kan ik hierin helaas niets meer voor u betekenen, doordat uw 06-nummer al uit de lucht is gehaald.
Wij adviseren u een nieuw Prepaidpakket aan te schaffen. U ontvangt hierbij een ander mobiel nummer. Houdt u er echter rekening mee dat u hiermee wel minimaal eens per halfjaar een betaalde actie verricht.

Mijn excuses wegens het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice KPN

crazyme

Re: KPN simkaart/mobiel ineens opgeheven.

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe belangrijk is nummerportatie wanneer je meer dan een half jaar niet hebt gebeld ?

Arnoud

Ongelezen bericht door Arnoud »

Verwijzing naar de Algemenen Voorwaarden zijn beschikbaar op internet wordt door een dochter van KPN inkoop niet geaccepteerd gelet op de Hoge Raaduitspraak in het voordeel van deze KPN dochter . Daaraan verbonden zal ook KPN Verkoop zich aan deze zelfde uitspraak moeten houden. zie:
http://www.vdab-talent.nl/Docenten-Info ... /index.htm

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast dat Aldi en dus Medion Mobiel goedkoper is zeggen zij;
Elke 12 maanden opwaarderen ongeacht of er nog saldo is.
Na deze tijd is nog korte tijd U wel te bereiken maar kunt U zolang je niet nieuwe opwaardering doet niet meer zelf bellen.

Zelf doe ik het jaarlijks op mijn verjaardag, krijg een bon van €10,- en kan weer 250 SMSjes sturen....
Vergeet ik nooit.
Of de Aldi Uw oude nummer nog kan terug halen weet ik niet maar proberen kan want zolang deze vrij is zetten ze die vaak gratis over....

Arnoud

Ongelezen bericht door Arnoud »

BudSpencer schreef:Beste lezers,

Onderstaande Brief heb ik gestuurd naar KPN omdat ik net zoals velen die o.a. een prepaid simkaart hebben ineens zonder een berichtje vooraf zomaar hun mobiele nummer kwijt zijn......
Onderaan dit bericht staat een simpel antwoord van KPN Klantenservivce. Wie heeft hier meer ervaring mee.
Ik heb gevraagd om eventueel nummerportatie maar omdat het 06 nummer al uit de lucht gehaald is was dat geen optie meer.
Ik ben erg teleurgesteld in KPN.

KPN GSM PREPAID 06-........
In de week van 3 - 8 mei 2011 merkte ik ineens dat het kpn netwerk op mijn toestel buiten bereik was.
Kon niets meer met mijn mobiel, niet bellen of smsen.
Mijn sim kaart in een ander mobieltje van mijn broer geprobeerd en toen kwam er in het schermpje: Registratie Simkaart mislukt en Niet geregistreerde simkaart

Sinds Vorige week merkte ik dat ik niet meer gebeld kan worden en zelf ook niet meer kon bellen of sms-sen.
Is er misschien een netwerkstoring, want het netwerk was op 3 mei ergens in het land OOK buiten gebruik..... las ik.....
Het nummer is heel erg belangrijk voor mij, iedereen heeft dit nummer. Ik heb dit nummer (06-........ al sinds begin '93 en is mijn enige 06 nr..
Er staat nog meer dan 40 euro beltegoed op.
Ik weet niet beter of het beltegoed is onbeperkt geldig.
Toen ik ooit begon met dit 06 nummer wist je niet beter of jullie (KPN) waren vrijwel de enige provider waarvan het beltegoed onbeperkt geldig was, je had er geen omkijken meer naar, behalve opwaarderen als de kaart leeg is.
Ik hoor nu pas van vrienden die zeggen dat je 1x per 6 maanden moet bellen of smsen maar als je gebeld wordt is dat toch ook voldoende? Ik werd juist heel veel op dit nummer gebeld en wat nu, moet ik iedereen gaan aanschrijven waarvan ik niet meer weet welke instantie/bedrijf/kennis/vrienden etc. etc. mijn nummer hebben.
Wat nu, ik heb ook nog nooit een herinnerings sms gehad ofzo terwijl veel andere providers je wel van te voren herinneren met een email of smsje dat je moet opwaarderen of dat je termijn bijna is verlopen.!!
Ik heb zelfs huistelefoon van de kpn en dat al vanaf de 70er-jaren. Heb internet van de KPN.
En dan ineens zonder wat te laten horen ben je onbereikbaar en wordt je simkaart buiten gebruik gesteld.
Naar mijn geld kan je dus fluiten maar het allerergste is dat ik dit 06 nummer kwijt ben.
Overal staat dit nummer genoteerd, in katalogi, boeken, etc. of geplakt d.m.v. een sticker of hoe dan ook.
Iedereen wist me wel te vinden en nu 'besta ik ineens niet meer.'
Ik ben ook mantelzorger en moet dus bereikbaar zijn en blijven en dat kan alleen op dit 06 nummer.
Als ik niet thuis ben weet iedereen dit nummer te bereiken. Ik vind dit echt vreselijk en te gek voor woorden.
Mijn mobiel staat altijd 24 uur per dag aan, maar never nooit een sms gehad.

Heb 9 mei 2011 gebeld met een kpn medewerker Dhr. B..... via het nr. 0800-0105.
Die zei in eerste instantie dat het niet eens een KPN 06 nummer was. Hij ging zoeken en zei later 'tja het is ook al een heel oud nummer.' Het schijnt dat op 11 april 2011 de kaart al was geblokkeerd.
Nooit gemerkt, want ik werd nog steeds gewoon gebeld.
Ik had de simkaart vroeger zelfs zitten in een zg. koelkastmodel telefoon.
Het is zelfs nog een simkaart waar ptt telecom opstaat !!
Ik en Hij kon me vertellen dat ik er zelf op 8 juli 2010 voor het laatste mee gebeld heb.
Nu doet dus die hele simkaart niets meer en al je gegevens zoals smsjes, wachtwoorden, ed. ben je kwijt.

Heb hem bovenstaande verhaal uitgelegd en hij zegt dat er niets meer aan te doen is omdat je niet een keer NA 8 juli 2010 en dan binnen weer 6 maanden heb gebeld of gesmst. Ik ben behoorlijk kwaad en teleurgesteld in KPN, het is niet eerste keer dat ik iets meemaak met ze. Ik ben echt hopeloos en radeloos dat je ineens een trouwe klant zomaar de dupe laat worden van de monopolie waarin ze nu staan.
Wat kan ik nu nog doen, zelfs een email gestuurd via kpn site.

Vroeger waren ze veel klantvriendelijker maar die meneer B..... zei 'toen je dit 06 nummer kreeg met het simkaartje kreeg je ook een contract erbij.' Nou laat me niet lachen je krijgt nooit een contract als je een prepaid telefoon of los simkaartje koopt. Lees de voorwaarden* maar op het internet vertelde hij, ja heb ik nu gedaan maar die voorwaarden waren 20 jaar geleden wel heel anders.

DIT HEB IK NOG NOOIT GEWETEN, WANT GEBRUIK MIJN MOBIEL VOOR NIETS ANDERS ZIT GEEN INTERNET OF LUXE OP, ALLEEN BELLEN OF SMS-EN
WIST IK DIT VAN TE VOREN DAN WAS ME DIT NIET OVERKOMEN, IK WAARDEERDE ALTIJD OP ALS MIJN BELTEGOED BIJNA OP WAS.

Mijn mobiel staat altijd 24 uur per dag aan, maar never nooit een smsgehad.

Nu kan men wel denken dan koop je toch een ander simkaartje, ja ok maar dan heb ik niet mijn oude 06 nummer.

Wie kan mij eventueel nog wat advies geven.

REACTIE VAN KPN KLANTENSERVICE DD 11-5-2011

Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat uw Simkaart niet meer werkt.

Uit onze gegevens blijkt dat uw Simkaart en mobiele nummer inderdaad per 11-04-2011zijn vervallen. De reden hiervoor is dat er minimaal 6 maanden geen betaald gebruik van de aansluiting is gemaakt of is opgewaardeerd. Tevens heeft er in de 3 maanden daaropvolgend geen opwaardering plaatsgevonden. Het beltegoed is onbeperkt houdbaar, mits er 1 maal per 6 maanden een betaalde actie wordt verricht. Wanneer dit niet gerealiseerd wordt, zal uw 06-nummer uit de lucht worden gehaald.

Hoewel ik het zeer vervelend voor u vind, kan ik hierin helaas niets meer voor u betekenen, doordat uw 06-nummer al uit de lucht is gehaald.
Wij adviseren u een nieuw Prepaidpakket aan te schaffen. U ontvangt hierbij een ander mobiel nummer. Houdt u er echter rekening mee dat u hiermee wel minimaal eens per halfjaar een betaalde actie verricht.

Mijn excuses wegens het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice KPN
Lees de discussie eens op:
http://forum.telfort.nl/topic7483.html

Jan1974

Ongelezen bericht door Jan1974 »

Ik heb pas hetzelfde mee gemaakt. Ik wist niet dat ik één keer in de 6 maanden moest bellen om mijn nummer te behouden en KPN heeft zonder bericht mijn simkaart geblokkeerd. Ik heb gebeld naar de klantenservice, kreeg daar een vrouw aan de lijn die zei dat ik een smsje gehad moest hebben om mij te waarschuwen dat mijn simkaart geblokkeerd zou worden en daar kon ik het mee doen. Dat smsje heb ik NIET gehad. Op mijn vraag wat ze eraan gingen doen zei ze dat ze er niks meer aan kon doen. Blijkbaar vinden ze het bij KPN heel normaal om zomaar zonder bericht simkaarten te blokkeren. Wat ze ook normaal vinden bij KPN is de verbinding verbreken terwijl je nog aan het praten bent met ze :roll:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij is het al heel lang bekend, dat je bij prepaid eens in de zoveel tijd aktief (dus zelf bellen, sms'n of opwaarderen) gebruik moet maken van je nummer om het te kunnen blijven gebruiken. Dat je een SMS gemist hebt, dat kan voorkomen. Als je GSM niet aan staat gedurende een langere tijd, kun je wel eens SMS'jes missen.
En vergeet niet dat leveranciers (hier KPN) een informatie breng plicht hebben, maar dat ook consumenten een informatie haal plicht hebben. Je moet je dus als consument wel aktief opstellen. Je kunt dus niet altijd zeggen, dat je er niet van op de hoogte was.
En met een prepaid sturen je ze ook geen brief, want er zijn waarschijnlijk geen (adres)gegevens bekend.
Maar een tip (ook voor BudSpencer, de TS). Probeer eens met je oude nummer te bellen. De kans is groot, dat het opnieuw wordt uitgegeven na enige tijd. En misschien valt er iets te 'regelen' met de nieuwe eigenaar.....

peteroverbeeke

Ongelezen bericht door peteroverbeeke »

Hetzelfde meegemaakt...
Ik woon in Belgie en aan sms'jes van KPN (Hi) alleszins geen tekort. Maar een waarschuwing tot stopzetting is niet gekomen. Het had voor mij een kleine moeite geweest om even de benodigde activiteit te doen om de prepaid te behouden. Het gaat me vooral om het specifieke telefoonnummer, niet om de duiten die erop staan. Maar dat was toch een dikke 30 euro, KPN eet die dus op!
Op een forum las ik dat Simyo toch nog dat nummer kon importeren, maar ook die gaven afwijkend antwoord.
Het telefoonnummer staat nog steeds geregistreerd als KPN-nummer, maar als ik hen vraag om het te importeren of overdragen naar een andere prepaid zeggen ze dat het "vervallen" is. En dat ze het "heel spijtig" vinden dat ik de stopzet-sms niet heb ontvangen.
Ik vrees dat het hier gewoon om ontbreken van goeie wil gaat...
Wie weet raad?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

In twee topics van anderen je eigen verhaal neerzetten is nogal verwarrend. Misschien handig om er een weg te halen? Of maak een eigen topic.

Alphid

Ongelezen bericht door Alphid »

Mede slachtoffers, ook ik had dit met KPN. Ik heb wel mijn beltegoed terug gekregen.
Daarna heb ik een Sim-kaart van een andere provider gekocht, mijn vaste telefoon aansluiting bij KPN opgezegd even als mijn internet aansluiting en ben overgestapt op Ziggo. Ik kan het aanbevelen!!!!!!!

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Rare aktie van de KPN.
Als je pre-paid koopt, dan doe je dat omdat je niet zoveel of vaak belt. KPN weet dat ook en maakt hier dus gewoon gebruik van.

Gesloten